Hrvatska pošta i Ministarstvo pravosuđa provode "digitalizaciju" ispisivanjem dokumenata

Neobičan pilot projekt digitalizacije pokrenut je početkom ovog mjeseca. Sastoji se u tome da se PDF dokumenti ispisuju i u fizičkom obliku dostavljaju primateljima

Sandro Vrbanus srijeda, 14. studenog 2018. u 10:55

Početkom studenog započelo je provođenje tromjesečnog pilot-projekta Hrvatske pošte i Ministarstva pravosuđa tijekom kojeg će se putem servisa ePošta dostavljati zemljišnoknjižna pismena Općinskog suda u Zadru – ovako počinje priopćenje iz Hrvatske pošte u čijem se naslovu nalazi "digitalizacija sudstva".

No, kako će to zapravo funkcionirati? "Hrvatska pošta zaprimat će pošiljke od Općinskog suda u digitalnom obliku te ih ispisivati i dostavljati na adrese", kažu iz Pošte.

Pojednostavljeno, kada korisnik od zemljišnoknjižnog odjela zatraži neki dokument, umjesto da mora osobno ići po njega, ili da ga sam odjel (kao do sada) ispisuje i šalje na adresu primatelja, poslat će ga u digitalnom obliku Hrvatskoj pošti. Oni će, kao pioniri digitalizacije u Hrvata, ovaj dokument – ispisati i potom ga na papiru dostaviti na adresu korisnika.

"Ovakav postupak dostave velik je iskorak prema modernizaciji cijelog zemljišnoknjižnog sustava. Ova jednostavna, pouzdana i inovativna usluga korisnicima jamči brzinu, učinkovitost, točnost i sigurnost", zaključuje se u priopćenju.

Ovaj iskorak u "digitalizaciji" u skladu je, kažu, s inicijativom "Strategija Pošta2022" koja obuhvaća razvoj svih komponenata temeljne djelatnosti HP-a, s fokusom na razvoju infrastrukture te poboljšanju i automatizaciji procesa. Hrvatska pošta trebala bi, prema ovom dokumentu, temeljiti poslovanje na digitalnim platformama i kreirati trendove, a građanima biti još više na usluzi i postati jedinstveno upravno mjesto za građane – "šalter države".

Ispisivanje dokumenata umjesto dostave istih putem, recimo, e-maila, očito je tek prvi korak u ovoj "digitalizaciji".