SteamSpy objavio detalje o zaradi Steama koji je prošle godine uprihodio 4,3 milijarde dolara

Čovjek koji je napravio alate za praćenje prodaje igara na Steamu je održao prezentaciju na ovoj konferenciji u kojoj je pričao što se događalo s igrama na Valveovom servisu prošle godine

Mateja Šop subota, 24. ožujka 2018. u 07:30

Prošla je godina bila najunosnija za Valve ako je vjerovati Sergey Galyonkinu, čovjeku koji je zadužen za SteamSpy. Radi se o stranicama koje su posvećene Valveovom servisu i na kojima u bilo kojem trenutku možete provjeriti koliko dobro ide nekoj igri. Iako podaci nisu uvijek u potpunosti točni, veoma su blizu podacima koje imaju razvojni timovi i izdavači.

Galyonkin je održao prezentaciju na GDC-u u kojoj je pričao o tome kakva je 2017. godina bila za Valve, a prema cvrkutu kojem je objavio prije same prezentacije, bila je više nego dobra.

Pretprošle je godine od prodaje igara na tom servisu ostvaren prihod od 3,5 milijarde dolara, dok je on u 2017. godina porastao za 800 milijuna dolara i došao do brojke od 4,3 milijarde. Ono što je ipak mnogo zanimljivije od toga, je da je za 50 posto tog prihoda zaslužno sto igara od sulude 21 tisuće koje se sada na njemu nalaze. U 2017. godini je na Steamu izašlo nevjerojatnih 7.696 igara, što iznosi 39 posto svih igara koje su se od osnutka te distribucijske platforme u rujnu 2003. godine na njoj pojavile.

Najuspješnija igra u 2017. godini bila je naravno PlayerUnknown's Battlegrounds koja je ostvarila prihod od 600 milijuna američkih dolara i koju na Steamu posjeduje čak 28 milijuna igrača. Na drugom mjestu našao se CS:GO s prihodom od 120 milijuna, dok je na trećem Rockstarov GTA V s prihodom od 83 milijuna američkih dolara.

Među najuspješnijih 20 igara našlo ih se sedam koje su izašle prije 2017. godine, a na posljednjem mjestu na toj ljestvici našao se težak indie platformer Cuphead koji je ostvario prihode od 22 milijuna američkih dolara i kojeg je zaigralo nešto više od 1,3 milijuna igrača.

Za kraj vrijedi napomenuti da podaci nisu posve točni jer ne uključuju prihode od mikrotransakcija koje je svaka veća igra prošle godine imala, DLC-ova ili drugih troškova koje idu uz neke igre. Zbog toga na popisu nećete vidjeti igre koje su bile poprilično uspješne, ali spadaju pod free-to-play naslove ili većinu zarade prikupljaju upravo putem dodatnih metoda za monetizaciju.

Kako je 2018. godina na Steamu krenula neće biti neobično ako izađe i više od 7,7 tisuća igara jer ih svakog dana izlazi sve više. Unatoč tome, izgleda da će Valveu i ova godina s poslovne strane biti sasvim u redu, a kada će igračima dozlogrditi sve veća količina prosječnih ili loših igara koja se svaki dan pojavljuje u toj digitalnoj trgovini vrijeme će pokazati.