Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

poruka: 94
|
čitano: 20.027
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Imaju li električni automobili smisla i kojih je t".
8 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
KRISTIJANJE kaže...

 

Imam godišnju plaću od cca 60k kuna. Nema mamojebene šanse da ću iskrcati 300k somova za jebeni e golf. 

 

 

 

 

 Isto kao što nema šanse da iskrcaš 1,3M za Ferrari. Nisam te baš vidio da komentiraš kako je dotični ovakav ili onakav. Prvi tv je bio sranje, prvi kompjutor, prvi mobitel. Svi su bili nedostupni većini i prilično slabo upotrebljivi u odnosu na današnje stanje. Električni auti jesu bolji po pitanju ekologije i to je poanta napretka. Nemoguće je biti bez utjecaja, svaki čovjek disanjem zagađuje zrak. Treba li zabraniti disanje?

Ja rekoh
7 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih

@KRISTIJANJE

Malo krivo razmišljaš.

Svaki postupak koji neko žive biće provede na planetu Zemlji je automatski neekološki, jer diranjem bilo čega narušavaš stanje tog okoliša koji diraš.

I točka.

Nemoguše je uopće postojati kao živa jedinka a da na neki način nisi ekološki štetan.

Čak i životinje, koje instinktivno funkcioniraju "ekološki" osvješteno u isto vrijeme nanose štetu.

Stvar je samo gdje podvući granicu.

Naravno, jedino rješenje je istrebljenje svih živih bića osim onih koja ne štete okolišu, ali onda opet ona koja ostanu počnu isto raditi.

Začarani krug....

 

 

Kruha i igala...
8 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
bruno1026 kaže...
Visak kaže...
Ne razumijem taj tok svijesti da moraš odmah kupiti ono što misliš da će jednog dana preuzeti tržište.
Ako mislim da će se nuklearke ili sintetička droga dobro prodavati, moram odmah oboje kupiti?

Računala, mobiteli, videorekorderi, DVD i CD reproduktori, sve je bilo skupo i nepraktično u početku, pa je ipak uspjelo. I nismo ih kupovali dok cijene nisu pale.

 vidiš, ja napišem da su EV-ovi danas preskupi i dok ne padne cijena, nema jačeg prodora. dobijem TD.

napišem da danas, a i u slijedićih par godina neće biti zadovoljavajuće infre. dobijem TD.

napišem razloge zašto se to ne može i neće promijeniti, kako si birtaški stručnjaci misle, preko noći. ->TD

napišem da im je domet premali. -> TD

memulica, gmit, bluemax napišu slično -> TD

neka budala bi pomislila da mi neki previše pišemo.

 

to je tok svijesti koji ja ne razumijem.

 

nabrojano su objektivni problemi. i ne nisu usporedivi s konjskim zapregama. i ne, mi neki ne govorimo da EV neće uspijeti, da smrdi i ne znam šta. već da neće uspijeti danas, sutra niti idući mjesec, niti iduće godine. tek ćemo za desetak i više godina moći govoriti o ev kao dijelu prometa koji se ne broji u promilima. i da, tek kad mu padne cijena. prije toga jedino ako se država uplete sa subvencijama za kupnju koje će moći iskoristiti svatko. tek će tad afirmacijska ekipa sjest u takav auto, a do tad, udrite na TD, kad već ne možete po gasu.

 

 Gospodin Očito:

 

Naravno da nema infrastrukture da bi danas svi mogli imati el. automobil čak i kada bi ga si mogli priuštiti. Štoviše, i da imamo novce i infrastrukturu, nemamo kaj kupiti jer su proizvodni kapaciteti vrlo mali. Prema tome, drviti da se danas neće dogoditi masovna elektrifikacije je ili monumentalno glupo ili je zamjena teza s ciljem diskreditacije sugovornika i mlaćenja prazne slame s prizvukom posebno stručnog uvida u situaciju. Biraj. I ne, neću ti dati TD, to vas samo rajca a argument mi je puno bolji od tvog.

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put pon 10.12.2018 12:55 (Feudalac).
15 godina
neaktivan
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
@bruno
Lijepo sam ti objasnio da si dobio TD zbog gluposti kako mi ne kupujemo EV, a ti to ignoriraš i izmišljaš kako si dobio jer si rekao da su skupi.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
Poruka je uređivana zadnji put pon 10.12.2018 13:01 (Visak).
7 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
bruno1026 kaže...

 vidiš, ja napišem da su EV-ovi danas preskupi i dok ne padne cijena, nema jačeg prodora. dobijem TD.

napišem da danas, a i u slijedićih par godina neće biti zadovoljavajuće infre. dobijem TD.

napišem razloge zašto se to ne može i neće promijeniti, kako si birtaški stručnjaci misle, preko noći. ->TD

napišem da im je domet premali. -> TD

memulica, gmit, bluemax napišu slično -> TD

neka budala bi pomislila da mi neki previše pišemo.

 

 O, jadan brunek, pa njega brinu TD-ovi kaj mu stričeki forumaši daju 

Baš su zločesti...

Evo, dao sam si zadatak, od sad svaki tvoj post TU.

Pišem u podsjetnik:

 

Kruha i igala...
15 godina
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

Mislim da su e-vozila samo zadnji hura proizvođačima kako bi iskoristili sve nas kojima osobno vlasništvo nad automobilom još nešto znači. Dugoročno, ne samo jer naša djeca neće imati potrebu voziti, nego jer ima i širu konotaciju raznih ušteda kroz cijeli proces (ušteda energije, reciklaža itd.), da li ima razloga razmišljati o e-automobilima u prodajnim brojkama koje sad vrte ICE automobili... vjerojatno ne. Kad vidiš kako Azijske regije gutaju nove automobile, a u Europi i US polako kreće ofenziva e-automobila, nekako imam osjećaj da će prije doći do razvoja tog "javnog prijevoza" nego da ćemo gledati godišnju prodaju od 50-60mil e-automobila.

Ja sam petrolhead, ali i sam vjerujem da je najbolje imati super kvalitetan javni prijevoz (metro, željeznica, bus) nego da stotinjak tisuća automobila vozi po npr. Zagrebu. A da si pojedinačno vlasništvo, s užitkom vožnje samog vozila (bez obzira dal je e-vozilo ili ICE/PHEV), priušte samo oni kojima to nešto znači. U tom slučaju mi ovdje spomenuti e-Golf nema neke budućnosti. Gigant kao VW možda i preživi s pokojim brendom, ali Fiat i slični će prije skočiti na nišu koja će se fokusirati na izradu/prodaju tih kapsulastih vozila za javni prijevoz. Dok bi premium brandovi mogli zadržati taj dio ne-autonomnosti i pružati neki "dolce vita" osjećaj vožnje kroz naše divne magistralne ceste.

In vino veritas
Moj PC  
1 0 hvala 0
5 godina
neaktivan
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
Visak kaže...
Ne razumijem taj tok svijesti da moraš odmah kupiti ono što misliš da će jednog dana preuzeti tržište.
Ako mislim da će se nuklearke ili sintetička droga dobro prodavati, moram odmah oboje kupiti?

Računala, mobiteli, videorekorderi, DVD i CD reproduktori, sve je bilo skupo i nepraktično u početku, pa je ipak uspjelo. I nismo ih kupovali dok cijene nisu pale.

 Uspjeli su jer su bili puno bolji od onog što su mijenjali i jer su tim prednostima više nego kompenzirali prvotne nedostatke (u koje spada i visoka cijena). I klasični auti su u početku bili skupi i po benzin se moralo ići u appteku, ali su unatoč tome bili puno bolje rješenje od kočija s konjima pa su unatoč svim nedostacima uspjeli. Električni auti osim minimalnih ekoloških prednosti (a i to je upitno) nemaju nikakvih komparativnih prednosti u odnosu na tehnologiju koju silno nastoje zamijeniti, isključivo nedostatke. Pogotovo krajnji kupci nemaju niti jedan racionalni razlog zašto bi umjesto klasičnog kupili električni automobil. Niti jedan jedini. I to je razlog zašto ti i drugi filozofi ovjde propovijedate električne aute dok i dalje vozite i još dugo ćete voziti dizele i benzince. To je ujedno i razlog zašto se električni auti koliko-toliko prodaju samo u zemljama gdje su masovno subvencionirani, tamo gdje god su prepušteni zakonima tržišta imaju manje od 1-2% tržišta. I da, trebali bi prestati tuđim k*rcem gloginje mlatiti. Električni auti su super? Kupite si jedan, vozite ga pa nama idiotima pokažite. Inače - shut the fuck up.

 

Prije nego što neki debil spomene “jeftinije tankanje i uštede na gorivu kod EVa”: ono što benzin čini umjetno skupim su porezi i upravo ti porezi na gorivo spadaju u najvažnije porezne prihode svake države na svijetu (osim možda arapskih zemalja i Norveške koji zarađuju prodajući vlastitu naftu drugima). Niti jedna normalna država ne bi mogla preživjeti niti mjesec dana bez tih novaca. Tako da kada i ako električni auti zaista dosegnu imalo značajniji tržišni udio, a pogotovo ako time izbace ekvivalentni broj klasičnih automobila s tržišta, države će morati uvesti neku vrstu novih poreza kako bi nadoknadile pad prihoda od poreza na benzin i naftu. Tako da ta priča o jeftinijoj vožnji na struju drži vodu samo privremeno, dok je a) broj električnih automobila na cestama zanemariv u usporedbi s klasičnima i b) dok električni automobili u pravilu ne zamijenjuju klasične jer ih uglavnom kupuju dokoni bogatuni kao treći ili četvrti auto, pored V8 SUVa ili što već voze ostatak vremena 

5 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
Na informatičkim forumu.... bi tribalo više baratati logikom...kritičkim razmišljanjem...tribalo bi biti što precizniji....recimo pojam ekologija se često poistovjećuje sa zaštitom okoliša...Ali to nije točno...koja je uopće definicija okoliša...jel vi uopće znate pravu definiciju recimo za prirodu...kakav utjecaj ima recimo pad asteroida na zemlju u odnosu na okoliš....i recimo to da Zemlja nije stara 2000 godina ne ipak malo....malo više

Jedina trenutna mana EV-a JE CIJENA....ali to s vrimenom se bude smanjivalo....prije 20 godina LCD TV sa dijagonalom od 80cm.... rezolucija 800*480 i cijena paprena....A sad 4K reza....150cm dijagonala za kikiriki....Tako će biti i sa EV...kad se uključe pravi igrači...onda tek započinje maskenbal
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Poruka je uređivana zadnji put pon 10.12.2018 14:00 (HCMAA).
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
fer-de-lance kaže...
bruno1026 kaže...

 vidiš, ja napišem da su EV-ovi danas preskupi i dok ne padne cijena, nema jačeg prodora. dobijem TD.

napišem da danas, a i u slijedićih par godina neće biti zadovoljavajuće infre. dobijem TD.

napišem razloge zašto se to ne može i neće promijeniti, kako si birtaški stručnjaci misle, preko noći. ->TD

napišem da im je domet premali. -> TD

memulica, gmit, bluemax napišu slično -> TD

neka budala bi pomislila da mi neki previše pišemo.

 

 O, jadan brunek, pa njega brinu TD-ovi kaj mu stričeki forumaši daju 

Baš su zločesti...

Evo, dao sam si zadatak, od sad svaki tvoj post TU.

Pišem u podsjetnik:

 

 fer-de-lance je bedak.

čekam TU.

15 godina
neaktivan
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
@guid
Ti si očito zaslijepljen kada tvrdiš da nema baš nikakve prednosti. Ekološka je nesporna, čak i da se zagađenje samo izmjesti, to je već puno, jer kod zagađenja je problem koncentracija. Ista količina čestica dovoljno raspršena više nije problem, dok u velikim koncentracijama radi štetu. Uz to struja može biti ekološka, a nafta ni u kojem slučaju ne može. Smanjenje buke je isto nesporno.
A i za ostalo postoje studije koje pokazuju prednosti, ali za to vidjeti treba biti manje zadrt.

Da, porezi če se preseliti na nešto drugo, ali do tada će i cijene auta pasti.

I na kraju, je li bolji Maybach ili Golf? Očito Golf, jer nitko od vas ne vozi Maybacha.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
Najveća mala električnog automobila su baterije - lako su zapaljive.
A kada planu - možeš samo gledati u plamen i ništa više. To se ne da ugasiti tek tako.

Sad se sjetite koliko ste vidjeli skršenih automobila, omotanih oko bandere, puknutih po pola...... a da se nisu zapalili. - da su to bili električni, malo koji se ne bi zapalio.

Ne bih nikome poželio da je zaglavljen u zapaljenom električnom autu iz kojeg ne može pobjeći
 
0 2 hvala 0
8 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
GUID kaže...
Visak kaže...
Ne razumijem taj tok svijesti da moraš odmah kupiti ono što misliš da će jednog dana preuzeti tržište.
Ako mislim da će se nuklearke ili sintetička droga dobro prodavati, moram odmah oboje kupiti?

Računala, mobiteli, videorekorderi, DVD i CD reproduktori, sve je bilo skupo i nepraktično u početku, pa je ipak uspjelo. I nismo ih kupovali dok cijene nisu pale.

 Uspjeli su jer su bili puno bolji od onog što su mijenjali i jer su tim prednostima više nego kompenzirali prvotne nedostatke (u koje spada i visoka cijena). I klasični auti su u početku bili skupi i po benzin se moralo ići u appteku, ali su unatoč tome bili puno bolje rješenje od kočija s konjima pa su unatoč svim nedostacima uspjeli. Električni auti osim minimalnih ekoloških prednosti (a i to je upitno) nemaju nikakvih komparativnih prednosti u odnosu na tehnologiju koju silno nastoje zamijeniti, isključivo nedostatke. Pogotovo krajnji kupci nemaju niti jedan racionalni razlog zašto bi umjesto klasičnog kupili električni automobil. Niti jedan jedini. I to je razlog zašto ti i drugi filozofi ovjde propovijedate električne aute dok i dalje vozite i još dugo ćete voziti dizele i benzince. To je ujedno i razlog zašto se električni auti koliko-toliko prodaju samo u zemljama gdje su masovno subvencionirani, tamo gdje god su prepušteni zakonima tržišta imaju manje od 1-2% tržišta. I da, trebali bi prestati tuđim k*rcem gloginje mlatiti. Električni auti su super? Kupite si jedan, vozite ga pa nama idiotima pokažite. Inače - shut the fuck up.

