BFS 2019: Nissanovo Nevidljivo u vidljivo

Nakon svjetske premijere na ovogodišnjem CES-u u Las Vegasu, domaća ispostava Nissana i je predstavila njihovu tehnologiju Nevidljivo u vidljivo i na aktualnom BFF-u

Drago Galić četvrtak, 7. veljače 2019. u 13:10

U maloj dvorani Muller Kina Europa u sklopu Bugovog Future Showa, Nissan je u okviru predavanja „Budućnost mobilnosti“, predstavio svoju integriranu tehnologiju koja kombinira poboljšanu stvarnost i s računalno potpomognutom vožnjom. Predavač je bio izvrsni Darko Tenšek, Nissan Adriatic, EV Project Manager.

Nevidljivo-u-vidljivo, odnosno I2V (čita se „aj tu vi“, ako vama, kao autoru, ovo izgleda kao „12V“ – nije to…), buduća je tehnologija nastala u okviru Nissanove strategije inteligentne mobilnosti, tehnološke vizije koja bi mogla potpuno promijeniti način kako se automobili voze, što ih pokreće i kako se integriraju u društvo. I2V bi trebala spajati informacije sa senzora izvan i unutar vozila s podacima pohranjenima u oblaku. To sustavu omogućuje praćenje neposredne okoline vozila, ali i da predosjeti što je ispred vozila te će čak prikazivati što se nalazi iza zgrade ili iza ugla. Kako bi vožnja bila ugodnija, upute se prikazuju ljudskim pristupom, avatarima koji se pojavljuju unutar automobila. (dakle, nisu duhovi, to su avatari…).

I2V pokreće Nissanova Omni-Sensing tehnologija, koja služi kao čvorište za prikupljanje podataka iz prometa u stvarnom vremenu te podataka iz okruženja automobila i iz njegove unutrašnjosti. Nissanova tehnologija SAM (Seamless Autonomous Mobility) analizira promet s pomoću relevantnih informacija dobivenih u stvarnom vremenu, a poluautonomni sustav za pomoć u vožnji ProPILOT pruža informacije o neposrednom okruženju automobila.

Tehnologija mapira virtualni prostor u 360 stupnjeva oko automobila te daje informacije o stanju na cestama i križanjima, vidljivosti, prometnim znakovima ili pješacima u blizini. Može nadzirati i ljude unutar vozila uporabom unutarnjih senzora koji omogućuju da bolje predviđa kada im je potrebna pomoć s nalaženjem nečega (potrebna pauza za kavu?).

U uobičajenom načinu vožnje I2V pruža informacije prikupljene tehnologijom Omni-Sensing u dodatnom sloju preko vozačeva vidnog polja. Informacije vozačima pomažu procijeniti situaciju i da se pripreme na križanja s lošom vidljivosti, neravne ceste ili nadolazeći promet.

Vozač može rezervirati i profesionalnog vozača iz metasvijeta koji će pružati prilagođene upute u stvarnom vremenu. Profesionalni vozač pojavljuje se kao projicirani avatar ili kao virtualni automobil u vozačevu vidnom polju kako bi pokazao najbolji način vožnje.

I2V će prikazati informacije o zastojima i procijenjeno vrijeme putovanja, ali i jedinstvene detalje koji će vozača obavijestiti o stanju na cesti ispred njega. Po dolasku na odredište I2V može pristupiti sustavu SAM kako bi pronašao parkirno mjesto i parkirao vozilo u zahtjevnim situacijama.

U svijetu nadolazećin (navodno, tako nam drugi govore) autonomnih vozila, pitanje je je li ovo međukorak, ili sasvim novi pravac u razvoju embedded sistema za automobile.