Njemačka studija tvrdi da električni automobili nisu rješenje za klimatske promjene

U Njemačkoj baterijska električna vozila neće mnogo pomoći u smanjenju ispuštanja CO2 u atmosferu, pa znanstvenici predlažu da se proizvođači okrenu vodiku ili metanu

Sandro Vrbanus četvrtak, 18. travnja 2019. u 15:00

Ovoga tjedna objavljena studija njemačkog IFO instituta pokazuje kako električni automobili, na primjeru Njemačke, nisu rješenje za smanjenje emisija CO2 i zaustavljanje klimatskih promjena. Osnovni razlog za veću "štetnost" električnih vozila poznati su – proizvodnja baterija nije sasvim "zelen" proces, a velika količina električne energije i dalje dolazi iz ugljena. Stoga je korištenje električnih vozila, u najboljem slučaju, tek malo štetnije od korištenja dizela. Inače je stvar mnogo lošija, kažu ovi znanstvenici.

Električni automobil je 11 do 28% lošiji za okoliš od dizelaša

Studija je usporedila stvarne primjere korištenja modernih dizelskih i električnih vozila, kao i ugljični otisak proizvodnje baterija, a razmatrane su i alternativne pogonske tehnologije. U konačnici se pokazalo kako automobili pogonjeni prirodnim plinom zagađuju oko trećinu manje od dizelaša, a ekološki najpogodnija tehnologija bio bi pogon na vodik i metan.

Ovi znanstvenici kažu i kako je pogrešna politika EU koja električne automobile svrstava u kategoriju s nultom emisijom CO2, jer potrošače navodi na pomisao da oni ne utječu na stvaranje stakleničkih plinova. Isto tako kritiziraju i politiku Njemačke koja potiče proizvodnju baterijskih električnih vozila, kad su ona s vodikovim gorivim ćelijama ili pogonom na "zeleni" metan daleko efikasnija po pitanju ekologije i smanjenja ugljičnog otiska.

Ova studija uzima u obzir uvjete proizvodnje i korištenja električnih automobila u Njemačkoj, i u suprotnosti je s rezultatima koje je u prosincu objavila Europska agencija za okoliš. Prema EEA, električni su automobili povoljniji za okoliš kroz svoj cijeli životni vijek.

IFO institut, pak, računa da proizvodnja baterija koje zahtijevaju obradu kobalta, mangana i litija značajno narušava "zelenu" sliku. Prema ovoj studiji prosječni je Teslin Model 3 koji prijeđe 15.000 kilometara godišnje, "zaslužan" za emitiranje između 156 i 181 grama CO2 po kilometru – dok prosječni dizelaš ispušta oko 120 g/km.