postoji jedan zgodan navod iz vodiča kroz galaksiju za autostopere a koji opisuje izumitelja "vrtloga totalne perspektive": Trin Tragula — for that was his name — was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher or, as his wife would have it, an idiot. svaka sličnost sa stvarnim osobama samo je užasavajuća.
Muskovi tuneli – podzemna željeznica sa 150 godina
- poruka: 12
- |
- čitano: 5.305
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
a pogon na zrak? vakuum?
a ako se nesto pokvari, zacepi, neko ubaci bombu?
jedna od tezih gluposti, bacanje para uzalud...
a sigurnosne mjere, rezervni tunel, ventilacija blabla...
mene ovo podsjeća na epizodu gaše (gastona) kad je po zgradi gdje radi razvukao sustav sličan žičari i svi se vozikaju po hodnicima
zadnja scena šef mu piči punom brzinom prema ćošku, a iz suprotnog smjera iza ćoška se vozi lik s hrpom dasaka koje zauzimaju obje trake
još se sjećam kako sam se znao kleberiti satima na tom stripu dok bi me starci čudno gledali
još čudnije jeste kako ova tvrtka NIJE iz Lijepe li nam Naše države...
Odlicna tema za balkanske sveznalice. :)
a pogon na zrak? vakuum?
a ako se nesto pokvari, zacepi, neko ubaci bombu?
jedna od tezih gluposti, bacanje para uzalud...
a sigurnosne mjere, rezervni tunel, ventilacija blabla...
Vakuum je iz druge priče, odnosno treće kompanije.
kaj se tiče servisiranja, sigurnosti i ostalih što ako pitanja - ovaj koncept ih potpuno zaobilazi.
klasičan tunel je cjevurda duga pet kilometara kroz koju prolazi 10,20 50 ili 100 tisuća ljudi dnevno, a u svakom trenutku ih je unutra nekoliko tisuća. Ulaz izlaz i ništa između. Muskovi tuneli bi bile cjevčice od par stotina metara, stotine i tisuće njih, a svaka ima otvor za izlaz putnika prema gore - automatski ventilacija, izlaz, protupožarna barijera, po potrebi. ima smisla. ono što mene kopka je kako bi oni radili preusmjeravanje putnika s linije na liniju, hoće li uopće postojati koncept linija...
analogno tom sustavu je naša gradnja na betonskim stupovima u odnosu na američke kuće od letvi. Izbij jedan stup iz naše kuće i ona postaje nestabilna, ruši se. u američkoj vadiš letve po želji, nekoliko njih može istrunuti i nikom ništa. sustav je redudantan, siguran, stabilan.
kaj se tiče servisiranja, sigurnosti i ostalih što ako pitanja - ovaj koncept ih potpuno zaobilazi.
klasičan tunel je cjevurda duga pet kilometara kroz koju prolazi 10,20 50 ili 100 tisuća ljudi dnevno, a u svakom trenutku ih je unutra nekoliko tisuća. Ulaz izlaz i ništa između. Muskovi tuneli bi bile cjevčice od par stotina metara, stotine i tisuće njih, a svaka ima otvor za izlaz putnika prema gore - automatski ventilacija, izlaz, protupožarna barijera, po potrebi. ima smisla. ono što mene kopka je kako bi oni radili preusmjeravanje putnika s linije na liniju, hoće li uopće postojati koncept linija...
Ne bas. Pogledaj malo video. Imas prilicno duge linije, krizanja, i hrpu vozila koja voze aute. Servisni tuneli, ventilacija, i ostale "sitnice" nitko ne spominje. Ali to je nas vizionar musk. Za SpaceX je rekao kako je ispalo daleko teze nego je mislio, za Teslu je stalno u nekim production hellovima. Covjek ima zelju da nesto napravi, ali nema bas previse dodira sa pravim tehnickim problemima. Sto nije nuzno lose dok god moze nazicat dovoljno para za razvoj.
Ovaj fenomen upornog laganja samog sebe/drugih ljudi, obećavanja brda&dolina, svakodnevni izljevi PRoljeva i sl. bi trebali konačno nazvati i pravim imenom.
Evo ja predlažem naziv:
POTEMKINOV SINDROM
Kod njih je standard u većini država da kuća mora izdržati 90 mph, florida ima 150 mph. Mi takve vjetrove na kontinentu nemamo, da puhne, ostali bi isto bez krovova, prozora i koječega. s druge strane imaju trusna područja u kojima se drvene znatno bolje ponašaju.
Ovo mi se cini jos jedna od Muskovih ideja koje super zvuce na papiru, a u stvarnosti bas i ne funkcioniraju tako kako on zeli....
Ovdje ima malo previse varijabli i nije tako jednostavan projekt kako se cini.
Da se razumijemo, Musk je generalno pozitivac i trosi svoju lovu za dobrobit ne samo sebe vec i okoline, ali ne bi bilo s goreg da kod svake ideje umjesto da prvo angazira PR tim i dizajnere za 3D animaciju angazira tim relevantnih inzenjera.