Influenceri su zabrinuti: Instagram ozbiljno razmišlja o sakrivanju broja lajkova

Tvrdnja iz naslova možda zvuči malo pretjerano, ali kad se pogleda da je za vrijeme testiranja nove opcije prosječan broj lajkova značajno pao, lako je shvatiti zašto su neki vrlo zabrinuti

Sandro Vrbanus nedjelja, 10. studenog 2019. u 07:00

Instagram je već u nekoliko navrata u različitim zemljama testirao opciju u kojoj bi se ispod objava sakrio broj trenutačnih lajkova – on bi bio vidljiv samo osobama koje su objavu i postavile na ovu društvenu mrežu. Ovaj eksperiment mogao bi se ovih dana naći i na ekranima korisnika u SAD-u, najvećem svjetskom tržištu za instagramere.

Iz Facebooka, koji je vlasnik ove mreže i koji i sam razmišlja o tome, ukidanje prikaza broja lajkova ispod objava pravdaju "zdravijim" i "čišćim" iskustvom. Naime, po njima je logičnije da se korisnici primarno fokusiraju na sadržaj objave, a ne na činjenicu koliko je ljudi ispod nje stisnulo "Like". Smanjit će to, smatraju, pritisak na mlade i ukloniti potrebu za nadmetanjem u popularnosti.

Da je, recimo, broj lajkova ispod Instagramovog dosadašnjeg rekordera, famoznog jajeta, bio sakriven, za isto vjerojatno nitko nikad ne bi ni čuo. No – vjerojatno nitko ne bi čuo niti za mnoge influencere koji se produciraju na ovoj društvenoj mreži, pa je jasno da su mnogi od njih u panici.

Očekuje se pad broja lajkova

Naime, u šest zemalja u kojima je do sada Instagram testirao sakrivanje (UK, Australija, Brazil, Irska, Itaija, Japan) pad prosječnog broja lajkova bio je od 3 pa sve do 15% kod influencera s 5 do 20 tisuća pratitelja. Oni, pak, koji imaju od 100 tisuća pa do milijun pratitelja tijekom eksperimenta izgubili su i do 28% lajkova ispod svojih objava. Naravno, brojevi su varirali od zemlje do zemlje ali je u gotovo svim slučajevima bilanca bila – negativna.

Iz Instagrama poručuju da će sada test biti proveden samo na određenom broju korisnika u SAD-u, počevši sa sljedećim tjednom. Ako se pokaže da sakrivanje broja lajkova ima pretjerano negativan utjecaj na influencere (pa samim time i vidljivost njihovih objava i prihode), društvena mreža obećava kako će od istoga odustati.