Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

poruka: 50
|
čitano: 7.364
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama".
15 godina
odjavljen
offline
Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

Samo teski pacijenti ne mogu izdrzati pola sata (prosjecna voznja traje cak i krace) da ne provjere notifikacije s fejsa i whatsappa, takve treba lijeciti jer mob upravlja njihovim zivotima, a ne oni mobom.

 
28 0 hvala 0
15 godina
offline
Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

ako je ovo točno, najmanje 4/5 zagrebačkih vozača je već mrtvo. NITKO ih ne kontrolira. NIKAD. (a i čemu, ako su statistički mrtvi.) a laju na telefon neprestano tijekom vožnje. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
5 0 hvala 2
15 godina
neaktivan
offline
Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

Ovo znam iz iskustva: roditelji kupili smartphone djetetu da ga motiviraju da bolje uči i on je sad ovisnik koji ne piše zadaću.
Ovo društvo je previše naivno da se nosi sa izazovima tehnologije. Ali vjerovatno će s vremenom biti pronađena neka rješenja.
Npr. odredba da se korištenje mobitela u vozilu kažnjava ili nagrađuje time da se usmjeri na javni prijevoz, a ako previše bolest uzme maha, onda da se izbace osobna vozila iz upotrebe pa će biti javni prijevoz za sve, kako bi trebalo biti i ekonomičnije za društvo - električni vozovi, brzi, mali, tihi, lagani, sigurni i štedljivi, sveprisutni. Nema parkiranja, čekanje maksimalno 5 minuta, a u prosjeku 3. 

 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

Ajfon glavu čuva................. jer je na punjaču.

Moj PC  
8 0 hvala 0
7 godina
neaktivan
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
Stvarno...pitan se šta treba učiniti prije ne bude kasno da se vozace i vozacice motivira i prestanu koristiti mob u tijeku vožnje.
 
0 0 hvala 0
16 godina
online
Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

Da ga/ju poslije pitaš što je bilo tako hitno/bitno da se moralo nalajavati na mobitel tijekom vožnje, nebi se mogao sjetiti. 
Neću olajavati kolege, ali to za što oni koriste mobitele... žali bože što su izmišljeni. 

http://www.bug.hr/forum/post/lcd-plazma-televizori/stvarni-vlasnici-brandova/2909836.aspx
Moj PC  
7 0 hvala 0
12 godina
odjavljen
offline
Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

Neku večer idem iz teretane. u kružnom toku sam. Vidim idem auto(još nije ušao u kružni tok), znam da imam prednost prolaska. Kad bi ladno u autu bila žena. Desna ruka mota, a u lijevoj ruci mobilni. Al sam joj familiju spominjao.

A još ni žmigavac nije dala kad je izlazila van. Na bajku sam bio.

Poruka je uređivana zadnji put sri 23.11.2016 18:43 (Dex.pwn).
 
3 0 hvala 0
14 godina
offline
Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

Vozači javnog prijevoza u Dubrovniku često voze pričajući na mobitel, a nitko ne reagira, a još su gori oni koji pišu poruke.

Za zahvalu klikni na Hvala
Moj PC  
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
Taj bi se problem relativno lako rijesio da netko na vlasti/u policiji ima volje
donese se projekt i pratece regule pracenja i kaznjavanja putem kamera, otvori se natjecaj za softver koji ce na snimkama kamera prepoznavati vozace s mobitelom i svakom vlasniku vozila, bez obzira tko je vozio, automatski odrapiti paprenu kaznu
Moj PC  
6 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

Mislim jedina dokazana teška prometna nesreća u nas zbog mobitela (i retardiranog lika, naravno)

 
4 0 hvala 0
11 godina
neaktivan
offline
Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

Kakav debil moraš biti da te telefoniranje u vožnji na bilo koji način ometa? Zar neki ljudi pričaju i slušaju očima pa ne mogu istovremeno gledati cestu i pričati?

 

Za tipkanje neću reći, ali telefoniranje je nešto drugo. Uostalom, ako si toliki debil da ti "klasično" telefoniranje utječe na vožnju, nema ti pomoći od "hands free pomagala".... 

 
0 24 hvala 0
14 godina
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
E debilu, uf, bas fino etiketiraš,,,, pričanje na mobitel definitivno odvlači pažnju u gradu. Van grada i na otvorenoj cesti je druga priča.
 
0 1 hvala 0
8 godina
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
Handsfree uređaji odvlače pažnju jednako kao i mobiteli. Ne postoji multitasking, ne možeš dvije stvari raditi istovremeno s jednakom usredotočenošču na obje. To je znanstveno dokazano i hrpe testova su to dokazale. Izražavanje je samo izraz tvoje (ne)kulture.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
Predator003 kaže...

Kakav debil moraš biti da te telefoniranje u vožnji na bilo koji način ometa? Zar neki ljudi pričaju i slušaju očima pa ne mogu istovremeno gledati cestu i pričati?

 

Za tipkanje neću reći, ali telefoniranje je nešto drugo. Uostalom, ako si toliki debil da ti "klasično" telefoniranje utječe na vožnju, nema ti pomoći od "hands free pomagala".... 

 Ti si vjerojatno jedan od onih koji su previše cool da bi davali žmigavac, pa ti mobitel ne utječe na vožnju. Probaj davat žmigavac i istovremeno prebacivat u drugu dok pričaš, pa se javi.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
Predator003 kaže...

Kakav debil moraš biti da te telefoniranje u vožnji na bilo koji način ometa? Zar neki ljudi pričaju i slušaju očima pa ne mogu istovremeno gledati cestu i pričati?

 

Za tipkanje neću reći, ali telefoniranje je nešto drugo. Uostalom, ako si toliki debil da ti "klasično" telefoniranje utječe na vožnju, nema ti pomoći od "hands free pomagala".... 

 Izgleda da je hrpa stručnjaka u krivu, molim BUG redakciju da TISPOL-u forwarda tvoj post.

 

Handsfree mogu proći, neka su oči na cesti, a ruke na volanu.

 

 

 

 

 

 

Naš mentalitet ima jedan kvalitet, da te jebe u zdrav mozak sve dok ima imunitet! Zustavite zemlju silazim, nije mi do ničeg, odlazim!
8 godina
neaktivan
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
Antoniio22 kaže...
ne možeš dvije stvari raditi istovremeno s jednakom usredotočenošču na obje.

 To ne može niti računalo jer uvijek će 100% procesorskog vremena biti raspodjeljeno na više različitih zadaća pa niti jedan zadatak ne dobiva punu pažnju.

 

Dostatno je da svaki od zadataka radiš dovoljno dobro u vremenu, a ne da si mu 100% posvećen.

Bez interakcije sa drugim ljudima možeš voziti 100% brzo

Handsfree pričanjem moraš usporiti jer više nemaš svo procesorsko vrijeme samo za vožnju pa spadaš na npr 80%

Sa nošenjem mobitela u ruci i držanjem na uhu moraš usporiti još više jer imaš dodatno žongliranje pa si na možda 60%

Čitanjem notifikacija pak moraš jaaako usporiti jer užasan postotak "procesorskog vremena" ide na konzumaciju pisanog sadržaja i ideš na npr 40%

Tipkanjem pak izivaš vraga, bilo bi najbolje brzinu vozila spustiti na 0%.

itd.

 

No, viđam ja puno ženskih koje se šminkaju dok voze i BTW muški su lošiji u multitaksingu od žena i to dosta.

 

Na ovom primjeru možete vijdeti kako kampanjski radi policija u Hrvata. Pune "statistiku" jer moraju donesti "xy" harača, odgajanje vozača, i preventivno djelovanje kaznama nema smisla.

Najlakše je na ravnoj "šniti" nabiti sačekušu, dok su nam križanja puna vozila sa vozačima koji "textaju", a policije niodkuda. BTW, za ne izlazak iz križanja za trajanja zelenog svijetla 500kn, za korištenje mobitela 500kn. 1000kn u proračun, a samo treba staviti policajce na križanja u npr Zagrebu. Čisto sumnjam da je imalo bolje u npr Splitu, Osijeku, Zadru itd.

 

 

8 godina
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
Samo što, za razliku od procesora, ljudski mozak se može usredotočiti samo na jednu stvar, ne možeš svjesno rješavati dvije stvari. Možeš ili voziti i pratiti situaciju ili razgovarati. Najčešće je to izmjenjivo tijekom vožnje pa ili djelomično pratiš situaciju i djelomično osobu s kojom razgovaraš, što normalno dovodi do smanjenja pažnje. Ženski mozak je specifičan po tom pitanju, kod njih su te izmjene brže, te se zato govori o boljem multitaskingu, koji ljudski mozak zapravo nije u stanju provesti.
15 godina
offline
Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

Koliko vas se vozi po autoputu? Koliko vas se vozi iza kamiona koji krivudaju cestom, povremeno pobjegnu iz desne trake u lijevu, povremeno krenu u zaustavnu pa se brze bolje vracaju u pocetnu traku? Pisu poruke i cackaju po mobitelima pa kad se povremeno nakuknu na cestu ili kad cuju buku kod presijecanja crte odmah trzaju. Skoro svi to rade, a kad ih pitate ne dira ih, zaboli ih ona stvar. Onda pokosi nekoga, ak si u malom auticu, pozdravi se, on s kamionom ide kroz tebe ko vlak kroz divljac.

Linux, Arch Linux.
 
1 0 hvala 0
8 godina
neaktivan
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
Antoniio22 kaže...
Samo što, za razliku od procesora, ljudski mozak se može usredotočiti samo na jednu stvar, ne možeš svjesno rješavati dvije stvari. Možeš ili voziti i pratiti situaciju ili razgovarati. Najčešće je to izmjenjivo tijekom vožnje pa ili djelomično pratiš situaciju i djelomično osobu s kojom razgovaraš, što normalno dovodi do smanjenja pažnje. Ženski mozak je specifičan po tom pitanju, kod njih su te izmjene brže, te se zato govori o boljem multitaskingu, koji ljudski mozak zapravo nije u stanju provesti.

 

Razlika je samo u vremenu. stigneš li se prebacivati sa zadatak 1 2 i 3 dovoljno brzo da ne ugroziš niti jednu operaciju i to je sve što sam htio naglasiti i to je točno.

Postoje naravno i prioriteti. uvijek neki zadatak može imati prioritet, ali to mora odrediti čovjek.

 

Ona dokazivanja kako čovjek ne može biti dobar u višezadaćnosti su besmislena jer je to očito samo po sebi. Trebalo je dokazati upravo ono što sam napomenuo, kolika je razlika u vremenu, tj koliko moraš usporiti da ne bi ugorzio upravljanje vozilom.

Argument:

Naime prosječan vozač koji se nađe u nepoznatoj okolini i koji procesuira znakove, ulice, čita lokacije dok traži odrediše, je u istoj poziciji kao i vozač koji zna kuda se vozi ali stalno gleda na mobitel. Fokusiranos na znakovlje i lokacije sprečava te da vidiš kompletan promet.

To sve skupa spada u vještinu vožnje koju svi mogu izbrusiti ako postoji volja i percepcija o važnosti iste, no sukus po meni leži u tome da ljudi olako precjenjuju svoje vozačke sposobnosti. cca 99% vozača zapravo ne zna voziti, i procjeniti situacije u prometu. Da su toga zaista svjesni, toga da zapravo ne znaju voziti jer nisu stekli valjanu vještinu, mislim da se ne bi tako olako se primali mobitela.

 

Hands free je u svakom slučaju rješenje jer zahtjeva najmanje "procesorskog vremena" da bi ga se koristilo, jer realno čak i ako nisi na mobitelu što ti je garancija da je vozač XY fokusiran na upravljanje vozilom?, ništa. Možda razmišlja o svom mrskom šefu kojeg će vidjeti kroz kratko vrijeme jer putuje na posal?

 

BTW jesi vidio nove infotainment sustave u današnjim autima svih klasa, pa to su kao mala kućna kina :). Ne znam koja "budala "je to odobrila za uporabu u vozilima, a tu se sotonizira mobitel :). Nema logike.

 

8 godina
neaktivan
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
Ante kaže...

Koliko vas se vozi po autoputu? Koliko vas se vozi iza kamiona koji krivudaju cestom, povremeno pobjegnu iz desne trake u lijevu, povremeno krenu u zaustavnu pa se brze bolje vracaju u pocetnu traku? Pisu poruke i cackaju po mobitelima pa kad se povremeno nakuknu na cestu ili kad cuju buku kod presijecanja crte odmah trzaju. Skoro svi to rade, a kad ih pitate ne dira ih, zaboli ih ona stvar. Onda pokosi nekoga, ak si u malom auticu, pozdravi se, on s kamionom ide kroz tebe ko vlak kroz divljac.

 Kamioni se ponašaju tak još od prije vremena mobitela. Oni su takvi oduvijek. Zato ja uvijek držim razmak čak i u koloni koja stoji i gledam iza sebe pa ako se netko i zaljeće u mene i ne izgleda kao da će stati stignem se odvesti i u jarak ako treba.

Dođe ti to sa iskustvom.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
Predator003 kaže...

Kakav debil moraš biti da te telefoniranje u vožnji na bilo koji način ometa? Zar neki ljudi pričaju i slušaju očima pa ne mogu istovremeno gledati cestu i pričati?

 

Za tipkanje neću reći, ali telefoniranje je nešto drugo. Uostalom, ako si toliki debil da ti "klasično" telefoniranje utječe na vožnju, nema ti pomoći od "hands free pomagala".... 

Je, zato si sasuo svog BMWa jer si bio 100% koncentriran i usredotočen na vožnju.

 

Ovakvima oduzet vozačke do kraja života pa nek u busu pričaju i na dva mobitela, ako mogu....

Ovaj forumaš je netolerantan prema osobama svih nacionalnosti, rasa i spolnog opredjeljenja te smatra da svaka osoba ima pravo biti ugnjetavana zbog svojih glupih mišljenja.
11 godina
neaktivan
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
Visak kaže.... 

 Ti si vjerojatno jedan od onih koji su previše cool da bi davali žmigavac, pa ti mobitel ne utječe na vožnju. Probaj davat žmigavac i istovremeno prebacivat u drugu dok pričaš, pa se javi.

 Odmakneš ruku s uha dok prebacuješ brzinu i nema problema, a ako imaš automatik po jedna ruka i noga ti svakako ne trebaju. Eventualno možeš pridržati mobitel kao na slici.

 

Kolega ispod mog prvog posta je objasnio. Ljude koje jednostavan razgovor na telefon ometa u vožnji će taj isti razgovor ometati držali oni telefon u ruci ili imali "handsfree pomagalo". Pravo istraživanje bi bilo kad bi usporedili rezultate vozača kad drže telegon i ne pričaju i kad pričaju "bez" telefona.

 

 

 

15 godina
neaktivan
offline
Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

Baš gledam njemačke statistike kroz godine. Od 2000-te je prepolovljen broj poginulih i za trećinu smanjen br ozlijeđenih. Br nesreća je neznatno povećan s istom materijalnom štetom ali znatno većim brojem vozila u prometu. Sad gdje je taj masovni ubojica, kako kažu veći i od alkohola u statistici? Od 2000te do danas kako postoje mobiteli. Razumijem da se povećala sigurnost automobila ali i više je vozila na cestama. Linkhttps://www.destatis.de/DE/ZahlenFakten/Wirtschaftsbereiche/TransportVerkehr/Verkehrsunfaelle/Tabellen_/Strassenverkehrsunfaelle.html;jsessionid=7B9EF1D38F7666F57C1CC378CFD7117E.cae4

 

 

Give a man a mask and he will show you his true face
Poruka je uređivana zadnji put čet 24.11.2016 1:48 (limitedition).
Moj PC  
0 0 hvala 0
10 godina
neaktivan
offline
Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

Naivno je misliti da su ljudi koncentrirani na voznju samo zato sto drze ruke na volanu i bleje ispred sebe.

 
1 0 hvala 0
16 godina
online
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
Antoniio22 kaže...
Samo što, za razliku od procesora, ljudski mozak se može usredotočiti samo na jednu stvar, ne možeš svjesno rješavati dvije stvari. Možeš ili voziti i pratiti situaciju ili razgovarati. Najčešće je to izmjenjivo tijekom vožnje pa ili djelomično pratiš situaciju i djelomično osobu s kojom razgovaraš, što normalno dovodi do smanjenja pažnje. Ženski mozak je specifičan po tom pitanju, kod njih su te izmjene brže, te se zato govori o boljem multitaskingu, koji ljudski mozak zapravo nije u stanju provesti.

 Sad ste zabrijali. Ovo bi značilo da nemožeš pjevati dok sviraš klavir. Ili još banalnije, da nemožeš disati dok trepćeš. 
Postoje doslovno dva nivoa svijesti na različitim stranama mozga. Kada usvojiš neku vještinu, ona ulazi u podsvijest. To je izrazito brz multitasking engine
samo ima vrelo mali buffer, pa se tako često nemožeš sjetiti po što si išao ili gdje si ostavio ključeve. 
Mobiteli su jedno, smartphonei su jedan sasvim novi nivo ometanja u vožnji. Stvar je u njihovom odvraćanju pažnje, 
i realno, nema problema sa handsfree uređajima (čast debilnim izuzecima) - tko god to priča, govori gluposti. Vozači utrka I vojni piloti npr. su neprestano na "handsfree"
i to je daaaleko zahtjevniji posao od vozikanja gradom, pa se ne ubiju jer su eto istovremeno pilotirali i izrekli pokoju rečenicu. 
Ali kad ti smartphone zauzima jednu ruku u vožnji, a potom još mrdaš po ekranu jer se nešto ugasilo što si htio proslijediti, 
prođeš 340 metara. I paf. 

NSA kaže...

Naivno je misliti da su ljudi koncentrirani na voznju samo zato sto drze ruke na volanu i bleje ispred sebe.

 a i to ima istine. nisu svi istih sposobnosti, pažnje, vještine, inteligencije, budnosti.. Dovoljno je pogledati YT videe gdje osoba a 
pola sata pokušava paralelno parkirati vozilo na gotovo prazno parkiralište. To je ista osoba koja je do tog parkiralita došla tim automobilom.
A sigurno na cesti nije ništa sposobnija ni inteligentnija u upravljanju, makar gledala pred sebe ili držala volan.

http://www.bug.hr/forum/post/lcd-plazma-televizori/stvarni-vlasnici-brandova/2909836.aspx
Poruka je uređivana zadnji put čet 24.11.2016 5:33 (overhaul).
16 godina
neaktivan
offline
Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

Neću ulaziti da li i u kojoj mjeri mob utječe na koncentraciju, utječe sigurno, no glavni ubojica na cestama je brzina. Kad bi se vozilo po pravilima i možda 10% brže mrtvih skoro pa da ne bi ni bilo. 

 
0 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
BlackDog22 kaže...

Neću ulaziti da li i u kojoj mjeri mob utječe na koncentraciju, utječe sigurno, no glavni ubojica na cestama je brzina. Kad bi se vozilo po pravilima i možda 10% brže mrtvih skoro pa da ne bi ni bilo. 

A kad bi se rupa na cesti zakrpala umjesto da se spusti ograničenje na 40 km/h?

 

Mislim da mobitel nije distrakcija sama po sebi, već je problem u ljudima koji ne znaju procijeniti svoje sposobnosti i situaciju. Veća distrakcija je mijenjanje pjesme na radiu nego pričanje na mobitel, ali na mobitel ćeš se javiti kad zazvoni, a pjesmu na radiu ćeš mijenjati kad to možeš sigurno napraviti. Nije isto pričati na mobitel na višetračnoj cesti na kojoj si se već prestrojio u traku koja ti treba i kroz kružni tok ili uži centar grada. U prvom slučaju trebaš pratiti razmak i da li se netko prestrojava u tvoju traku, dok u drugom slučaju imaš 100 stari o kojima trebaš voditi računa i često ti trebaju dvije ruke. Ima i ljudi koji će se uživjeti u razgovor i zaboraviti da su na cesti, a ima ljudi koji će, ako se na cesti dogodi nešto nepredviđeno na trenutak zaboraviti da su na mobitelu dok ne riješe tu situaciju. Generalno gledajući, mobiteli jesu problem, ali tako možemo tražiti da proizvođači zaključaju kontrole radia dok se vozilo kreće jer ima debila koji pri vožnji s nedovoljnim razmakom kroz centar grada mijenjaju stanice.

 

Onda s druge strane imamo statistike i suce za očevid koji žele sve uzroke svesti u kalup od par uobičajenih uzroka da ne bi nedaj bože netko morao razmišljati o tome da li je država mogla nešto napraviti da se to spriječi, dok u stvarnosti imamo ceste van naseljenih mjesta s ograničenjima 40 km/h, pune rupa i okuka s nepravilnim nagibom kolnika, ceste koje više sliče na rimske kamene ceste nego na današnji pojam ceste koliko su istrošene, oštećenu ili nekonzistentnu signalizaciju, raskrižja koja grubo krše pravila struke po pitanju preglednosti i nagiba ceste i slično. Ali, da, lakše je reći da je kriva brzina ili nepažnja nego da cestu treba popraviti.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
14 godina
neaktivan
offline
Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama

dokazano je da je glavni uzročnik nesreća u prometu spora vožnja

 
1 1 hvala 0
11 godina
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
overhaul kaže...
Antoniio22 kaže...
Samo što, za razliku od procesora, ljudski mozak se može usredotočiti samo na jednu stvar, ne možeš svjesno rješavati dvije stvari. Možeš ili voziti i pratiti situaciju ili razgovarati. Najčešće je to izmjenjivo tijekom vožnje pa ili djelomično pratiš situaciju i djelomično osobu s kojom razgovaraš, što normalno dovodi do smanjenja pažnje. Ženski mozak je specifičan po tom pitanju, kod njih su te izmjene brže, te se zato govori o boljem multitaskingu, koji ljudski mozak zapravo nije u stanju provesti.

 Sad ste zabrijali. Ovo bi značilo da nemožeš pjevati dok sviraš klavir. Ili još banalnije, da nemožeš disati dok trepćeš. 
Postoje doslovno dva nivoa svijesti na različitim stranama mozga. Kada usvojiš neku vještinu, ona ulazi u podsvijest. To je izrazito brz multitasking engine
samo ima vrelo mali buffer, pa se tako često nemožeš sjetiti po što si išao ili gdje si ostavio ključeve. 
Mobiteli su jedno, smartphonei su jedan sasvim novi nivo ometanja u vožnji. Stvar je u njihovom odvraćanju pažnje, 
i realno, nema problema sa handsfree uređajima (čast debilnim izuzecima) - tko god to priča, govori gluposti. Vozači utrka I vojni piloti npr. su neprestano na "handsfree"
i to je daaaleko zahtjevniji posao od vozikanja gradom, pa se ne ubiju jer su eto istovremeno pilotirali i izrekli pokoju rečenicu. 
Ali kad ti smartphone zauzima jednu ruku u vožnji, a potom još mrdaš po ekranu jer se nešto ugasilo što si htio proslijediti, 
prođeš 340 metara. I paf. 

djelomično se slažem, to što blebećeš na mob ne znači da ćeš odjednom zaboraviti manipulirati pedalama i mijenjati brzine, operacije koje uvježbani vozač radi podsvjesno

no, smanjuje se pažnja kod samog razgovora, čak i sa hands free, i testovi pokazuju da iste osobe dok razgovaraju zapaze značajno manje stvari oko sebe u odnosu dok ne razgovaraju, čak i dok ne skreću pogled

kod nekih je to manje izraženo, ali kod većine i hands free uzima dobar dio pažnje, a ponekad to znači kritičnu razliku i onda takav ostane šokiran kako nije vidio pješaka/biciklistu/drugi auto kad se dogodi nesreća

 

piloti i vozači utrka su svemir za sebe, imaju posebni dril da se smanji ometanje pažnje kod razgovora i ti razgovori su izrazito kratki, nikad nećeš čuti na vježbi ili u akciji da trkeljaju gluposti neprestano

ljudi u razgovoru na mobitelu se jednostavno unesu u razgovor, pričaju o koječemu što ih u tom trenutku zaokupi i to itekako odvlači pozornost

 

uostalom, imaš hrpu testova po netu pa gledaj, od onih banalnih jubito videića gdje ljudi na mobitelu i pješice ne vide ništa oko sebe, do onih malo ozbiljnijih istraživanja

15 godina
offline
Re: Mobiteli su najveći "ubojice" na cestama
NSA kaže...

Naivno je misliti da su ljudi koncentrirani na voznju samo zato sto drze ruke na volanu i bleje ispred sebe.

 Gledaj, tijekom vožnje može biti mnogo distrakcija pažnje, ALI ono što je bitno a to i sam primjećujem sve više u vožnji da je korištenje mobitela i tel. razgovor, a posebno sms i ostale gluposti vrlo velika distrakcija za vozača.  Naivno je misliti da nisu.

Naš mentalitet ima jedan kvalitet, da te jebe u zdrav mozak sve dok ima imunitet! Zustavite zemlju silazim, nije mi do ničeg, odlazim!
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice