BFS 2017: STEM revolucija i gig ekonomija

poruka: 12
|
čitano: 1.538
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "BFS 2017: STEM revolucija i gig ekonomija".
16 godina
offline
BFS 2017: STEM revolucija i gig ekonomija

Ma što sporo će ić prekvalifikacija? Nek i nama starijima od 30 kupe robotića, pa da i mi postanemo revolucionari.

 

Evo ovim putem bi zamolio dežurne revolucionare da pokrenu veliku svehrvatsku akciju sa radnim nazivom:

 

I JA HOĆU ROBOTIĆA 

 

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
Moj PC  
1 1 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
BFS 2017: STEM revolucija i gig ekonomija

ne kužim čemu taj vedar ton oko gig-ova i tog jadnog tipa zarađivanja..

 

Ko bi izabrao takav posao pred kvalitetnim stalnim zaposlenjem u kvalitetnoj kompaniji?

 

Nema smisla...radovanje takvom tipu rada je perverzija i mazohizam...to vi u 4 zida, a ne da se to promovira public kao neki lijepi default budućnosti. To mora biti eventualno jedna od opcija, nikad default za preživljavanje..bokčija style...

 

 

 

Ne radi se o poduzetničkom mindsetu, nego to rade studenti, polustudenti i slična bokčija...kojoj to nije 16. stvar u bogatom, uspješnom životu, nego kemijanje da koliko toliko prežive, jer boljih opcija ne vide.

 

Prosječnim iznosima kladim se da barem 95% tih "gigera" zarađuje na neki srednji rok debelo manje nego ja, ili neko treći, ko ima kvalitetan stalni posao u normalnoj kompaniji.

 

 

Ne moraš imat stalno zaposlene, jer imaš čudake koji ti nešto odrade skoro za džaba, za malo para. Genijalni sistem. Imaš luđake, i imaš tebe za kojega ekipa odradi. Win-lose sistem..hehe...i još su svi sretni. Kud ćeš bolje? ;)

predivna budućnost. Brdo siromašnih budala i čudaka "gigera" koji se još ponose time, i klasa vlasnika pravih biznisa, koji koriste usluge takvih kamikaza. Đrim kam čru. :D

Poruka je uređivana zadnji put čet 26.1.2017 20:50 (Putin).
 
11 0 hvala 0
15 godina
offline
BFS 2017: STEM revolucija i gig ekonomija

Jubilarna 12. tema o BFSra#u i još jedno mlaćenje prazne slame.

 

Kao što su prethodnici već naveli, od gig-anja se neće tako mnogo ljudi usrećiti (poneki vjerojatno i hoće, ali većina će ostati kratkih rukava).

 

Kvalitetna firma sa dugoročnom strategijom, koja ne funkcionira na sezonskim principima od gigera nema puno korist, jer se prednost u plaćanju manjeg poreza brzo istopi zbog gubitaka koje takav sustav proizvodi (većina onih koji znaju posao i toga su svjesni, neće raditi za kikiriki, a ako smatraju da nisu dobro plaćeni, naći će drugog poslodavca; stalna fluktuacija radne snage praktično onemogućava kontinuitet i održavanje razine kvalitete; popriličan broj poslova nije prikladan za sustav gig-anja npr. famozni outsourcing općih poslova velikim firmama, koje imaju potrebu za određenim brojem takvih radnika na puno radno vrijeme može donijeti financijsku uštedu samo nauštrb kvalitete).

 

Vjerujem da bi se i kod nas našlo i više od 40% onih koji žele biti 'sami svoji šefovi', ali gig-anja je, ne u svim slučajevima, ali u većini da, pristajanje radnika na nestalni posao uz ista ili niža primanja, a malo je radnika koji će dobrovoljno pristati na takve uvjete rada.

 
7 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: BFS 2017: STEM revolucija i gig ekonomija

Upravo tako, ovome se i ja čudim!

Gig ekonomiju ili ekonomiju djeljenja odjednom svi uzdižu kao da se radi o nečem fantastičnom i genijalnom a zapravo je samo naziv za novu vrstu robovanja i iskorištavanja.

 

Spominju u članku generaciju koja ne želi imati šefa i žele raditi za sebe, a niti ne shvaćaju da im je Uber ili Gigley zapravo šef.

Naravno, sad bi se branili da to nije tako, da svatko može raditi koliko želi, da ti nitko ne šefuje itd, ali realnost je potpuno drugačija.

U takvim poslovima niti imaš ikakvu sigurnost, niti prava, ali zato imaš mnogo obveza.

Uber te bez problema odbaci bez ikakve odgovornosti prema tebi kao radniku ako si im nepotreban, a sa druge strane hoće li ti uplaćivati zdravstveno ili mirovinsko ako im radiš i ako si im neophodan?

Čak ti niti alat za posao ne osiguraju (automobil), nego ti trebaš korisitit svoj. Jel plaćaju amortizaciju tvog automobila?

 

Ovakva predavanja nisu ništa drugo nego stvaranje hypea i stvaranje popularnosti takvih platformi, a zapravo mazanje očiju mnogim nezaposlenima koji će biti prisiljeni raditi bilo što, pa čak biti i iskorištavani od upravo ovakvih ljudi - vlasnika tih platformi koji promoviraju svoje platforme za gig ekonomiju poput Gigleyja, Ubera i sličnih.

 

S jedne strane u svijetu se mnogi sve više zalažu za smanjenje nejednakosti u primanjima i bogatstvu, a sa druge imaš vlasnike koji guraju ovakve sisteme koji će samo još više produbljivati takve razlike.

16 godina
neaktivan
offline
BFS 2017: STEM revolucija i gig ekonomija

gig ekonomija je super stvar, ali ne samo zato jer je sada sve internet i fancy, nego zato sto omogucava zaobilazenje idiotskih zakona sto se tice licenciranja i zaposljavanja...

Tako da nije da je Uber super samo zato jer se cijene variraju, ljudi mogu raditi koliko hoce...

Nego zato jer je regularni taxi prilicno los zbog regulacija...

 

Naravno dosta debila ne kuzi to pa tuze Uber da mogu dobiti "zastitu" kao normalni zaposlenici...

http://www.theverge.com/2016/4/21/11485424/uber-suit-california-Massachusetts-drivers-employee-contractor

 
0 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: BFS 2017: STEM revolucija i gig ekonomija
Zoidberg kaže...

gig ekonomija je super stvar, ali ne samo zato jer je sada sve internet i fancy, nego zato sto omogucava zaobilazenje idiotskih zakona sto se tice licenciranja i zaposljavanja...

Tako da nije da je Uber super samo zato jer se cijene variraju, ljudi mogu raditi koliko hoce...

Nego zato jer je regularni taxi prilicno los zbog regulacija...

 

Naravno dosta debila ne kuzi to pa tuze Uber da mogu dobiti "zastitu" kao normalni zaposlenici...

http://www.theverge.com/2016/4/21/11485424/uber-suit-california-Massachusetts-drivers-employee-contractor

 

Nisi baš dobro objasnio kakve veze imaju regulacija taksi usluga i time da pojedinci tuže Uber kako bi ih se smatralo zaposlenicima?

Osim toga zašto ovo "debili ne kuži to", čemu uvrede?

 

Tako i ja mogu reći da mnogi debili misle da je gig ekonomija super stvar, a zapravo veličaju novi sistem u kojem se odriču svojih prava kao radnika u korist poslodavaca.

 

Evo ovako: Volio bih da se negdje navedu primjeri dviju kompanija sličnih vrijednosti Ubera koji vrijedi 62milijarde dolara i još neke tvrtke slične vrijednosti.

Živi li radnik Ubera, u ovom slučaju vozač (jer je to core funkcija tvrtke), usporedivo istim standardom od zaposlenika u toj drugoj tvrtki te ima li iste uvjete, zdravstveno, mirovinsko itd.

 

Da ne govorim da se nikad neće pročitati članak kako se neki uberov vozač obogatio svojim radom.

Jedino će se čitati kako su se na njegovom radu obogatili Travis Kalanick i njemu slični moderni "mafijaši".

 

Prema tome, zapravo je Uberov taksist npr. u Irskoj ili Italiji u poziciji bližoj radnici neke tvornice tekstila u Bangladeshu koja proizvodi majce za H&M nego što je normalnom zaposleniku sa svim svojim punim pravima koja bi mu trebala pripadati.

 

 

Poruka je uređivana zadnji put pet 27.1.2017 0:18 (Bugsy).
16 godina
neaktivan
offline
Re: BFS 2017: STEM revolucija i gig ekonomija
Bugsy kaže...
Zoidberg kaže...

gig ekonomija je super stvar, ali ne samo zato jer je sada sve internet i fancy, nego zato sto omogucava zaobilazenje idiotskih zakona sto se tice licenciranja i zaposljavanja...

Tako da nije da je Uber super samo zato jer se cijene variraju, ljudi mogu raditi koliko hoce...

Nego zato jer je regularni taxi prilicno los zbog regulacija...

 

Naravno dosta debila ne kuzi to pa tuze Uber da mogu dobiti "zastitu" kao normalni zaposlenici...

http://www.theverge.com/2016/4/21/11485424/uber-suit-california-Massachusetts-drivers-employee-contractor

 

Nisi baš dobro objasnio kakve veze imaju regulacija taksi usluga i time da pojedinci tuže Uber kako bi ih se smatralo zaposlenicima?

Osim toga zašto ovo "debili ne kuži to", čemu uvrede?

 

koja bi mu trebala pripadati.

 

 

 :P

Naravno da se nitko nece bas obogatiti na Uberu, ali npr ako radis stalno i stedis mozes puno ustedjeti...

Za tvoje bajke o pravima radnika i slicno....

 

Da ti dam primjer koji ljudi lagano razumiju:

 

Recimo da si ti pametni politicar kojem se zene zale da ih muskarci lose tretiraju na dejtovima...

Ti odlucis da muskarac na svaki dejt mora potrositi 10% svoje mjesecne place...

Svakom je jasno da ce ovo uzrokovati mnogo single cat ladies...

Slicno je i sa radnickim "pravima" - sto vise sranja natrpas poslodavcima to manje mogu platiti radnicima i teze se odlucuju da zaposljavaju...

I zato je dobro sto Uber zaobilazi ta debilna pravila.

I za taksiste i za putnike i za Uber...

Drzavne regulacije su u vecini slucajeva stetne i za one koje kao stite, a u gotovo svakom slucaju stetne opcenito za ekonomiju(npr Radio TAXI je fino reketario ljude, i to je bilo super za njih, ali banana za korisnike...)

 

Naravno kao sto sam rekao ovo nije jedina dobra strana Ubera, puno toga dobrog dolazi od mogucnosti koje omogucavaju npr Smartphoni... jako zgodno narucivanje, nepotrebnost da taksist ima kompliciranu vlasititu opremu za obavljanje posla...

 

 

12 godina
neaktivan
offline
BFS 2017: STEM revolucija i gig ekonomija

Loše državne regulacije nisu argument protiv državne regulacije općenito. 

 

Evo jedan pogled na slučaj Uber i gig ekonomiju: https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/oct/28/the-guardian-view-on-the-gig-economy-obligations-not-excuses-to-workers-are-needed

 

Osobno, mislim da je gig ekonomija wet dream neoliberalnog kapitalizma koji se polako ostvaruje (meni je već to dovoljno da budem zabrinut), a posljedice će biti nešto o čemu će se razglabati narednih desetljeća - kad kažem razglabati, mislim jaukati. 

Tread softly because you tread on my dreams.
Moj PC  
7 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: BFS 2017: STEM revolucija i gig ekonomija
Zoidberg kaže...

 :P

Naravno da se nitko nece bas obogatiti na Uberu, ali npr ako radis stalno i stedis mozes puno ustedjeti..

 

 

Naravno, ako radiš stalno (ne gig-aš nego radiš 'klasični' posao) i nemaš velike troškove, isto tako možeš uštedjeti (nema prednosti u tome da li gig-aš ili samo... radiš). Ako stalno gig-aš, onda 'de facto' radiš, samo nemaš jednaku pravnu sigurnost kao običini radnik. U čemu je tu prednost za tebe kao radnika/gig-era?

 

Zoidberg kaže...

 

Za tvoje bajke o pravima radnika i slicno....

 

 

Tu je osnova problema, tamo neka država koja ne radi ništa nego samo cijedi svoje podanike i troši lovu na sastančenje, reprezentaciju i ostale gluposti, stalno želi nešto regulirati, pa daje tamo nekakva prava radnicima.  Zamisli samo koji silne novce poduzetnik mora uludo trošiti; plaćeni dnevni odmor, plaćeni godišnji odmor, plaćeni prijevoz do posla, dnevnice i plaćanje putnih troškova, zdravstveno osiguranje, socijalno osiguranje...

 

Kad bi svi 'radnici' pristali biti 'gig-eri' konačno bi im firma (u kojoj oni pravno nisu zaposlenici) mogla za njihov rad isplaćivati nešto malo više od neto iznosa na plaću, pa neka oni, 'gig-eri', sami svoji vlasnici, sa tom mizernom razlikom poplaćaju sve ono što je država tražila od klasične firme. Misliš da je to matematički moguće?

 

 

Zoidberg kaže...

 

Slicno je i sa radnickim "pravima" - sto vise sranja natrpas poslodavcima to manje mogu platiti radnicima i teze se odlucuju da zaposljavaju...

I zato je dobro sto Uber zaobilazi ta debilna pravila.

I za taksiste i za putnike i za Uber...

Drzavne regulacije su u vecini slucajeva stetne i za one koje kao stite, a u gotovo svakom slucaju stetne opcenito za ekonomiju(npr Radio TAXI je fino reketario ljude, i to je bilo super za njih, ali banana za korisnike...)

 

 

U svakoj normalnoj uređenoj državi znaju se pravila, i svaki investitor unaprijed okvirno zna koliko će ga koštati pojedini zaposlenik.

 

Visinu plaće radnika ne određuje 'visina sra#a koja je država natrpala poslodavcima' nego o cijeni rada na tržištu za pojedino zanimanje (koja opet ovisi i ponudi i potražnji za određenim poslom).

Poslodavac kojemu je samo cijena koštanja radnika jedini uvjet za odlučivanje o zapošljavanju je loš poslodavac. Radnik nije trošak, a kriterij za odluku o dodatnom zapošljavanju bi trebao biti isključivo ekonomski, tj. da li će novi zaposlenik donijeti više zarade nego troška.

 

Pravila uglavnom nisu debilna (iako ima i takvih) nego imaju svoju svrhu i smisao. Zaobilaženje pravila u većini zakonodavstava je kršenje istih, a takav način rada uobičajeniji je u neuređenim, nego u uređenim državama.

 

Za taksiste nije dobro to što Uber ne poštuje pravila, jer im stvara nelojalnu konkurenciju (jer posluje sa nižim troškovima).

 

Za putnike nije dobro to što deregulacijom dolazi do fluktuacije u cijeni usluge (imali smo nedavno primjer sa novogodišnjim Uber turama koje su bile višestruko skuplje čak i od skupih taksista), i neujednačene kvalitete usluge (vozač Uber-a ne mora zadovoljavati kriterije kao što su poznavanje grada, povijesti i sl.)

 

Za vozače Ubera nije dobro to što ne mogu ostvariti ista prava kao taksisti (iako 'de facto' obavljaju istu djelatnost) i u tom smislu su financijski puno ranjiviji od klasičnih radnka u slučaju bolesti i sl.

 

Državna regulacija nije ništa drugo nego stavljanje određene djelatnosti u zakonske okvire. Ona sama po sebi nije loša, i ne radi se sa namjerom da 'država legalno pljačka poslodavce', nego za određivanje 'pravila igre'. Svako uređeno društvo ima u većoj ili manjoj mjeri pravila kojih se treba pridržavati, a ako misliš da bi nam bez pravila (koja u konačnici koštaju jer ništa nije besplatno) bilo bolje, slobodno pogledaj kakava je kvaliteta života i ekonomska situacija u državama u kojima te regulacije (pravila i zakona) nema, ili je se malo tko podržava.

 

Ili se samo sjeti (ako si gledao westerne ili čitao western romane), kako je lijepo, idilično i smrtonosno bilo živjeti na Divljem zapadu...

 

Zoidberg kaže...

 

Naravno kao sto sam rekao ovo nije jedina dobra strana Ubera, puno toga dobrog dolazi od mogucnosti koje omogucavaju npr Smartphoni... jako zgodno narucivanje, nepotrebnost da taksist ima kompliciranu vlasititu opremu za obavljanje posla...

 

 

Prednosti moderne tehnologije (smartfon, internet stranica, praćenje kretanja vozila...) u podjednakoj mjeri mogu koristiti i taksisti isto kao i gig-eri, a koja to komplicirana vlastita oprema treba taksisti, a gig-eru ne, to mi stvarno ne pada na pamet.

 

 

16 godina
neaktivan
offline
Re: BFS 2017: STEM revolucija i gig ekonomija
maxym kaže...
Zoidberg kaže...

 :P

Naravno da se nitko nece bas obogatiti na Uberu, ali npr ako radis stalno i stedis mozes puno ustedjeti..

 

 

Naravno, ako radiš stalno (ne gig-aš nego radiš 'klasični' posao) i nemaš velike troškove, isto tako možeš uštedjeti (nema prednosti u tome da li gig-aš ili samo... radiš). Ako stalno gig-aš, onda 'de facto' radiš, samo nemaš jednaku pravnu sigurnost kao običini radnik. U čemu je tu prednost za tebe kao radnika/gig-era?

 

Zoidberg kaže...

 

Za tvoje bajke o pravima radnika i slicno....

 

 

Tu je osnova problema, tamo neka država koja ne radi ništa nego samo cijedi svoje podanike i troši lovu na sastančenje, reprezentaciju i ostale gluposti, stalno želi nešto regulirati, pa daje tamo nekakva prava radnicima.  Zamisli samo koji silne novce poduzetnik mora uludo trošiti; plaćeni dnevni odmor, plaćeni godišnji odmor, plaćeni prijevoz do posla, dnevnice i plaćanje putnih troškova, zdravstveno osiguranje, socijalno osiguranje...

 

Kad bi svi 'radnici' pristali biti 'gig-eri' konačno bi im firma (u kojoj oni pravno nisu zaposlenici) mogla za njihov rad isplaćivati nešto malo više od neto iznosa na plaću, pa neka oni, 'gig-eri', sami svoji vlasnici, sa tom mizernom razlikom poplaćaju sve ono što je država tražila od klasične firme. Misliš da je to matematički moguće?

 

 

Zoidberg kaže...

 

Slicno je i sa radnickim "pravima" - sto vise sranja natrpas poslodavcima to manje mogu platiti radnicima i teze se odlucuju da zaposljavaju...

I zato je dobro sto Uber zaobilazi ta debilna pravila.

I za taksiste i za putnike i za Uber...

Drzavne regulacije su u vecini slucajeva stetne i za one koje kao stite, a u gotovo svakom slucaju stetne opcenito za ekonomiju(npr Radio TAXI je fino reketario ljude, i to je bilo super za njih, ali banana za korisnike...)

 

 

U svakoj normalnoj uređenoj državi znaju se pravila, i svaki investitor unaprijed okvirno zna koliko će ga koštati pojedini zaposlenik.

 

Visinu plaće radnika ne određuje 'visina sra#a koja je država natrpala poslodavcima' nego o cijeni rada na tržištu za pojedino zanimanje (koja opet ovisi i ponudi i potražnji za određenim poslom).

Poslodavac kojemu je samo cijena koštanja radnika jedini uvjet za odlučivanje o zapošljavanju je loš poslodavac. Radnik nije trošak, a kriterij za odluku o dodatnom zapošljavanju bi trebao biti isključivo ekonomski, tj. da li će novi zaposlenik donijeti više zarade nego troška.

 

Pravila uglavnom nisu debilna (iako ima i takvih) nego imaju svoju svrhu i smisao. Zaobilaženje pravila u većini zakonodavstava je kršenje istih, a takav način rada uobičajeniji je u neuređenim, nego u uređenim državama.

 

Za taksiste nije dobro to što Uber ne poštuje pravila, jer im stvara nelojalnu konkurenciju (jer posluje sa nižim troškovima).

 

Za putnike nije dobro to što deregulacijom dolazi do fluktuacije u cijeni usluge (imali smo nedavno primjer sa novogodišnjim Uber turama koje su bile višestruko skuplje čak i od skupih taksista), i neujednačene kvalitete usluge (vozač Uber-a ne mora zadovoljavati kriterije kao što su poznavanje grada, povijesti i sl.)

 

Za vozače Ubera nije dobro to što ne mogu ostvariti ista prava kao taksisti (iako 'de facto' obavljaju istu djelatnost) i u tom smislu su financijski puno ranjiviji od klasičnih radnka u slučaju bolesti i sl.

 

Državna regulacija nije ništa drugo nego stavljanje određene djelatnosti u zakonske okvire. Ona sama po sebi nije loša, i ne radi se sa namjerom da 'država legalno pljačka poslodavce', nego za određivanje 'pravila igre'. Svako uređeno društvo ima u većoj ili manjoj mjeri pravila kojih se treba pridržavati, a ako misliš da bi nam bez pravila (koja u konačnici koštaju jer ništa nije besplatno) bilo bolje, slobodno pogledaj kakava je kvaliteta života i ekonomska situacija u državama u kojima te regulacije (pravila i zakona) nema, ili je se malo tko podržava.

 

Ili se samo sjeti (ako si gledao westerne ili čitao western romane), kako je lijepo, idilično i smrtonosno bilo živjeti na Divljem zapadu...

 

Zoidberg kaže...

 

Naravno kao sto sam rekao ovo nije jedina dobra strana Ubera, puno toga dobrog dolazi od mogucnosti koje omogucavaju npr Smartphoni... jako zgodno narucivanje, nepotrebnost da taksist ima kompliciranu vlasititu opremu za obavljanje posla...

 

 

Prednosti moderne tehnologije (smartfon, internet stranica, praćenje kretanja vozila...) u podjednakoj mjeri mogu koristiti i taksisti isto kao i gig-eri, a koja to komplicirana vlastita oprema treba taksisti, a gig-eru ne, to mi stvarno ne pada na pamet.

 

 

 Ne da mi se objasnjavati sve sto si krivo napisao jer si napisao tonu toga krivo...

Ali da ne budem totalni seronja odat cu ti tajnu:

Nemas pojma sto odreduje placu, nadalje doprinose koje "placa poslodavac" placa vise radnik nego poslodavac, ako zelis nesto nauciti pogledaj ovaj video...

 

Ali naravno ne ocekujem od tebe niti od bilo kojeg forum eksperta koji ti je thumb upao da to pogleda i nesto nauci, jer naravno vi sve znate...

Hrvatska puna ekonomskih genijalaca, samo ekonomija pred bankrotom zbog globalne kapitalisticke urote....

 

15 godina
offline
Re: BFS 2017: STEM revolucija i gig ekonomija

Bravo.

 

Nadasve iscrpan i argumentiran odgovor na 'tonu toga krivo napisanoga'.

 

Sretno ti gig-anje. :)

16 godina
neaktivan
offline
Re: BFS 2017: STEM revolucija i gig ekonomija
maxym kaže...

Bravo.

 

Nadasve iscrpan i argumentiran odgovor na 'tonu toga krivo napisanoga'.

 

Sretno ti gig-anje. :)

 Sljedeci put kad ti Jehovin svjedok dode objasni ti njemu detaljno sva djela Richarda Dawkinsa... :D

To ti je mudro koristenje vremana. :D

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice