Ruski projekt "nebeskog reklamnog panoa" dobio prvog klijenta

Ispuštanje konstelacije malenih satelita sa zrcalima i pretvaranje istih u reklamu zainteresiralo je američkog proizvođača pića Pepsi

Sandro Vrbanus utorak, 16. travnja 2019. u 06:00

Početkom godine objavili smo bizarni plan jednog ruskog startupa za ispisivanje reklama po nebu. Podsjetimo, plan kompanije StartRocket je u Zemljinu orbitu lansirati desetke malenih CubeSat satelita i posložiti ih u formaciju koja bi predstavljala "ekran" nazvan Orbital Display. U njemu bi svaki satelit glumio jedan piksel koji bi bilo moguće pojedinačno kontrolirati, a slika bi se dobivala zrcalima i reflektiranjem Sunčeve svjetlosti. Ovi nebeski billboardi imali bi mogućnost prikazivati po jednu poruku oko šest minuta iznad zadane lokacije.

Ovaj neobični koncept koji je i prije prvog lansiranja izazvao brojne reakcije (a cilj marketinga i jest u tome) sada je dobio i prvog kupca. Reklamu na orbitalnom sustavu satelita zakupit će američki proizvođač hrane, pića i grickalica PepsiCo. Oni planiraju na ovaj revolucionarni, ali i kontroverzni način oglašavati svoje energetsko piće Adrenaline Rush.

Kampanja će imati za cilj ukazati na stereotipe i neutemeljene predrasude protiv kojih se treba boriti. "Orbitalni plakati su revolucija na tržištu komunikacija. Iz tog razloga Adrenaline Rush, bezalkoholno energetsko piće iz PepsiCo-a Rusija, kao inovator u brendiranju koji podržava sve novo i nestandardno, pristaje na ovo partnerstvo", poručeno je iz ruske podružnice PepsiCo-a.

Ruski startup tvrdi da će prve reklame na njihovim satelitima biti prikazane tijekom 2021. godine. Osam sati prikazivanja reklame na nebu koštat će oko 20.000 dolara, a osim potencijalnih klijenata StartRocket trenutačno traži i investitore. Tvrde i da su već testirali koncept lansiranjem jednog od prototipa satelita u stratosferu putem helijem punjenjog balona – i da je svjetlost reflektirana s njega bila dobro vidljiva s tla.