Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

poruka: 859
|
čitano: 130.154
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr".
15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

-kako ja vidim, jedan od problema je upravo to, patenti.. jer svatko želi uzeti po dollar.. na patentu (ne na samoj proizvodnji-prodaji).. i dok se oko standarda ne dogovore ili neki novi-open.. do tad će svatko gurati svoje. USB-punjači za mobitele su primjer kao je EU to srezala. Kapacitet i sl. teh problemi se riješe kad biz vidi profit.. no za sad osim sponzoriranja i državnih fondova nije profit.

 

detroitski proizvođači, komentar, .. ok, ako naprave vozilo koje manje troši ili (karikirajmo) da ne troši uopće. Kaže, to je ušteda za korisnika, ne za proizvođača. Tek kad on u tome vidi zaradu, tad ide u takav biz.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
13 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže...

 Ako svedeš problematiku na ono što se tebi čini nemogućim i isključiš sve druge mogućnosti, lako ćeš doći do zaključka da je nešto nemoguće. Povijest je prepuna stručnjaka koji su dokazivali da je nešto nemoguće, zato jer je bilo nemoguće pod njihovim uvjetima.

 

Zamjena baterija može biti rješenje za one koji se žure. U većini slučajeva noć je dovoljno duga za napuniti bateriju, ali na autoputevima bi mogle biti stanice za zamjenu.
patent

 

Zabrana prometovanja fosilcima u velikim gradovima, uz dodatno naplaćivanje zbog zagađivanja van njih, bi lako moglo EV učiniti prihvatljivima, a vidimo da političari guraju u tom smislu.

 

Dakle opcija je više nego što se tebi čini.

Jedno je nešto željeti i htjeti a drugo je realnost. Široka, masovna primjene električnih automobila, trenutno nije realna. Neće biti realna ni u idućih 10 godina. Kad pogledam na vlastite godine, nisam siguran da će postati realnost za mog životnog vijeka. To ne znači da treba odustati od razvoja tehnologije. Naprotiv, željno iščekujem veliki iskorak u tehnologiji baterija, one su najveći problem.

Stručnjak za odmaganje...
15 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

evo kako se to radi.. (druga tema, kamion)..

-kamion, daleko više smisla u odnosu na starnu cijenu (omjer cijene klasičnog vozila i EV) i kilometraža koja se radi (kamion za red veličine više od osobnog vozila prosječnog korisnika).

-uz kamion ide i gorivo za milion milja..

-Musk najavljuje svoj kamion... u hype-hipseter stilu. :) dok firma koja starta (startup) ima nešto za tržište.. nešto opipljivo, ne rendano na CGIju :)))

btw, drugi dio firme je za bateriju (patenti..).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
3 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
ihush kaže...

evo kako se to radi.. (druga tema, kamion)..

-kamion, daleko više smisla u odnosu na starnu cijenu (omjer cijene klasičnog vozila i EV) i kilometraža koja se radi (kamion za red veličine više od osobnog vozila prosječnog korisnika).

-uz kamion ide i gorivo za milion milja..

-Musk najavljuje svoj kamion... u hype-hipseter stilu. :) dok firma koja starta (startup) ima nešto za tržište.. nešto opipljivo, ne rendano na CGIju :)))

btw, drugi dio firme je za bateriju (patenti..).

 Nemoj trčati pred rudo. taj kamion je predstavljen kao koncept i sami najavljuju da će na tržište tek za četiri godine, a znaš kako ide sa najavama garaža-tvrtki... drugo, fuelcell tehnologija se najavljuje i svako malo pokušava prodati još od 1970-ih i nikad ništa da se primi. dakako, kamion s velikim spremnicima može lakše podnijeti nedostatak punionica, težinu i zapreminu spremnika, ali o tom potom. treba gledati još jednu stvar - taj vodik koji će koristiti danas se gotovo isključivo dobiva reformiranjem metana i oslobađanjem co2 - jednostavnije je taj isti metan kompresirati i direktno koristiti u kamionu. em jeftinije, em cca 3 puta efikasnije. ako se koristi uz naftu, efekt je još bolji jer motor dobiva na snazi, a znatno se poboljšava izgaranje i čistoća takvog dizelskog ispuha.

Tesla ima vrlo opipljivu proizvodnju tako da u njih ne treba sumnjati...

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže...

Zamjena baterija može biti rješenje za one koji se žure. U većini slučajeva noć je dovoljno duga za napuniti bateriju, ali na autoputevima bi mogle biti stanice za zamjenu.

patent

Zamjena baterije je jako nezgodno rješenje. Ako si ti vlasnik baterije u svom vozilu, onda za novu bateriju možeš dobiti neku koja je pri kraju i obrnuto. Ako rentaš baterije, pa je rent uključen u cijenu, onda praktički kućnim punjenjem "varaš" vlasnika baterije, odnosno baterija bi trebala imati brojač, pa bi pri zamjeni platio dodatno amortizaciju za starenje baterije pri kućnim punjenjima.

 

Onda dodatni problemi, ako je si bateriju rentao od HEP-a, a ideš raditi zamjenu na T-com stanici, opet tu netko dobija (bateriju u dobrom stanju) ili puši (s baterijom koja je za otpis). Znači, treba organizirati neku internu mrežu kompenzacija.

 

Međutim, što kad dođe Njemac sa baterijom rentanom u Njemačkoj?

 

Visak kaže...

Zabrana prometovanja fosilcima u velikim gradovima, uz dodatno naplaćivanje zbog zagađivanja van njih, bi lako moglo EV učiniti prihvatljivima, a vidimo da političari guraju u tom smislu.

Zabrana automobila bi učinila kočije prihvatljivima...

 

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
11 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
MrBlc kaže...

Zamjena baterije je jako nezgodno rješenje. Ako si ti vlasnik baterije u svom vozilu, onda za novu bateriju možeš dobiti neku koja je pri kraju i obrnuto. Ako rentaš baterije, pa je rent uključen u cijenu, onda praktički kućnim punjenjem "varaš" vlasnika baterije, odnosno baterija bi trebala imati brojač, pa bi pri zamjeni platio dodatno amortizaciju za starenje baterije pri kućnim punjenjima.

 

Onda dodatni problemi, ako je si bateriju rentao od HEP-a, a ideš raditi zamjenu na T-com stanici, opet tu netko dobija (bateriju u dobrom stanju) ili puši (s baterijom koja je za otpis). Znači, treba organizirati neku internu mrežu kompenzacija.

 

Međutim, što kad dođe Njemac sa baterijom rentanom u Njemačkoj? 

 ako se ne varam, to je sustav kao i plinske boce - kupiš novu i kod zamjene dobiješ svakakve, hrđave, prljave, nekad isto tako nove itd.

naravno, sve su boce certificirane, testirane i sasvim sigurne kao i one nove

 

možda se to nemere baš skroz uspoređivati, no vjerujem da u sustavu zamjene baterija također može postojati neka vrsta testiranja i certificiranja, tako da ti garantiraju da nemereš dobiti baš zadnji šroteks od baterije koja je za otpis

 

9 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Feudalac kaže...

 taj vodik koji će koristiti danas se gotovo isključivo dobiva reformiranjem metana i oslobađanjem co2 - jednostavnije je taj isti metan kompresirati i direktno koristiti u kamionu. em jeftinije, em cca 3 puta efikasnije

 Ne pričaj o nečemu ako ne znaš sve informacije. Vodik koji će se koristiti za te kamione dobivati će se elektrolizom vode, ne pomoću metana.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
13 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
mario.L_hr kaže...

Ajmo svesti stvari na realno korištenje. Prosječno zadržavanje za tankanje spremnika i plaćanje je 5 do 10 minuta (punjenje spremnika do vrha, polazno stanje skoro prazan spremnika). S tako napunjenim spremnikom se pređe od 500 do 900 km (ovisi da li je spremnik 55, 65 ili 75 l). Da bi električni automobili postali konkurentni moraju smanjiti vrijeme punjenja i povećati domet vozila s jednim punjenjem. Uz to im cijena treba biti prihvatljiva (na razini trenutnih automobila na fosilna goriva). Nekako mi se ne čini da je to skora budućnost.

 

 

Zamjeni klasične automobile s dumbphoneom, električne sa smartphoneom i imaš otprilike raspravu negdje tamo 2007. - smartphoneima kratko traje baterija, skupi su, zašto bi to koristili? 

14 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Jos gore, katastrofalna efikasnost procesa.
http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
16 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
ihush kaže...
-Musk najavljuje svoj kamion... u hype-hipseter stilu. :) dok firma koja starta (startup) ima nešto za tržište.. nešto opipljivo, ne rendano na CGIju :)))

 

Upravo sam gledao video gdje je uz prikaz tog CGI teasera reako da je vozao kamion po parkingu - meni dovoljno opipljivo..

16 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
@MrBlc
Problemi postoje kod uvođenja svake nove tehnologije, no tipično je za naše podneblje da nailaskom na problem tvrdimo da je nešto neizvedivo. Na zapadu postojanje problema vide kao priliku da netko riješi taj problem i na tome zaradi. Dok mi palamudimo drugi osnivaju startupe koji će osmisliti sustav zamjene baterija koji će biti prihvatljiv i za vlasnika vozila i za zamjenjivača.

Ne znam tko bi između kočije i EV izabrao kočiju.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
2 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Chronosus kaže...

 

Zamjeni klasične automobile s dumbphoneom, električne sa smartphoneom i imaš otprilike raspravu negdje tamo 2007. - smartphoneima kratko traje baterija, skupi su, zašto bi to koristili? 

Ne ide baš. Smartphone je donio niz novih funkcionalnosti, EV gubi postojeće.

O TCA i TCO da ne govorimo plus povećana potreba manipulacije.

13 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Old Iggy kaže...
Chronosus kaže...

 

Zamjeni klasične automobile s dumbphoneom, električne sa smartphoneom i imaš otprilike raspravu negdje tamo 2007. - smartphoneima kratko traje baterija, skupi su, zašto bi to koristili? 

Ne ide baš. Smartphone je donio niz novih funkcionalnosti, EV gubi postojeće.

O TCA i TCO da ne govorimo plus povećana potreba manipulacije.

 

Wait, what? Koje postojeće funkcionalnosti EV gubi? 

 

 

16 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Chronosus kaže...
Old Iggy kaže...
Chronosus kaže...

 

Zamjeni klasične automobile s dumbphoneom, električne sa smartphoneom i imaš otprilike raspravu negdje tamo 2007. - smartphoneima kratko traje baterija, skupi su, zašto bi to koristili? 

Ne ide baš. Smartphone je donio niz novih funkcionalnosti, EV gubi postojeće.

O TCA i TCO da ne govorimo plus povećana potreba manipulacije.

 

Wait, what? Koje postojeće funkcionalnosti EV gubi? 

 

 

Autonomija, ograničenost upotrebe za vozače sa specifičnim potrebama vozila (česta duža putovanja), iznimno duže punjenje, dodatna potreba planiranja punjenja, znatno viša cijena, potencijalna potreba raspolaganja dodatnim ICE vozilom i slično.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
picajzla0707 kaže...

 ako se ne varam, to je sustav kao i plinske boce - kupiš novu i kod zamjene dobiješ svakakve, hrđave, prljave, nekad isto tako nove itd.

naravno, sve su boce certificirane, testirane i sasvim sigurne kao i one nove

 

možda se to nemere baš skroz uspoređivati, no vjerujem da u sustavu zamjene baterija također može postojati neka vrsta testiranja i certificiranja, tako da ti garantiraju da nemereš dobiti baš zadnji šroteks od baterije koja je za otpis

Kod plinskih boca je obveza punionica da šalju na atest boce kojima uskoro ističe period od 10 godina. Cijena boce je 470 kn, a vjerojatno ni atest nije skuplji (inače bi se više isplatilo mijenjati nego atestirati jer nove dolaze s tvorničkim atestom), znači, okvirno oko 300 kn bi mogao biti trošak punionice.

 

U cijeni plina od 80-110 kn ti je uračunat trošak atesta i amortizacije boce, a bocu ne možeš puniti kući na utičnici, pa to nije problem, možda neka punionica na tome izgubi, neka dobije, ali to su sitne razlike jer je odnos amortizacije i zarade po boci jako mali, a punionica je malo, pa se to izjednači. Nije baš ni da ih turisti nose preko granice.

 

Kod baterija je to ipak malo zeznutije. Ti bi praktički mogao uzeti novu bateriju i 5-6 godina je puniti doma, pa je zamijeniti na punionici dok ne dobiješ skoro pa novu i onda opet krenuti puniti doma.

 

Visak kaže...
Problemi postoje kod uvođenja svake nove tehnologije, no tipično je za naše podneblje da nailaskom na problem tvrdimo da je nešto neizvedivo. Na zapadu postojanje problema vide kao priliku da netko riješi taj problem i na tome zaradi. Dok mi palamudimo drugi osnivaju startupe koji će osmisliti sustav zamjene baterija koji će biti prihvatljiv i za vlasnika vozila i za zamjenjivača.

Problemi postoje i treba ih riješiti. Nitko ne tvrdi da je nešto neizvedivo, samo da rješenje koje je masovno primjenjivo još nije na vidiku.

 

Međutim, zakonska zabrana praktičnijeg rješenja nije baš rješenje problema.

 

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
13 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Old Iggy kaže...
Chronosus kaže...
Old Iggy kaže...
Chronosus kaže...

 

Zamjeni klasične automobile s dumbphoneom, električne sa smartphoneom i imaš otprilike raspravu negdje tamo 2007. - smartphoneima kratko traje baterija, skupi su, zašto bi to koristili? 

Ne ide baš. Smartphone je donio niz novih funkcionalnosti, EV gubi postojeće.

O TCA i TCO da ne govorimo plus povećana potreba manipulacije.

 

Wait, what? Koje postojeće funkcionalnosti EV gubi? 

 

 

Autonomija, ograničenost upotrebe za vozače sa specifičnim potrebama vozila (česta duža putovanja), iznimno duže punjenje, dodatna potreba planiranja punjenja, znatno viša cijena, potencijalna potreba raspolaganja dodatnim ICE vozilom i slično.

 

Kao prvo, sve što si naveo ne spada pod funkcionalnost, odnosno nije "izgubljena funkcionalnost" nego smanjena praktičnost. 

 

A što sam ja rekao?

2007. smartphonei su bili daleko skuplji - znatno viša cijena,

baterija im daleko kraće trajala od klasičnih mobitela - Autonomija, ograničenost upotrebe za vozače sa specifičnim potrebama vozila (česta duža putovanja), iznimno duže punjenje, dodatna potreba planiranja punjenja

 

P.S. čak bi se dalo raspravljati o autonomiji. Recimo gradski automobili redovito imaju autonomiju od 500injak km, što je već rang koji EV-ovi postižu. Druga stvar je da neki novi modeli imaju manje rezervare od starih modela. 

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/mercedes-c-class-fuel-tank-shrunk-supermini-size

 

A treća stvar, el automobile možeš doma puniti pa bi se dalo raspravljati što je praktičnije day to day. 

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 20.9.2017 12:04 (Chronosus).
11 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Električni bus na jednom punjenju prešao 1772km

 

Kontrolisani uvjeti i vožnja bez putnika ali svejedno, jako dobra distanca za jedno punjenje

Ah, gravity - thou art a heartless bitch.
 
2 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
MrBlc kaže...

 

Kod baterija je to ipak malo zeznutije. Ti bi praktički mogao uzeti novu bateriju i 5-6 godina je puniti doma, pa je zamijeniti na punionici dok ne dobiješ skoro pa novu i onda opet krenuti puniti doma.

 ma rekao sam da se to vjerojatno nemere potpuno uspoređivati, razlike su prevelike - no princip bi mogao biti sličan

pretpostavljam da bi i baterije mogle prolaziti svojevrsno testiranje, možda i neku bržu provjeru na "mjenjačnici" baterija

uostalom, pa valjda i na bateriji piše godina proizvodnje, valjda se može nekako provjeriti broj ciklusa punjenja, da se izbjegne balkanizam s podmetanjem starih baterija i dobivanjem novih u punionici

 

bubam samo, nisam rekao da je bilo što 100% sigurno, no vjerujem da ima rješenja

13 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Chronosus kaže...

A što sam ja rekao?

2007. smartphonei su bili daleko skuplji - znatno viša cijena,

baterija im daleko kraće trajala od klasičnih mobitela - Autonomija, ograničenost upotrebe za vozače sa specifičnim potrebama vozila (česta duža putovanja), iznimno duže punjenje, dodatna potreba planiranja punjenja

 

P.S. čak bi se dalo raspravljati o autonomiji. Recimo gradski automobili redovito imaju autonomiju od 500injak km, što je već rang koji EV-ovi postižu. Druga stvar je da neki novi modeli imaju manje rezervare od starih modela. 

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/mercedes-c-class-fuel-tank-shrunk-supermini-size

 

A treća stvar, el automobile možeš doma puniti pa bi se dalo raspravljati što je praktičnije day to day. 

 

 Zasto usporedivat nesto sto se moze napunit za 2-3min i nesto sto se puni sat-dva. I opet cijena tu igra, mali gradski auto je dosta jeftniji naprema nekom full EV. Takoder, u nekakvoj Rijeci, EV ce imat jako puno problema po uzbrdicama, kao sto smo do sad gledali Tesle po Gorskom Kotru koje riknu nakon jedne uzbrdice.

 

Punjenje doma je opet diskutabilno, netko tko zivi u neboderu nece bas imat volje punit auto, punionica ima sve vise no nedovoljno da bi (osobno meni) bilo dovoljno da kupim EV. Zato mi je moj hybrid trenutno jako zanimljiva stvar, struja kad ocu, ICE kad ocu.

Di2 & EPS FTW!
15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
PaleRider kaže...
ihush kaže...
-Musk najavljuje svoj kamion... u hype-hipseter stilu. :) dok firma koja starta (startup) ima nešto za tržište.. nešto opipljivo, ne rendano na CGIju :)))

 

Upravo sam gledao video gdje je uz prikaz tog CGI teasera reako da je vozao kamion po parkingu - meni dovoljno opipljivo..

- ne primjećuješ, .. startup je friški, dok je tesla tu već dekadu, sad će i on s kamionom. (što je čekao? konkurenta koji je na H2?)

- EV kamion, s 9.x više kapaciteta baterije od tesle, prešao 1.100kn (na kružnoj pisti)... rekord. .. pa mogao je na jedra još koji metar :)) Baterije su trenutni problem a firme koje misle ozbiljno ići u biz, jednostavno ponude nešto za tržište. Možda je Muskov problem 'svaštarenje'.. ali to ga ne čini boljim u slučaju Tesle. Kamioni, autobusi pogotovo (s baterijom), su vozila koja su za sad optimalnija kao EV u odnosu na osobno vozilo.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
13 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

baterija smartphoneu danas traje nekoliko puta manje nego mobilnim telefonima 2007 ... samo za usporedbu. navikli smo se.

 

što se EV kamiona tiče, to je jedna grana gdje će elektrifikacija kasniti dosta godina još, postoji niz problema sa snagom i kapacitetom baterija.

 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
grzzi kaže...

baterija smartphoneu danas traje nekoliko puta manje nego mobilnim telefonima 2007 ... samo za usporedbu. navikli smo se.

 

što se EV kamiona tiče, to je jedna grana gdje će elektrifikacija kasniti dosta godina još, postoji niz problema sa snagom i kapacitetom baterija.

 

Ne znam koja od ove dvije tvrdnje je više neutemeljenija. 

ptspclan.com | visit us ^^
16 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Chronosus kaže...
Old Iggy kaže...
 

 

Autonomija, ograničenost upotrebe za vozače sa specifičnim potrebama vozila (česta duža putovanja), iznimno duže punjenje, dodatna potreba planiranja punjenja, znatno viša cijena, potencijalna potreba raspolaganja dodatnim ICE vozilom i slično.

 

Kao prvo, sve što si naveo ne spada pod funkcionalnost, odnosno nije "izgubljena funkcionalnost" nego smanjena praktičnost. 

 

A što sam ja rekao?

2007. smartphonei su bili daleko skuplji - znatno viša cijena,

baterija im daleko kraće trajala od klasičnih mobitela - Autonomija, ograničenost upotrebe za vozače sa specifičnim potrebama vozila (česta duža putovanja), iznimno duže punjenje, dodatna potreba planiranja punjenja

 

P.S. čak bi se dalo raspravljati o autonomiji. Recimo gradski automobili redovito imaju autonomiju od 500injak km, što je već rang koji EV-ovi postižu. Druga stvar je da neki novi modeli imaju manje rezervare od starih modela. 

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/mercedes-c-class-fuel-tank-shrunk-supermini-size

 

A treća stvar, el automobile možeš doma puniti pa bi se dalo raspravljati što je praktičnije day to day. 

 

Autonomija jest funkcionalnost. Price/performance je funkcionalnost. Mogućnost i potreba punjenja je funkcionalnost. Nema to veze s baznom praktičnošću (jer direktno uvjetuje načine vožnje, pristup vožnji, mogućnost nabave i slično, ne hoću li voziti karavana ili berlinu).

Smartphone dovodi novu funkcionalnost, smanjuje praktičnost. Oni koji se mogu ograničiti na pozive i poruke i dalje mogu koristiti obične mobitele.

U praksi, nema EV s autonomijom 500 km. S druge strane, ICE možeš birati kakav želiš. EV je zgodan npr. mojoj ženi (jer se praktički vozi samo po gradu), potpuno neprihvatljiv meni (i niti jednoj osobi koji znam koja vozi automobil za i privatne i službene svrhe).

Što se punjenja tiče - 90% nas ne može puniti vozilo doma (ne računajući probleme s dodatnim zakupom el. energije, razvodima, trafostanicama, plćanjem službeno / privatno itd.).

O cijenama, mogućnopstima nabave i ostalom - to tek za desetak godina možemo početi raspravljati. Sad je potpuno besmisleno.

8 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
A oni će izgraditi koliko desetaka tisuća punionica po svijetu s tom tehnologijom? Govorim samo o logistici i financijama da se ne vraćam na suludu neefikasnost tog postupka
Ja rekoh
13 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
sardax kaže...
grzzi kaže...

baterija smartphoneu danas traje nekoliko puta manje nego mobilnim telefonima 2007 ... samo za usporedbu. navikli smo se.

 

što se EV kamiona tiče, to je jedna grana gdje će elektrifikacija kasniti dosta godina još, postoji niz problema sa snagom i kapacitetom baterija.

 

Ne znam koja od ove dvije tvrdnje je više neutemeljenija. 

 zadnje što sam čitao o tome računica nije valjala https://www.wired.com/2017/06/elon-musk-tesla-semi-truck-battery/

15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

-da, zanimljive brojke, tonaža i cijena. Fizika za sad nije na strani baterija/Muska.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Sheldon Cooper Ph.D kaže...

Električni bus na jednom punjenju prešao 1772km

 

Kontrolisani uvjeti i vožnja bez putnika ali svejedno, jako dobra distanca za jedno punjenje

 Da, bus koji ima deset tona je prazan prešao 1000 i nešto kilometara u kontroliranim uvjetima. Stavi to u stvarne uvjete kad bus treba grijati, hladiti i ventilirati. Taman da koristi toplinsku pumpu, za bus će ona trošiti 4, 5 kilovata najmanje. Nadodaj da u ovome testu bus nije stao nijedanput. Stavi u obzir samo klimu i stajanje, taj domet pada odmah na 1000 kilometara najmanje. Prema njihovoj stranici taj bus ima oko 12 tona prazan. Da imaš 90 putnika po 85 kila u prosjeku to ti je 7 i pol tona tereta. Nek ti putnici idu u školu s ruksacima, iz dućana s vrećicom,... to ti je još minimalno pola tone robe. To je skoro pa duplo njegove mase i tu garant domet pada na 500 km max. Vrijeme punjenja je 3 i pol do pet sati. Taj bus može prijeći liniju Zagreb-VG deset, dvanaest puta i što onda, čekati 5 sati da se autobus napuni? Pa ZET bi morao imati petput više autobusa da kompenzira za takva vremena punjenja.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
Poruka je uređivana zadnji put sri 20.9.2017 14:06 (JozoBozo121).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
MrBlc kaže...

Problemi postoje i treba ih riješiti. Nitko ne tvrdi da je nešto neizvedivo, samo da rješenje koje je masovno primjenjivo još nije na vidiku.

 

Međutim, zakonska zabrana praktičnijeg rješenja nije baš rješenje problema.

 

 Misliš nije tebi na vidiku?

 

Praktičnijeg? To što milijuni obolijevaju i umiru zbog te praktičnosti je nebitno? Koliko je praktično kad moraš platiti za ući u centar Londona, ili kad u nekim gradovima privremeno zabrane promet zbog zagađenja? Koliko je praktično ljudima koji žive uz cestu i ne mogu otvoriti prozore zbog smrada i buke? Priča se stalno o stajanju na dugom putovanju, kao da je jedino mjerilo kvalitete života to da ne moraš stati na 45 minuta nakon par sati vožnje. To da ti dijete nema astmu i alergije je manje važno. Cijela priča me podsjeća na zabranu pušenja, kad je pušačima isto bilo jako nepraktično mijenjati svoje navike, zbog tamo nečijeg zdravlja.

 

Baterije. Može se recimo napraviti da auto kupiš, a bateriju iznajmiš. Baterija ima brojač i plaćaš po vremenu posjeda + broju punjenja + dodatno ako želiš brzu izmjenu. 'Baterijske stanice' imaju zalihu punih baterija raznih iznajmljivača (nema ih beskonačan broj) i kad ti se žuri to kod njih obaviš na brzinu. Dakako, na autoputevima im posao cvjeta. Za one koji žive u neboderima na cesti stoje stupovi poput hidranta, na kojima provučeš karticu i priključiš auto.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže... 

Praktičnijeg? To što milijuni obolijevaju i umiru zbog te praktičnosti je nebitno? ... To da ti dijete nema astmu i alergije je manje važno. Cijela priča me podsjeća na zabranu pušenja, kad je pušačima isto bilo jako nepraktično mijenjati svoje navike, zbog tamo nečijeg zdravlja.

Dokazi postoje isključivo za dizel. Za benzin ili benzinski hibrid nema ni indicija.

 

Visak kaže... 

Koliko je praktično kad moraš platiti za ući u centar Londona,

Glavni razlog za uvođenje je bila gužva i financiranje javnog prijevoza, a ekologija je tek sekundarni razlog. Pitanje je koliko je uopće potkrijepljen činjenicama, a koliko se radi o čistom politikanstvu (osim za postrožene propise za dizele za koje činjenice stoje).

 

Visak kaže... 

ili kad u nekim gradovima privremeno zabrane promet zbog zagađenja?

Da, kad Kinezi zabrane promet zbog zagađenja grada s teškom industijom i elektranama na ugljen, to je malo efikasnije od zabrane pišanja u Ganges.

 

Visak kaže... 

Koliko je praktično ljudima koji žive uz cestu i ne mogu otvoriti prozore zbog smrada i buke?

Smrad možeš primjetiti zahvaljujući prastarom voznom parku i dizelašima.

 

Što se tiče buke, opet, stare karampane su bučne, a noviji auti su daleko tiši. S druge strane, i električni auti imaju svoj specifičan zvuk (koji bi nekima mogao i više smetati).

 

Dodatno, SAD-e je donio odluku da od 2019 EV mora emitirati zvučni signal pri manjim brzinama (do 30-a km/h), a vjerojatno će i EU slijediti primjer (ako ne odmah, onda će slijediti ako statistika pokaže da to spašava pješake). Pri brzinama iznad 70-ak km/h buka guma i strujanja zraka ionako nadglasava motor, pa neće biti neke razlike.

 

Visak kaže... 

Baterije. Može se recimo napraviti da auto kupiš, a bateriju iznajmiš. Baterija ima brojač i plaćaš po vremenu posjeda + broju punjenja + dodatno ako želiš brzu izmjenu. 'Baterijske stanice' imaju zalihu punih baterija raznih iznajmljivača (nema ih beskonačan broj) i kad ti se žuri to kod njih obaviš na brzinu. Dakako, na autoputevima im posao cvjeta. Za one koji žive u neboderima na cesti stoje stupovi poput hidranta, na kojima provučeš karticu i priključiš auto.

Opet, nisam rekao da je neizvedivo, ali je relativno komplicirano, traži dosta ulaganja, standardizacije i kordinacije. 

Zamisli samo situaciju da ti se auto pokvari i onda se punionica i proizvođača prepucavaju da li je kriva baterija ili vozilo. 

 

I dalje ti ostaje problem međunarodnih putovanja (što je posebno izraženo u turističkim zemljama).

 

Visak kaže...

Misliš nije tebi na vidiku?

Da, meni kao (prosječnom) potencijalnom kupcu EV-a nije na vidiku, a dok prosječnom potencijalnom kupcu nije na vidiku, EV tom kupcu nije ni opcija.

 

Ti čitavo vrijeme pričaš s poziciju Musk-a, ali nisi u stanju sagledati situaciju iz pozicije kupca. Logika "problem predstavlja priliku" je ok za onoga tko razvija, ali ne pali za konzumenta.

 

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
MrBlc kaže...

Da, meni kao (prosječnom) potencijalnom kupcu EV-a nije na vidiku, a dok prosječnom potencijalnom kupcu nije na vidiku, EV tom kupcu nije ni opcija.

 

Ti čitavo vrijeme pričaš s poziciju Musk-a, ali nisi u stanju sagledati situaciju iz pozicije kupca. Logika "problem predstavlja priliku" je ok za onoga tko razvija, ali ne pali za konzumenta.

 

 Ni prvi mobiteli, one cigle što su ih Hercegovci nosili, nisu bili na vidiku prosječnom kupcu. Bili su strašno skupi, a signala je rijetko gdje bilo. Najveći problem je bio na dugim putovanjima van grada. Zvuči poznato?

Meni je tada zvučalo nevjerojatno predviđanje da će svi imati mobitele. Čak i kad sam godinama kasnije kupio svoj prvi nisam vjerovao da će ga moji roditelji ikada imati. A ono kad su pričali bajke kako ćemo se svi spajati njima na internet...

 

Nastojim priču sagledati objektivno, a vidim da većina gleda subjektivno i zato previđa okolnosti koje njihovoj tezi ne idu u prilog. Dragi su povrijeđeni osjećaji jer se osjeća  prevarenim, pa pretjeruje, Iggy ne može stići sutra do Beča i odmah je tehnologija osuđena na propast, drugima je to cool, pa sigurno mora uspjeti. Ti isto pričaš iz svoje pozicije.

 

 

Model S nije bio namijenjen kupcima modela 3, kao što model 3 nije namijenjen tebi i meni, no kupaca za sada ne nedostaje, zar ne? Kao što je netko već rekao, moj slijedeći auto neće biti električni, ali onaj iza njega bi mogao biti. Ne zato jer to želim, nego jer mi se čini da je stvorena kritična masa kapitala, političke volje i tehnologije koja bi do toga mogla dovesti. I nepraktičnije stvari od EV su progurane, kao npr. monogamija. 

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice