A što se tiče teorije po kojoj nikada ne možeš skrenuti - totalna besmislica. Prvi auto na skretanju ući će u križanje i nakon što se istitraju svi kojima se crveno upalilo (vozila iz suprotnog smjera i pješaci) on tada obavlja svoje skretanje. Stoga, izjava "U teoriji ... ne možeš nikada skrenuti" je nonsens višeg reda.
Zapravo, u teoriji zvuči dobro, ali u praksi ne funkcionira...
Moj subjektivni dojam je da smo mi, koji smo skretali lijevo, potrošili puno više vremena, puta pa time i goriva da dođemo tamo kamo smo htjeli.
Stvar je u tome da se onome tko treba skrenuti lijevo to ne isplati jer kruži, međutim, to je zato što gledaš samo to jedno skretanje. Kad pogledaš uštedu koju si ostvario na drugim križanjima na kojima oni koji skreću lijevo nisu radili gužvu i usporavali promet, na kraju završiš u plusu.
Sve što si napisao u prvom dijelu stoji, no ja sam reagirao na izjavu "u teoriji može se dogoditi da nikad ne skreneš". Teorija je upravo suprotna od toga.
Ako uračunaš bahate, živčane ljude koji ne poštuju prometna pravila, onda ti se u praksi može dogoditi da "nikad" ne možeš ni ravno proći (u sporednoj si ulici koja se križa s glavnom koja je zakrčena prometom).
Nadam se da je jasnije što sam mislio.
Za drugi dio, tu ja nisam točno shvatio što si ti mislio. Dakle, očito je da je za dio ljudi koji na takvim prometnicama idu ravno i u konačnici skreću desno, takva regulacija bolja jer se manje vremena gubi na semaforima koji nemaju mogućnost skretanja lijevo. Međutim, nije sasvim razvidno da to koristi u konačnom prosjeku!
Naime, svi "lijevi" koji su prisiljeni tri puta skrenuti desno, moraju proći preko te preopterećene prometnice. Dakle, taj dio gužve od lijevih skretača zapravo je samo preseljen s glavne prometnice na sporedne. I to je u redu jer može pomoći, no ako gužve na sporednim prometnicama postanu ozbiljnije, onda će se na kraju morati povećati trajanje zelenog razdoblja za smjerove okomite na glavnu prometnicu. I gdje smo onda na kraju?
Ukratko, skeptičan sam prema takvim nalazima ("netko je negdje pokazao da je to bolje za sve") jer postoji puno takvih primjera istraživanja koja kao da se rade za medije, umjesto za stvarni život. Recimo, godinu-dvije slušali smo o krasotama prometa bez ikakvih prometnih pravila koji je eksperimentalno uveden ne znam više gdje (ispričavam se, ali stvarno se ne sjećam - neki gradić u Nizozemskoj, Velikoj Britaniji, Skandinaviji?). 10, 15, ili 20 godina kasnije, još uvijek ne vidim da se to igdje uvelo. Ili se varam?