 

Prije nego što neki debil spomene “jeftinije tankanje i uštede na gorivu kod EVa”: ono što benzin čini umjetno skupim su porezi i upravo ti porezi na gorivo spadaju u najvažnije porezne prihode svake države na svijetu (osim možda arapskih zemalja i Norveške koji zarađuju prodajući vlastitu naftu drugima). Niti jedna normalna država ne bi mogla preživjeti niti mjesec dana bez tih novaca. Tako da kada i ako električni auti zaista dosegnu imalo značajniji tržišni udio, a pogotovo ako time izbace ekvivalentni broj klasičnih automobila s tržišta, države će morati uvesti neku vrstu novih poreza kako bi nadoknadile pad prihoda od poreza na benzin i naftu. Tako da ta priča o jeftinijoj vožnji na struju drži vodu samo privremeno, dok je a) broj električnih automobila na cestama zanemariv u usporedbi s klasičnima i b) dok električni automobili u pravilu ne zamijenjuju klasične jer ih uglavnom kupuju dokoni bogatuni kao treći ili četvrti auto, pored V8 SUVa ili što već voze ostatak vremena 

 Ne znam kaj te danas rasp..., ali nitko nikoga ovdje ne uvjerava da treba kupiti ovo ili ono već se raspravlja o samoj tehnologiji i, možemo to tako reći, teoretskim prednostima. Ovdje izađe članak o slijetanju sonde na Mars pa ljudi komentiraju kako je to zanimljivo, korisno i potrebno, a drugi se pitaju koja je praktična svrha toga sada i odmah. Nema potrebe za psovkama.

 

Kaj se tiče prednosti el. vozila, evo ti Petricev članak - nevjerojatna tišina, performanse u svakodnevnom korištenju. Isto tako, prosječnom čovjeku koji ima osnovni preduvjet - garažu (a to je danas zakonska obveza uz svaki stan, kuće se podrazumijevaju) prednost je da ne mora gotovo nikad otići na benzinsku - njegov auto ga svako jutro čeka pun.

 

Vezano za poreze, nisu to tako veliki novci (relativno u udjelu budžeta), pogotovo ne u svim državama. SAD ima standardni maloprodajni porez kaj je zanemariv prihod države. Kod nas su prihodi od trošarina i poreza na naftu 7-8% budžeta. Dio toga će se nadoknaditi jer i u struji postoji PDV, električna vozila su trenutno skuplja i sigurno će tako ostati još neko vrijeme tako da govorimo o cca 50% direktnog smanjenja gore navedenih prihoda kroz životni vijek vozila. Tu je dio investicija u izgradnji infrastrukture, punionica, što donosi svoj, dodatni, prihod. Sve u svemu, tu je teško govoriti o osjetnim direktnim efektima na proračun idućih barem 10 godina, a koliki će biti, to tek treba vidjeti.

Ja rekoh
5 godina
neaktivan
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
Visak kaže...
@guid
Ti si očito zaslijepljen kada tvrdiš da nema baš nikakve prednosti. Ekološka je nesporna, čak i da se zagađenje samo izmjesti, to je već puno, jer kod zagađenja je problem koncentracija. Ista količina čestica dovoljno raspršena više nije problem, dok u velikim koncentracijama radi štetu. Uz to struja može biti ekološka, a nafta ni u kojem slučaju ne može. Smanjenje buke je isto nesporno.
A i za ostalo postoje studije koje pokazuju prednosti, ali za to vidjeti treba biti manje zadrt.

Da, porezi če se preseliti na nešto drugo, ali do tada će i cijene auta pasti.

I na kraju, je li bolji Maybach ili Golf? Očito Golf, jer nitko od vas ne vozi Maybacha.

 Golf možda nije bolji, ali ima daleko bolji odnos uloženog i dobivenog i to je jedino bitno za 99,9% kupaca i upravo zato se daleko bolje prodaje od Maybacha. Elektro automobili imaju daleko lošiji odnos uloženog i dobivenog nego klasični automobili, što ih dakle u startu diskvalificira za 99,9% kupaca i jedini način da ih se privuče su masovne subvencije uz istovremeno umjetno poskupljivanje goriva opravdano “krizom na bliskom istoku” ili ekohisteričnim najavama klimatskog armagedona. Kamo to vodi imali smo priliku vidjeti posljednjih dana diljem Francuske, a to je tek početak. Smanjenje buke je još jedna od klasičnih zabluda i debilnih mantri ekofanatika - elektro auti su tiši do nekih 25km/h, iznad toga počinje dominirati buka od guma i pri realnim putnim brzinama su elektro auti zanemarivo tiši (ako uopće) od klasičnih. Njemačko ministarstvo okoliša je izradilo studiju koja to jasno pokazuje i prema kojoj bi uz pretpostavku da na njemačkim cestama vozi milijun električnih automobila razina buke pala za zanemarivih 0,1dB što je u granicama mjerne tolerancije (http://www.spiegel.de/auto/aktuell/elektroautos-sind-laut-einer-umweltbundesamt-studie-lauter-als-gedacht-a-896082.html). Fun fact: buka u Tesli S pri 130km/h iznosi 66,9dB, što je više nego u BMW 520d ili ekvivalentnoj E klasi, o S klasi s kojom se Tesla rado uspoređuje da i ne govorimo (63,1dB). 

 

Inače ti mogu samo ponoviti ono što sam ti gore napisao: umjesto da tu palamudiš, plivaš na suhom, optužuješ druge jer ne vjeruju u novokomponovana božanstva i prepričavaš nam “studije” i urbane legende, kupi lijepo elektro auto, pošalji nam ovdje sliku prometne kao dokaz, pa nam onda iz prve ruke prepričavaj iskustva i što god hoćeš, do tada ti se možemo samo smijati. Vrijedi naravno i za druge iz iste ekipe. 

15 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
fer-de-lance kaže...

Pišem u podsjetnik:

 

 A ružnog skina u P.M.

Rvat katolik!
7 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih

Istina, ali koristim taj zato kaj je to prvi na koji sam naletio a da mi ne smeta kad invertiram boje.

 

 

Kruha i igala...
7 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
dankodr kaže...
Najveća mala električnog automobila su baterije - lako su zapaljive.
A kada planu - možeš samo gledati u plamen i ništa više. To se ne da ugasiti tek tako.

Sad se sjetite koliko ste vidjeli skršenih automobila, omotanih oko bandere, puknutih po pola...... a da se nisu zapalili. - da su to bili električni, malo koji se ne bi zapalio.

Ne bih nikome poželio da je zaglavljen u zapaljenom električnom autu iz kojeg ne može pobjeći

 Zapravo potpuno obrnuto.

Električni auti u prosjeku se zapale 50 puta rjeđe (netko je nedavno stavio dobar link s podacima).

I kaj se gorenja tiče, isto ti je puno gore kad si zaglavljen u ICE autu koji gori, nego u EV-u (baš sam nedavno gledao video jedan, budem potražio).

 

 

Kruha i igala...
16 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
=XFX=PlayHard kaže...

 

 

 

 

/cut

 

. mislim da do 2025. mozemo ocekivati 50USD/KWh. I po tebi je danas prica slicna ili ista kao i pred 200 godina, a ne znas ni sto se događa zadnjih 10 godina. Sto reci osim da ocito gubim svoje vrijeme raspravljajuci se ovdje sa likovima koji blage veze nemaju o cemu pricaju. 

 

 

Jel tebi jasno da 3 milijarde ljudi na ovoj planeti nema ili ima slab pristup el. energiji!?

Evo ti nedavni primjer naivnih Portorikanaca, a koji su nasjeli tavkvim prodavačima magle i koji su gradili vjetroelektrane i solarne panele u zoni uragana.

Došao malo jači uragan i sve im to potaracao i mjesecima nisu imali struje i sad bi ti njima prodavao skupe el. automobile? Linčovali bi te u 5 minuta.

 

Još jednaput da ponovimo stare dječje bolesti el. automobila, a koji se prvi počeli voziti krajem 19. stoljeća:

 

1. mali domet.

2. baterija sklona goriti danima i ima ograničeni vijek trajanja.

3. skupi su za proizvodnju i samim tim skupi su kupcima i to sa svim obilatim subvencijama.

4. normalno se pune satima, a ako je baš hića možeš natočit na 'superduperultra' punjaču za jedno pola sata i to ne punu bateriju.

 

Daleke 1930. na kraju borbe sa fosilnim autekima su imali udio od 1%, a danas imamo istu brojku i još uvijek pate od istih dječjih bolesti od kraja 19. i početka 20. stoljeća. Dakle skoro stoljeće i po smo imali za riješiti te 'lagane' probleme, a ti mi i dalje pričaš bajke o 2025. godinu kad će se nam se ukazati Gospa i donijeti mir na Zemlju.

 

Hebate led ko da pričam sa vjerskim fanaticima i to u 21. stoljeću.

 

 

 

 

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
5 godina
neaktivan
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
Feudalac kaže...

 Ne znam kaj te danas rasp..., ali nitko nikoga ovdje ne uvjerava da treba kupiti ovo ili ono već se raspravlja o samoj tehnologiji i, možemo to tako reći, teoretskim prednostima. Ovdje izađe članak o slijetanju sonde na Mars pa ljudi komentiraju kako je to zanimljivo, korisno i potrebno, a drugi se pitaju koja je praktična svrha toga sada i odmah. Nema potrebe za psovkama.

 

Kaj se tiče prednosti el. vozila, evo ti Petricev članak - nevjerojatna tišina, performanse u svakodnevnom korištenju. Isto tako, prosječnom čovjeku koji ima osnovni preduvjet - garažu (a to je danas zakonska obveza uz svaki stan, kuće se podrazumijevaju) prednost je da ne mora gotovo nikad otići na benzinsku - njegov auto ga svako jutro čeka pun.

 

Vezano za poreze, nisu to tako veliki novci (relativno u udjelu budžeta), pogotovo ne u svim državama. SAD ima standardni maloprodajni porez kaj je zanemariv prihod države. Kod nas su prihodi od trošarina i poreza na naftu 7-8% budžeta. Dio toga će se nadoknaditi jer i u struji postoji PDV, električna vozila su trenutno skuplja i sigurno će tako ostati još neko vrijeme tako da govorimo o cca 50% direktnog smanjenja gore navedenih prihoda kroz životni vijek vozila. Tu je dio investicija u izgradnji infrastrukture, punionica, što donosi svoj, dodatni, prihod. Sve u svemu, tu je teško govoriti o osjetnim direktnim efektima na proračun idućih barem 10 godina, a koliki će biti, to tek treba vidjeti.

 Nemam podatke za HR, ali imam za DE u kojoj je struja ca. 3x skuplja nego u HR (uglavnom zbog poreza i drugih davanja na struju koja su puno veca nego u HR), a udio poreza u cijeni goriva slican ili nesto manji nego u HR. Dakle cak i u tim uvjetima su prihodi od poreza na gorivo u DE 6 puta veci nego od prihodi poreza na struju. Dakle nije tesko zakljuciti sto ce se desiti kada i ako broj klasicnih auta na cestama padne, a broj elektricnih naraste. A obzirom da se vecina novca dobivenog iz poreza na goriva koristi za krpanje mirovina i ostalih rupa u proracunu kojih ce u buducnosti zbog sve starije populacije biti sve vise - nema te drzave koja ce te novce samo tako ostaviti, naprotiv, trebat ce im sve vise. Da, infrastrukturu treba graditi, a to netko treba prvo platiti (plus kamate na kredite) prije nego sto se na njoj pocne zaradjivati. Tko? Kazes prosjecan covjek ima garazu - gdje to tocno zive ti prosjecni ljudi? Dream on, prosjecan covjek zivi u nekom stanu u zgradi ili ako ima kucu, onda negdje na periferiji, parkira negdje uz cestu i vozi auto od max 20.000 eura star u prosjeku 8-9 godina (EU prosjek je afaik oko 9 godina). Taj Petricev Audi kosta "vec od" €79,900 (znaci na cestu barem 90-100k€). Za usporedbu, prosjecna bruto godisnja placa u DE je nekih €37.000, na ruke oko 50-60% od toga, ovisno o poreznoj skupini. Izadji malo van i proseci se pa pogledaj koliko auta je u garazama, a koliko stoje vani, kakvi su to auti, koliko su stari, koliko su kostali itd, i to u bilo kojoj drzavi, ne samo u HR. A cak i tamo gdje ti "prosjecni" imaju garazu - u koliko garaza u toj nekoj "prosjecnoj" ulici (bilo gdje, HR, DE, USA...) se mogu ugraditi "prosjecno" brzi punjaci koji ce po noci svi "u prosjeku" istovremeno povuci dovoljno struje da napune sve te "prosjecne" elektro aute koje ce pokupovati svi ti "prosjecni" ljudi prije nego sto njihova "prosjecna" mreza kolabira? Pogotovo sada po zimi, kada je potrosnja ionako veca, sunca za solare niotkuda, a autima na baterije se zbog hladnoce domet pri gradskoj voznji reducira i za vise od 50% (https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/e-mobilitaet/antrieb/elektroauto-reichweite-winter/)? Sto ako u obitelji voze dva auta? Koliko GW ili TW vrsne snage bi trebalo progurati svake noci kroz gradsku distributivnu mrezu recimo Zagreba, Berlina, Londona ili Pariza da se to zadovolji pod pretpostavkom da jednog dana svi voze elektro aute i pune ih nocu u svojim garazama? Ne zivimo svi u suncanoj Californiji i ne radimo svi u Google-u ili Facebook-u za $200.000/yr + bonus, predlazem da te svoje vizije izneses pred zutim vestama u Parizu, javi nam kakva je bila reakcija. 

12 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
Feudalac kaže...

 Ne znam kaj te danas rasp..., ali nitko nikoga ovdje ne uvjerava da treba kupiti ovo ili ono već se raspravlja o samoj tehnologiji i, možemo to tako reći, teoretskim prednostima. Ovdje izađe članak o slijetanju sonde na Mars pa ljudi komentiraju kako je to zanimljivo, korisno i potrebno, a drugi se pitaju koja je praktična svrha toga sada i odmah. Nema potrebe za psovkama.

 

Kaj se tiče prednosti el. vozila, evo ti Petricev članak - nevjerojatna tišina, performanse u svakodnevnom korištenju. Isto tako, prosječnom čovjeku koji ima osnovni preduvjet - garažu (a to je danas zakonska obveza uz svaki stan, kuće se podrazumijevaju) prednost je da ne mora gotovo nikad otići na benzinsku - njegov auto ga svako jutro čeka pun.

 

Vezano za poreze, nisu to tako veliki novci (relativno u udjelu budžeta), pogotovo ne u svim državama. SAD ima standardni maloprodajni porez kaj je zanemariv prihod države. Kod nas su prihodi od trošarina i poreza na naftu 7-8% budžeta. Dio toga će se nadoknaditi jer i u struji postoji PDV, električna vozila su trenutno skuplja i sigurno će tako ostati još neko vrijeme tako da govorimo o cca 50% direktnog smanjenja gore navedenih prihoda kroz životni vijek vozila. Tu je dio investicija u izgradnji infrastrukture, punionica, što donosi svoj, dodatni, prihod. Sve u svemu, tu je teško govoriti o osjetnim direktnim efektima na proračun idućih barem 10 godina, a koliki će biti, to tek treba vidjeti.

 Prvo boldano: Odakle ti ova dezinformacija? Možeš li navesti koji to zakon propisuje?

 

Drugo boldano: Jasno ti je da ova pretpostavka stoji jedino uz značajno poskupljenje struje? Tih 7-8% budžeta se treba nekako namiriti.

8 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
GUID kaže...

 Golf možda nije bolji, ali ima daleko bolji odnos uloženog i dobivenog i to je jedino bitno za 99,9% kupaca i upravo zato se daleko bolje prodaje od Maybacha. Elektro automobili imaju daleko lošiji odnos uloženog i dobivenog nego klasični automobili, što ih dakle u startu diskvalificira za 99,9% kupaca i jedini način da ih se privuče su masovne subvencije uz istovremeno umjetno poskupljivanje goriva opravdano “krizom na bliskom istoku” ili ekohisteričnim najavama klimatskog armagedona. Kamo to vodi imali smo priliku vidjeti posljednjih dana diljem Francuske, a to je tek početak. Smanjenje buke je još jedna od klasičnih zabluda i debilnih mantri ekofanatika - elektro auti su tiši do nekih 25km/h, iznad toga počinje dominirati buka od guma i pri realnim putnim brzinama su elektro auti zanemarivo tiši (ako uopće) od klasičnih. Njemačko ministarstvo okoliša je izradilo studiju koja to jasno pokazuje i prema kojoj bi uz pretpostavku da na njemačkim cestama vozi milijun električnih automobila razina buke pala za zanemarivih 0,1dB što je u granicama mjerne tolerancije (http://www.spiegel.de/auto/aktuell/elektroautos-sind-laut-einer-umweltbundesamt-studie-lauter-als-gedacht-a-896082.html). Fun fact: buka u Tesli S pri 130km/h iznosi 66,9dB, što je više nego u BMW 520d ili ekvivalentnoj E klasi, o S klasi s kojom se Tesla rado uspoređuje da i ne govorimo (63,1dB). 

 Ti isto čitaš i prenosiš samo ono što tebi odgovara. Studija kaže kada bi u Njemačkoj bilo milijun el. automobila, prosječna buka bi opala za toliko. Na njihovim cestama bi i dalje bilo doslovce 45 milijuna automobila plus kamioni, autobusi plus motocikli, sve skupa 63 milijuna motornih vozila, trenutno stanje. Dakle, oni u osnovi govore da se 62 automobila, motocikla, autobusa, traktora, kamiona i jedan električni automobil na kupu čuju jednako. Dobro jutro, mr. Obvious. Kaj ih je netko platio za taj zaključak? A mi kritiziramo naše ustanove za istraživanje ruda i gubljenje vremena...

Ja rekoh
16 godina
neaktivan
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

Kad mi auto izgleda loše, i na meni se to vidi. Feng shui...

EU propada, a to mi se dopada.
Poruka je uređivana zadnji put pon 10.12.2018 17:13 (Jura iz druge galaksije).
Moj PC  
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
Feudalac kaže...
KRISTIJANJE kaže...

 

Imam godišnju plaću od cca 60k kuna. Nema mamojebene šanse da ću iskrcati 300k somova za jebeni e golf. 

 

 

 

 

 Isto kao što nema šanse da iskrcaš 1,3M za Ferrari. Nisam te baš vidio da komentiraš kako je dotični ovakav ili onakav. Prvi tv je bio sranje, prvi kompjutor, prvi mobitel. Svi su bili nedostupni većini i prilično slabo upotrebljivi u odnosu na današnje stanje. Električni auti jesu bolji po pitanju ekologije i to je poanta napretka. Nemoguće je biti bez utjecaja, svaki čovjek disanjem zagađuje zrak. Treba li zabraniti disanje?

 

fer-de-lance kaže...

@KRISTIJANJE

Malo krivo razmišljaš.

Svaki postupak koji neko žive biće provede na planetu Zemlji je automatski neekološki, jer diranjem bilo čega narušavaš stanje tog okoliša koji diraš.

I točka.

Nemoguše je uopće postojati kao živa jedinka a da na neki način nisi ekološki štetan.

Čak i životinje, koje instinktivno funkcioniraju "ekološki" osvješteno u isto vrijeme nanose štetu.

Stvar je samo gdje podvući granicu.

Naravno, jedino rješenje je istrebljenje svih živih bića osim onih koja ne štete okolišu, ali onda opet ona koja ostanu počnu isto raditi.

Začarani krug....

 

 

Ajmo sad ful u širinu.

 

Da se razumijemo, jesam ciničan. 

 

Jesu li manje štetni od klasičnih? Apsolutno.

 

Hoće li to puno značiti in the grand scheme off things? Apsolutno ne.

 

 

 

Kao vrsta živimo u tolalnom debalansu s vlastitim okolišem i skromnog sam mišljenja da nas cca 100 godina dijeli do distopije tipa Mad Max. 

 

Ništa manje od drastičnog pada populacije (jedno dijete po paru do daljnjega), i rezanja potrošnje energije za 99 posto po stanovniku planeta neće pomoći da se ta distopija izbjegne.

 

 

Sama pojava električnih auta je plus, no ono što mi se ne sviđa je da se stvara dojam u populaciji da se time nešto bitno mijenja i da nam je budućnost zelena. 

 

Ne mijenja se puno, a budućnost je smeđa i isušena.

 

Proglasite me ludim ili alarmistom ili kakvim već hoćete, ali unucima ili praunucima naše generacjije će luksuz biti hrana i piće. Kakvi auti?

 

 

https://www.co2.earth/

 

Ovo je stranica koju često zadnjih par godina otvorim i koja pokazuje put u propast brzinom svjetlosti. I ne vidim lijeka. Ni približno.

 

 

 

A što se tiče e auta. Samo sam pragmatičan, iako očekujem distopiju, ubošću dobar deal za e auto kad to bude bilo moguće. 

 

No nemam namjeru prodavati drugima kozmetička rješenja dizajnirana za umirivanje savjesti.

 

A e auto je samo to. Umirivanje savjesti.

 

 

Hoćeš pomoći? Vazektomija i pješke. Sve drugo=Mad max. 

 

 

 

 

Neke random činjenice:

 

1. Ljudi proizvode preko 30 milijardi tona co2 godišnje. Za usporedbu proizvedemo samo 1.6 milijadri tona čelika godišnje.  

2. Danas se u dvije godine izbaci više Co2 nego od 1850. do 1900.

3. Već danas imamo lockano 2.0 stupnjeva porast temperature bez da jednu molekulu co2 dodamo. Sad smo na oko 1.1 od početka industrijske revolucije.

4. Tehnoglogije vađenja co2 iz atmosfere i spremanja istog pod zemlju su čak i u teoriji prilično neučinkovite. Razlog: ima ga previše al je opet izuzetno rijedak u atmosferi (410 čestica na milion čestica zraka.)  

5. Porast kumulirajućih efekata zatopljenja (albedo arktika i antarktika, CH4 zasad plako curi (a ubrzava) iz permafrosta i ispod plitke obale Sibira, prljav led na grenlandu (prekriven prašinom površinski sloj se topi i cijedi u dno ledenjaka ubrzavajući klizanje prema moru).

6. Usporavanje strujanja mora u svim oceanima uzrokovanim enormnim količinama otopljene hladne svježe vode prije svega s Grenlanda

7. Fenomen global dimminga - da sva industrija danas stane 100 posto, to bi zbog ovog efekta prouzročilo oko 0.5 porast temperature u izrazitom kratkom roku.

8. itd itd itd

 

 

Koga zanima šire neka gleda. Evo vam liste videa koji samo najšture opisuju svaki stupanj porasta temperature i njegov utjecaj. 

 

 

Summa summarum: imamo dva tri desetljeća za EKSTREMNO RADIKALNE MJERE a poslje toga je kasno. Malo poslije ide distopija. I to je to. Električni auti ne spadaju u radikalne mjere i neće puno utjecati. 

 

 

jedan stupanj

 

dva stupnja

 

tri stupnja

 

četiri stupnja: 

 

pet stupnjeva

 

šest stupnjeva

 

 

 

jaska jaska jaskaja
13 godina
offline
Imaju li električni automobili smisla i kojih je t

Dosta dobra poveznica s temom:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_banning_fossil_fuel_vehicles

 

Rvacke nema, ne morate se bojati....

 
1 0 hvala 0
5 godina
neaktivan
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
Feudalac kaže...
GUID kaže...

 Golf možda nije bolji, ali ima daleko bolji odnos uloženog i dobivenog i to je jedino bitno za 99,9% kupaca i upravo zato se daleko bolje prodaje od Maybacha. Elektro automobili imaju daleko lošiji odnos uloženog i dobivenog nego klasični automobili, što ih dakle u startu diskvalificira za 99,9% kupaca i jedini način da ih se privuče su masovne subvencije uz istovremeno umjetno poskupljivanje goriva opravdano “krizom na bliskom istoku” ili ekohisteričnim najavama klimatskog armagedona. Kamo to vodi imali smo priliku vidjeti posljednjih dana diljem Francuske, a to je tek početak. Smanjenje buke je još jedna od klasičnih zabluda i debilnih mantri ekofanatika - elektro auti su tiši do nekih 25km/h, iznad toga počinje dominirati buka od guma i pri realnim putnim brzinama su elektro auti zanemarivo tiši (ako uopće) od klasičnih. Njemačko ministarstvo okoliša je izradilo studiju koja to jasno pokazuje i prema kojoj bi uz pretpostavku da na njemačkim cestama vozi milijun električnih automobila razina buke pala za zanemarivih 0,1dB što je u granicama mjerne tolerancije (http://www.spiegel.de/auto/aktuell/elektroautos-sind-laut-einer-umweltbundesamt-studie-lauter-als-gedacht-a-896082.html). Fun fact: buka u Tesli S pri 130km/h iznosi 66,9dB, što je više nego u BMW 520d ili ekvivalentnoj E klasi, o S klasi s kojom se Tesla rado uspoređuje da i ne govorimo (63,1dB). 

 Ti isto čitaš i prenosiš samo ono što tebi odgovara. Studija kaže kada bi u Njemačkoj bilo milijun el. automobila, prosječna buka bi opala za toliko. Na njihovim cestama bi i dalje bilo doslovce 45 milijuna automobila plus kamioni, autobusi plus motocikli, sve skupa 63 milijuna motornih vozila, trenutno stanje. Dakle, oni u osnovi govore da se 62 automobila, motocikla, autobusa, traktora, kamiona i jedan električni automobil na kupu čuju jednako. Dobro jutro, mr. Obvious. Kaj ih je netko platio za taj zaključak? A mi kritiziramo naše ustanove za istraživanje ruda i gubljenje vremena...

 Hajde molim te prije nego sto dalje baljezgas, procitaj sto tocno pise u toj studiji (direktan link https://www.umweltbundesamt.de/sites/default/files/medien/377/dokumente/position_kurzfristig_kaum_laermminderung_im_verkehr.pdf) pa se onda javi. Tih 0,1dB smanjenja buke se odnosi na brzine manje od 30km/h, pri vecim brzinama je smanjenje jos manje. Isto tako, pri brzinama iznad 25km/h je dominantna buka guma, neovisno o vrsti pogona, tako da je svejedno da li je na cesti 1 ili 10 ili 40 milijuna elektro auta, relativno smanjenje buke pri brzinama iznad 25km/h (a pogotovo pri realnim brzinama na otvorenim cestama koje su daleko iznad toga) ce biti jednako zanemarivo. U studiji ti isto pise da bi se najvise dobilo kada bi se na struju prebacili kamioni za odvoz smeca i gradski autobusi koji voze iskljucivo u gradu, pri malim brzinama i cesto krecu/staju sto kod klasicnih motora izaziva najvise buke - no kod njih je elektricni pogon u praksi preskup i prekompliciran, tako da kamioni na baterije jos dugo nece zamijeniti klasicne (sto su izgleda shvatili i u Tesli https://www.freightwaves.com/news/equipment/tesla-may-be-halting-semi-truck-program). Isto tako bi se puno dobilo elektricnim skuterima i mopedima umjesto klasicnih jer su njihovi motori jako glasni i slabo izolirani. Na osobnim autimobilima je ukupni potencijal smanjenja buke vrlo mali i ogranicen na podrucja sa gustim, stani-kreni prometom. Medjutim, istovremeno se razmatra uvodjenje obaveze da elektricni auti pri malim brzinama (gdje su dakle kao vrlo tihi) moraju umjetno proizvoditi zvukove/signale kako bi ih culi slabovidni, tako da ce se zvuk motora zamijeniti pipsanjem elektronike za slijepce kao na semaforima i pruznim prijelazima, toliko o smanjenju buke. Predlazem da jednu noc provedes u blizini nekog veceg krizanja gdje cijelo vrijeme semafori pustaju te zvukove, cisto za probu.

8 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
GUID kaže...

 Nemam podatke za HR, ali imam za DE u kojoj je struja ca. 3x skuplja nego u HR (uglavnom zbog poreza i drugih davanja na struju koja su puno veca nego u HR), a udio poreza u cijeni goriva slican ili nesto manji nego u HR. Dakle cak i u tim uvjetima su prihodi od poreza na gorivo u DE 6 puta veci nego od prihodi poreza na struju. Dakle nije tesko zakljuciti sto ce se desiti kada i ako broj klasicnih auta na cestama padne, a broj elektricnih naraste. A obzirom da se vecina novca dobivenog iz poreza na goriva koristi za krpanje mirovina i ostalih rupa u proracunu kojih ce u buducnosti zbog sve starije populacije biti sve vise - nema te drzave koja ce te novce samo tako ostaviti, naprotiv, trebat ce im sve vise. Da, infrastrukturu treba graditi, a to netko treba prvo platiti (plus kamate na kredite) prije nego sto se na njoj pocne zaradjivati. Tko? Kazes prosjecan covjek ima garazu - gdje to tocno zive ti prosjecni ljudi? Dream on, prosjecan covjek zivi u nekom stanu u zgradi ili ako ima kucu, onda negdje na periferiji, parkira negdje uz cestu i vozi auto od max 20.000 eura star u prosjeku 8-9 godina (EU prosjek je afaik oko 9 godina). Taj Petricev Audi kosta "vec od" €79,900 (znaci na cestu barem 90-100k€). Za usporedbu, prosjecna bruto godisnja placa u DE je nekih €37.000, na ruke oko 50-60% od toga, ovisno o poreznoj skupini. Izadji malo van i proseci se pa pogledaj koliko auta je u garazama, a koliko stoje vani, kakvi su to auti, koliko su stari, koliko su kostali itd, i to u bilo kojoj drzavi, ne samo u HR. A cak i tamo gdje ti "prosjecni" imaju garazu - u koliko garaza u toj nekoj "prosjecnoj" ulici (bilo gdje, HR, DE, USA...) se mogu ugraditi "prosjecno" brzi punjaci koji ce po noci svi "u prosjeku" istovremeno povuci dovoljno struje da napune sve te "prosjecne" elektro aute koje ce pokupovati svi ti "prosjecni" ljudi prije nego sto njihova "prosjecna" mreza kolabira? Pogotovo sada po zimi, kada je potrosnja ionako veca, sunca za solare niotkuda, a autima na baterije se zbog hladnoce domet pri gradskoj voznji reducira i za vise od 50% (https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/e-mobilitaet/antrieb/elektroauto-reichweite-winter/)? Sto ako u obitelji voze dva auta? Koliko GW ili TW vrsne snage bi trebalo progurati svake noci kroz gradsku distributivnu mrezu recimo Zagreba, Berlina, Londona ili Pariza da se to zadovolji pod pretpostavkom da jednog dana svi voze elektro aute i pune ih nocu u svojim garazama? Ne zivimo svi u suncanoj Californiji i ne radimo svi u Google-u ili Facebook-u za $200.000/yr + bonus, predlazem da te svoje vizije izneses pred zutim vestama u Parizu, javi nam kakva je bila reakcija. 

Kažem prosječan čovjek koji IMA.., to je takozvani kvalifikator. Takav čovjek ima prednost da mu je automobil svako jutro pun i ne mora na benzinsku. Neosporno je da će države uzeti gdje god mogu. Uzimaju već sada i to nije problem, ali ako ih zafrknemo barem koju godinu, to nije dobro? Hmm... čudan argument za čovjeka koji gleda financije.

 

Kaj se tiče struje, uz našu prosječnu kilometražu svedenu na 250 aktivnih dana, to je radnim danom nekih 13 kWh po EV-u. Šansa da svaki automobil bude električni ide negdje prema 2040-oj najranije. Do tada imamo vremena prvo iskrastilizirati načine korištenja, a potom i riješiti punjenje... Kako nema svatko garažu ni privatni parking, dobar dio punjenja će se obavljati u drugo vrijeme, na poslu i slično, možeš i sam napraviti grubu računicu koliko struje treba.

Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
GUID kaže...
Feudalac kaže...
GUID kaže...

 Golf možda nije bolji, ali ima daleko bolji odnos uloženog i dobivenog i to je jedino bitno za 99,9% kupaca i upravo zato se daleko bolje prodaje od Maybacha. Elektro automobili imaju daleko lošiji odnos uloženog i dobivenog nego klasični automobili, što ih dakle u startu diskvalificira za 99,9% kupaca i jedini način da ih se privuče su masovne subvencije uz istovremeno umjetno poskupljivanje goriva opravdano “krizom na bliskom istoku” ili ekohisteričnim najavama klimatskog armagedona. Kamo to vodi imali smo priliku vidjeti posljednjih dana diljem Francuske, a to je tek početak. Smanjenje buke je još jedna od klasičnih zabluda i debilnih mantri ekofanatika - elektro auti su tiši do nekih 25km/h, iznad toga počinje dominirati buka od guma i pri realnim putnim brzinama su elektro auti zanemarivo tiši (ako uopće) od klasičnih. Njemačko ministarstvo okoliša je izradilo studiju koja to jasno pokazuje i prema kojoj bi uz pretpostavku da na njemačkim cestama vozi milijun električnih automobila razina buke pala za zanemarivih 0,1dB što je u granicama mjerne tolerancije (http://www.spiegel.de/auto/aktuell/elektroautos-sind-laut-einer-umweltbundesamt-studie-lauter-als-gedacht-a-896082.html). Fun fact: buka u Tesli S pri 130km/h iznosi 66,9dB, što je više nego u BMW 520d ili ekvivalentnoj E klasi, o S klasi s kojom se Tesla rado uspoređuje da i ne govorimo (63,1dB). 

 Ti isto čitaš i prenosiš samo ono što tebi odgovara. Studija kaže kada bi u Njemačkoj bilo milijun el. automobila, prosječna buka bi opala za toliko. Na njihovim cestama bi i dalje bilo doslovce 45 milijuna automobila plus kamioni, autobusi plus motocikli, sve skupa 63 milijuna motornih vozila, trenutno stanje. Dakle, oni u osnovi govore da se 62 automobila, motocikla, autobusa, traktora, kamiona i jedan električni automobil na kupu čuju jednako. Dobro jutro, mr. Obvious. Kaj ih je netko platio za taj zaključak? A mi kritiziramo naše ustanove za istraživanje ruda i gubljenje vremena...

 Hajde molim te prije nego sto dalje baljezgas, procitaj sto tocno pise u toj studiji (direktan link https://www.umweltbundesamt.de/sites/default/files/medien/377/dokumente/position_kurzfristig_kaum_laermminderung_im_verkehr.pdf) pa se onda javi. Tih 0,1dB smanjenja buke se odnosi na brzine manje od 30km/h, pri vecim brzinama je smanjenje jos manje. Isto tako, pri brzinama iznad 25km/h je dominantna buka guma, neovisno o vrsti pogona, tako da je svejedno da li je na cesti 1 ili 10 ili 40 milijuna elektro auta, relativno smanjenje buke pri brzinama iznad 25km/h (a pogotovo pri realnim brzinama na otvorenim cestama koje su daleko iznad toga) ce biti jednako zanemarivo. U studiji ti isto pise da bi se najvise dobilo kada bi se na struju prebacili kamioni za odvoz smeca i gradski autobusi koji voze iskljucivo u gradu, pri malim brzinama i cesto krecu/staju sto kod klasicnih motora izaziva najvise buke - no kod njih je elektricni pogon u praksi preskup i prekompliciran, tako da kamioni na baterije jos dugo nece zamijeniti klasicne (sto su izgleda shvatili i u Tesli https://www.freightwaves.com/news/equipment/tesla-may-be-halting-semi-truck-program). Isto tako bi se puno dobilo elektricnim skuterima i mopedima umjesto klasicnih jer su njihovi motori jako glasni i slabo izolirani. Na osobnim autimobilima je ukupni potencijal smanjenja buke vrlo mali i ogranicen na podrucja sa gustim, stani-kreni prometom. Medjutim, istovremeno se razmatra uvodjenje obaveze da elektricni auti pri malim brzinama (gdje su dakle kao vrlo tihi) moraju umjetno proizvoditi zvukove/signale kako bi ih culi slabovidni, tako da ce se zvuk motora zamijeniti pipsanjem elektronike za slijepce kao na semaforima i pruznim prijelazima, toliko o smanjenju buke. Predlazem da jednu noc provedes u blizini nekog veceg krizanja gdje cijelo vrijeme semafori pustaju te zvukove, cisto za probu.

Lijep ti je riječnik. Kao prvo - ovo nije nikakva studija. Nije ni sažetak studije već baljezgarija s proizvoljnim zaključcima - za nešto ozbiljnije bi tu bilo par stranica teksta o postupku testiranja i obrade podataka, lokaciji, načinu izolacije pozadinske buke itd. Ovo je smeće koje u zaključku kaže: "

Selbst wenn bis 2020 eine Million Elektroautos auf Deutschlands Straßen unterwegs wären, würde dies nach unseren Schätzungen den Lärm am Straßenrand gerade einmal um 0,1 dB(A) mindern, das ist ein völlig unbedeutender Effekt. Zur Reduktion des Straßenlärms sind weitere Maßnahmen daher unverzichtbar" pa mi ti kao bolji govornik njemačkog pojasni gdje je moja pogreška u tumačenju ove rečenice. Devetnaesto, prosječna brzina vozila u gradu i nije bitno veća od 25 km/h, ako je i toliko. Klasična vozila proizvode značajnu buku prilikom kretanja, u konstantnom kotrljanju na 50 u četvrtoj ili petoj, buka motora kod svih je zanemariva samo kaj to nije reprezentativan slučaj bilo čega. Tipično njemački za stanje oko 2010-te - tražio se bilo kakav izgovor za pljuvanje po Tesli i Nissanu i to samo zato što Nijemci nisu imali ništa za ponuditi. Vidjet ćemo što će reći o etronu i bratu mu blizancu iz Porschea. Odmah mogu staviti jajce, desno, veće, na panj da će ih dočekati sa hvalospjevima i nastaviti dalje kao da su oni pokrenuli ovu revoluciju.

Ja rekoh
5 godina
neaktivan
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih

Tipično, nemaš argumente pa su ti krivi zli Njemci. Evo ti jedna čistokrvno američka pro-Tesla stranica iz 2016. koja u biti potvrđuje isto to, unatoč obligatornom usputnom pitchu i hvalospjevu Tesli S: https://cleantechnica.com/2016/06/05/will-electric-cars-make-traffic-quieter-yes-no/.

 

A obzirom da je ideja o obavezi ispuštanja umjetnih zvukova iz elektro auta pri malim brzinama kao pomoć slijepima u međuvremenu postala zakon koji u EU stupa na snagu 1.7.2019 s obaveznom naknadnom ugradnjom tih zvukova u sve već postojeće elektro aute do najkasnije 2021, i taj minimalni benefit će se dodatno istopiti. Na https://www.petrolprices.com/news/noise-of-electric-cars-revealed-and-its-not-what-you-would-think/ možeš čuti kako to (odvratno) zvuči na primjeru Jaguara. A ti zli Njemci su se čak (bezuspješno) pobunili protiv uvođenja tog zakona.

 

Keep dreaming.

 

[Edit]: Evo i detalja o tom sustavu umjetne buke koji će se morati ugrađivati u sve elektro aute https://en.m.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle_warning_sounds. To je izgleda sada zakon ne samo u EU, nego  i u USA i Japanu. U EU verziji zakona stoji doslovce “The sound should be easily indicative of vehicle behaviour and should sound similar to the sound of a vehicle of the same category equipped with an internal combustion engine”. LOL

Poruka je uređivana zadnji put pon 10.12.2018 19:25 (GUID).
16 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
KRISTIJANJE kaže...
/cut

 

Summa summarum: imamo dva tri desetljeća za EKSTREMNO RADIKALNE MJERE a poslje toga je kasno. Malo poslije ide distopija. I to je to. Električni auti ne spadaju u radikalne mjere i neće puno utjecati. 

 

 

 /cut

 

 

Ti ozbiljno vjeruješ u ta neoeshatološka praznovjerja ?

 

I kakve su to ekstremno radikalne mjere ? Samoubojstvo? Genocid? WTF?

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
11 godina
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
memulica kaže...
KRISTIJANJE kaže...
/cut

 

Summa summarum: imamo dva tri desetljeća za EKSTREMNO RADIKALNE MJERE a poslje toga je kasno. Malo poslije ide distopija. I to je to. Električni auti ne spadaju u radikalne mjere i neće puno utjecati. 

 

 

 /cut

 

 

Ti ozbiljno vjeruješ u ta neoeshatološka praznovjerja ?

 

I kakve su to ekstremno radikalne mjere ? Samoubojstvo? Genocid? WTF?

Politika jednog djeteta do daljnjega. 

 

Nikakav genocid, nikakva ubijanja. 

 

Ovaj planet ne može podnijeti ovoliku populaciju koja troši ovoliko energije bez da se po putu pretvori u pakao.

 

Ne kažem da je to izvedivo, al sve drugo je tisuću puta gore.

 

 

 

Molim sve da sami kad vam bude dosadno nađete materiju (ima je na netu koliko hoćete) i malo dublje uđete u problematiku.

 

I ne govorim o šarlatanima poput Guya McPhearsona koji predviđaju apokalipsu do 2024. Govorim o profesorima renomiranih sveučilišta iz cijelog svijeta i ljudima koji na terenu sakupljaju podatke.

 

 

 

Ako poslje svega ostanete optimisti onda vam svaka čast. 

 

 

 

 

I jedna stvar još. Jeste čuli za fermi paradox? Evo pa izgleda, da ne samo da rješenje nije u tehnologiji, nego se sve više čini kako je tehnologija sama jedan od velikih filtera.

 

 

 

 

 

 

 

jaska jaska jaskaja
16 godina
neaktivan
offline
Re: Imaju li električni automobili smisla i kojih
=XFX=PlayHard kaže...
BMT kaže...
=XFX=PlayHard kaže...
Pogodi koliko ce jos trebati da se pocnu gasiti termo i nuklearne elektrane jer ce postati potpuno neisplative i nekonkurentne na trzistu.

 Ne bih komentirao ništa drugo, ali ovo hoću. Trebat će stoljeća (za nuklearke sigurno, a i za ostale termoelektrane je upitno da neće trajati još barem 7-8 dekada).

 

Uostalom, nuklearke su ekološki prihvatljive najmanje koliko i solarni paneli, ako ne i više.

 Nije bitno da li su ekoloski prihvatljive ili nisu, bitno je to da vise uopce nisu konkurente, nove se uopce ne grade vise nigdje u svijetu! Nisu one ni prije bile nesto pretjerano isplative u odnosu na ugljen i ostale oblike dobivanja energije jer je R&D bio ogroman kao i pocetni kapital za izgradnju, i gradile su se uglavnom za potrebe istrazivanja nuklearne energije. Nuklearke su vecinom forsirale zemlje koje su imale nuklearno oruzje. Nove se vise ne grade iz jednostavnog razloga sto su neisplative s obzirom na solarne i vjetroelektrane cija cijena strmoglavo pada, da ne govorim koliko su sigurnije i koliko manje pocetnog ulaganja i odrzavanja trebaju. Jedino sto vidim u buducnosti kao potencijal dobivanja ogromne kolicine energije, su fuzijske nuklearke, ali to je jos u ranom razvoju i koncept ITERA tek treba dokazati. A sto se termoelektrana tice, pogledaj samo na primjeru Plomina C koliko je ugljen isplativ kad ga nitko ne zeli dotaknuti, jednostavno ugljen postaje stvar proslosti i samo je pitanje vremena kad ce mu svi okrenuti ledja. To ne moze biti preko noci, ali s obzirom na pad cijena alternativnih oblika energije, ugljen nema nikakve sanse da prezivi do 2030. 

Dakle, zar je tako teško bilo proguglati pojam "new nuclear power plants in the world"? Ali dobro, ima nas forumaša da vam pomognemo: http://www.world-nuclear.org/information-library/current-and-future-generation/plans-for-new-reactors-worldwide.aspx. Ilitiga drugim riječima, "ukupna nuklearna snaga na globalnoj razini se postupno povećava", "postojećim NE se planira povećati kapacitet nadogradnjama", ali i 50ak reaktora je u planu/izgradnji. I to ne samo u Rusiji, već i u SAD, Francuskoj, Finskoj, Slovačkoj... Drugim riječima, nuklearne elektrane su, kolikogod vaša želja bila suprotna, još uvijek prisutne i neće se sigurno ukloniti sa svjetske scene neisplativim fantazijama kao što su solarni paneli i vjetroelektrane koji su također ekološki neprihvatljivi. Vjetroelektrane izazivaju pomore ptica, negativno utječu na migracijske puteve ptica, redovito se gase prilikom jakih vjetrova - sve u svemu, učinkovitost se malo pomalo približava nuli. Solarni paneli također; dobri su za zagrijavanje vode, proizvodnju ponešto slabe struje i pružanje hladovine, ali im je učinkovitost slabašna kao i vjetroelektranama. Priznali vi to ili ne, nuklearne elektrane su budućnost zadovoljavanja globalnih potreba za električnom energijom koja će nam se tako bajno obiti o glavu onog dana kada nas sve primoraju na korištenje promašaja zvanog električno vozilo.

 

A fuzija... Fuzija je bajka koja će vrlo vjerojatno napajati ljudsku civilizaciju onda kada Turska bude predsjedala EU, a BiH postala globalni tehnološki lider.

 

P.S. Nemojmo se zavaravati, kao i električni automobili koji zagađenost iz gradova sele u ruralna okruženja, tako i velik broj NE planiranih u Aziji zapravo predstavlja istu stvar - preseli svoje zagađenje susjedu u dvorište, pa se busaj u prsa kako si ekološki osviješten do neba i natrag.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice