Bijeg s društvenih mreža: 40% korisnika izbrisalo barem jedan profil
Povjerenje u društvene mreže narušeno je skandalima oko curenja podataka i širenjem lažnih vijesti, pa ne čudi kako ljudi sve više brišu svoje profile
Društvene su mreže posljednjih godina postale glavno mjesto za druženje, zabavu, dijeljenje informacija, ali i čitanje vijesti i općenito informiranje velikog broja internetskih korisnika u svijetu. Međutim, u posljednjim mjesecima povjerenje u Facebook, Twitter i ostale počelo je značajno padati među njihovim korisnicima. Osnovni razlog tome su sve češći skandali s curenjem privatnih podataka i distribucijom lažnih vijesti, što je kod mnogih dovelo do pojave straha.
Istraživanje konzultantske kuće Edelman, koja se specijalizirala za pitanja odnosa s javnošću, pokazalo je kako ljudi sve manje vjeruju društvenim mrežama, i taj je trend prisutan u cijelom svijetu. Korisnici su sve više zabrinuti za vlastitu privatnost i nisu sigurni da je ono što pročitaju istina. Čak 70% ispitanika u ovoj je anketi odgovorilo kako misli da bi oglašivači trebali izvršiti veći pritisak na društvene mreže i zatražiti od njih kontrolu lažnih vijesti i uvredljivog sadržaja.
62% ispitanika izjasnilo se i u prilog snažnijoj regulaciji društvenih mreža, a njih čak 40% izjavilo je kako je u posljednjih godinu dana izbrisalo barem jedan svoj profil s nekog od društvenih servisa. Brojni korisnici također žele da se na društvenim mrežama jasnije označi sponzorirani sadržaj.
Istraživanje je obuhvatilo devet tisuća ispitanika iz SAD-a, Brazila, Kanade, Velike Britanije, Kine, Francuske, Njemačke, Indije i Ujedinjenih Arapskih Emirata.