i tako je svijet ostao siromašniji za jednu ikonu suvremene biciklističke misli - ženu koja nas je sve zadužila brojnim djelima u kojima je na znanstvenim osnovama popularizirala oprezno prelaženje prometnica. nažalost, nesrća se zbila neposredno uoči izlaska njezine najnovije knjige: "ne guraj bicikl dok iznenada autistično prelaziš cestu k'o muha bez glave, jer ćeš postati statistički podatak". usput, ako bi mene gazilo, radije (radi sramote) neka to bude volvo xc nego nekakav gugletov mališan u kojem je netko prdnuo.
Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt pje
- poruka: 101
- |
- čitano: 26.076
- |
- moderatori:
vincimus
Kada sam polagao, ako pjesak ide uz ivicu ceste, ti si duzan da usporis, dodas lijevi zmigavac i zaobidjes pjesaka, a ne da prolijeces 60 kraj njega. Nesreca se sigurno mogla izbjeci da je vozilo usporilo da su senzori detektovali pjesaka.
"Ivica" ceste je jedno a plocnik je nesto sasvim deseto...ona je hodala i gurala bicikl po plocniku a onda je s njega "iskocila" na cestu
Koja jebena autonomna vožnja ?!?
Bio prošli tjedan u Chennaiju...
dvotračna cesta, koja bi kod nas bila u zastoju (ZG) bar pol sata svaki dan, tamo se iskoristi do maximuma...
u dvije trake njima stane autobus, dva auta, dve moto-rikše, a motorini se ne broje, ulijeću 'ko osice u svaki slobodan međuprostor... trube stalno rade, nitko se ne obazire iza sebe, i ta truba više znači: "ja sam tu i u naletu sam, ubacit ću se...."
nisam vidio ni jednu nesreću, čak su im i auti manje ulubljeni nego kod nas...
a svaki novi auto više klase bi tamo stajao, i zakuhao bi mu CPU za polu-autonomnu vožnju...
ni ljudska inteligencija često nije bog-zna-što, a umjetan je samo pokušaj ubacivanja čim većeg broja procesa i algoritama i svako malo su opet iznenađeni životnim iznenađenjima...
proć s tim!
Pozdrav!
Pa vozilo je Volvo. Najskuplji proizvod te firme. Najsigurniji automobil na cesti. Kako ga reklamiraju, pogibiju pjesaka bi trebao svesti na nulu. Ima sve moguce radare za ispitivanje stanja okoline. Osjetila primaju signal par stotina puta u sekundi. Plasirati pricu da je auto nije detektirao je cudno. 😉
Vozilo se kretalo prebrzo uz objekt koji se pomicao. Cudno je kako nije zakrenuo volan. Auto je sposoban za to, a i ima sustave stabilnosti koji mu pomazu u tome.
Sto vozac radi u takvom vozilu? Cacka po facebooku?
Ta autonomna voznja se nepotrebno forsira.
Volvo je siguran za putnike, ne za pješake koji izlijeću kao muhe bez glave.
Vozilo se nije prebrzo kretalo (nema ograničenja u odnosu na druge objekte), kao što ni vozač u takvoj situaciji ne može baš ništa.
A autonomna vožnja je OK, ali samo budale mogu očekivati da mogu sve (bez obzira što drugi objekti po cesti rade).
A nije da nitko godinama nije poginuo od vozača, pa je sad AV odjednom nekoga ubilo.
AV bi prije svega trebala smanjiti broj nesreća izazvanih umorom i nepažnjom vozača. U takvim situacijama često stradaju nedužni sudionici u prometu, koji su se pridržavali propisa ili čak nisu ni sudjelovali u prometu. Čak i kada bi broj poginulih ostao isti, ali bi umjesto ljudi koji šeću po nogostupu (unazad par godina dvije nesreće sa smrtnim posljedicama po ljude na nogostupu, samo u blizini Trešnjevačkog placa) stradavali samo oni koji izlijeću na cestu, to bi bilo veliko poboljšanje.
pazljiv vozac sklon stereotipima (vrlo moguce i rasist) je mogao vidjeti da je to neka zena koja hoda pored bicikla, ima nakrcane vrece necega, znaci neka ludara, skitnica sto li.
jos k tome je i zena, po spolu, rodu i padezu, pa je onda samim tim i seprtljava - ne zato sto gura bicikl, vec zato sto je zena koja gura bicikl.
takav bi vozac malo skrenuo, presao u drugu traku, prekrsio zakon malo, cisto preventivno, da ne mora kasnije gubiti vrijeme dok mu neki cistac brise krv sa branika, ako nista drugo...
i AI bi, dakako moglo uputiti da radi ovakve zakljucke, ali to nije jelte moralno.
Izmedju ostalog i zato je zena mrtva.
Programirajuci AI spoznat cemo, ili bolje, dopustit cemo bolju spoznaju nas samih. Naravno, to je najveca vrijednost AI-a. Ali bi bilo ljepse citati o tome, mozda nesto o Phillipa K Dicka? Moze i Olegutin posluziti ak mu se dadne baviti ovim u kakvoj kolumni.
Autonomna vozila su neminovnost bez obzira koliko neki vozači "dinosauri" gunđaju protiv njih. Vozač sam, pa sam baš zbog toga siguran da hrpa algoritama i senzora u vozilima ne može biti slabijih reakcija od ljudskih vozača, a to sam uvjeren općenito i za nekakvu buduću umjetnu inteligenciju, jer teško je nadmašit ljudsku glupost, bahatost, sirovost, surovost, bezobzirnost, pohlepu ...
mene zanima šta bi bilo da je dijete istrčalo, tko bi bio kriv, uber volvo ili dijete
A nije da nitko godinama nije poginuo od vozača, pa je sad AV odjednom nekoga ubilo.
AV bi prije svega trebala smanjiti broj nesreća izazvanih umorom i nepažnjom vozača. U takvim situacijama često stradaju nedužni sudionici u prometu, koji su se pridržavali propisa ili čak nisu ni sudjelovali u prometu. Čak i kada bi broj poginulih ostao isti, ali bi umjesto ljudi koji šeću po nogostupu (unazad par godina dvije nesreće sa smrtnim posljedicama po ljude na nogostupu, samo u blizini Trešnjevačkog placa) stradavali samo oni koji izlijeću na cestu, to bi bilo veliko poboljšanje.
Automobil koji poštuje sva pravila brzine i ne može biti pijan, umoran, naživciran ili prčkat po mobitelu...svaki ubijeni u prometu bi bila vijest dana, a ne samo statistika kao što je slučaj danas.
A što se tiće ovakvih što izletaju na cestu, promet je sustav u kojem sudjeluju i pješaci i biciklisti i vozači i svi trebaju preuzeti svoj dio odgovornosti, jbg u ovom slučaju je žena svoju neodgovornost i neopreznost platila glavom no za to joj nije kriv nitko drugi nego ona sama.
mene zanima šta bi bilo da je dijete istrčalo, tko bi bio kriv, uber volvo ili dijete
dijete bi bilo krivo, a roditelj odgovoran.
Obzirom "iz pročitanog" u članku iz naslova teme i svih komentara, nisam uspio zaključiti nekoliko bitnih detalja oli parametara ?!
Kao prvo, u koje doba dana/večeri/noći/jutra se je dogodio nemili događaj?!
Ako se je već i događaj zbio u satima smanjene, ili bitno smanjene vidljivosti, iz bilo kojeg razloga, jeli auto bio opremljen sa sustavom za uočavanje pješaka/biciklista/gurača bicikla na cesti?!
Kojeg je tipa bila cesta, sa dvije trake suprotnog smjera, ili neka višeg ranga, odnosno, zašto je nesretno stradala bila uopće tamo i gurala bicikl?!
Neću ulaziti u nastradale vjerojatno težak život, ali, da je makar malo pazila na sebe, ovo joj se vjerojatno nebi dogodilo.
I sam hodam dosta po prometnim cestama, sa slušalicama na uhima, ali tada bitno smanjim razinu tona a povećam pozornost svemu oko sebe na cesti, pa čak i ako na stazama uočim grupu biciklista, sklonim im se sa puta, jer su oni ipak brži od mene u mimoilaženju mene!
Ososbno bih provjerio razinu opremljenosti AV-a, ali ako je imao sve potrebito, proveo bih dodatni pokus na empirijskom detalju, pa bih utvaram si sa velikom vjerojatnošću dokazao nečiju krivicu, ili splet nesretnih okolnosti.
Nekoliko detalja koje nisam primetio ovde u tekstu, a našao sam na drugim mestima:
- nesreća se dogodila noću
- žena je gurala bicikl po uzanom betonskom pojasu koji razdvaja smerove pre nego što je skrenula na kolovoz
- automobil se kretao nešto iznad ograničenja, 38mph na mestu gde je maksimalna dozvoljena brzina 35mph.
Obzirom "iz pročitanog" u članku iz naslova teme i svih komentara, nisam uspio zaključiti nekoliko bitnih detalja oli parametara ?!
Kao prvo, u koje doba dana/večeri/noći/jutra se je dogodio nemili događaj?!
Ako se je već i događaj zbio u satima smanjene, ili bitno smanjene vidljivosti, iz bilo kojeg razloga, jeli auto bio opremljen sa sustavom za uočavanje pješaka/biciklista/gurača bicikla na cesti?!
Kojeg je tipa bila cesta, sa dvije trake suprotnog smjera, ili neka višeg ranga, odnosno, zašto je nesretno stradala bila uopće tamo i gurala bicikl?!
Neću ulaziti u nastradale vjerojatno težak život, ali, da je makar malo pazila na sebe, ovo joj se vjerojatno nebi dogodilo.
I sam hodam dosta po prometnim cestama, sa slušalicama na uhima, ali tada bitno smanjim razinu tona a povećam pozornost svemu oko sebe na cesti, pa čak i ako na stazama uočim grupu biciklista, sklonim im se sa puta, jer su oni ipak brži od mene u mimoilaženju mene!
Ososbno bih provjerio razinu opremljenosti AV-a, ali ako je imao sve potrebito, proveo bih dodatni pokus na empirijskom detalju, pa bih utvaram si sa velikom vjerojatnošću dokazao nečiju krivicu, ili splet nesretnih okolnosti.
Imaš na US portalima izvješća, prelimirano po policiji je pješakinja kriva i nema odgovornosti vozila / vozača. Noć, ali je dionica osvijetljena, vozilo je vozilo ispod ograničenja, pješak je krenuo na cestu van prijelaza.
Osim tog njenog prekršaja nema nikakvih ostalih problema.
Obzirom "iz pročitanog" u članku iz naslova teme i svih komentara, nisam uspio zaključiti nekoliko bitnih detalja oli parametara ?!
Kao prvo, u koje doba dana/večeri/noći/jutra se je dogodio nemili događaj?!
Ako se je već i događaj zbio u satima smanjene, ili bitno smanjene vidljivosti, iz bilo kojeg razloga, jeli auto bio opremljen sa sustavom za uočavanje pješaka/biciklista/gurača bicikla na cesti?!
Kojeg je tipa bila cesta, sa dvije trake suprotnog smjera, ili neka višeg ranga, odnosno, zašto je nesretno stradala bila uopće tamo i gurala bicikl?!
Neću ulaziti u nastradale vjerojatno težak život, ali, da je makar malo pazila na sebe, ovo joj se vjerojatno nebi dogodilo.
I sam hodam dosta po prometnim cestama, sa slušalicama na uhima, ali tada bitno smanjim razinu tona a povećam pozornost svemu oko sebe na cesti, pa čak i ako na stazama uočim grupu biciklista, sklonim im se sa puta, jer su oni ipak brži od mene u mimoilaženju mene!
Ososbno bih provjerio razinu opremljenosti AV-a, ali ako je imao sve potrebito, proveo bih dodatni pokus na empirijskom detalju, pa bih utvaram si sa velikom vjerojatnošću dokazao nečiju krivicu, ili splet nesretnih okolnosti.
Imaš na US portalima izvješća, prelimirano po policiji je pješakinja kriva i nema odgovornosti vozila / vozača. Noć, ali je dionica osvijetljena, vozilo je vozilo ispod ograničenja, pješak je krenuo na cestu van prijelaza.
Osim tog njenog prekršaja nema nikakvih ostalih problema.
U tom slučaju, nema uopće više nikakve rasprave.
Svojedobno sam razgovarao sa nekim ljudima koji se brinu o sigurnosti u prometu, kako recimo u Skandinavskim zemljama, primarno Švedskoj ili Norveškoj, ako pogaziš pješaka "na pješačkom" prijelazu, a ti si "imao ZELENO", nitko uopće ništa više niti ne pita o toj beni, jer se podrazumijeva da "NISI SMIO" prelaziti cestu dok je crveno na semaforu.
Volvo xc90 vjerojatno ima aktivnu haubu 😉 s obzirom da ju imaju i manje vrijedna vozila. Bilo bi zalosno da ga reklamiraju kao najsigurnije vozilo na svijetu, a da nema aktivnu haubu.
Sigurnost koju reklamiraju za putnike, jednako vrijedi i za pjesake. To je barem logicno. 😉
Imaju politiku o 0 poginulih u prometnim nesrecama. Vozilo ima radare koji nadgledaju 360* oko vozila. Autonomno koci u gradu da sprijeci nalet na pjesake itd 😉 Mislim da je Volvo prvi koji je to uveo u vozila. Ako me dobro sluzi pamcenje bio je to xc60 ili s60 pred 8-9 godina.
Vozac i vozilo su mogli djelovati preventivno jer su se kretali neprimjerenom brzinom u odnosu na situaciju. Na to ti je danas u zapadnom svijetu stavljen veliki naglasak. Preventiva. Risk assesment, mitigation etc...
Vidio sam par nesreca uzivo. Istrcavanje pjesakinja na cestu. Vozila su uspjela zakociti/reagirati na vrlo kratkoj udaljenosti premda su sekundu kasnije letjele po zraku. Nisu ih pregazili.
Ovdje imas pricu o preminuloj osobi koja je kriva zbog nepropisnog prelaska ceste i izazivanja nesrece sa jedne strane i autonomnog sustava koji nije dobar, sigurnosnog sustava vozila koje ne radi 100%, vozaca koji umjesto da kontrolira vozilo/sustav vozi se kao torba i firmi kao uber koje guraju taj oblik prijevoza, testiraju ga po ulicama gradova.
Autonomni sustavi nisu Ok i zato traze stalnu kontrolu i nadzor (koji je u ovom slucaju zakazao) - moje misljenje
....ili sam u krivu pa je onda pogibija te osobe (kao po Staljinu) samo statistika jer sto je pogibija neke nevazne sirote osobe u odnosu na autonomnu voznju?
Volvo xc90 vjerojatno ima aktivnu haubu 😉 s obzirom da ju imaju i manje vrijedna vozila. Bilo bi zalosno da ga reklamiraju kao najsigurnije vozilo na svijetu, a da nema aktivnu haubu.
Sigurnost koju reklamiraju za putnike, jednako vrijedi i za pjesake. To je barem logicno. 😉
Imaju politiku o 0 poginulih u prometnim nesrecama. Vozilo ima radare koji nadgledaju 360* oko vozila. Autonomno koci u gradu da sprijeci nalet na pjesake itd 😉 Mislim da je Volvo prvi koji je to uveo u vozila. Ako me dobro sluzi pamcenje bio je to xc60 ili s60 pred 8-9 godina.
Vozac i vozilo su mogli djelovati preventivno jer su se kretali neprimjerenom brzinom u odnosu na situaciju. Na to ti je danas u zapadnom svijetu stavljen veliki naglasak. Preventiva. Risk assesment, mitigation etc...
Vidio sam par nesreca uzivo. Istrcavanje pjesakinja na cestu. Vozila su uspjela zakociti/reagirati na vrlo kratkoj udaljenosti premda su sekundu kasnije letjele po zraku. Nisu ih pregazili.
Ovdje imas pricu o preminuloj osobi koja je kriva zbog nepropisnog prelaska ceste i izazivanja nesrece sa jedne strane i autonomnog sustava koji nije dobar, sigurnosnog sustava vozila koje ne radi 100%, vozaca koji umjesto da kontrolira vozilo/sustav vozi se kao torba i firmi kao uber koje guraju taj oblik prijevoza, testiraju ga po ulicama gradova.
Autonomni sustavi nisu Ok i zato traze stalnu kontrolu i nadzor (koji je u ovom slucaju zakazao) - moje misljenje
....ili sam u krivu pa je onda pogibija te osobe (kao po Staljinu) samo statistika jer sto je pogibija neke nevazne sirote osobe u odnosu na autonomnu voznju?
Sigurnost putnika i pješaka ne idu ruku pod ruku (dapače, nemaju nikakve veze). Možeš imati politiku ne 0 mrtvih već world peace, ne aktivnu haubu već dvije aktivne striptizete na zadnjem sjedalu - ovdje ništa ne pomaže.
Neprimjerene brzine nije bilo, dapače, po počliciji je za sada sve bilo OK (dapače, vožnja ispod ograničenja itd.). Niti je itko došao do zaključka da sustav nije dobar.
Trenutno to nije samo statistika (jer je prvi takav primjer), da je obično vozilo bilo u igri bilo bi statistika.
Za one koje misle svojom glavom ili imaju 'abnormalni' IQ ,
situacija je potpuno jasna.
Auto, tj. senzori su potpuno zakazali i nisu uopće registrirali osobu ni na pločniku, a još manje kad je skrenula na cestu.
Samo se nadam da će 'odgovorne osobe' barem u tajnosti pregledat snimku/podatke, doznati zašto je došlo do senzorskog kokošjeg slijepila i nešto napravit po tom pitanju.
Jesi li vozač? Prema opisu bih rekao da nisi.
Sve što si opisao događa se svakodnevno u Zagrebu. Pješaci obični vulgaris, šetači pasa, biciklisti, sve ekipa obučena u tamnu odjeću tako da ih nikako ne možeš uočiti osim IC skenerom, najčešće sa slušalicama u ušima i kapuljačom preko glave šibaju mimo pješačkih prijelaza poput kamikaza. Tu ti nema teorije, samo refleks i pritisak papučice kočnice.
Vozac sam vec dugo godina i zivio sam u Zagrebu, ali gdje to vozis 60 kmh u Zagrebu u takvoj ulici gdje se netko moze samo okrenuti i odma krenut hodat preko ceste bez da te cuje? Ne pricamo ovdje o Slavonskoj, pricamo o normalnim ulicama s 2 trake koje imaju odvojen plocnik.
Takve i lupi auto.
Auto ih lupi jer jako često imaju slušalice i još kapuljaču (jakne ili trenirke) na glavi. Niti vide, niti čuju bilo što oko sebe. Užasnes se čim ih vidiš. 60 km/h možeš (ali ne smiješ) voziti po ulicama smjera istok - zapad i obratno kada nije potpuna gužva, što je 10 km/h više od ograničenja, a sve su to ceste koje idu kroz samo srce grada. Mene su od malih nogu učili da pogledam lijevo-desno-lijevo i onda krenem preko pješačkog ako nema auta u blizini. Ovi ništa ne gledaju. Hodaju po nogostupu i u sekundi se okrenu pod 90 stupnjeva i bez pardona krenu preko ceste bilo pješačkog prijelaza ili ne.
Za one koje misle svojom glavom ili imaju 'abnormalni' IQ ,
situacija je potpuno jasna.
Auto, tj. senzori su potpuno zakazali i nisu uopće registrirali osobu ni na pločniku, a još manje kad je skrenula na cestu.
Samo se nadam da će 'odgovorne osobe' barem u tajnosti pregledat snimku/podatke, doznati zašto je došlo do senzorskog kokošjeg slijepila i nešto napravit po tom pitanju.
Evo ti video, pa zaključi sam. Koliko je glupa bila, neka slobodno stave njenu smrt pod samoubojstvo.
ah da su samo pješaci...
kokoš vozi s sluškama (u-ušne), velim joj jesi normalna ???
pa kad mi buka motora smeta da uživam u glazbi (za divno čudo nije folk niti generičko R&B sranje s matrice, ali kvaliteta glazbe nije važna) ?!?!?!?
dobro da se ne stavi ANC sluške i masku za spavanje pa da se odlijepi od ovog prekaotičnog svijeta...
ma gle, u Americi izvan velegradova na obali, pješaci su istrijebljeni, tako da je i ova bila na listi za odstrel..
u 5 dana, vidio sam tamo u jednom gradiću 1 (jednog) biciklista...
preći 800 m od hotela do WalMarta pješke je nemoguća misija, prije ili kasnije dođeš na cestu bez pješačnjaka, a trčkarat po travi nije najpametnije...
uglavnom, stigla ju je zaslužena kazna, tko je vidio još hodati po Amer'ci ?!!?
meni treba tutač sa samostalnim psovanjem i postavljanjem vječnih pitanja tipa "kretenu, tko ti je dao vozačku?!" da se ne moram emocionalno angažirati dok (se) vozim.
senzori su vjerojatno i uhvatili ali pošto je od trenutka dok nešto možeš uhvatiti do udarca prošlo manje od sekunde nije uspio reagirati, a pogotovo automobil nije uspio reagirati
pa zar nije spika da sve brže reagira od čovjeka????
ako ABS/DSC senzorika očitava samo rotaciju kotača 60 puta u sekundi, a može pokrenuti aktuator 10 puta u sekundi, morao je bar malo prikočiti.. jer svi oni imaju i BAS sisteme za naglo kočenje...
možda ju ne bi izbjegao (OK sigurmno ju ne bi izbjegao) ali bi smanjio brzinu i udar i povećao šanse za preživljavanje...
-nije izletila, normalno hodala-gurala bicikl.
-vide se noge u kadru kad se osvjetli, nema reakcije AIa..
-AI nailazi na nepregledni dio, mrak, .. vozi jednako kao da je dan-vidljivost, naravno, greška vozača koja se mogla izbjeći. To što je unutar ograničenja ili nije pijan nema veze s krivnjom.
-senzori koji ne registriraju, zabraniti upotrebu/testove u RL.
-AI koji tako vozi bez prolagođavanja uvjetima na cesti, zabraniti, kazniti devove za propust.
isto tako je tamo manje slučajeva da vozač lovi žuto odnosno početak crvenog pa kad se pješacima upali zeleno na početku je normalno da još tu i tamo neko usputno preleti autom.
po meni ovdje je auto trebalo reagirati... jer iako mi ljudi zbog mraka ne bi vidjeli ovu zenu da prelazi cestu, auto je moralo vidjeti..
ma mora osim vizualnog senzora imati i sve ostale senzore tipa infra crveni ili slicno
pa ja na kuci imam kineske kamere od 15-ak dolara koje u mrklom mraku snimaju crno bijelu odlicnu sliku na 25 metara udaljenosti...
valjda bi ovakvo auto trebalo imati bolje kamere i senzore...