Android je možda široko rasprostranjen, ali u iOS-u je lova

Android neupitno ima najveći udio mobilnih uređaja na svijetu, ali androidaši nisu laki na novčaniku, od svojih se kuna, eura i dolara i dalje najlakše odvajaju korisnici iOS-a

Stjepan Bilić utorak, 10. srpnja 2018. u 06:30

Analitička tvrtka App Annie objavila je novi izvještaj vezano uz najpopularnije mobilne platforme Android i iOS. Ovog puta proučavali su odnos između broja ukupno preuzetih i broja plaćenih aplikacija na navedenim platformama. I dalje stoji kako se od svog novca najlakše odvajaju korisnici iOS-a.

Android kao mobilna platforma daleko je rasprostranjeniji nego iOS (drži više od 80% tržišta). Tomu je tako jer se Android nalazi na velikom brojem mobilnih uređaja što mobitela, što tableta, ali i na raznim TV boxovima i drugim uređajima. Istina, sve nabrojane uređaje podržava i iOS, ali je takvih uređaja daleko manji broj. Za razliku od brojnih proizvođača Android uređaja koji godišnje izbace na stotine različitih modela, Apple svake godine predstavi tek dva do tri uređaja iz nabrojanih kategorija.

Time, je Android neosporni kralj tržišta, no nije sve u broju uređaja ima nečega i u novcu, a ta strana medalje i dalje ide u korist iOS-a i njegovih developera. Da je tomu tako najbolje se vidi iz podataka analitičke tvrtke App Annie.

Tijekom prošle, 2017. godine, Google Play je imao najveći postotak kada je u pitanju ukupan broj preuzetih aplikacija. Čak 70% preuzetih aplikacija diljem svijeta odnosi se na Google Play, a samo 30% na App Store (Apple).

No, istraživanje je pokazalo i kako androidaši nisu odveć laki na novčaniku, jer samo njih 34% je odlučio tijekom 2017. godine i kupiti neku od aplikacija koju su preuzeli na svoj mobilni uređaj. Preostalih 66% korisnika koji su tijekom prošle godine izdvojili svoj novac na kupnju neke od preuzetih aplikacija su korisnici iOS platforme.

Koji je točan razlog tomu nije 100% poznato, no možemo nagađati kako je stvar u tome što se iOS uređaji na Zapadu često koriste i za posao, a takvim korisnicima nije teško izdvojiti ponešto novca za kupnju aplikacije koja im olakšava posao. Stoga ni ne čudi što se pojedine aplikacije najprije razvijaju za iOS platformu pa tek onda i za Android, iako ni to nije uvijek slučaj. Primjerice, neke aplikacije nikada ne dobiju svoju Android inačicu poput npr. aplikacije Affinity Photo koja postoji za macOS, iOS i Windows okruženja, ali ne i za Android.