PDLC i filozofija iza njega

poruka: 2
|
čitano: 1.139
|
moderatori: DrNasty, pirat
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
16 godina
offline
PDLC i filozofija iza njega

Za one koji nisu čuli, jedan od 'glavonja' u EA, Nick Earl, nedavno je otkrio planove ovog velikog izdavača da predstave novi, takozvani Premium DLC sistem distribucije igara. (pisano je o tome i na BOL-u) Taj PDLC predstavljao bi prošireni demo (ne ovaj klasičan) igre koja je u dolasku, usporediv svojom veličinom sa BF 1943. Igrom koja je svojom dobrom prodajom i potakla tu ideju.

 

Ovo bi mogla biti potencijalno inovativna strategija za EA, davajući igračima raniji pristup sadržaju i isto vrijeme od igrača dobiti reakciju na izdanu igru. Na žalost, već sada se vidi podosta potencijalnih mana ovog sistema i njegov će (ne)uspjeh maksimalno ovisiti o načinu na koji ga EA implementira.

 

Prva velika prepreka koju će trebati preći je - cijena. PDLC biti će prodavan za otprilike 10-15$, ali igrači koji to kupe, bez obzira na već plaćeno morati će platiti punu cijenu retail verzije igre. Ovo u samoj srži znači da bi kupac PDLC-a zapravo igru plaćao više, odnosno plaćao već odigrani dio dva puta. S obzirom na već prilično visoke cijene igara, ovo bi mogao biti veliki turnoff za mnoge. S druge strane, davanje popusta igračima koji su kupili PDLC bila bi odlična motivacija.

 

Ako pak gledamo sa EA-ovog gledišta, ima logike u ovoj odluci. Diskutabilno je moguće da EA treba dodatnu naplatu budući da će izrada takvih 'demo' igara koštati. Neke tvrtke odustaju od demo igara jer ti demoi zahtjevaju vrijeme i resurse. Izrada ovakvih premium demoa u suštini će koštati još više i EA se boji da će izgubiti novac odnosno smanjiti si zaradu zbog investicije u PDLC ako ne naplate isti posebno.

 

Ovo je legitiman argument, ali ako se EA boji za svoju investiciju, alternativno rješenje moglo bi biti da osnuju članski sistem, po kojemu bi članovi plaćali mjesečnu ili godišnju članarinu za neograničen pristup svim PDLC-ovima. Ovo bi moglo osigurati EA-u povrat investicije ali u isto vrijeme potaknuti igrače na ovakav korak, što bi na kraju krajeva značilo i da će isprobati mnogo EA igara. Takozvani win-win scenarij.

 

Još jedan faktor koji treba razmotriti je tajming, odnosno razmak između izlaska PDLC-a i retail verzije igre. Taj razmak mogao bi uvelike utjecati na narav PDLC-a. Po svoj prilici klasičnih demo igara biti će i dalje, a ako EA uz njih daje i premium demoe, mnogi će igrači biti zadovoljni i samo sa običnima i čekati će finalni proizvod.

 

Međutim, izgleda kako je plan Electronic Artsa da izdaju premium demoe puno ranije nego što bi trebale izlaziti igre kako bi ih iskoristili kao svojevrsnu betu. Ovo uzrokuje opravdanu zabrinutost o stabilnosti PDLC igara, odnosno nameće se pitanje hoće li igrači u tom slučaju plaćati za bugovit proizvod. Previše je kvalitetnih naslova u prodaji da bi igrači plaćali za igru sa 'defektima'.

 

Još jedno od pitanja je pitanje utjecaja PDLC-a na finalne verzije igara. Ako PDLC određene igre ne donese zadovoljavajući interes, EA bi mogao odlučiti smanjiti resurse koje posvećuje toj igri i igrači bi mogli u finalnoj verziji dobiti još manje ispolirani i ispunjeni proizvod. Ovaj je scenarij vrlo malo vjerojatan jer je dvojbeno da bi PDLC bio izdan dovoljno rano da bi dozvolio veće promjene.

 

Sa svime ovime rečenim, nije van pameti da bi se cijela praksa razvoja igara za koje se izdaje PDLC promijenila. Već imamo 'probleme' sa epizodnim igrama, gdje se nastavci otkazuju kada prve epizode zakažu odnosno razočaraju.

 

Kako nismo dobili nikakve konkretne informacije o PDLC sistemu, ovo sve su samo špekulacije. Postoji mnogo načina na koje bi ovaj PDLC sistem mogao postati spektakularan uspjeh ili epski fail, a može se desiti da se od ovog pristupa i odustane.

 

EA je u zadnje vrijeme pokazao volju i želju za eksperimentiranjem i donošenjem inovativnosti, kao jedna od rijetkih kompanija koje su dovoljno velike da eksperimentiraju sa AAA naslovima. Ovakav potez apsolutno pozdravljam.

Na žalost, do sada nisu doživjeli preveliki monetarni uspjeh sa tim pristupom i bila bi šteta da se opet vrate u arhaičnu strategiju.

 

Nadajmo se da će EA donijeti ispravnu i kvalitetnu odluku, na korist svih nas (onaj win-win koji sam spominjao). Vrijeme će pokazati.

When i get sad i stop being sad, and be awesome instead... TRUE STORY!
Poruka je uređivana zadnji put uto 27.4.2010 14:48 (Danny_HR).
 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
RE: PDLC i filozofija iza njega
M_dipl. kaže...

Ja osobno ne vidim scenarij koji bi se mogao nazvati win-win. Treba vidjeti kakav će jedan PDLC biti, jer za cijenu od iti 5$ mora biti uvjerljivo bolji od najboljeg dema, a to baš i ne vjerujem da će biti.

Ne znam jesi li vidio Battlefield 1943.

 

Evo baš danas čitam u Bugu da je dosegao milijun prodanih primjeraka. A baš za tu igru govore da je potakla ideju o PDLC-u. Ali i da bi PDLC-ovi trebali sadržajno biti slični toj igri.

 

Ako tomu tako bude, ne vidim razlog zašto ovakvo što nebi moglo uspjeti.

Kao što sam i gore napisao, ponajviše ovisi o načinu na koji EA pristupi ovome.

When i get sad i stop being sad, and be awesome instead... TRUE STORY!
 
0 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice