Porsche objavio niz tehničkih detalja o električno

poruka: 84
|
čitano: 14.171
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Porsche objavio niz tehničkih detalja o električno".
16 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Mandor kaže...

Infrastruktura će se riješiti. Kupit će se solari i staviti na krovove koji su beskorisna površina.

Volim ovakve konstrujcije, milijarde eura će se "riješiti".

A posebno solarima.

Al Crane kaže...

Sad ćemo izvodit semantičke akrobacije?

Nema tu nikakvih "akrobacija". Koja država izdvaja više u proizvodnju nego što dobiva od nje?

Koja proizvodnja el. energije nije subvencionirana?

5 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr

Argumentiraj.

16 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Al Crane kaže...

Argumentiraj.

Argumentirati što?

Koliko RH "ulaže" u proizvodnju goriva?

Koliko dobiva u proračun?

Koliko kao korisnici plaćamo za OIE?

Koje cifre točno trebaš?

5 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Old Iggy kaže...
Mandor kaže...

Infrastruktura će se riješiti. Kupit će se solari i staviti na krovove koji su beskorisna površina.

Volim ovakve konstrujcije, milijarde eura će se "riješiti".

A posebno solarima.

Al Crane kaže...

Sad ćemo izvodit semantičke akrobacije?

Nema tu nikakvih "akrobacija". Koja država izdvaja više u proizvodnju nego što dobiva od nje?

Koja proizvodnja el. energije nije subvencionirana?

 

"Volim ovakve konstrujcije, milijarde eura će se "riješiti".

A posebno solarima. "

 

Zanimljivo kako milijarde kojima barata fosilna politički sve "rješavaju", čak i to što već do sada stotine tisuća krepavaju od zagađenja uzrokovanih istima, a i to što smo na početku velikog izumiranja vrsta uključujući i našu vlastitu.

 



"Koja država izdvaja više u proizvodnju nego što dobiva od nje?"

 

Err... klijentelistička? Znaš što je klijentelizam? Kao sistem poznat je još od antičkog Rimskog carstva, iz kojeg (gle slučaja) i moderno zapadno pravo vuče korijene.

 

 

"Koja proizvodnja el. energije nije subvencionirana?"

 

Hoćeš možda reć da je pametnije astronomski subvencionirat po kompletnu biosferu štetnu industriju od koje koristi ima šačica starih prdonja nego umjereno subvencionirat ekološki održivu proizvodnju el.energije koja omogućuje preživljavanje kompletne biosfere?

Ako si za prvu varijantu, moram ti reć da si najjači kandidat za nacija godine.

Poruka je uređivana zadnji put pet 3.8.2018 14:19 (Al Crane).
5 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Old Iggy kaže...
Al Crane kaže...

Argumentiraj.

Argumentirati što?

Koliko RH "ulaže" u proizvodnju goriva?

Koliko dobiva u proračun?

Koliko kao korisnici plaćamo za OIE?

Koje cifre točno trebaš?

 Argumentiraj koje to osnovne stvari ja brkam i zašto.

I odluči se kad ćemo pričat u globalnim razmjerima, kad na nacionalnim, a kad na čisto individualnim probicima.

Poruka je uređivana zadnji put pet 3.8.2018 14:30 (Al Crane).
14 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Al Crane kaže...

Sad ćemo na jasne statističke pokazatelje izvodit semantičke akrobacije? Radi se o tome da moderna civilizacija jako ide na ruku industriji fosilnih, a ova ide na ruku sama sebi.

Koji je "cilj" MMF-a, molim te? Revolucija? LoL!

Radi se i o subvencijama i o olakšicama i o svemu onome što industrija fosilnih ne plaća nego umjesto nje plaća čitavo ljudsko društvo, što je malkice ideološki kontradiktorno sustavu koji sebe voli deklarirati kao kapitalistički.

A što se tiče privrede, evo još jedan zanimljiv detalj:

https://www.globalcitizen.org/en/content/china-training-coal-workers-wind-far/

Ne radi se o semantici, dvije stvari se bitno razlikuju a to je činjenica kojom se namjerno manipulira u priloženom dokumentu. To ti je stvar statistike, čak i kad ljudi znaju statistiku ne znaju interpretirati rezultate. Ako u novijoj povijesti nisi naučio o tome kako funkcionira MMF onda ti nema pomoći.
Potiče se (zapravo omogućuje, ne spriječava) ono što je strateški važno. Bilo bi zanimljivo da se po sugestijama tog dokumenta ukinu te povlastice pa se obustavi proizvodnja nafte. Plan ti možda nije loš, brzo bi se smanjila populacija zemlje pa bi se lakše disalo. Tko ne bi umro od gladi (jer bez nafte nema proizvodnje hrane), stradao bi u sukobima zbog krize (jer bez nafte nema >90% industrije pa niti poslova) i ratova (jer su se unutarnje krize kroz povijest često rješavale vanjskim neprijateljem). Održivost sustava nema veze niti s kapitalizmom niti socijalizmom, sva uređenja mu teže. Ili bi bar trebala.
Energetska vrijednost godišnje proizvodnje nafte je 55PWh, proizvodnja el. struje je 22PWh (i to 40% u Kini i SAD), pa je čak i sam energetski deficit nenadoknadiv. 
Wyoming je jedna od najmanje razvijenih i najsiromašnijih država SAD (zapravo mislim da je najsiromašnija, ali nisam 100% siguran).

BTW naslov teme je"Porsche objavio niz tehničkih detalja o električnom...". A da se vratimo na topic?

Poruka je uređivana zadnji put pet 3.8.2018 14:33 (jozef).
16 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Al Crane kaže...
Old Iggy kaže...
Al Crane kaže...

Argumentiraj.

Argumentirati što?

Koliko RH "ulaže" u proizvodnju goriva?

Koliko dobiva u proračun?

Koliko kao korisnici plaćamo za OIE?

Koje cifre točno trebaš?

 Argumentiraj koje to osnovne stvari ja brkam i zašto.

I odluči se kad ćemo pričat u globalnim razmjerima, kad na nacionalnim, a kad na čisto individualnim probicima.

Shvaćaš li što su subvencije?

Koja država (točno ime) plaća više naftnoj industriji nego zarađuje?

Koliko dodatno plaćamo naftnoj industriji za razvoj infrastrukture?

Ove idiotarije o "zravom i čistom zraku", "jednostavno se može", "netko će naći pare" i slično neću ni komentirati.

 

5 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
jozef kaže...
Al Crane kaže...

Sad ćemo na jasne statističke pokazatelje izvodit semantičke akrobacije? Radi se o tome da moderna civilizacija jako ide na ruku industriji fosilnih, a ova ide na ruku sama sebi.

Koji je "cilj" MMF-a, molim te? Revolucija? LoL!

Radi se i o subvencijama i o olakšicama i o svemu onome što industrija fosilnih ne plaća nego umjesto nje plaća čitavo ljudsko društvo, što je malkice ideološki kontradiktorno sustavu koji sebe voli deklarirati kao kapitalistički.

A što se tiče privrede, evo još jedan zanimljiv detalj:

https://www.globalcitizen.org/en/content/china-training-coal-workers-wind-far/

Ne radi se o semantici, dvije stvari se bitno razlikuju a to je činjenica kojom se namjerno manipulira u priloženom dokumentu. To ti je stvar statistike, čak i kad ljudi znaju statistiku ne znaju interpretirati rezultate. Ako u novijoj povijesti nisi naučio o tome kako funkcionira MMF onda ti nema pomoći.
Potiče se (zapravo omogućuje, ne spriječava) ono što je strateški važno. Bilo bi zanimljivo da se po sugestijama tog dokumenta ukinu te povlastice pa se obustavi proizvodnja nafte. Plan ti možda nije loš, brzo bi se smanjila populacija zemlje pa bi se lakše disalo. Tko ne bi umro od gladi (jer bez nafte nema proizvodnje hrane), stradao bi u sukobima zbog krize (jer bez nafte nema >90% industrije pa niti poslova) i ratova (jer su se unutarnje krize kroz povijest često rješavale vanjskim neprijateljem). Održivost sustava nema veze niti s kapitalizmom niti socijalizmom, sva uređenja mu teže. Ili bi bar trebala.
Energetska vrijednost godišnje proizvodnje nafte je 55PWh, proizvodnja el. struje je 22PWh (i to 40% u Kini i SAD), pa je čak i sam energetski deficit nenadoknadiv. 
Wyoming je jedna od najmanje razvijenih i najsiromašnijih država SAD (zapravo mislim da je najsiromašnija, ali nisam 100% siguran).

BTW naslov teme je"Porsche objavio niz tehničkih detalja o električnom...". A da se vratimo na topic?

 "Ne radi se o semantici, dvije stvari se bitno razlikuju a to je činjenica kojom se namjerno manipulira u priloženom dokumentu. To ti je stvar statistike, čak i kad ljudi znaju statistiku ne znaju interpretirati rezultate."

 

Ma da? Gdje je manipulacija u priloženom dokumentu koji pokazuje da se puste milijarde poklanjaju fosilnoj industriji?

 

 

"Ako u novijoj povijesti nisi naučio o tome kako funkcionira MMF onda ti nema pomoći."

Kako sad da shvatim taj hint? MMF je neka politička ekstremno ljevičarska socijalistička organizacija, ili...?

 

 

"Potiče se (zapravo omogućuje, ne spriječava) ono što je strateški važno. Bilo bi zanimljivo da se po sugestijama tog dokumenta ukinu te povlastice pa se obustavi proizvodnja nafte. Plan ti možda nije loš, brzo bi se smanjila populacija zemlje pa bi se lakše disalo. Tko ne bi umro od gladi (jer bez nafte nema proizvodnje hrane), stradao bi u sukobima zbog krize (jer bez nafte nema >90% industrije pa niti poslova) i ratova (jer su se unutarnje krize kroz povijest često rješavale vanjskim neprijateljem). Održivost sustava nema veze niti s kapitalizmom niti socijalizmom, sva uređenja mu teže. Ili bi bar trebala."

O'righley? Inače sve te silne znanstvene studije koje se bave održivim sustavima zaključuju kako trošenje fosilnih goriva procvjetava zemaljsku biosferu i ljudski rod? Amerika od sporazuma Nixon-kuća Saud 1973. i uvođenja petrodolara nakon jednostranog napuštanja Bretton-Woods sporazuma hara po Bliskom istoku radi uvođenja demokracije?

http://scientistswarning.forestry.oregonstate.edu/sites/sw/files/Ripple_et_al.%20_7-31-17_scientists_warning.pdf

Aj se educiraj dečko prije nego što uđeš u ovakve rasprave.

 

 

"Energetska vrijednost godišnje proizvodnje nafte je 55PWh, proizvodnja el. struje je 22PWh (i to 40% u Kini i SAD), pa je čak i sam energetski deficit nenadoknadiv."

Možda je nenadoknadiv jer smo već 200 godina upleteni u ekonomiju fosilne industrije?

Bajdvej, jesi čuo za podatak da na površinu Zemlje u samo sat i pol pada količina energije koju moderna civilizacija proizvede kroz čitavu godinu?

 

 

"Wyoming je jedna od najmanje razvijenih i najsiromašnijih država SAD (zapravo mislim da je najsiromašnija, ali nisam 100% siguran)."

 

Aha. Možda jer joj je ekonomija bazirana na proizvodnji uglja? Trump "genije" :D

https://www.usnews.com/news/best-states/wyoming/articles/2018-02-07/report-wyoming-coal-production-likely-faces-more-declines

Poruka je uređivana zadnji put pet 3.8.2018 15:12 (Al Crane).
14 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Old Iggy kaže...

Shvaćaš li što su subvencije?

Koja država (točno ime) plaća više naftnoj industriji nego zarađuje?

Koliko dodatno plaćamo naftnoj industriji za razvoj infrastrukture?

Ove idiotarije o "zravom i čistom zraku", "jednostavno se može", "netko će naći pare" i slično neću ni komentirati.

 

 Uzalud se trudiš. Čovjek očito trola. Jednostavno je nemoguće da je netko stvarno toliko glup...

5 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Old Iggy kaže...
Al Crane kaže...
Old Iggy kaže...
Al Crane kaže...

Argumentiraj.

Argumentirati što?

Koliko RH "ulaže" u proizvodnju goriva?

Koliko dobiva u proračun?

Koliko kao korisnici plaćamo za OIE?

Koje cifre točno trebaš?

 Argumentiraj koje to osnovne stvari ja brkam i zašto.

I odluči se kad ćemo pričat u globalnim razmjerima, kad na nacionalnim, a kad na čisto individualnim probicima.

Shvaćaš li što su subvencije?

Koja država (točno ime) plaća više naftnoj industriji nego zarađuje?

Koliko dodatno plaćamo naftnoj industriji za razvoj infrastrukture?

Ove idiotarije o "zravom i čistom zraku", "jednostavno se može", "netko će naći pare" i slično neću ni komentirati.

 

 "Shvaćaš li što su subvencije?"

Pa nije to baš jednostavno. Shvaćaš li ti?

https://truthout.org/articles/the-challenge-of-defining-fossil-fuel-subsidies/

Valjda zato postoje i timovi školovanih ekonomskih stručnjaka koji o tome rade studije, a oni vele da su subvencije za fosilnu industriju enormne, daleko veće nego za obnovljive.

 

 

"Koja država (točno ime) plaća više naftnoj industriji nego zarađuje?"

 

Aj napiši točne brojeve koliko (točno ime) Hrvatska zarađuje od uvozne naftne industrije bez deranja domaćeg budžeta. Iako je na prvi pogled više nego očito da je to oksimoron.

 

 

"Koliko dodatno plaćamo naftnoj industriji za razvoj infrastrukture?"

Nije dovoljno što joj besplatno omogućujemo sisanje domaćeg budžeta?

 

 

"Ove idiotarije o "zravom i čistom zraku", "jednostavno se može", "netko će naći pare" i slično neću ni komentirati."

Nemoj, ako udišeš zdrav i čist zrak tamo negdje na Marsu.

Poruka je uređivana zadnji put pet 3.8.2018 15:33 (Al Crane).
5 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
jozef kaže...
Old Iggy kaže...

Shvaćaš li što su subvencije?

Koja država (točno ime) plaća više naftnoj industriji nego zarađuje?

Koliko dodatno plaćamo naftnoj industriji za razvoj infrastrukture?

Ove idiotarije o "zravom i čistom zraku", "jednostavno se može", "netko će naći pare" i slično neću ni komentirati.

 

 Uzalud se trudiš. Čovjek očito trola. Jednostavno je nemoguće da je netko stvarno toliko glup...

 Dokaži da sam glup. Inače će to biti samo komentar još jednog glupana.

8 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Old iggy:

Problem punjenja ne postoji osim za vas koji živite u neboderima. Ja sam se preporodio odlaskom iz vražjeg Zagreba i više se nikad neću vratiti.

Bez brige, mi ćemo platiti udjel EVova koji će biti dovoljan da se i po vašim parkiralištima isplati graditi pinionice. Baš me zanima što ćeš onda imati za reći...
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put pet 3.8.2018 19:09 (Feudalac).
16 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Feudalac kaže...
Old iggy:

Problem punjenja ne postoji osim za vas koji živite u neboderima. Ja sam se preporodio odlaskom iz vražjeg Zagreba i više se nikad neću vratiti.

Bez brige, mi ćemo platiti udjel EVova koji će biti dovoljan da se i po vašim parkiralištima isplati graditi pinionice. Baš me zanima što ćeš onda imati za reći...

"Osim" je većina ljudi u gradovima. A to su lokacije gdje se nalazi veća kupovna moć i veće su potrebe za EV-om.

A ni implementacija panela i baterija po kućama nije izvediva za većinu ljudi u kućama, na stranu spajanje s distribucijom.

"Isplatiti" je jako teška riječ, uz ovakvu konstrukciju cijene je to teško izvedivo, a nema ni investitora na vidiku bez gadnih promjena.

 

8 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Old Iggy kaže...
Feudalac kaže...
Old iggy:

Problem punjenja ne postoji osim za vas koji živite u neboderima. Ja sam se preporodio odlaskom iz vražjeg Zagreba i više se nikad neću vratiti.

Bez brige, mi ćemo platiti udjel EVova koji će biti dovoljan da se i po vašim parkiralištima isplati graditi pinionice. Baš me zanima što ćeš onda imati za reći...

"Osim" je većina ljudi u gradovima. A to su lokacije gdje se nalazi veća kupovna moć i veće su potrebe za EV-om.

A ni implementacija panela i baterija po kućama nije izvediva za većinu ljudi u kućama, na stranu spajanje s distribucijom.

"Isplatiti" je jako teška riječ, uz ovakvu konstrukciju cijene je to teško izvedivo, a nema ni investitora na vidiku bez gadnih promjena.

 

To sad govoriš naopako. Ljudi u centru ne trebaju baš automobil kao mi iz okolice jer imaju solidan javni prijevoz. Jedan automobil je često dosta, za više ionako nema mjesta na javnim parkiralištima. Predgrađa su nešto drugo, svaka kuća ima barem dva automobila, uglavnom jedan po svakom zaposlenom članu. Tu oko mene svi imaju 3-4 automobila, plus kamiončiće plus motore, kampere itd.

 

To što veći broj ljudi živi u gradovima, ne znači da svi žive u neboderima.

 

 

Ja rekoh
16 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Feudalac kaže...
Old Iggy kaže...
Feudalac kaže...
Old iggy:

Problem punjenja ne postoji osim za vas koji živite u neboderima. Ja sam se preporodio odlaskom iz vražjeg Zagreba i više se nikad neću vratiti.

Bez brige, mi ćemo platiti udjel EVova koji će biti dovoljan da se i po vašim parkiralištima isplati graditi pinionice. Baš me zanima što ćeš onda imati za reći...

"Osim" je većina ljudi u gradovima. A to su lokacije gdje se nalazi veća kupovna moć i veće su potrebe za EV-om.

A ni implementacija panela i baterija po kućama nije izvediva za većinu ljudi u kućama, na stranu spajanje s distribucijom.

"Isplatiti" je jako teška riječ, uz ovakvu konstrukciju cijene je to teško izvedivo, a nema ni investitora na vidiku bez gadnih promjena.

 

To sad govoriš naopako. Ljudi u centru ne trebaju baš automobil kao mi iz okolice jer imaju solidan javni prijevoz. Jedan automobil je često dosta, za više ionako nema mjesta na javnim parkiralištima. Predgrađa su nešto drugo, svaka kuća ima barem dva automobila, uglavnom jedan po svakom zaposlenom članu. Tu oko mene svi imaju 3-4 automobila, plus kamiončiće plus motore, kampere itd.

 

To što veći broj ljudi živi u gradovima, ne znači da svi žive u neboderima.

 

 

Imaju toliko "solidan" gradski prijevoz da su zatrpani automobilima sa svih strana, a ako im uspiješ smanjiti potrebu za automobilima smanjio si potrebu u za EV-om.

Predgrađa su manjina gledano brojem stanovnika i automobila, na stranu dodatne potrebe za razvojem infrastrukture.

Obzirom da većina stanovnika živi u gradovima i zgradama (a samim tim i najveći potencijalni izvor investicija), ne shvaćam na koji tržišni segment gledaš kad očekuješ bilo kakav napredak.

8 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Old Iggy kaže...
 

To sad govoriš naopako. Ljudi u centru ne trebaju baš automobil kao mi iz okolice jer imaju solidan javni prijevoz. Jedan automobil je često dosta, za više ionako nema mjesta na javnim parkiralištima. Predgrađa su nešto drugo, svaka kuća ima barem dva automobila, uglavnom jedan po svakom zaposlenom članu. Tu oko mene svi imaju 3-4 automobila, plus kamiončiće plus motore, kampere itd.

 

To što veći broj ljudi živi u gradovima, ne znači da svi žive u neboderima.

 

 

Imaju toliko "solidan" gradski prijevoz da su zatrpani automobilima sa svih strana, a ako im uspiješ smanjiti potrebu za automobilima smanjio si potrebu u za EV-om.

Predgrađa su manjina gledano brojem stanovnika i automobila, na stranu dodatne potrebe za razvojem infrastrukture.

Obzirom da većina stanovnika živi u gradovima i zgradama (a samim tim i najveći potencijalni izvor investicija), ne shvaćam na koji tržišni segment gledaš kad očekuješ bilo kakav napredak.

 Ja ne govorim o projektu smanjivanja broja automobila u gradovima, iako bi to mogla biti zanimljiva tema, već o relativno manjem broju automobila u gradovima u odnosu na ruralana i prigradska područja. Primjerice, grad zagreb ima 310 tisuća automobila na cca 800 tisuća stanovnika, dok zagrebačka županija na 300 tisuća duša ima preko 200 tisuća automobila. Gradovi u županiji uglavnom nemaju iole značajn udio zgrada, većina živi u kućama ili vrlo malim zgradama sa po nekoliko stanova kaj su efektivno malo veće kuće.

 

Ako od ovih 300 tisuća u Zagrebu odbiješ naselja koja su pretežito popunjena kućama kao što je veći dio dubrave, peščenice, sesveta itd, mislim da možemo zaključiti da je danas najveći dio automobila u vlasništvu ljudi koji žive u kućama, da li u gradu, pri gradu ili na selu. Užio dio Zagreba naprosto ne dopušta ljudima imati više automobila jer je već pretrpan, a javni prijevoz je više nego dobar. Sve dalje od zagreba je katastrofa kaj se tiče javnog prijevoza i ljudi silom prilika moraju imati ne jedan nego više automobila...

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put sub 4.8.2018 13:36 (Feudalac).
16 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Feudalac kaže...
Old Iggy kaže...

Imaju toliko "solidan" gradski prijevoz da su zatrpani automobilima sa svih strana, a ako im uspiješ smanjiti potrebu za automobilima smanjio si potrebu u za EV-om.

Predgrađa su manjina gledano brojem stanovnika i automobila, na stranu dodatne potrebe za razvojem infrastrukture.

Obzirom da većina stanovnika živi u gradovima i zgradama (a samim tim i najveći potencijalni izvor investicija), ne shvaćam na koji tržišni segment gledaš kad očekuješ bilo kakav napredak.

 Ja ne govorim o projektu smanjivanja broja automobila u gradovima, iako bi to mogla biti zanimljiva tema, već o relativno manjem broju automobila u gradovima u odnosu na ruralana i prigradska područja. Primjerice, grad zagreb ima 310 tisuća automobila na cca 800 tisuća stanovnika, dok zagrebačka županija na 300 tisuća duša ima preko 200 tisuća automobila. Gradovi u županiji uglavnom nemaju iole značajn udio zgrada, većina živi u kućama ili vrlo malim zgradama sa po nekoliko stanova kaj su efektivno malo veće kuće.

Niti većina stanovništva u ZG živi u kućama niti je to bitno (na stranu što praktički sve obitelji koje znam imaju u prosjeku bar 1,5 automobil).

Problem je u financijskoj moći. Gradovi su ti kod kojih se nalazi većina kućanstava koje si to mogu priuštiti, gdje postoje najveći problemi i gdje ima smisla investirati.

Hoćeš li ti sebi doma slagati panele i baterije? Slobodno. Hoćeš li dočekati investiciju u znatni razvoj distributivne mreže? Isto kao i npr FTTC. jednog dana možda.

A paneli su samo ublažavanje problema, u realnosti jako slabo iskoristivi, čak i da po svim kućama složiš koliko možeš.

8 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Old Iggy kaže...
Feudalac kaže...
Old Iggy kaže...

Imaju toliko "solidan" gradski prijevoz da su zatrpani automobilima sa svih strana, a ako im uspiješ smanjiti potrebu za automobilima smanjio si potrebu u za EV-om.

Predgrađa su manjina gledano brojem stanovnika i automobila, na stranu dodatne potrebe za razvojem infrastrukture.

Obzirom da većina stanovnika živi u gradovima i zgradama (a samim tim i najveći potencijalni izvor investicija), ne shvaćam na koji tržišni segment gledaš kad očekuješ bilo kakav napredak.

 Ja ne govorim o projektu smanjivanja broja automobila u gradovima, iako bi to mogla biti zanimljiva tema, već o relativno manjem broju automobila u gradovima u odnosu na ruralana i prigradska područja. Primjerice, grad zagreb ima 310 tisuća automobila na cca 800 tisuća stanovnika, dok zagrebačka županija na 300 tisuća duša ima preko 200 tisuća automobila. Gradovi u županiji uglavnom nemaju iole značajn udio zgrada, većina živi u kućama ili vrlo malim zgradama sa po nekoliko stanova kaj su efektivno malo veće kuće.

Niti većina stanovništva u ZG živi u kućama niti je to bitno (na stranu što praktički sve obitelji koje znam imaju u prosjeku bar 1,5 automobil).

Problem je u financijskoj moći. Gradovi su ti kod kojih se nalazi većina kućanstava koje si to mogu priuštiti, gdje postoje najveći problemi i gdje ima smisla investirati.

Hoćeš li ti sebi doma slagati panele i baterije? Slobodno. Hoćeš li dočekati investiciju u znatni razvoj distributivne mreže? Isto kao i npr FTTC. jednog dana možda.

A paneli su samo ublažavanje problema, u realnosti jako slabo iskoristivi, čak i da po svim kućama složiš koliko možeš.

 Iznio sam ti podatke i još nešto malo analize iz kojih je prilično jasno da na primjeru zagreba i okolice grad ima znatno manji broj automobila po glavi stanovnika, odnosno barem polovica svih automobila pripada ljudima koji žive u kućama. Znaš koliko vremena treba proteći da ta polovica koja dakle ima nesmetane uvjete za punjenje automobila kod kuće (10 sati noću po 2 kW je dovoljno za 100 km) zamijeni sadašnje automobile novima na struju? 10, 15 godina kada bi svi modeli na tržištu danas bili električni, a znamo da ih uopće nema, i kad imaš keš ne možeš ništa kupiti jer ih se premalo proizvodi. To je tako velik rok da sve ove priče kako se nemože i ovo ono, naprosto nemaju smisla. Onog trenutka kada EV-ova bude dovoljno u dućanima i kada ljudi sjednu u njih i probaju ih, neće biti nazad. Kao iphone - nema veze što je prosječni telefon do tada koštao 50 dolara, svi su navalili na ove od 500.

Ja rekoh
16 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Feudalac kaže...
Old Iggy kaže...

Niti većina stanovništva u ZG živi u kućama niti je to bitno (na stranu što praktički sve obitelji koje znam imaju u prosjeku bar 1,5 automobil).

Problem je u financijskoj moći. Gradovi su ti kod kojih se nalazi većina kućanstava koje si to mogu priuštiti, gdje postoje najveći problemi i gdje ima smisla investirati.

Hoćeš li ti sebi doma slagati panele i baterije? Slobodno. Hoćeš li dočekati investiciju u znatni razvoj distributivne mreže? Isto kao i npr FTTC. jednog dana možda.

A paneli su samo ublažavanje problema, u realnosti jako slabo iskoristivi, čak i da po svim kućama složiš koliko možeš.

 Iznio sam ti podatke i još nešto malo analize iz kojih je prilično jasno da na primjeru zagreba i okolice grad ima znatno manji broj automobila po glavi stanovnika, odnosno barem polovica svih automobila pripada ljudima koji žive u kućama. Znaš koliko vremena treba proteći da ta polovica koja dakle ima nesmetane uvjete za punjenje automobila kod kuće (10 sati noću po 2 kW je dovoljno za 100 km) zamijeni sadašnje automobile novima na struju? 10, 15 godina kada bi svi modeli na tržištu danas bili električni, a znamo da ih uopće nema, i kad imaš keš ne možeš ništa kupiti jer ih se premalo proizvodi. To je tako velik rok da sve ove priče kako se nemože i ovo ono, naprosto nemaju smisla. Onog trenutka kada EV-ova bude dovoljno u dućanima i kada ljudi sjednu u njih i probaju ih, neće biti nazad. Kao iphone - nema veze što je prosječni telefon do tada koštao 50 dolara, svi su navalili na ove od 500.

Nisi iznio podatke, iznio si nagađanja.

I upravo ta nagađanja su problem. Nisu čak ni toliki problem nagađanja, problem su investicije planirane na nagađanjima, takvo što nikom nije prihvatljivo. Nije to iPhone da daš plaću jer je fora, treba dati puno više i pristati na puno kompromisa.

Pa kod nas je prodaja novih vozila loša, gdje ćeš naći investitore za EV?

8 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Old Iggy kaže...

Nisi iznio podatke, iznio si nagađanja.

I upravo ta nagađanja su problem. Nisu čak ni toliki problem nagađanja, problem su investicije planirane na nagađanjima, takvo što nikom nije prihvatljivo. Nije to iPhone da daš plaću jer je fora, treba dati puno više i pristati na puno kompromisa.

Pa kod nas je prodaja novih vozila loša, gdje ćeš naći investitore za EV?

 Nisu nagađanja. 310 tisuća zagreb i 200+ tisuća za županiju su podaci iz haka i nekih studija kaj govore sami za sebe. Ljudi u predgrađima i na selu u pravilu imaju više automobila nego stanovnici centra ili nekog nebodera. Sam si rekao da većina ljudi koje poznaš imaju 1,5 automobil, ljudi oko mene imaju minimalno 2 plus druga vozila.

 

treće, prati malo što govorim. govorim da ta polovica koja živi u kućama ne treba nikakve investicije, oni su potrošači koji sad mogu kupiti EV (kada bi ga bilo u ponudi), doći doma i puniti ga koliko im treba. Kada se oni namire, bit će osnova za biznis s punionicama. To jest nagađanje, ali tako je bilo sa svakom novom tehnologijom pa nema razloga sumnjati da će i ovom slučaju...

Ja rekoh
14 godina
offline
Porsche objavio niz tehničkih detalja o električno

I već sam rekao prije na nekoj temi, da razlika u cijeni EVa i komparativnog automobila je prevelika i razlika u cijeni struje i goriva jednostavno nije dovoljna da se isplati normalnom potrošaču u sljedećih 10-15 godina. Uz trenutnu infrastrukturu i nedostatke EVova, nema smisla ljudima kao jedino vozilo kupovati EV. 

Onaj ko ima za normalni auto + još za EV, taj EV nije kupio radi štednje nego radi pokazivanja.

A ove fore s panelima po krovovima kuća i samo punjenju auta. Mogu se samo odvaliti smijati na to. Jea rajt, neko jedva kupi nekakvi auto od 120-140k kn na 5-7 godina kredita, sad će umjesto toga uzet EV za duplo veću cijenu i još onda panele na kuću za cijenu ovog normalnog auta. Isplatit će mu se nikad pa ni tad. Taman kad će doć pred nekakvu isplativost, onda će trebat zamijenit auto, a odvalit će si i država neki dio poreza iz ovih ili onih razloga(neki su ipak opravdani- nakrcaš ti panela, i kad imaš sunca kažeš ko j*be HEP, al kad nema sunca, onda trebaš taj isti HEP).

 

Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
mystik kaže...

I već sam rekao prije na nekoj temi, da razlika u cijeni EVa i komparativnog automobila je prevelika i razlika u cijeni struje i goriva jednostavno nije dovoljna da se isplati normalnom potrošaču u sljedećih 10-15 godina. Uz trenutnu infrastrukturu i nedostatke EVova, nema smisla ljudima kao jedino vozilo kupovati EV. 

Onaj ko ima za normalni auto + još za EV, taj EV nije kupio radi štednje nego radi pokazivanja.

A ove fore s panelima po krovovima kuća i samo punjenju auta. Mogu se samo odvaliti smijati na to. Jea rajt, neko jedva kupi nekakvi auto od 120-140k kn na 5-7 godina kredita, sad će umjesto toga uzet EV za duplo veću cijenu i još onda panele na kuću za cijenu ovog normalnog auta. Isplatit će mu se nikad pa ni tad. Taman kad će doć pred nekakvu isplativost, onda će trebat zamijenit auto, a odvalit će si i država neki dio poreza iz ovih ili onih razloga(neki su ipak opravdani- nakrcaš ti panela, i kad imaš sunca kažeš ko j*be HEP, al kad nema sunca, onda trebaš taj isti HEP).

 

 Današnji el. automobili jesu skupi, svi odreda, ali u najgorem slučaju taman koliko košta klasični plus gorivo u životnom vijeku. Naravno, uvijek dolazi to pitanje performansi, obični leaf ima 8 sekundi do stotke, golf ili neki drugi auto iste klase bi košta poprilično i trošio poprilično, također. Pravimo se kao da to nije važno. Ostaje činjenica da odmah moraš iskeširati i auto i gorivo pa je to teže progutati, slažem se. Međutim, kad gledaš Teslu, model 3, kaj je također nedostupan većini hrvata, čak i kada bi se prodavao ovdje, ima domet 400 km na 130 km/h, u drugim uvjetima i dobrih 500, po svojim karakteristika spada u istu grupu kao i bmw serije 3, merc c i košta jednako odmah u startu, a svakim danom vožnje štedi u odnosu na bilo kojeg bmw-a. Čak je i zadnja performance verzija od 70k jednako skupa kao i m3, ima maks brzinu 250, ubrzanje i bolje, jako dobro se ponaša u vožnji. To je dokaz da je moguće napraviti el. automobil koji jednako košta, a može isto. Za nadati se je da će sve to ići u niže klase. Samo neka oni rade, masovnost i konkurencija će učiniti svoje.

 

Kaj se tiče panela, kada bi hep nudio godišnji obračun ili nešto kao prebacivanje viška u sljedeći mjesec, danas bi se isplatilo svakom kućanstvu instalirati panel koji pokriva 70-80% potreba, rok otlate oko 15 godina. Hotelima i slično, tvrtkama koje sve odreda uglavnom rade danju - solar se bez ikakvih subvencija isplati u roku 5-7 godina, ostalih 20+ čista zarada. Posebno zanimljivo kod novogradnje jer to znači manju angažiranu snagu, manje trafostanice itd. Naravno, govorim općenito, svatko je slučaj za sebe, ali potencijal je ogroman i mnogi ga još nisu svjesni.

Ja rekoh
15 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
mystik kaže...

 

A ove fore s panelima po krovovima kuća i samo punjenju auta. Mogu se samo odvaliti smijati na to. Jea rajt, neko jedva kupi nekakvi auto od 120-140k kn na 5-7 godina kredita, sad će umjesto toga uzet EV za duplo veću cijenu i još onda panele na kuću za cijenu ovog normalnog auta. Isplatit će mu se nikad pa ni tad. 

 

 Miješaš razne niti rasprave. Moj komentar za panele na krovovima je odgovor na Jozefa:

"Dođu dani kad ti snijeg padne na panele, a ti moraš na posao. Onda automobil ne puniš s krova, a za to treba infrastruktura koja košta, koju HEP mora održavati a ne može od tebe naplatiti"

 

Kao, ne može električna mreža izdržati masovnu pojavu EV. A pa pogodi što. Uvodit će se EV taman toliko koliko se može ako is ve do sad.

Krovovi kuća su prazni, beskorisni. Na njih pada ogromna količina energije - preko dana, ljeti više.

Kad je najveća potrošnja električne energije - danju, ljeti više, najviše se može generirati iz solarnih ploča.

Noću, kad je višak energije (Zato i je upola manja cijena onome tko ima višetarifno brojilo) punimo aute. Jer čak i kad nestane naveče proizvodnja solara opet je ogroman višak.

 

Neisplativo danas. Ja govorim za desetljeće ili dva. Cijena solara, baterija, el.auta konstantno pada.

14 godina
offline
Re: Porsche objavio niz tehničkih detalja o elektr
Mandor kaže...

Krovovi kuća su prazni, beskorisni. Na njih pada ogromna količina energije - preko dana, ljeti više.

 

A tek groblja? Skoro svaki grad ih ima i konstantno se šire.

Poruka je uređivana zadnji put uto 21.8.2018 9:25 (Krx).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice