Kakva je budućnost električnog automobila?

poruka: 112
|
čitano: 25.172
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Kakva je budućnost električnog automobila?".
16 godina
neaktivan
offline
Kakva je budućnost električnog automobila?

Htio sam da uzmem jedan (jer bi na taj način ne bih morao plaćati oko 250€ mjesečno na porez za službeno auto) iipak bez barem 400 km dometa nema smisla (trenutno svi jeftniji od 40k € imaju oko 220 km). Međutim, slažem se sa svim u tekstu, već za 2 godine biće barem 5 modela koji imaju domet preko 400 km, a da cijenom nisu iznad 40.000€.

 
0 0 hvala 0
5 godina
neaktivan
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?
A moj doktore, ti kažeš d 225€ do 2025, a Tesla kaže 100$ do kraja 2018.
Btw. Tesla tvrdi da od 2016 ima cijenu od 190$/kWh.

https://electrek.co/2018/06/09/tesla-battery-energy-density-cost-breakthroughs/ https://electrek.co/2016/04/26/tesla-model-3-battery-pack-cost-kwh/
 
2 3 hvala 0
16 godina
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?
stisum kaže...
A moj doktore, ti kažeš d 225€ do 2025, a Tesla kaže 100$ do kraja 2018.
Btw. Tesla tvrdi da od 2016 ima cijenu od 190$/kWh.

https://electrek.co/2018/06/09/tesla-battery-energy-density-cost-breakthroughs/https://electrek.co/2016/04/26/tesla-model-3-battery-pack-cost-kwh/

 A lažu kao i obično, odnosno izvrću istinu. Da su toliko superiorni, LEAF ne bi bio najprodavaniji el. auto u Europi.

In the land of the blind, the one-eyed man is stoned to death. - Joan D. Vinge
14 godina
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?
4ndY kaže...
stisum kaže...
A moj doktore, ti kažeš d 225€ do 2025, a Tesla kaže 100$ do kraja 2018.
Btw. Tesla tvrdi da od 2016 ima cijenu od 190$/kWh.

https://electrek.co/2018/06/09/tesla-battery-energy-density-cost-breakthroughs/https://electrek.co/2016/04/26/tesla-model-3-battery-pack-cost-kwh/

 A lažu kao i obično, odnosno izvrću istinu. Da su toliko superiorni, LEAF ne bi bio najprodavaniji el. auto u Europi.

 
Pises gluposti. Tesla ima doslovno trenutno najjeftinije baterije, medjutim problem je proizvodnja u volumenu. Sve sto su napravili su prodali. Power Packs su morali cak i stopirati jer nije bilo dovoljno baterija, a za neke projekte su morali cak kupovati od Samsunga.

Trenutno doslovno nema dovoljno baterija za kolicinu koju bi mogli prodati. Naravno spot prices za materijale su isto otisle gore, ali to je otislo gore za sve proizvodjace ne samo za TESLU (Kobalt je sa $22K po toni u 2016 skocio na oko $60k po toni u 2018).

Isti problem imaju i svi ostali proizvodjaci, tj nema dosta baterija.

7 godina
offline
Kakva je budućnost električnog automobila?

Drago na aparatima 😂😂😂😂

Daju čovjeku da napiše članak, a on kontrira Dragecu.

A dobro je znana činjenica da elektroauti nikad ne budu imali veći doseg od 15 km u realnoj situaciji, nikad ne budu koštali manje od 100000€ i proizvodnjom 1 kWh struje se generira 20 tona CO2....

 

 

Kruha i igala...
 
19 1 hvala 0
14 godina
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?
4ndY kaže...
stisum kaže...
A moj doktore, ti kažeš d 225€ do 2025, a Tesla kaže 100$ do kraja 2018.
Btw. Tesla tvrdi da od 2016 ima cijenu od 190$/kWh.

https://electrek.co/2018/06/09/tesla-battery-energy-density-cost-breakthroughs/https://electrek.co/2016/04/26/tesla-model-3-battery-pack-cost-kwh/

 A lažu kao i obično, odnosno izvrću istinu. Da su toliko superiorni, LEAF ne bi bio najprodavaniji el. auto u Europi.

 Je, ali Leaf je u biti potpuno druga klasa vozila u odnosu na Teslu. Leaf je manje -više standardni obiteljski auto, samo na električni pogon, dok je S luksuzna klasa (i ide 2-3 puta dalje), pa je logično da će Leaf imati veću publiku koja ga može kupiti.

dolazim odmah - Godot
10 godina
offline
Kakva je budućnost električnog automobila?

Kao što su se razvijali automobili na fosilna goriva tako se razvijaju i električni automobili. Ne ide to preko noći kako svi očeivaju. Pa nekad su automobili trošili 20-30 litara goriva na 100km i kvarili se svakih par mjeseci. Dugo je trebalo da to tehnologija rješi. Ali problem sa današnjim konzumerizmom je da ljudi očekuju gotovo rješenje još jučer. Da se sve njihove želje riješe odmah. Inače ne valja. Propali slučaj. Sranje.

 

Za 20 godina će ljudi govoriti: "Je li se sjećaš kad su automobili imali Li-Ionske baterije hahahaha".

 

Primjerice kako mi gledamo stare američke aute. Prekrasni auti, prekrasnog dizajna, ali nitko ne govori koliko su trošili i da su se konstantno kvarili.

 

Sjećate se starih, ružnih, glasnih PC-a? CRT monitora od 20 kilograma? Nije prošlo ni 20 godina od toga...

Samomrzeći hrvat
Poruka je uređivana zadnji put sub 8.9.2018 9:12 (Entry Point).
Moj PC  
43 0 hvala 4
11 godina
offline
Kakva je budućnost električnog automobila?

mislim da kod nas ne vrijedi ova priča o fazama

postoje samo prva i druga faza, ali nema prelaska s prve na drugu, nego se ljudi uglavnom odmah raspoređuju u jednu ili drugu i tu zauzimaju pozicije u rovovima i tu tvrdoglavo ostaju zauvijek

pa pogledajte bilo koju temu o električnim automobilima na bug forumu, rat grintavci vs oduševljeni nikad ne prestaje

Moj PC  
3 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?
Nemon kaže...

Pises gluposti. Tesla ima doslovno trenutno najjeftinije baterije, medjutim problem je proizvodnja u volumenu. Sve sto su napravili su prodali. Power Packs su morali cak i stopirati jer nije bilo dovoljno baterija, a za neke projekte su morali cak kupovati od Samsunga.

Trenutno doslovno nema dovoljno baterija za kolicinu koju bi mogli prodati. Naravno spot prices za materijale su isto otisle gore, ali to je otislo gore za sve proizvodjace ne samo za TESLU (Kobalt je sa $22K po toni u 2016 skocio na oko $60k po toni u 2018).

Knjigovodstvo trpi sve. Ako trošak razvoja ne uračunavaju u cijenu baterija, onda baterija može na papiru biti jetinija, a u praksi taj odjel radi gubitak koji se opet nadoknađuje od cijene auta, tako da ukupni trošak baterija u stvarnosti u cijeni automobila sudjeluje većim postotkom nego to na papiru izgleda.

 

Da oni stvarno imaju mogućnost proizvesti baterije toliko jeftinije od drugih proizvođača (uz istu cijenu materijala), onda bi im se isplatilo proizvoditi više baterija, a ne manje. Proizvodnju smanjuješ ako na proizvodu gubiš, a ne ako zarađuješ, što je indikator da je cijena na papiru nerealna.

 

Također, rast potražnje za proizvod kojem cijena sirovina raste (zbog ograničenih resursa) ne može nikako biti indikator pada cijene konačnog proizvoda.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?
Sve je to OK, siguran sam da će i baterije polako napredovati.

Samo pitam - ODAKLE TOLIKA STRUJA za punjenje svih tih budućih auta?

Današnji obnovljivi izvori se čine OK - ali koliko imate električnih auta na cesti?
A šta kad bude 80 % ili više električnih auta?
Pa danas se prave turbo chargeri od 50 kW - da vidim električnu mrežu koja u gradu mora napajati 2 milijuna auta
A vidi naše autoceste za vrijeme turističke sezone - i da svi idu na struju - BUHAHAHAHAHAHAA
 
2 3 hvala 0
14 godina
offline
Kakva je budućnost električnog automobila?

Sve ovisi koliko se vozis. Cinjenica je da se elektricni automobili za ljude koji se poprilicno voze, nemjerljivo vise isplate. Evo vam primjer, moj sadasnji auto trosi u prosjeku 1kn na 1km (ukljucujuci i variranje cijene goriva), ako sam u 12 godina presao oko 400 tisuca km, onda sam samo za gorivo dao oko 400 tisuca kuna. Plus kroz tih 12 godina uvijek uzmem skuplje sisnteticko ulje + izmjena kroz 12 god=nekih 5-6 tisuca kuna. Plus tu su i filteri ulja, pa filteri goriva, pa je nakon tih 400 tisuca trebalo i mijenjati dosta stvari sto vidim da se recimo kod Modela S za istu kilometrazu ne mora gotovo nista. 

Kad sve zbrojimo, auto sam platio oko 300 tisuca kuna, servise kroz 12 godina (plus ulja, plus filtere i ostalo) oko 40-50 tisuca kuna. I jos sam platio gorivo 400 tisuca kuna.

Sve zajedno: 300+40+400=740 tisuca kuna. 

Dakle nekih 100 tisuca eura samo vozakanje. 

Jedan model 3 bi sa subvencijama platio oko 300 tisuca kuna i to je to. Vozis se prakticki besplatno, vozis se koliko hoces bez da gledas na to gorivo. 

Da sam tad kupio Model 3 za istih tih 300 tisuca kuna + sitnis koji dajes za punjenje el. energije ja bi do danas ustedio preko 400 tisuca kuna. Imas 5 puta bolje ubrzanje, nema ulja, nema filtera, nema sto i jednog dodatnog troska!

 

Pa dragi moji odgovor je jasan: El. auto u ovom trenutku nije za svakoga, ali se debelo isplati za ljude koji se non stop voze! A sto ce tek donjeti buducnost... pa ja vam garantiram da do 2025. gotovo vise nitko nece htjeti kupiti klasicni automobil na unutarnje izgaranje! 

Poruka je uređivana zadnji put sub 8.9.2018 10:16 (=XFX=PlayHard).
 
17 0 hvala 4
8 godina
offline
Kakva je budućnost električnog automobila?

Problem opskrbe električnom energijom tolikih elektromobila je svakako problem, ali daleko od toga da bude nerješiv. Prije svega auti bi se mogli puniti noću, na višku struje, pa bi tako pridonijeli i općoj ekonomiji. Viškovi struje se danas pohranjuju u reverzibilne hidroelektrane i druge skupe načine, a ovako bi se pohranjivali besplatno - u automobilske baterije. Fosilno pak gorivo koje se danas troši na aute moglo bi se trošiti i u termoelektranama i to mnogo efikasnije nego u automobilskim motorima. Usto bi se izbjegla emisija CO2 ako se napravi elektrana na čisti kisik (o čemu je bilo riječi i na ovim stranicama). Dakle, mogućnosti je bezbroj, a što imate više mogućnosti (parametara) to je lakše optimalizirati sustav, tj. u našem slučaju voziiti auto uz što manji utrošak energije i emisije CO2. 

 
3 0 hvala 2
15 godina
offline
Kakva je budućnost električnog automobila?

uvijek se pričalo o "boljoj budućnosti" a jedino što so imali je sumračna sadašnjost. za aute: dizel pa benzin pa plin pa drvaiugljen itd. kad jednom (ako ikad) riješe (jedini stvaran i ni izdaleka rješiv) problem skladištenja struje tako da bude poput vode (negdje to stoji a kad ti treba odvrneš pipu i natočiš, toplu ili hladnu) - dostupna u količinama i inom parametrima na zahtjev i prema potrebi, onda možda možemo razgovarati o nečem električnom što nisu invalidska kolica, viljuškar ili tramvaj. dotad - ćao, đaci. sad su električni auti čisto runsko preseravanje, zapakirano u nekakvu "ekologiju", koje (kad se pogleda čitava slika) čine više štete nego koristi. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
4 3 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Kakva je budućnost električnog automobila?

Zašto su svi 100% uvjereni da će tehnologija baterija napredovati?

 

Cijene po Wh padaju, gustoća po volumenu raste, ali gustoća po masi ne raste bog zna kako i ima čvrste fizikalne limite za postojeće materijale. Litij Ionske baterije su dale svoje, ima još u njima 10% energetske gustoće i to je onda to.

 

I sad, nitko uopće nema nikakve sumnje da mi nećemo za godinu dana smisliti revolucionarnu novu bateriju koja će imati četiri puta veću energetsku gustoću. Zašto? Gdje je hladna fuzija? Gdje je grafen? Gdje su superkondenzatori? Gdje je pravi AI?

 

Imam dojam da živimo u vremenu hypea i svaka nova ideja koja nekome padne na pamet je u našim glavama već riješen problem sljedeće godine. Tom logikom, predviđam benzinske motore sa 90% toplinske iskoristivosti - šah mat za ICE! Trebate neki dokaz? Pa tehnologija će napredovati.

 

Mislim da nitko ne sumnja u značajnu nadmoć elektromotora pred unutrašnjim sagorijevanjem, ali skladištenje energije je realan problem i ja ne vidim da će se riješiti u narednih par desetaka godina, a ne do 2020.

 

Nažalost, mislim da će budućnost biti puno sličnija sadašnjosti nego što se mnogi od nas nadaju.

 
9 4 hvala 0
14 godina
offline
Kakva je budućnost električnog automobila?

Mislim da kada bi bilo više ljudi koji bi si mogli priuštiti e-auto da bi priča bila drugačija... hvali svoje, seri po susjedovom (uvijek je tako bilo i biti će). klasični balkanizam...

Moj PC  
2 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?

Ne bas sasvim tocno. El. auti vec sad ne rade vise stete nego koristi, iako istina, nisu idealni.

Vec sam napisao u postu gore koliko se el. auti za one koji puno voze vise isplate od klasicnih. To je OGROMNA razlika!

Problem skladistenja struje ce se rijesavati umjetnim akumulacijskim jezerima gdje se voda iz nizeg jezera pumpa u vise jezero onda kada recimo vjetroelektrane proizvode puno struje za vjetrovitog vremena. Kada vjetra nema, a potreba za strujom se pojavi, voda iz viseg jezera se pusta u nize i preko turbine stvaramo el. energiju! Cisti primjer jedne "prirodne" baterije. To se sve vise pocelo koristiti u Europi!  Googlaj: "Pumped-storage hydropower"

Tu je jos jedna strasno bitna prednost el. automobila koju svi zanemaraju, a ne znam zasto se o toj najbitnijoj prednosti ne govori. 

Svi znamo koliko se samo u Zagrebu i ostalim europskim metropoloma spali dnevno stotina tisuca litara goriva. Tu jednu litru koju smo spalili, u toj istoj masi u obliku dimnih plinova, pepela i vode, odlazi u atmosferu. Direktno udisemo oko par stotina vrsta razlicitih stetnih kemijskih spojeva koje devastiraju ljudsko zdravlje.

Potrazite malo koliko se samo karcinoma, autoimunih bolesti, i raznih neuro bolesti pocelo pojavljivati na pocetku prve industrijske revolucije, broj oboljelih je rastao eksponencijalno! Sve radi tolikog spaljivanja goriva! Pa samo kad uzmete olovo kao jedan od najtoksicnijih elemenata za ljudsko zdravlje, neurootrova koji izaziva niz bolesti, dodje vam lose. Pa jel nije bolje da el. auto ako vec i uzima struju i neobnovljivih izvora, to barem cini iz termoelektrane koja ce biti negdje daleko, van grada. Dio automobila ce korisiti obnovljivu energiju, dio iz neobnovljivih izvora, ali se barem ne bi gusili od smrada u Zagrebu i ostalim vecim gradovima!  

15 godina
odjavljen
offline
Kakva je budućnost električnog automobila?

Mislim da je ovo istraživanje potpuno promašeno iz više razloga:

 

1.) Karakteristike baterija su poznate i bez ovakve simulacije i tu rezultati nisu otkrili ništa što već ne znamo.

 

2.) Staza je dobra za testirati vozne karakteristike, a nema nikakvog smisla za testirati potrošnju. Ovakav test ne govori ništa o stvarnoj potrošnji u realnim uvjetima u gradskoj vožnji.

 

3.) Iz gore navedenog razloga, zaključak o regenerativnom kočenju je potpuno promašen - regenerativno kočenje ima najviše efekta u stani - kreni vožnji, dok je kod vangradske vožnje korisno jedino kod iznimno dinamične vožnje.

 

4.) Najbitnije, ovaj odabir kombinacije auta i dometa nije baš reprezentativan. Taj domet je ok za mali gradski auto, a za Golfa bih očekivao barem 300 km.

 

Općenito, električne aute nema smisla ni promatrati u jednoj kategoriji.

 

- mali gradski auto ima smisla za ljude kojima je to drugi auto (uz ekološki uvjet da im je drugi auto stvarno potreban) ili za ljude koji su toliko rijetko na međugradskim putovanjima da im se za njih isplati uzeti rent-a-car.

 

- plug-in hibrid je ok za ljude koji su većinom po gradu, ali im treba i auto kojim povremeno mogu otići na dulji put, a to je dovoljno često da se rent-a-car ne isplati, a dovoljno rijetko da im povećana potrošnja hibrida na takvom putovanju ne predstavlja problem

 

- putnička limuzina s velikim dometom i brzim punjenjem je za ljude koji redovito putuju na dulje staze

 

- auti poput leafa su za suburbana područja, te ruralna područja u kojima infrastruktura može podnijeti punjenje ili postoji mogućnost instalacije vlastitih kapaciteta obnovljivih izvora.

 

Svaka od ovih kategorija ima svoje probleme i izazove, a oni su najmanji kod malih gradskih auta. S druge strane, gradski promet, osim onečišćenja ima i druge probleme, poput gužve i kapaciteta parkinga, pa je elektrifikacija nepotpuno rješenje koje se nikako ne može mjeriti s kvalitetnim javnim prijevozom i dobrom biciklisičkm infrastrukturom (primjer: Copenhagen).

 

P.S. Meni se čini da sam ja već u trećoj fazi.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
 
16 0 hvala 1
14 godina
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?
Idealist kaže...

Mislim da kada bi bilo više ljudi koji bi si mogli priuštiti e-auto da bi priča bila drugačija... hvali svoje, seri po susjedovom (uvijek je tako bilo i biti će). klasični balkanizam...

Nije baš tako, znam da tu na forumu ima ljudi koji voze automobile skuplje od mnogih električnih i kako kažeš "seru" po njima - jer su realni. Električni automobil kakav danas jest donosi puno kompromisa. Osobno razmišljam o plug-in hibridu koji je skuplji i od Leafa i od modela 3, a vjerojatno i od još nekih, ali o Leafu ili Tesli niti ne razmišljam. Kao "dokaz" da ima kod nas ljudi koji si mogu priuštiti električne automobile (a ipak ih ne voze) prilažem sliku tipičnog voznog parka pod mojim prozorom. 

 

Poruka je uređivana zadnji put sub 8.9.2018 11:07 (jozef).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?
=XFX=PlayHard kaže...

Sve ovisi koliko se vozis. Cinjenica je da se elektricni automobili za ljude koji se poprilicno voze, nemjerljivo vise isplate. Evo vam primjer, moj sadasnji auto trosi u prosjeku 1kn na 1km (ukljucujuci i variranje cijene goriva), ako sam u 12 godina presao oko 400 tisuca km, onda sam samo za gorivo dao oko 400 tisuca kuna. Plus kroz tih 12 godina uvijek uzmem skuplje sisnteticko ulje + izmjena kroz 12 god=nekih 5-6 tisuca kuna. Plus tu su i filteri ulja, pa filteri goriva, pa je nakon tih 400 tisuca trebalo i mijenjati dosta stvari sto vidim da se recimo kod Modela S za istu kilometrazu ne mora gotovo nista. 

Kad sve zbrojimo, auto sam platio oko 300 tisuca kuna, servise kroz 12 godina (plus ulja, plus filtere i ostalo) oko 40-50 tisuca kuna. I jos sam platio gorivo 400 tisuca kuna.

Sve zajedno: 300+40+400=740 tisuca kuna. 

Dakle nekih 100 tisuca eura samo vozakanje. 

Jedan model 3 bi sa subvencijama platio oko 300 tisuca kuna i to je to. Vozis se prakticki besplatno, vozis se koliko hoces bez da gledas na to gorivo. 

Da sam tad kupio Model 3 za istih tih 300 tisuca kuna + sitnis koji dajes za punjenje el. energije ja bi do danas ustedio preko 400 tisuca kuna. Imas 5 puta bolje ubrzanje, nema ulja, nema filtera, nema sto i jednog dodatnog troska!

Računaj da:

- od tih 400 000 kuna, oko 200 000 kn otpada na trošarine i cestarinu. S obzirom da se država nije baš tako spreman odreći profita, očekuj da će naći drugi način za naplatiti dobar dio tog troška čim se udio električnih auta poveća, što ti značajno mijenja računicu na duge staze

- jesi siguran da Model 3 konkurira autu od 300 000 kn po kvaliteti i udobnosti vožnje?

- na subvenvije možeš računati dok je zanemariv broj auta na električni pogon, čim poraste, adio subvencije, hallo dodatna davanja. Dodatno, za subvenciju moraš imati već sređenu svu papirologiju, što je malo teško uskladiti s Teslinim listama čekanja.

- jesi pogledao cijene popravka Tesli van garancije? Cifre su boli glava, a kad gledaš eksploatacijski period od 12 godina, moraš i to uzeti u obzir

- da li će Model 3 uopće izdržati 12 godina?

- garancija na baterije je 8 godina

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
6 godina
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?
Ponavljam se poput pokvarenog CD-A.... četverostruki kapacitet uz istu masu i volumen je kraj auta na fosilna goriva.... normalno da sam nestrpljiv...kad će se to desiti... možda sutra...a možda tek za 10-20 godina...meni je san putnički leteći dron 😍
Moj PC  
1 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?
=XFX=PlayHard kaže...

Ne bas sasvim tocno. El. auti vec sad ne rade vise stete nego koristi, iako istina, nisu idealni.

Vec sam napisao u postu gore koliko se el. auti za one koji puno voze vise isplate od klasicnih. To je OGROMNA razlika!

Problem skladistenja struje ce se rijesavati umjetnim akumulacijskim jezerima gdje se voda iz nizeg jezera pumpa u vise jezero onda kada recimo vjetroelektrane proizvode puno struje za vjetrovitog vremena. Kada vjetra nema, a potreba za strujom se pojavi, voda iz viseg jezera se pusta u nize i preko turbine stvaramo el. energiju! Cisti primjer jedne "prirodne" baterije. To se sve vise pocelo koristiti u Europi!  Googlaj: "Pumped-storage hydropower"

Tu je jos jedna strasno bitna prednost el. automobila koju svi zanemaraju, a ne znam zasto se o toj najbitnijoj prednosti ne govori. 

Svi znamo koliko se samo u Zagrebu i ostalim europskim metropoloma spali dnevno stotina tisuca litara goriva. Tu jednu litru koju smo spalili, u toj istoj masi u obliku dimnih plinova, pepela i vode, odlazi u atmosferu. Direktno udisemo oko par stotina vrsta razlicitih stetnih kemijskih spojeva koje devastiraju ljudsko zdravlje.

Potrazite malo koliko se samo karcinoma, autoimunih bolesti, i raznih neuro bolesti pocelo pojavljivati na pocetku prve industrijske revolucije, broj oboljelih je rastao eksponencijalno! Sve radi tolikog spaljivanja goriva! Pa samo kad uzmete olovo kao jedan od najtoksicnijih elemenata za ljudsko zdravlje, neurootrova koji izaziva niz bolesti, dodje vam lose. Pa jel nije bolje da el. auto ako vec i uzima struju i neobnovljivih izvora, to barem cini iz termoelektrane koja ce biti negdje daleko, van grada. Dio automobila ce korisiti obnovljivu energiju, dio iz neobnovljivih izvora, ali se barem ne bi gusili od smrada u Zagrebu i ostalim vecim gradovima!  

1. reverzibilne hidroelektrane postoje već oko 100 godina, ima ih i kod nas nekoliko. Svaka akumulacija ima utjecaj na okoliš (znači neki ekološki footprint) koji je teško mjerljiv, ali ne i zanemariv. Osim toga, takva infrastruktura nije nimalo jeftina. Da je drugačije bilo bi više takvih elektrana.
2. Zagreb nije metropola 
3. olovo (zapravo TEL) se u gorivu ne koristi već 30-40 godina - kako gdje.
Smanjenje zagađenja je dobrodošlo, ali to je javni interes koji se ne poklapa sa interesom proizvođača automobila (pa i goriva). Električni automobili im se ne isplate i neki ih proizvode jer ih zakon na to tjera i tu priča uglavnom završava. Za sad. 

12 godina
offline
Kakva je budućnost električnog automobila?

Ponekad steknem dojam kao da razvoj tehnologije ovisi o tome koliko je mi hvalili ili kudili. Kao, ako budemo optimistično gledali na budućnost, stvorit će se nekakve čudotvorne baterije, ako budemo njurgali onda će znanstvenici i investitori usporiti svoj rad. Puno veću ulogu igra jesi li komad tehnike kupio ili nisi. Onog trena kad tehnologija bude praktična, dostupna i konkurentna zaživjet će u masama bez obzira na deklarativni fan ili hejt, svatko će radije platiti manje za bolje i efikasnije baz obzira što pričao osim ako nije neka religijska ili principijelna pozadina u igri.

 
10 0 hvala 1
14 godina
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?

Po cemu to Zagreb nije metropola?

Pa nisam ni rekao da olovo nije prisutno u gorivo, tu je od kad se pocelo spaljivati gorivo i od tad je zabiljezeno eksponencijalno povecanje broja oboljelih. 

Naravno da to nikome ne odgovara, zato i je Tesla trn u oku svima, jer nitko, ali apsolutno nitko osim krajnjih potrosaca ne zeli da Tesla uspije.

Sto se tice reverzibilnih hidroelektrana, da, nije to nista novo, ali se tek od nedavno sa povecanjem upotrebe obnovljivih izvora, pojacano koriste diljem Europe. Nije idealno, ali svakako dosta dobro rjesenje problema skladistenja viska energije.

Mozemo mi filozofirati do sutra, ali sigurno je samo jedno. Za 5-7 godina vise apsolutno nitko nece htjeti kupiti klasican auto. 

Na duze staze je vec sad previse neisplativ, a kako ce tek postati neisplativ za tih par godina do max. 10 godina.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?

Možda neće za 5-7, možda neće za 15-17, a ako ovo drugo bude slučaj, za 10 godina će opet netko pisati za 5-7 godina i jednom će taj netko biti u pravu. Možda taj netko budeš baš ti, ali prema dosadašnjem raskoraku najavljenog i ostvarenog, sumnjam.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
14 godina
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?

Sto se tice trosarina u Hrvatskoj, tu si vjerojatno upravu. U Hrvatskoj da sutra gorivo poskupi za 100 posto, nitko ne bi izasao na ulice. A da onda za par dana poskupi za jos 100 posto, izasle bi 3 bakice i 2 djeda u prosvjed. Ukratko, kao Hrvati smo izrazito glup i pasivan narod i vlast nam moze nametnuti sto god hoce, nama je lakse pobjeci u Irsku nego se izboriti za svoja prava. Ne boj se da ce takve ideje tako lako prolaziti u ostalim europskim zemljama, pogotovo ne u onim gdje pametni gradjani znaju reci dosta! 

Apsolutno sam siguran da Model 3 moze po udobnosti i svim ostalim karakteristikama konkurirati autima od 300 tisuca kuna, sto su vec i brojni reviewi potvrdili. Model 3 je ukratko stroj. Pa uredu, ja ga taman mislim kupovati za godinu do dvije, taman cu upasti u tu pricu, jedino je pitanje da li cu uspjeti dobiti subvencije i biti dovoljno brz. Taman kad subvencije isteknu, el. automobili ce vec znatno pojeftiniti! Nece baterije vjecno biti toliko skupe, pogotovo ne sad kad je pocela globalna utrka u istrazivanju i razvoju EV tehnologija! Ako gledamo model S koji nakon milijun km nije imao jedan jedini kvar (ima nekoliko takvih reporta) popirlicno sam siguran da ce Model 3 izdrzati moju kilometrazu zajedno sa baterijom barem 15 godina. Nakon pola milijuna km Modelu S se kapacitet baterije smanjio za samo 10 posto. Mislim da smo sve rekli...

 

16 godina
neaktivan
offline
Kakva je budućnost električnog automobila?

Zanimljivo je kako balkanci razmišljaju samo o ekonomskoj koristi električnih vozila i pri tome naveliko kupuju rabljene dizele, koje sada Nijemci iz nekog razloga prodaju neobično jeftino. Kada uskoro shvate da s tim dizelima neće moći ući u nijedan veći Evropski grad, a možda ni u cijelu zemlju, čuđenju neće biti kraja.

 

Život u gradu nosi određene rizike, od kojih su zagađenje i buka među značajnijima, a promet je njihov velik izvor. Jedan od najvažnijih resursa (a možda i najvažniji) koje imamo je zdravlje, no kako narodu koji se u autu ne želi vezati ili suzdržati od pušenja pored vlastite djece, objasniti glavne prednosti električnih vozila, da će živjeti zdravije i kvalitetnije?

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
18 0 hvala 3
12 godina
neaktivan
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?
squizl kaže...

Zašto su svi 100% uvjereni da će tehnologija baterija napredovati?

 

Cijene po Wh padaju, gustoća po volumenu raste, ali gustoća po masi ne raste bog zna kako i ima čvrste fizikalne limite za postojeće materijale. Litij Ionske baterije su dale svoje, ima još u njima 10% energetske gustoće i to je onda to.

Uvjereni su zato sto se to i dogadja. Baterije konstantno napreduju, ali ne revolucijom nego evolucijom. Puno je toga napravljeno u zadnjih 10 godina, a puno toga je i otkriveno u laboratorijima i sad se treba prilagoditi masovnoj proizvodnji. Apsolutno sigurno je da ce baterije napredovati 2x u sljedecih 7-8 godina, cak se zna i kako (guglaj solid-state baterije, zatim smanjenje kobalta u strukturi katode). Danasnja baterija u Rimcevom Concept 2 ima 540 kg i kapacitet 120 kWh (usporedi to s Nissan Leafom iz 2014. kad je baterija imala 324 kg za samo 24 kWh).

Inace, to je dovoljno za 600 km domet na Tesli 3 pri brzini od 130 km/h ili oko 800 km po gradu ili prigradskim cestama.

14 godina
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?

Upravo tako!

15 godina
odjavljen
offline
Re: Kakva je budućnost električnog automobila?
=XFX=PlayHard kaže...

Sto se tice trosarina u Hrvatskoj, tu si vjerojatno upravu. 

S druge strane, u Hrvatskoj je gorivo daleko iznad EU prosjeka, a struja daleko ispod EU prosjeka. Kad uračunaš EU prosjek u tvoju računicu, onda se značajno mijenja. Što se tiče trošarina, EU ionako predlaže naplatu cestarina po GPS praćenju, pa će tu postati svejedno koje ti je pogonsko gorivo jer ćeš imati manja davanja na gorivo, a veća direktno. Što ti računica gleda dalje u budućnost to moraš uzeti više faktora u obzir i raditi worst case i best case procjene. Zadržavanje trenutnog stanja je najmanje vjerojatan scenarij, kako za Hrvatsku, tako i za ostale zemlje.

 

=XFX=PlayHard kaže...

Apsolutno sam siguran da Model 3 moze po udobnosti i svim ostalim karakteristikama konkurirati autima od 300 tisuca kuna, sto su vec i brojni reviewi potvrdili. Model 3 je ukratko stroj. 

Prema onom što sam čitao, ne bih se kladio. Kad novi iz tvornice izgleda kao da ga je popravljao osrednji limar, onda mi to baš ne ulijeva povjerenje.

 

Visak kaže...

Zanimljivo je kako balkanci razmišljaju samo o ekonomskoj koristi električnih vozila i pri tome naveliko kupuju rabljene dizele, koje sada Nijemci iz nekog razloga prodaju neobično jeftino. Kada uskoro shvate da s tim dizelima neće moći ući u nijedan veći Evropski grad, a možda ni u cijelu zemlju, čuđenju neće biti kraja.

Ne razmišljaju o ekonomskoj koristi samo balkanci, već svi. Kad kupuješ novo vozilo koje misliš voziti 5-6 godina, onda u tu korist ulaze i određeni rizici. Kad kupuješ polovno vozilo koje ćeš voziti kraće i platiti jeftinije, onda rizik koji navodiš ima manji ekonomski utjecaj. Ciljani kupci takvih vozila baš si ne mogu ni priuštiti takva putovanja.

 

S druge strane, mislim da je budućnost gradskog prometa u javnom prijevozu, tako da je ta priča suvišna. Pogledaj samo koliko stanovnika Copenhagena posjeduje auto. Imaju efikasan javni prijevoz za svakodnevni commuting, te jeftin rent-a-car za putovanja.

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Kakva je budućnost električnog automobila?

Što se tiče dizelaša na našim cestama mogu reći ovo: Mercedes-Diesel ne služi za vožnju nego za pokazivanje. Stoga nije važno koliko i kamo vozi, glavno je da stoji na dvorištu da ga svi susjedi i namjernici vide. 

 
9 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice