Toyota besplatno daje svoje patente za hibridna vozila

Svi zainteresirani moći će bez naknade koristiti gotovo 24 tisuće patenata povezanih s poznatom Toyotinom tehnologijom za hibridni pogon automobila

Sandro Vrbanus četvrtak, 4. travnja 2019. u 12:15

Japanski proizvođač automobila Toyota, koji već više od 20 godina proizvodi elektro-benzinske hibride, odlučio je i ostalim kompanijama omogućiti lakši ulazak na tržište hibridnih vozila. U te su svrhe otvorili svoju bazu od 23.740 patenata povezanih s ovom tehnologijom i dali ih sve na raspolaganje bilo kome, bez naknade.

Prva generacija hibridnog Priusa
Prva generacija hibridnog Priusa

Drugi proizvođači će tako do 2030. godine imati besplatan pristup Toyotinim tehnologijama za izradu hibridnih vozila, i to onima koje su im omogućile da njihovi automobili, korištenjem kombinacije električnog i pogona na fosilna goriva, budu efikasniji, a motori budu lakši i kompaktniji. U Toyoti se nadaju da bi otvaranje patenata moglo povećati ponudu hibridnih vozila na tržištu, što bi i njima pomoglo u vidu smanjenih troškova proizvodnje. U globalu više elektrificiranih vozila značilo bi i, dakako, čišći okoliš i manje ugljičnog dioksida ispuštenog u atmosferu.

Ovaj se potez tumači i kao pokušaj "obrane" hibridne tehnologije od sve snažnijeg utjecaja potpuno električnih vozila. Toyota je svoj prvi hibridni Prius proizvela davne 1997. godine i od tada je ovu tehnologiju značajno unaprijedila, da bi danas držala oko 80% svjetskog tržišta hibrida.

Unatoč tome što su bili među prvima u elektrifikaciji pogona, u Toyoti još uvijek nisu izradili potpuno električno vozilo. U tome ih, navodno, sprječava baterijska tehnologija za koju smatraju da još nije dovoljno napredna, pa su radili na razvoju gorivih ćelija, za koje smatraju da imaju svjetliju budućnost od litij-ionskih baterija.

Podsjetimo, sve Tesline patente za električna vozila još 2014. godine Elon Musk je dao na raspolaganje javnosti, također besplatno, kako bi potaknuo istraživanje, razvoj i proizvodnju električnih automobila. Ipak, interes proizvođača nije bio pretjerano velik.