Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

poruka: 87
|
čitano: 12.215
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan".
13 godina
offline
Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

Izvrsno je što redovito prenosite ovakve informacije.

 

Možda samo dvije napomene: službeno je ime suda Sud Europske unije ili, skraćeno, Sud EU-a. Pravda potječe iz francuskog (cour de justice), u kojem riječ justice pobliže opisuje (višeznačnu) riječ cour, no u hrvatskom ne postoji pojam "sud pravde". 

I drugo, mislim da bi bilo dobro poticati naš jezik. Sva se predmetna priopćenja objavljuju na svim službenim jezicima EU-a, pa tako i na hrvatskom: https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2017-07/cp170072hr.pdf. Zanimljivosti radi, radni je jezik Suda francuski.

 

 

 

 
21 0 hvala 10
15 godina
offline
Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

obojica imate "amen" od sudskog too mucha s velikim iskustvom u EU institucijama.  elem (eleš, ele, ...), samo Europski sud. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
2 0 hvala 1
13 godina
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

Ah, zanimljivo, nisam ni vidio post prije nego sam napisao svoj :). Wikipedia je ovdje u krivu, ako si među njezinim urednicima, možda imaš vremena korigirati unos?

 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

Apsolutno se slazem sa presudom i nadam se da ce se aplicirati i na nasu drzavu.

 

Koliko god mi bezobrazluk i lopovluk nasih taksista ide na zivce a jednostavni pristup ubera jest privlacan i transparentan nekakava regulativa i zakoni trebaju postojati.

Naprosto je nepojmljivo da nakon 15min pogledanoga youtube klipa vam je "dopusteno" biti taksista. Koliko je "dobra" ta ideja treba samo pogledati slucajeve u SAD-eu gdje su bivsi zatvorenici bili vozaci ubera...

Computers will never take the place of books. You can't stand on a floppy disk to reach a high shelf. -- Sam Ewing
 
16 3 hvala 0
15 godina
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

I šta, ako je netko bio u zatvoru ne zna te prevesti od točke A do točke B?

15 godina
odjavljen
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
J-man kaže...

Koliko god mi bezobrazluk i lopovluk nasih taksista ide na zivce a jednostavni pristup ubera jest privlacan i transparentan nekakava regulativa i zakoni trebaju postojati.

Naprosto je nepojmljivo da nakon 15min pogledanoga youtube klipa vam je "dopusteno" biti taksista. Koliko je "dobra" ta ideja treba samo pogledati slucajeve u SAD-eu gdje su bivsi zatvorenici bili vozaci ubera...

Ne samo to, već mi se kao IT-ovu gade ove samoprozvane digitalne usluge. Digitalna usluga može biti posredovanje (i pri ugovaranju i pri naplati), ali onda uslugu prijevoza obavlja i fakturira vozač koji onda podliježe zakonskim regulativama (licenca, obrt i slično), međutim, ako fakturiraš uslugu koju outsourcaš partneru, ti si i dalje ugovorni pružatelj te usluge. Oćemo sutra imati digitalno kopanje kanala!?

 

dejo6 kaže...

I šta, ako je netko bio u zatvoru ne zna te prevesti od točke A do točke B?

Sad zamisli da silovatelju koji je izašao iz zatvora u taksi ukrcaš zgodnu mladu djevojku, nasilnom homofobu dva gaya, pljačkašu očigledno bogatog starca...

 

Dodatni problem je što se oni hvale kako su njihovi vozači provjereni, što znači i da dovode korisnike u zabludu (lažno oglašavanje).

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
15 godina
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

Pa na njihovoj stranici piše da vozač mora predočiti potvrdu o nekažnjavanju zar ne?

Drugo, uber i je digitalna usluga. Treće, vozači imaju otvorene firme ili rade za neku koja se ne zove uber i podložni su zakonskim regulativama.

Ja nikako da shvatim što je tu sporno. 

15 godina
neaktivan
offline
Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

Piše i na plotu ..... pa nije 

Why so serious?
 
1 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

Dakle EU sud implicitno priznaje da je vozačka dozvola beskoristan papir koji nije dovoljan za upravljanje automobilom.

 
9 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

Ja također implicitno tvrdim da je pilotska dozvola besmislen i beskoristan papir

12 godina
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
Tom69 kaže...

Dakle EU sud implicitno priznaje da je vozačka dozvola beskoristan papir koji nije dovoljan za upravljanje automobilom.

 Upravljanje automobilom u privatne svrhe.

EU sud priznaje da za sve vrijede ista pravila tako da ako jedan EU građanin za komercijalni prijevoz putnika mora imati godišnji liječnički pregled u kojem su kriteriji puno stroži nego za privatnu vožnju, uvjerenje o nekažnjavanju, položene stručne ispite ili školu za vozača, i još neke uvjete ovisno o gradu o kojem se radi.

Navedi mi jedan razlog zašto bi jedan EU građanin morao ispuniti sve ove uvjete a drugi ne kako bi obavljali istu djelatnost?

Ili jedan razlog zašo taksist ne bi trebao imati ovo gore navedeno?

8 godina
offline
Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

Ja uopće ne mogu shvatiti u čemu je tu problem (osim u novcu moćnih amerčkih kompanija). Uvesti Uberu ista pravila kao taxistima ili ovima kao Uberu i to je to.

 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

Samo malo...

Ovdje se prica o UberPOP usluzi. Usluzi koja nikad nije postojala u Hr. UberX nitko ne spominje, a ona i dalje ne treba taxi licencu, posebno pripremljen auto ili bilo sto o cemu taksisti pricaju. Sve sto ti treba je da imas strucnu naobrazbu za vozaca (za sto postoje prekvalifikacija koja nije bas neki problem). A kladim se da 80% danasnjih uberX vozaca i nema kvalifikaciju vozaca sto ih ne prijeci da voze....

Moj PC  
2 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
MrBlc kaže...

 

dejo6 kaže...

I šta, ako je netko bio u zatvoru ne zna te prevesti od točke A do točke B?

Sad zamisli da silovatelju koji je izašao iz zatvora u taksi ukrcaš zgodnu mladu djevojku, nasilnom homofobu dva gaya, pljačkašu očigledno bogatog starca...

 

Dodatni problem je što se oni hvale kako su njihovi vozači provjereni, što znači i da dovode korisnike u zabludu (lažno oglašavanje).

 A zamisli da ti susjed utoči krivo gorivo u kosilicu? To što ti pričaš nema veze sa Uberom.

16 godina
offline
Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

Taj argument ubera gdje se oni i mi svi ostali na planetu pravimo da oni nisu zapravo davatelji taxi usluga digitalna platforma/posrednik je prica za malu djecu i tome treba stati na kraj regulativom pod kojoj su i taksisti. To je cisto iskoristavanje rupe u zakonu, odnosno iskoristavanje cinjenice da zakonodavstvo u svijetu ne moze pratiti ekstremno brzi razvoj IT industrije, pa hajmo onda to iskoristiti dok zakonodavstvo drzava svijeta ne uhvati korak - to je zapravo bio glavni moto i pogon (ili ti ga drive) tipova koji su osnovali kompaniju a i onih koji su je financijski i podrzali.

 

Cijela platforma ubera funkcionira jedino ako ima miljune i miljune vozaca koji voze za nju - jer je bit usluge da vozac do putnika dođe sto brze. A ta cinjenica je u apsolutnom konfliktu sa bilo kakvom potrebom regulative jer to naravno otezava/usporava priljev novih vozaca.

 

Postoji jos jedna stvar koja mi ide na zivce kod Ubera a dugo vremena je zelim reci pogotovo zato sto je kolumnista BUG-a Petric previdio kada je pisao hvalospjeve uber usluzi u jednoj od svojih kolumni, a to je: 

 

U zemlji u kojoj vise nema radnika vec djelatnika, a nedjeljom se ne radi bude uredno izviseno na svakom kiosku/trafici, u zemlji koja je totalno unistena u ovih 27 godina divljom privatizacijom i ostalim makinacijama nije mi jasno kako nitko se nije zapitao ono ocito kod uber usluge - kome ce se radnici ubera zaliti kada place krenu padati? A place uber vozaca ce poceti padati kako uber bude unistavao "tradicionalne" taxi usluge jer je to jednostavno cinjenicno stanje ekonomije. Kako ce se ti radnici organizirati u sindikat s kojim ce moci lakse doci do svojih prava te gdje je sefova zgrada tako da se mogu tu svi lijepo okupiti? 

Nemojte mi sad prodavati price tipa ovo je 21 stoljece i to se moze napraviti preko drustvenih mreza. Drustvene mreze i svi lajkovi koja neka akcija prihvati su za neku stvar ako taj broj lajkova ne generira 80% raje na ulici koja je spremna, oprostite na mom francuskom - jebat kevu gazdi. A to se ne desava tako cesto.

Zalosno je samo sto Petric tu stranu price o uberu nije primjetio. 

Netko ce reci da BUG nije IT casopis te i nije mjesto da se o tome tu prica ali to je samo jednim manjim dijelom tocno jer je i hvaljenje jedne usluge takodjer spada pod politicko djelovanje koliko god mi od toga bjezali a uber je od toga neodvojiv.

Zamislimo, cisto argumenta radi, da sutra i uber recimo apsolutno zavlada svijetom kao jedina "taxi usluga". Kada vozaci ubera budu placeni sakom rize onda cemo se svi zapitati koje je tome kriv a odgovor ce naravno biti (kao i u vecini nasih drustvenih problema) da cemo krivca naci ako pogledamo u ogledalo.

 

Tako da je iznimno dobra vijest sto mu se barem u Evropi to onemogucuje.

 

 

Computers will never take the place of books. You can't stand on a floppy disk to reach a high shelf. -- Sam Ewing
 
2 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
Tako sto ce prestati biti taksisti ako ce biti premalo placeni.
Kakvi sindikati, PM?
Po nekima bi taksisti trebali biti drzavni uposlenici, jos malo uhljeba, tako da budu sigurne place ako padne promet.

Zbog takvih razmisljanja i jesmo gdje smo.
16 godina
online
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
Zg1004 kaže...

Samo malo...

Ovdje se prica o UberPOP usluzi. Usluzi koja nikad nije postojala u Hr. UberX nitko ne spominje, a ona i dalje ne treba taxi licencu, posebno pripremljen auto ili bilo sto o cemu taksisti pricaju. Sve sto ti treba je da imas strucnu naobrazbu za vozaca (za sto postoje prekvalifikacija koja nije bas neki problem). A kladim se da 80% danasnjih uberX vozaca i nema kvalifikaciju vozaca sto ih ne prijeci da voze....

Svejedno je koja je Uber usluga u pitanju, bitan je način rada.

UberX isto tako treba licencu i sve ostalo po našim zakonima (i zakonima ostalih zemalja EU). Iliti, ovaj smjer (ako sud tako odluči) ostavlja lokalnim zakonodavstvima odabir, ne mora se tražiti odobrenje EU niti Uber više može pred EU tražiti zaštitu.

14 godina
neaktivan
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
J-man kaže...

 

 

kome ce se radnici ubera zaliti kada place krenu padati? A place uber vozaca ce poceti padati kako uber bude unistavao "tradicionalne" taxi usluge jer je to jednostavno cinjenicno stanje ekonomije. Kako ce se ti radnici organizirati u sindikat s kojim ce moci lakse doci do svojih prava te gdje je sefova zgrada tako da se mogu tu svi lijepo okupiti? 

 

 

Ja ne kuzim u cemu je problem. Ako placa krene padati das otkaz i radis nesto drugo. Ne znam zasto je ljudima problem razmisljati na kapitalisticki nacin ponude-potraznje. Kakvi prosjedi? Uber je privatna firma i oni ako zele mogu sutra ugasiti cijelu applikaciju i nitko se nema pravo buniti (osim investitora :D).

 

Isto je i s tradicionalnim taksistima. Ako vam ne valja i ne mozete zivjeti od pruzanja taksi usluga, pocnite raditi nesto drugo. Problem je samo u tome sta nasi taksisti kupuju razne mrcine na kredit i ne znam sta pa to jedva otplacuju + moraju non stop placati razne licence drzavi. Zar ne bi onda bilo pametnije da umjesto da prosvjeduju za gasenje ubera (ili prisilu da rade ko oni), da prosvjeduju za smanjivanje regulativa i licenci kod drzave?  

 

Isto tako inicijalna ideja ubera je da normalni vozaci nude uslugu prijevoza kada njima to odgovara. Ako netko hoce voziti svaki dan u tjednu po 8 sati, moze, ako netko hoce voziti 2 sada mjesecno, moze. To zbog otpora drzava i raznih regulativa je u vecini zemalja palo u vodu jer ih prisiljavaju da imaju vozace s raznim dozvolama i slicno.

 

Svi argumenti vezani za potrebu servisiranja vozila, dodatnog znanja i sposobnosti taksi vozaca, i slicno, su cista glupost, i toga su svi svjesni samo si nece priznati. 

 

Na kraju svatko normalan moze vidjeti da je problem u drzavi koja svojom birokracijom i uhljebarstvom crpi i ubija sve sto moze. Uber je buducnost (mozda ne uber ali koncepti i ideje koje uber predstavlja svakako jesu). Taksi vozaci su dinosauri koji umjesto da se pokusaju prilagoditi trzistu, oni se bore s krivim vjetrenjacama.  

14 godina
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
Old Iggy kaže...
Zg1004 kaže...

Samo malo...

Ovdje se prica o UberPOP usluzi. Usluzi koja nikad nije postojala u Hr. UberX nitko ne spominje, a ona i dalje ne treba taxi licencu, posebno pripremljen auto ili bilo sto o cemu taksisti pricaju. Sve sto ti treba je da imas strucnu naobrazbu za vozaca (za sto postoje prekvalifikacija koja nije bas neki problem). A kladim se da 80% danasnjih uberX vozaca i nema kvalifikaciju vozaca sto ih ne prijeci da voze....

Svejedno je koja je Uber usluga u pitanju, bitan je način rada.

UberX isto tako treba licencu i sve ostalo po našim zakonima (i zakonima ostalih zemalja EU). Iliti, ovaj smjer (ako sud tako odluči) ostavlja lokalnim zakonodavstvima odabir, ne mora se tražiti odobrenje EU niti Uber više može pred EU tražiti zaštitu.

 Nisam bas siguran da je svejedno o kojem Uberu mi pricamo. UberX izbija argument da su vozaci nestrucni. Drugi argument, da je Uber u stvari taxi rusi argument kojim se do sad definirala taxi usluga. Taxi usluga je trenutno definirana kao prijevoz putnika bez predhodnog ugovora i prodaje karte. Uber igra na ovo 'bez predhodnog ugovora' i tvrdi da tvojim pozivanjem vozila kroz app ti radis ugovor izmedju tebe i vozaca i po tome Uber nije vise taxi, nego iznajmljivanje vozila sa vozacem. Tako ti i pise na racunu koji dobijes u Zg od Ubera. Cinjenica da si ti 'sklopio ugovor' minutu ili dvije prije voznje ne mjenja nista. Jedino sto Uber ne smije raditi je pokupiti te na stajalistu ili kad mu mahnes rukom na ulici, sto oni niti ne pokusavaju. Zabraniti iznajmljivanje vozila sa vozacem bi sa druge strane unistilo hrpu onih koji danas pruzaju takve usluge. Mozda takvih nema previse kod nas, ali recimo u Londonu ces puuuno jeftinije proci ako narucis limuzinu dan ranije telefonom ili preko weba, nego ako zoves njihov black cab.

16 godina
online
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
Zg1004 kaže...
Old Iggy kaže...

Svejedno je koja je Uber usluga u pitanju, bitan je način rada.

UberX isto tako treba licencu i sve ostalo po našim zakonima (i zakonima ostalih zemalja EU). Iliti, ovaj smjer (ako sud tako odluči) ostavlja lokalnim zakonodavstvima odabir, ne mora se tražiti odobrenje EU niti Uber više može pred EU tražiti zaštitu.

 Nisam bas siguran da je svejedno o kojem Uberu mi pricamo. UberX izbija argument da su vozaci nestrucni. Drugi argument, da je Uber u stvari taxi rusi argument kojim se do sad definirala taxi usluga. Taxi usluga je trenutno definirana kao prijevoz putnika bez predhodnog ugovora i prodaje karte.

Prouči malo zakone, taxi je potpuno drugačije definiran.

10 godina
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
Smijesni su mi ovi u HR kaj tvrde da uber nije taxi vec rent-a-car s vozacem.

Ispravite me ako grijesim ali rent-a-car se naplacuje po danu a ne po kilometru..
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
Old Iggy kaže...

.

Prouči malo zakone, taxi je potpuno drugačije definiran.

 Nas zakon o prijevozu u cestovnom prometu definira taxi kao '... djelatnost prijevoza putnika koja se obavlja osobnim automobilom ako se putnik ili skupina putnika uzima na jednom mjestu, a prijevoz obavlja temeljem jedne narudžbe i uz jedno plaćanje naknade za obavljeni prijevoz'. Ono sto taj zakon opce ne spominje je usluga iznajmljivanja vozila sa vozacem. Jedini zakon koji kod nas spominje tu uslugu je zakon o turizmu gdje samo kazu da moras biti turisticka agencija da bi mogao iznajmljivati vozilo sa vozacem. 

Ovo objasnjenje sa predhodnim ugovorom je UK objasnjenje. 

 

14 godina
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

Limuzinu mozes iznajmiti i na osnovu duzine puta, ne samo na odredjeni broj dana/sati.

13 godina
offline
Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan

Koga zanima naša zakonska regulativa (o ovoj temi) može je proučiti na ovom linku.

 

Zakonodavac definira uslugu Taxi prijevoza na slijedeći način:

"autotaksi prijevoz" je djelatnost prijevoza putnika koja se obavlja osobnim automobilom ako se putnik ili skupina putnika uzima na jednom mjestu, a prijevoz obavlja temeljem jedne narudžbe i uz jedno plaćanje naknade za obavljeni prijevoz,

Stručnjak za odmaganje...
 
0 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
Ja ne vidim da uberovi vozaci voze limuzine.
Iznajmljujes vozilo s vozacem. Dakle rent a car.
Te se cijene krecu od 35 eura na dan na vise, ovisno o autu. Ren a car s vozacem, neka fala ne treba mi vozac, jel ima te opcije? Ocu samo auto...
Koje besmislice.
Zna se kako rent a car funkcionira a kako taxi.
16 godina
online
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
Zg1004 kaže...
Old Iggy kaže...

.

Prouči malo zakone, taxi je potpuno drugačije definiran.

 Nas zakon o prijevozu u cestovnom prometu definira taxi kao '... djelatnost prijevoza putnika koja se obavlja osobnim automobilom ako se putnik ili skupina putnika uzima na jednom mjestu, a prijevoz obavlja temeljem jedne narudžbe i uz jedno plaćanje naknade za obavljeni prijevoz'. Ono sto taj zakon opce ne spominje je usluga iznajmljivanja vozila sa vozacem. Jedini zakon koji kod nas spominje tu uslugu je zakon o turizmu gdje samo kazu da moras biti turisticka agencija da bi mogao iznajmljivati vozilo sa vozacem. 

Ovo objasnjenje sa predhodnim ugovorom je UK objasnjenje. 

 

Zato i kažem da proučiš zakon. Zakon omogućuje, definira i ovlašćuje tko je i kako odgovoran i za najam vozila s vozačem. A po samoj gornjoj definiciji Uber je taxi, što god netko mislio.

Dok se taj zakon ne promijeni (kao i brdo drugih koji se krše) Uber ne može zakonski obavljati djelatnost.

16 godina
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
Umbel kaže...
Tako sto ce prestati biti taksisti ako ce biti premalo placeni.
Kakvi sindikati, PM?
Po nekima bi taksisti trebali biti drzavni uposlenici, jos malo uhljeba, tako da budu sigurne place ako padne promet.

Zbog takvih razmisljanja i jesmo gdje smo.

 

Oprosti ali samo po prvoj recenici ja vidim da si ti jedna mlada naivna osoba ili si jednostavno ostao na razmisljanju dvadesetogodisnjaka...

Netko tko je 15-20 godina taksista ne moze tek tako sutra se prebaciti na nekakav drugi posao. Mladome covjeku se nije toliki problem zaposliti (iako i to danas vise nije tako), koliko covjeku koji ima 40+ godina. Jednostavno je za nekakvu prekvalifikaciju kasno, a tu su tereti koje zivot i godine donose.

Druga recenica/retoricko pitanje - je naprosto nevjerovatna sama po sebi; to sto tebe sindikati podsjecaju na zaposlenike u drzavnim firmama to je tvoj problem. Nije problem sto ljudi u drzavnim firmama imaju sindikate da stite njihova prava vec je problem sto ljudi u privatnome sektoru to za sebe nemaju/ne mogu/nisu sposobni izboriti. Sindikati su jedini odgovor na povecanje prava radnika. Ali kod nas se izrodila (ne bas neopravdano) mrznja prema uhljebima a zapravo iza svega stoji zavist ljudi koji bi htjeli ista takva prava samo sta im se to cini kao nedostizna bajka.

 

Zbog takvih razmisljanja, koji priznavaju samo najsuroviji oblik kapitalizma, lisen bilo kakvog oblika suosjecanja prema drugom ljudskom bicu, smo tu gdje jesmo.

Computers will never take the place of books. You can't stand on a floppy disk to reach a high shelf. -- Sam Ewing
Poruka je uređivana zadnji put sri 5.7.2017 13:44 (J-man).
14 godina
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
Old Iggy kaže...
Zato i kažem da proučiš zakon. Zakon omogućuje, definira i ovlašćuje tko je i kako odgovoran i za najam vozila s vozačem. A po samoj gornjoj definiciji Uber je taxi, što god netko mislio.

Dok se taj zakon ne promijeni (kao i brdo drugih koji se krše) Uber ne može zakonski obavljati djelatnost.

 Ako nije tesko, daj mi citiraj taj dio zakona koji definira i ovlascuje tko je i kako odgovoran za najam vozila za vozacem. I zasto, po tvom misljenju, UberX ne prolazi pod tu definiciju (iznajmljenog vozila s vozacem)?

16 godina
online
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
Zg1004 kaže...
Old Iggy kaže...
Zato i kažem da proučiš zakon. Zakon omogućuje, definira i ovlašćuje tko je i kako odgovoran i za najam vozila s vozačem. A po samoj gornjoj definiciji Uber je taxi, što god netko mislio.

Dok se taj zakon ne promijeni (kao i brdo drugih koji se krše) Uber ne može zakonski obavljati djelatnost.

 Ako nije tesko, daj mi citiraj taj dio zakona koji definira i ovlascuje tko je i kako odgovoran za najam vozila za vozacem. I zasto, po tvom misljenju, UberX ne prolazi pod tu definiciju (iznajmljenog vozila s vozacem)?

Prvo ovo drugo, zato jer je po definiciji taxi prijevoz (i što su do sada potvrdile sve nadležne državne institucije). A to je bitno, ne što netko drugi kaže.

Najam vozila s vozačem, ZPCP Članak 60.: Potrebu i način obavljanja djelatnosti iznajmljivanja osobnih vozila s vozačem te obavljanja posebnog oblika prijevoza putnika cestovnim vlakom, zaprežnim vozilom ili nekim drugim cestovnim vozilom propisuje jedinica lokalne samouprave, odnosno Grad Zagreb.

12 godina
offline
Re: Europski sud pravde: UberPOP je ilegalan
Nilturion kaže...

 

 

Ja ne kuzim u cemu je problem. Ako placa krene padati das otkaz i radis nesto drugo. Ne znam zasto je ljudima problem razmisljati na kapitalisticki nacin ponude-potraznje. Kakvi prosjedi? Uber je privatna firma i oni ako zele mogu sutra ugasiti cijelu applikaciju i nitko se nema pravo buniti (osim investitora :D).

 

Isto je i s tradicionalnim taksistima. Ako vam ne valja i ne mozete zivjeti od pruzanja taksi usluga, pocnite raditi nesto drugo. Problem je samo u tome sta nasi taksisti kupuju razne mrcine na kredit i ne znam sta pa to jedva otplacuju + moraju non stop placati razne licence drzavi. Zar ne bi onda bilo pametnije da umjesto da prosvjeduju za gasenje ubera (ili prisilu da rade ko oni), da prosvjeduju za smanjivanje regulativa i licenci kod drzave?  

 

Isto tako inicijalna ideja ubera je da normalni vozaci nude uslugu prijevoza kada njima to odgovara. Ako netko hoce voziti svaki dan u tjednu po 8 sati, moze, ako netko hoce voziti 2 sada mjesecno, moze. To zbog otpora drzava i raznih regulativa je u vecini zemalja palo u vodu jer ih prisiljavaju da imaju vozace s raznim dozvolama i slicno.

 

Svi argumenti vezani za potrebu servisiranja vozila, dodatnog znanja i sposobnosti taksi vozaca, i slicno, su cista glupost, i toga su svi svjesni samo si nece priznati. 

 

Na kraju svatko normalan moze vidjeti da je problem u drzavi koja svojom birokracijom i uhljebarstvom crpi i ubija sve sto moze. Uber je buducnost (mozda ne uber ali koncepti i ideje koje uber predstavlja svakako jesu). Taksi vozaci su dinosauri koji umjesto da se pokusaju prilagoditi trzistu, oni se bore s krivim vjetrenjacama.  

 Ti nemaš blage veze o čemu pričaš. Ono što ti smatraš ponudom-potražnjom je u biti Balkansko-Vlaški način poimanja kapitalizma koji je ovu zemlju i doveo tu di je sad.

 

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice