Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

poruka: 859
|
čitano: 129.972
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr".
15 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže...
To da će zamijeniti računala su izmislili novinari, kao i ovo da je Musk rekao da će sutra svi voziti EV, a onda se vi hvatate na takve gluposti i tvrdite da proizvod uopće nema šanse.

Musk nije rekao izričito da će sljedeći biti EV, ali je rekao da će za 10 godina biti minimalno 50% novih EV-a, a za 20 godina auti neće imati volan.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
14 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

ne vjerujem, ionako sam razvio amblematski dijagram toka iznenadne promjene profila vožnje pred stranicu dvije, pa ne vjerujem u aute bez volana...

 

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put uto 17.10.2017 13:20 (Stric_Jura).
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Ovisi gdje si i kada si radio priključak. Stariji su uvijek bili predviđeni za znatno veću snagu, znatan dio kućanstava ima trofazni. U posljednje vrijeme sto god tražio uvijek ćeš dobiti isti kabel - od minimalnih 4,6 pa do tridesetak pa je razlika samo u dokupu snage koja je kod nas tipa 1500 kuna po kw jednokratno, znaci čisto administrativna stvar plus novi limitator koji košta 30 kuna ods u nabavi
Ja rekoh
16 godina
online
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Feudalac kaže...
Ovisi gdje si i kada si radio priključak. Stariji su uvijek bili predviđeni za znatno veću snagu, znatan dio kućanstava ima trofazni. U posljednje vrijeme sto god tražio uvijek ćeš dobiti isti kabel - od minimalnih 4,6 pa do tridesetak pa je razlika samo u dokupu snage koja je kod nas tipa 1500 kuna po kw jednokratno, znaci čisto administrativna stvar plus novi limitator koji košta 30 kuna ods u nabavi

Problem je što brdo ljudi (kao i npr. ja) moraju novi priključak - znači, GRO - vod - mjerilo - razvod, zakup itd., na stranu projekt i što ako nema dovoljno na GRO-u ili trafostanici.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Feudalac kaže...
Ovisi gdje si i kada si radio priključak. Stariji su uvijek bili predviđeni za znatno veću snagu, znatan dio kućanstava ima trofazni. U posljednje vrijeme sto god tražio uvijek ćeš dobiti isti kabel - od minimalnih 4,6 pa do tridesetak pa je razlika samo u dokupu snage koja je kod nas tipa 1500 kuna po kw jednokratno, znaci čisto administrativna stvar plus novi limitator koji košta 30 kuna ods u nabavi

Debljina kabela do brojila za obiteljsku kuću definitivno nije problem. Maksimalna snaga je dalje ograničena debljinom kabela od brojila do razvodne kutije.

 

Za zgradu je ipak malo drugačiji proračun jer je tu više korisnika pa se uzima faktor istovremenosti. Nije problem ni samo presjek kabela, već i duljina. Recimo, kabel od 2,5 mm2 podnosi do 25 A trajnog opterećenja, stavlja se osigurač od 20 A koji do 22 A struje u pravilu neće reagirati. Međutim, ako je kabel dug 50 metara, onda će pad napona postati limitirajući faktor koji će snagu ograničiti ispod nazivnog trajnog opterećenja kabela.

 

Dalje, to sve stoji pod uvjetom da infrastruktura može podnijeti tu snagu. Da vidiš na što neki HEP-ovi ormarići liče (iznutra, da ne bude zabune), ne bi žarulju od 100 W spojio na njih, a ne pola ulice.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
MrBlc kaže...

Debljina kabela do brojila za obiteljsku kuću definitivno nije problem. Maksimalna snaga je dalje ograničena debljinom kabela od brojila do razvodne kutije.

 

Za zgradu je ipak malo drugačiji proračun jer je tu više korisnika pa se uzima faktor istovremenosti. Nije problem ni samo presjek kabela, već i duljina. Recimo, kabel od 2,5 mm2 podnosi do 25 A trajnog opterećenja, stavlja se osigurač od 20 A koji do 22 A struje u pravilu neće reagirati. Međutim, ako je kabel dug 50 metara, onda će pad napona postati limitirajući faktor koji će snagu ograničiti ispod nazivnog trajnog opterećenja kabela.

 

Dalje, to sve stoji pod uvjetom da infrastruktura može podnijeti tu snagu. Da vidiš na što neki HEP-ovi ormarići liče (iznutra, da ne bude zabune), ne bi žarulju od 100 W spojio na njih, a ne pola ulice.

 Naravno, zgrade ni ne spominjem jer ako nema garaža, punjenje automobila bi imalo jedino smisla ugradnjom standardnih javnih punionica.

 

Što se tiče HEP-a, da imao sam iskustva s njima. Groznog. Ali opet su me natjerali da od priključnog do razvodnog ormara potegnem 10mm2 vodiče...

Ja rekoh
15 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
MrBlc kaže...
Visak kaže...
To da će zamijeniti računala su izmislili novinari, kao i ovo da je Musk rekao da će sutra svi voziti EV, a onda se vi hvatate na takve gluposti i tvrdite da proizvod uopće nema šanse.

Musk nije rekao izričito da će sljedeći biti EV, ali je rekao da će za 10 godina biti minimalno 50% novih EV-a, a za 20 godina auti neće imati volan.

 Rekao je malo drugačije:

Probably in 10 years, more than a half of new vehicle production is electric in the United States,

 

Kako od toga dođeš do 'vaš idući auto će biti električni!'? Musk govori uvjetno i o Americi, Drago govori kao da se radi o nama i da ovaj nema nikakvih dvojbi. 

Svi se hvatate trenutne infrastrukture u Hrvatskoj, i time dokazujete da za 10 godina nije moguće da u SAD pola proizvodnje budu EV? Dakle to je najoptimističnija prognoza najvećeg entuzijasta - 50% za 10 godinau SAD, a vi se svađate oko toga što će netko od nas kupiti slijedeće godine. Potpuna zamjena teza. 

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
BlueMax kaže...
Visak kaže...
To da će zamijeniti računala su izmislili novinari, kao i ovo da je Musk rekao da će sutra svi voziti EV, a onda se vi hvatate na takve gluposti i tvrdite da proizvod uopće nema šanse.

 Sad mi stvarno nije jasno o čemu onda govoriš. Cigo je rekao "svaka roba ima svog kupca" i po tom aksiomu i univerzalnoj istini normalno je i da će netko kupiti tablet. Ali predviđanja o tabletu kao uređaju koji će pokoriti tržište se nisu ispunila. Jednostavno je, kako bi Zagorci rekli, ni sim ni tam. Neergonomičan i neadekvatan za mnoge zadatke koje korisnici izvršavaju na računalu a ogroman, nepraktičan i  zakinut za neke funkcije kako bi bio uređaj koji će korisnik nositi sa sobom i pomoću njega komunicirati. Nešto kao gumeni čekić. Kamenari i keramičari ga koriste, ostali mu baš i ne vide svrhu.

Naravno da nisam ja mjerilo no poznajem velik broj ljudi koji imaju tablet i uopće ga ne koriste. Ja sam ga uzeo na produljenje ugovora jer mi ništa što su nudili nije trebalo, a već nakon par dana sam shvatio da bi bolje bilo da sam uzeo neki mobitel i poklonio ga nekome.

 Što je tvoja definicija pokoravanja tršišta? Tableti se prodaju u stotinama milijuna, u rangu s laptopima. To je neuspjeh?

https://www.statista.com/statistics/272595/global-shipments-forecast-for-tablets-laptops-and-desktop-pcs/

 

To što si ti popušio priče da će zamijeniti računala je tvoj problem, ne njihov, kao i to što ga ne znaš iskoristiti.

 

Meni su motorkotači nezanimljivi, ali to nije razlog da ih pljujem, a ni da izmišljam kako motor ne može zamijeniti automobil, pa da ga to čini besmislenim.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže...
.. Potpuna zamjena teza. 

 -krivi su novinari :) i Drago.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
15 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže...

Kako od toga dođeš do 'vaš idući auto će biti električni!'?

Da, to je ono što je izričito rekao, ali kad pogledaš ukupan nastup, način na koji predstavlja "Teslu za mase", kako govori o budućnosti, hype koji generira, onda tu možemo pričati o tome što implicira.

 

Visak kaže...

Musk govori uvjetno i o Americi, Drago govori kao da se radi o nama i da ovaj nema nikakvih dvojbi. 

Svi se hvatate trenutne infrastrukture u Hrvatskoj, i time dokazujete da za 10 godina nije moguće da u SAD pola proizvodnje budu EV? Dakle to je najoptimističnija prognoza najvećeg entuzijasta - 50% za 10 godinau SAD, a vi se svađate oko toga što će netko od nas kupiti slijedeće godine. Potpuna zamjena teza. 

Misliš da u američkom elektroenergetskom sustavu cvjetaju ruže? Da je jednostavo pojačati infrastrukturu jednog New Yorka koji ima više vozila od čitave Hrvatske?

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Problem je što vi brkate nejednostavno s neizvedivim.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
16 godina
online
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže...
Problem je što vi brkate nejednostavno s neizvedivim.

Nitko ne brka ništa.

Ništa nije neizvedivo, pitanje je pod kojim uvjetima, na koji način i pošto je nešto izvedivo.

A definirati određene deadlineove samo na osnovu "političkih" odluka je smiješno. Posebno u današnjim uvjetima, s ekstremnom ovisnošću o privatnim investicijama.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže...
Problem je što vi brkate nejednostavno s neizvedivim.

Nitko ne brka nejednostavno s neizvedivim, već smo samo realni po pitanju spremnosti ljudi da se odreknu praktičnosti i prigrle tehnologiju koja je a.) skuplja; b.) traži promjenu navika i dodatno planiranje (inkomodaciju), a što proizlazi upravo iz te nejednostavnosti.

 

Tu postoje tri moguća rješenja:

a.) Pustiti tehnologiju da se razvije svojim tempom, pri čemu nejednostavnost diktira rokove.

b.) Nabiti davanja na staru tehnologiju da bi ljude natjerao na novu koja je skuplja. Ljudi će se opravdano pobuniti - ljudi koji su si mogli priuštiti auto to više neće moći jer, bez obzira išli na skuplju tehnologiju ili jeftiniju tehnologiju, ali veća davanja, biti će im preskupo. Onaj tko ima love će opet kupiti što mu je praktičnije.

c.) Potaknuti tehnologiju subvencijama, pri čemu moraš imati visoka davanja da bi pokrio dodatni trošak. Na kraju ti dođe opet na b.), samo što još ispade da sirotinja financira bogatašima skupe igračke.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Old Iggy kaže...
Visak kaže...
Problem je što vi brkate nejednostavno s neizvedivim.

Nitko ne brka ništa.

Ništa nije neizvedivo, pitanje je pod kojim uvjetima, na koji način i pošto je nešto izvedivo.

A definirati određene deadlineove samo na osnovu "političkih" odluka je smiješno. Posebno u današnjim uvjetima, s ekstremnom ovisnošću o privatnim investicijama.

 Ti i MrBNešto baš brkate stvari zajedno sa Dragom.

Musk se nije obraćavo Hrvatima kad je rekao da vaš idući automobil MOŽE biti električni.

Iako bi i to moglo biti. Može. Iz toga je Drago izveo da je "Musk muljator" što je totalni clickbait i zato me okinuo i zato ja komentiram ovu temu, a inače rijetko išta komentiram.

Nije muljator. Puno lakše je kupiti i voziti Tesla auto u Americi.

Da li je ekonomičnije? Da li je lekše puniti? Da li ima veći domet? Da li je jeftiniji za kupiti? Pa nije, ali to ne znači da ga ne možeš kupiti.

Da li ja trebam imati Samsung note mobitel, stolno računalo sa 3 fullhd+ monitora, laptop sa i7 4jezgre +HT, 17" 16GB ram, SSD, google nexus tablet. Da li meni sve to treba? Ne treba, ali ipak imam.

Da li sam trebao kupiti kožnu jaknu za 1000 kn, a mogao sam kupiti poliester za 500? Usput kemijsko za kožnu jaknu košta 300 kn, a poliester možeš baciti u vešmašinu.

Da li mi treba Passat karavan 125 kW sa highline opremom? Ne treba, ali ipak imam. Mogao sam se voziti Clio od 70kW, zar ne? Kome baš treba velik i jak auto? Sad stani malo. Nemoj odmah odgovoriti. Razmisli. Kome baš TREBA? Budimo malo realni.

Da li možeš sa Teslom doći od Zagreba do Minhena? Pa možeš. moraš jednom stati na sat vremena. Tko baš ne može utrošiti taj jedan sat? Ti ćeš možda reći da ne možeš, ali to nije istina. Ako si utrošio 7 sati, možeš i 8. 

Neki će reći da ne mogu programirati bez barem dva monitora. Pa ipak, programirali smo puno godina samo s jednim dok još nisu 1080 monitori bili standard. Sad nam ni dva 1080 monitora nisu dovoljna? Da li nam to baš TREBA? Ne, ali volimo imati.

Da li nam je klima uređaj baš potreban? Ne, ali volimo ga imati. Usput, kako je električna mreža podnijela sve te klima uređaje? Meni je klima uređaj ove godine u Kolovozu uvećao račun za struju za 50%. Da li je to puno energije? Nije baš jer ne trošim puno struje. Ali ipak je to 50% i svi ti klima uređaji su upaljeni baš kad je najveće opterećenje mreže.

 

Bottom line... Poanta... "Musk je muljator" je glupa rečenica.

 

Nisam fanboy, moj idući auto neće biti električni. Ali budimo malo realni. Neće sada pola novih auta u 2018. u Hrvatskoj biti električni. Neće biti ni 5%. Ali ni ne pričamo o tome. Ja ću novi(ji) auto kupovati za 5 godina. Netko tko je ove godine kupio novi, za 10 godina će kupovati idući. A u Parizu će za 12 godina biti zabranjeni automobili koje pokreću fosilna goriva. Mislite li da neće rasti proizvodnja, prodaja, mreža punionica, električna mreža... ma hoće. Sjednite u fotelju, uzmite kokice i samo gledajte.

Poruka je uređivana zadnji put sub 21.10.2017 9:09 (Mandor).
16 godina
online
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Mandor kaže...
Old Iggy kaže...
Visak kaže...
Problem je što vi brkate nejednostavno s neizvedivim.

Nitko ne brka ništa.

Ništa nije neizvedivo, pitanje je pod kojim uvjetima, na koji način i pošto je nešto izvedivo.

A definirati određene deadlineove samo na osnovu "političkih" odluka je smiješno. Posebno u današnjim uvjetima, s ekstremnom ovisnošću o privatnim investicijama.

 Ti i MrBNešto baš brkate stvari zajedno sa Dragom.

Musk se nije obraćavo Hrvatima kad je rekao da vaš idući automobil MOŽE biti električni.

Iako bi i to moglo biti. Može. Iz toga je Drago izveo da je "Musk muljator" što je totalni clickbait i zato me okinuo i zato ja komentiram ovu temu, a inače rijetko išta komentiram.

Nije muljator. Puno lakše je kupiti i voziti Tesla auto u Americi.

Da li je ekonomičnije? Da li je lekše puniti? Da li ima veći domet? Da li je jeftiniji za kupiti? Pa nije, ali to ne znači da ga ne možeš kupiti.

Da li ja trebam imati Samsung note mobitel, stolno računalo sa 3 fullhd+ monitora, laptop sa i7 4jezgre +HT, 17" 16GB ram, SSD, google nexus tablet. Da li meni sve to treba? Ne treba, ali ipak imam.

Da li sam trebao kupiti kožnu jaknu za 1000 kn, a mogao sam kupiti poliester za 500? Usput kemijsko za kožnu jaknu košta 300 kn, a poliester možeš baciti u vešmašinu.

Da li mi treba Passat karavan 125 kW sa highline opremom? Ne treba, ali ipak imam. Mogao sam se voziti Clio od 70kW, zar ne? Kome baš treba velik i jak auto? Sad stani malo. Nemoj odmah odgovoriti. Razmisli. Kome baš TREBA? Budimo malo realni.

Da li možeš sa Teslom doći od Zagreba do Minhena? Pa možeš. moraš jednom stati na sat vremena. Tko baš ne može utrošiti taj jedan sat? Ti ćeš možda reći da ne možeš, ali to nije istina. Ako si utrošio 7 sati, možeš i 8. 

Neki će reći da ne mogu programirati bez barem dva monitora. Pa ipak, programirali smo puno godina samo s jednim dok još nisu 1080 monitori bili standard. Sad nam ni dva 1080 monitora nisu dovoljna? Da li nam to baš TREBA? Ne, ali volimo imati.

Da li nam je klima uređaj baš potreban? Ne, ali volimo ga imati. Usput, kako je električna mreža podnijela sve te klima uređaje? Meni je klima uređaj ove godine u Kolovozu uvećao račun za struju za 50%. Da li je to puno energije? Nije baš jer ne trošim puno struje. Ali ipak je to 50% i svi ti klima uređaji su upaljeni baš kad je najveće opterećenje mreže.

 

Bottom line... Poanta... "Musk je muljator" je glupa rečenica.

 

Nisam fanboy, moj idući auto neće biti električni. Ali budimo malo realni. Neće sada pola novih auta u 2018. u Hrvatskoj biti električni. Neće biti ni 5%. Ali ni ne pričamo o tome. Ja ću novi(ji) auto kupovati za 5 godina. Netko tko je ove godine kupio novi, za 10 godina će kupovati idući. A u Parizu će za 12 godina biti zabranjeni automobili koje pokreću fosilna goriva. Mislite li da neće rasti proizvodnja, prodaja, mreža punionica, električna mreža... ma hoće. Sjednite u fotelju, uzmite kokice i samo gledajte.

Nismo većinom ni komentirali Muska.

Možeš li kupiti EV? možda nas dvojica možemo, prosječan europljanin teže, prosječni hrvat nikako. Danas imamo izbore, za par godina većina ljudi neće ih imati. Danas imaš izbor između Clia i Passata, za par godina ćeš cjenovno imati Passata ili nešto više, a to prosječnom čovjeku nije izbor. Isto je kao i sa svi drugim izborima, zamisli da danas ne možeš kupiti PC bez dva - tri monitora, SSD-a, ispod 16 GB RAM-a... Pad prodaje? Sigurno i drastično. Rezultat je starenje voznog parka, posredno pad sigurnosti prometa itd.

Teslom od ZG do Műnchena za samo sat duže? Neće ići. Smanjivanje komocije? Zbog? Čemu?

Elektroenergetska mreža sve teže podnosi stanje, ove godine ćemo prvi puta imati uvoz veći od domaće proizvodnje. I druge zemlje su u problemima (Njemačka je prihvatila da će razvoj OIE biti slabiji od očekivanog), A za kvantitativni skok od cca tri puta u neto prihodima (da bi si priuštili EV) i proizvodnju i distribuciju cca 15 do 20% veću (koliko se očekuje s "elektrifikacijom" voznog parka) ne računajući standardno povećanje potrošnje za većinu EU zemalja je misaona imenica.

A uz sve to i dalje imaš probleme drstično manje komocije, nepoznavanja koliko će koštati jedan kWh, kako će se to izvesti i tko će u to investirati itd.

15 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Old Iggy kaže...
 Danas imamo izbore, za par godina većina ljudi neće ih imati. 

 Opet tlapnje o 'par godina'. Ako najveći optimist u gradu kaže da ćeš imati izbor od 50% za 10 godina, zašto plašiš djecu?

Za koliko se mogao kupiti Muskov auto prije 9 godina? Za koliko se može danas? Kao da nikada nismo vidjeli kako nove tehnologije u početku imaju astronomsku cijenu, a nakon nekog vremena si ih svi mogu priuštiti.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
neaktivan
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Zanimljiva je nedosljednost u argumentaciji. Sniženje cijena, povećanje kapaciteta baterija i proširenje mreže punionca u budućnosti odbacujete kao 'gledanje u kristalnu kuglu', iako povijest pokazuje da idemo u tom smjeru, i inzistirate da se situacija sagledava isključivo iz trenutne perspektive, što je suludo za tehnologiju koja je u usponu. S druge strane sve najave koje vam se ne sviđaju, ne samo da prihvaćate kao apsolutno pouzdane (tko garantira da će neki drugi političari za 20 godina napraviti ovo što današnji najavljuju, najave su tu samo kao poticaji), nego nešto najavljeno za 20 godina predstavljate kao da će biti sutra.

 

Da, za 20 godina će vjerojatno na zapadu zabraniti prodaju benzinaca i dizela, i da, za 20 godina će vjerojatno domet EV biti preko 500 km, punionice na svakom ćošku, a cijena prihvatljiva.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
Poruka je uređivana zadnji put ned 22.10.2017 9:31 (Visak).
 
2 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Old Iggy kaže...

Teslom od ZG do Műnchena za samo sat duže? Neće ići. Smanjivanje komocije? Zbog? Čemu?

Elektroenergetska mreža sve teže podnosi stanje, ove godine ćemo prvi puta imati uvoz veći od domaće proizvodnje. 

A uz sve to i dalje imaš probleme drstično manje komocije, nepoznavanja koliko će koštati jedan kWh, kako će se to izvesti i tko će u to investirati itd.

Nikako da skužim kakao se više citata napravi :-) 

1. Sat duže je nekim ljudima povećavanje komocije jer će na pola puta odmoriti, popiti kavu, pojesti sendvič, a i inače to rade. Ne ide svatko kao ti u jednom potezu koliko god daleko bilo. Da ne pričam kako je sa djecom.

2. Pričaš o elektroenergetskoj mreži ili sustavu? Kažeš da mreža teško podnosi stanje, zatim nastavljaš sa proizvodnjom struje. Uostalom, kao klinac se sjećam slabe struje, treptavih svjetala, gašenja televizora, dok danas to nigdje ne vidim. 

3. Opet, što je tebi drastično, drugima je samo drugačije. Meni drastično smanjuje komociju života smrad automobila. Volim pješačiti i biciklirati i smrdi svaki koji prođe pored mene. Ne znaš koliko će koštati kWh i sad te to brine, a ovih desetljeća do sada te nije brinulo iako je proizvodnja i potrošnja u stalnom porastu od pamtivjeka. I brine te kako će se to izvesti? Što je to "TO"??? Tko će investirati? Pa što te briga? Brine li te tko investira proizvodnju madraca? Europaleta? Investiraj ti, ako misliš da će biti velika potražnja za strujom. Možda će biti unosno imati kućne solarne i vjetroelektrane.

Poruka je uređivana zadnji put ned 22.10.2017 10:10 (Mandor).
8 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Ova godina je takva samo zbog ekstremne suše. I nije prvi put, to se događa svakih 10-15 godina. Statistiku uvoza kvari i Krško jer ga jedni stavljaju pod uvoz a drugi ne, ovisno o smjeru argumenta koji im odgovara.
Ja rekoh
16 godina
online
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže...
Old Iggy kaže...
 Danas imamo izbore, za par godina većina ljudi neće ih imati. 

 Opet tlapnje o 'par godina'. Ako najveći optimist u gradu kaže da ćeš imati izbor od 50% za 10 godina, zašto plašiš djecu?

Za koliko se mogao kupiti Muskov auto prije 9 godina? Za koliko se može danas? Kao da nikada nismo vidjeli kako nove tehnologije u početku imaju astronomsku cijenu, a nakon nekog vremena si ih svi mogu priuštiti.

Kakav izbor od 50%?

Musk je potpuno nebitan, EV je dugo na tržištu, Tesla je realno mali igrač (i po proizvodnji i po inovacijama).

Visak kaže...

Zanimljiva je nedosljednost u argumentaciji. Sniženje cijena, povećanje kapaciteta baterija i proširenje mreže punionca u budućnosti odbacujete kao 'gledanje u kristalnu kuglu', iako povijest pokazuje da idemo u tom smjeru, i inzistirate da se situacija sagledava isključivo iz trenutne perspektive, što je suludo za tehnologiju koja je u usponu. S druge strane sve najave koje vam se ne sviđaju, ne samo da prihvaćate kao apsolutno pouzdane (tko garantira da će neki drugi političari za 20 godina napraviti ovo što današnji najavljuju, najave su tu samo kao poticaji), nego nešto najavljeno za 20 godina predstavljate kao da će biti sutra.

 

Da, za 20 godina će vjerojatno na zapadu zabraniti prodaju benzinaca i dizela, i da, za 20 godina će vjerojatno domet EV biti preko 500 km, punionice na svakom ćošku, a cijena prihvatljiva.

Govorimo li o 5 ili 20 godina?

Na stranu što je n godina trebalo za male pomake kod ICE-a (npr. od prijelaza s olova na bezolovno, uvođenje EURO normi itd.) kod čega nije bila potrebna nikakva dodatna infrastruktura ni promjena ponašanja.

Ovdje su dvije krajnosti u igri: nepostojanje stvarnih bitnih i konačnih elemenata razvoja (iliti, tehnologija se realno ne mijenja već desetak godina) i definirane godine prekida prodaje ICE u odnosu na EV.

Mandor kaže...
Old Iggy kaže...

Teslom od ZG do Műnchena za samo sat duže? Neće ići. Smanjivanje komocije? Zbog? Čemu?

Elektroenergetska mreža sve teže podnosi stanje, ove godine ćemo prvi puta imati uvoz veći od domaće proizvodnje. 

A uz sve to i dalje imaš probleme drstično manje komocije, nepoznavanja koliko će koštati jedan kWh, kako će se to izvesti i tko će u to investirati itd.

Nikako da skužim kakao se više citata napravi :-) 

1. Sat duže je nekim ljudima povećavanje komocije jer će na pola puta odmoriti, popiti kavu, pojesti sendvič, a i inače to rade. Ne ide svatko kao ti u jednom potezu koliko god daleko bilo. Da ne pričam kako je sa djecom.

2. Pričaš o elektroenergetskoj mreži ili sustavu? Kažeš da mreža teško podnosi stanje, zatim nastavljaš sa proizvodnjom struje. Uostalom, kao klinac se sjećam slabe struje, treptavih svjetala, gašenja televizora, dok danas to nigdje ne vidim. 

3. Opet, što je tebi drastično, drugima je samo drugačije. Meni drastično smanjuje komociju života smrad automobila. Volim pješačiti i biciklirati i smrdi svaki koji prođe pored mene. Ne znaš koliko će koštati kWh i sad te to brine, a ovih desetljeća do sada te nije brinulo iako je proizvodnja i potrošnja u stalnom porastu od pamtivjeka. I brine te kako će se to izvesti? Što je to "TO"??? Tko će investirati? Pa što te briga? Brine li te tko investira proizvodnju madraca? Europaleta? Investiraj ti, ako misliš da će biti velika potražnja za strujom. Možda će biti unosno imati kućne solarne i vjetroelektrane.

Ne znam nikoga s djecom (počevši od sebe) kojem je takvo što povećanje komocije, upravo obrnuto, to je drastično narušavanje komocije.

I mreža i proizvodnja su u stanju nedovoljnom za ozbiljan EV. Ono što je gore je što ne vidim investitora koji će investiciju opravdati kroz dugi ROI. A u RH postoji samo jedan takav investitor.

Rekoh već, želiš čist zrak, moraš van velikih centara. promet je samo dio priče.

Proizvodnja madraca me nimalo ne interesira jer ne ide iz mog džepa osim onda kad meni odgovara. El. energija je potpuno drugačija stvar, plaćam svaki mjesec, čak i "strateške odluke" (npr. naknade za OIE). Brine li me to? Jako jer bi se takve investicije mogle odraziti na sve potrošače, ali i državne financije.

Feudalac kaže...
Ova godina je takva samo zbog ekstremne suše. I nije prvi put, to se događa svakih 10-15 godina. Statistiku uvoza kvari i Krško jer ga jedni stavljaju pod uvoz a drugi ne, ovisno o smjeru argumenta koji im odgovara.

Naravno. No, nekako nam ne idu na ruku trendovi, nepostojanje investicija, stanje u EU i opća potrošnja (koja je opet ove godine ostvarila peak).

15 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Old Iggy kaže...
Visak kaže...
Old Iggy kaže...
 Danas imamo izbore, za par godina većina ljudi neće ih imati. 

 Opet tlapnje o 'par godina'. Ako najveći optimist u gradu kaže da ćeš imati izbor od 50% za 10 godina, zašto plašiš djecu?

Za koliko se mogao kupiti Muskov auto prije 9 godina? Za koliko se može danas? Kao da nikada nismo vidjeli kako nove tehnologije u početku imaju astronomsku cijenu, a nakon nekog vremena si ih svi mogu priuštiti.

Kakav izbor od 50%?

Musk je potpuno nebitan, EV je dugo na tržištu, Tesla je realno mali igrač (i po proizvodnji i po inovacijama).

 Musk, kao jedan od optimističnijih kaže da će za 10 godina prodaja EV biti oko 50%, znači da ću ICE biti drugih 50%. Odakle ti vadiš da za 'par godina' (što je svakako manje od 10) neće biti izbora? Ispada da ti vjeruješ u bržu penetraciju EV od samog Muska. Ne možeš istovremeno tvrditi da EV nemaju budućnost kakvu Musk predviđa i plakati kako uskoro neće biti izbora.

Old Iggy kaže...
Visak kaže...

Zanimljiva je nedosljednost u argumentaciji. Sniženje cijena, povećanje kapaciteta baterija i proširenje mreže punionca u budućnosti odbacujete kao 'gledanje u kristalnu kuglu', iako povijest pokazuje da idemo u tom smjeru, i inzistirate da se situacija sagledava isključivo iz trenutne perspektive, što je suludo za tehnologiju koja je u usponu. S druge strane sve najave koje vam se ne sviđaju, ne samo da prihvaćate kao apsolutno pouzdane (tko garantira da će neki drugi političari za 20 godina napraviti ovo što današnji najavljuju, najave su tu samo kao poticaji), nego nešto najavljeno za 20 godina predstavljate kao da će biti sutra.

 

Da, za 20 godina će vjerojatno na zapadu zabraniti prodaju benzinaca i dizela, i da, za 20 godina će vjerojatno domet EV biti preko 500 km, punionice na svakom ćošku, a cijena prihvatljiva.

Govorimo li o 5 ili 20 godina?

Na stranu što je n godina trebalo za male pomake kod ICE-a (npr. od prijelaza s olova na bezolovno, uvođenje EURO normi itd.) kod čega nije bila potrebna nikakva dodatna infrastruktura ni promjena ponašanja.

Ovdje su dvije krajnosti u igri: nepostojanje stvarnih bitnih i konačnih elemenata razvoja (iliti, tehnologija se realno ne mijenja već desetak godina) i definirane godine prekida prodaje ICE u odnosu na EV.

 Prilično sam jasno napisao o kojem razdoblju govorim. Nitko ozbiljan ne tvrdi da će se kroz 5 godina dogoditi preokret (osim tvoje tvrdnje da neće biti izbora). Zašto uporno inzistirate na tom strawmanu?

 

U zadnjih 10 godina cijene su pale, domet se povećao, a mreža punionica proširila. Znači napredovalo se upravo u najkritičnijim područjima. Domet je otprilike upola lošiji, što nije nenadoknadivo. Kada je razlika red veličine, onda imaš problem. 

Old Iggy kaže...

I mreža i proizvodnja su u stanju nedovoljnom za ozbiljan EV. Ono što je gore je što ne vidim investitora koji će investiciju opravdati kroz dugi ROI. A u RH postoji samo jedan takav investitor.

Rekoh već, želiš čist zrak, moraš van velikih centara. promet je samo dio priče.

 Oper se hvataš za Hrvatsku, kao da se ovdje odlučuje o sudbini globalne autoindustrije.

Britanci su rekli da su spremni investirati.

 

Pušenje se zabranilo iako je nekima to pokvarilo komociju. I sada dišem čišći zrak nego prije, bez da idem na Velebit. Sad ćemo to ponoviti s autima.



 

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
8 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

17 stranica suprotnih stavova u kojima nitko neće pupustiti.

cut the crap. ajmo na konkretna predviđanja (oksimoron, al šta ćeš). pa se lijepo vratimo ovdje za 10 godina i vidimo tko je u pravu. samo nadopunite tablicu, koliko će kojih vozila u postotku biti na cestama. jednostavno.

 

moje predviđanje:

 

period      EV     ICE

1-5g           2%    98%

5-10g         5%    95%

10-20g       10%  90%

 

eto. uzmite tablicu, prekrojite ju ako vam ovo ne valja, ali i onima sporijima je poanta tablice jasna. svima je jasno da su ovi traktati postali besmisleni jer nitko neće popustiti.

 
1 3 hvala 0
8 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Nije stvar u popuštanju već u razmjeni argumenata. Kaj bi ti sad bio Gandhi? Pa nije ovo rat...
Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

Argumenti su trenutno na strani pesimističnih, a predviđanja na strani optimističnih.

 

Problem je što ta predviđanja daju uglavnom ljudi koji od toga imaju korist - oni koji razvijaju EV imaju poticaje i zainteresirane investitore, a političari koji staju iza njih imaju imidž zelenih i modernih.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
MrBlc kaže...

Argumenti su trenutno na strani pesimističnih, a predviđanja na strani optimističnih.

 

 Argumenti za što, što točno ti tvrdiš? Da će Tesla propasti, da će svi odustati od EV i da nastavljamo dalje u revijalnom tonu s ICE?

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

Tesla vjerojatno neće propasti, ali ne vjerujem da će napraviti električni auto dostupan širokim masama u roku od 5-6 godina. Trebao bi tad već biti na tržištu ako će za 10 godina biti više od pola novoprodanih EV.

 

Od EV se definitivno neće odustati, ali bez razvoja novog tipa baterija i bez značajnijeg ulaganja u proizvodnju i distribuciju električne energije današnji koncept EV-a će teško zaživjeti na tržištu u nekoj masovnijoj mjeri. Eventualno mogu politički pritisci u vidu poticaja, trošarina i zabrana malo promijenit situaciju, ali bi to, ukoliko se pokuša pogurati više nego ide, moglo uzrokovati neke nove krize.

 

Dakle, po onomu što sad znamo i koje probleme sad susrećemo, izgledno je da će:

- gorivni članci preuzeti primat nad baterijom (ako trenutni razvoj efikasnijih i jeftinijih članaka, te proizvodnje vodika direktno iz sunčeve energije urode plodom); ili

- imati ćemo neke nove jeftinije baterije veće gustoće energije i veće struje punjenja koje ćemo puniti na torijskim nuklearkama ili fuzijskim reaktorima; ili

- sve skupa će nastaviti u smjeru u kojem sad idemo, ali će zbog problema koje imamo i ulaganja koja su potrebna sve skupa ići sporijim tempom, sa dodatnim razvojem hibrida koji će popuniti rupu.

 

 

Dakle, nitko tu ne misli da će ICE ostati dugoročno na svojoj poziciji, pogotovo van hibrida, ali bez nekog naglog skoka u vidu boljih baterija, optimistično je očekivati brzinu napretka o kojoj pričamo.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

@feudalac

Ukratko, nemas predvidanje o buducoj zastupljenosti EV-a? Ali zato si zato poprilino aktivan u objasnjavanju da su galic u krivu, skupa s onima koji se slazu s njim. Dakle, misljenje imas, ali nemas blagog pojma da li ce EV biti imalo zastupljeni za 1, 2, 5 ili 10 godina? O cemu onda tocno argumentiras?

Poruka je uređivana zadnji put pon 23.10.2017 21:29 (bruno1026).
8 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

Dupli post, molim brisati...

Poruka je uređivana zadnji put pon 23.10.2017 21:31 (bruno1026).
 
0 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
MrBlc kaže...

Dakle, nitko tu ne misli da će ICE ostati dugoročno na svojoj poziciji, pogotovo van hibrida, ali bez nekog naglog skoka u vidu boljih baterija, optimistično je očekivati brzinu napretka o kojoj pričamo.

 Zašto je nužan nagli skok? Ako bi se kapacitet povećavao 7% godišnje, za 10 godina bit će dvostruko veći nego danas. A toliko realno EV zaostaju u dometu prema ICE. 

 

Ako je Tesla krenuvši od nule kroz 9 godina od ekskluzivnog modela došla do auta srednje klase, zašto kroz narednih 9 ne bi mogli doći do masovnog auta? Ako ne bude 50% tržišta, nego 40%, je li to neuspjeh? Što je s onim 'nema dovoljno litija', to bi trebalo blokirati cijelu priču. Ili su ga u međuvremeno pronašli?

MrBlc kaže...

Dakle, po onomu što sad znamo i koje probleme sad susrećemo, izgledno je da će:

- gorivni članci preuzeti primat nad baterijom (ako trenutni razvoj efikasnijih i jeftinijih članaka, te proizvodnje vodika direktno iz sunčeve energije urode plodom); ili

- imati ćemo neke nove jeftinije baterije veće gustoće energije i veće struje punjenja koje ćemo puniti na torijskim nuklearkama ili fuzijskim reaktorima; ili

- sve skupa će nastaviti u smjeru u kojem sad idemo, ali će zbog problema koje imamo i ulaganja koja su potrebna sve skupa ići sporijim tempom, sa dodatnim razvojem hibrida koji će popuniti rupu.

Ne vidim ovdje nikakve argumente u korist pesimista. To su samo subjektivna predviđanja, upravo ono što si imputirao optimističnima.

 

To što su ljudi iz branše optimistični svakako možemo pripisati i njihovom interesu, no je li ti palo na um da oni možda ipak znaju nešto više o problematici od autsajdera? Za razliku od tebe, oni svoja uvjerenja podupiru (i) vlastitim novcem.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
13 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

Nadam se da će biti barem dio od ovih tvojih optimističnih najava. Nažalost realnost je obično bitno drugačija. Da bi električna vozila postala dominantna mora postojati ekonomski održiv model njihove proizvodnje. Musk godinama dokazuje da to nije tako. Bez subvencija bi bilo još gore.

Stručnjak za odmaganje...
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice