Pušten u promet prvi 3D ispisani most

poruka: 10
|
čitano: 1.653
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Pušten u promet prvi 3D ispisani most".
8 godina
offline
Pušten u promet prvi 3D ispisani most
Hmm, koliko je stroj potrošio struje tijekom ispisa? Može li imati nosivost, otpornost na smrzavanje i druge parametre kao standardni beton?

Po meni ispis ima smisla kod kompliciranih oblika koje je teško postići lijevanjem u kalupe. Bolje bi im bilo da prorade na robotima za gradnju, građevina je valjda posljednji sektor koji se osniva na manualnom radu
Ja rekoh
Moj PC  
2 8 hvala 0
12 godina
offline
Re: Pušten u promet prvi 3D ispisani most
"3D pisač je mnogo fleksibilniji od kalupa jer može polagati materijal samo tamo gdje je to nužno"

Ne baš rečenicu shvaćam, objasniti netko može ?
 
0 1 hvala 0
15 godina
offline
Re: Pušten u promet prvi 3D ispisani most
mGT kaže...
"3D pisač je mnogo fleksibilniji od kalupa jer može polagati materijal samo tamo gdje je to nužno"

Ne baš rečenicu shvaćam, objasniti netko može ?

 Valjda se misli da, kad se koriste kalupi, moraš izliti i dodatnu potpornu strukturu da onaj oblik koji želiš ostane na mjestu. Nisam siguran da li je to pisac htio reći, ali eto...

9 godina
neaktivan
offline
Re: Pušten u promet prvi 3D ispisani most
Serious NERD kaže...
mGT kaže...
"3D pisač je mnogo fleksibilniji od kalupa jer može polagati materijal samo tamo gdje je to nužno"

Ne baš rečenicu shvaćam, objasniti netko može ?

 Valjda se misli da, kad se koriste kalupi, moraš izliti i dodatnu potpornu strukturu da onaj oblik koji želiš ostane na mjestu. Nisam siguran da li je to pisac htio reći, ali eto...

 

Vjerojatno želi reći da ukoliko želiš napraviti strukturu određenog oblika, ali koja je perforirana ili sadrži zračne džepove unutar same strukture to teško možeš napraviti kalupom, dok je to sa 3D pisačem lagano.

 

Npr. imati "honeycomb" strukturu nekog oblika i sl.

14 godina
offline
Pušten u promet prvi 3D ispisani most

Šteta kaj se nedaju printati 3D tuneli i to naravno bez boje jer za to imamo stručnjake koji rade 3 premaza

Moj PC  
5 2 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Pušten u promet prvi 3D ispisani most
SolidSnakeCRO kaže...

Šteta kaj se nedaju printati 3D tuneli i to naravno bez boje jer za to imamo stručnjake koji rade 3 premaza

 Kod mene su svakih 5 metara ceste nasrali dvije šahte. To u životu nigdje nisam vidio. Farbanje tunela je mačij kašalj.

Give a man a mask and he will show you his true face
15 godina
offline
Re: Pušten u promet prvi 3D ispisani most
Feudalac kaže...
Hmm, koliko je stroj potrošio struje tijekom ispisa? Može li imati nosivost, otpornost na smrzavanje i druge parametre kao standardni beton?

Po meni ispis ima smisla kod kompliciranih oblika koje je teško postići lijevanjem u kalupe. Bolje bi im bilo da prorade na robotima za gradnju, građevina je valjda posljednji sektor koji se osniva na manualnom radu

Ne vjerujem da je potrošio vise energije u odnosu na standardno betoniranje u oplati. Može, zašto ne, uz dodatak određenih aditiva. A to je naravno skuplji materijal po m3 od standardnog betona.
Slažem se, kompliciranih oblika montažnih elemenata u slučaju konstrukcija kao što su mostovi. Ali ne mora značiti i za ostale konstrukcije kao npr. kanali, korita za navodnjavanje, rubnjaci itd., pa i printane kuće. Ova tehnologija je još u pelenama i bit će jako zanimljivo pratiti napredak (još zanimljivije sudjelovati ).

Chupavi kaže...
Serious NERD kaže...
mGT kaže...
"3D pisač je mnogo fleksibilniji od kalupa jer može polagati materijal samo tamo gdje je to nužno"

Ne baš rečenicu shvaćam, objasniti netko može ?

 Valjda se misli da, kad se koriste kalupi, moraš izliti i dodatnu potpornu strukturu da onaj oblik koji želiš ostane na mjestu. Nisam siguran da li je to pisac htio reći, ali eto...

 

Vjerojatno želi reći da ukoliko želiš napraviti strukturu određenog oblika, ali koja je perforirana ili sadrži zračne džepove unutar same strukture to teško možeš napraviti kalupom, dok je to sa 3D pisačem lagano.

 

Npr. imati "honeycomb" strukturu nekog oblika i sl.

 Da, trenutno se radi sistemima izgubljene oplate, tj. dio kalupa ostaje trajno betoniran u elementu i nemože se izvaditi i ponovo koristiti.

8 godina
neaktivan
offline
Pušten u promet prvi 3D ispisani most

"a stručnjaci su u ovom slučaju za vrijeme ispisa uspjeli u most ugraditi i metalnu armaturu koja mu daje dodatnu snagu." ne samo da je dao dodatnu snagu nego most ne bi mogao ni stajati bez nje. u mostu posebno pod opterecenjem se stvara mnogo zatezanja. Poznato je da beton dobro preuzima sile pritiska al zatezanja skoro nimalo. Te tu stupa na snagu celik koji preuzima zatezanja u betonu.

A sam most mi izgleda kao dokaz da se moze uraditi na taj nacin i svrha je samom sebi bez da je financijski isplativo. Al ko ce znati mozda imaju nesto na umu sto ja ne znam :D

 

 
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Pušten u promet prvi 3D ispisani most
Chupavi kaže...

 

Vjerojatno želi reći da ukoliko želiš napraviti strukturu određenog oblika, ali koja je perforirana ili sadrži zračne džepove unutar same strukture to teško možeš napraviti kalupom, dok je to sa 3D pisačem lagano.

 

Npr. imati "honeycomb" strukturu nekog oblika i sl.

Jasno je da su zracni dzepovi tu prvenstveno radi ustede u materijalu, ali me zanima imaju li utjecaja na strukturni integritet (bilo pozitivni, bilo negativni).

8 godina
offline
Re: Pušten u promet prvi 3D ispisani most
kerum kaže...
Chupavi kaže...

 

Vjerojatno želi reći da ukoliko želiš napraviti strukturu određenog oblika, ali koja je perforirana ili sadrži zračne džepove unutar same strukture to teško možeš napraviti kalupom, dok je to sa 3D pisačem lagano.

 

Npr. imati "honeycomb" strukturu nekog oblika i sl.

Jasno je da su zracni dzepovi tu prvenstveno radi ustede u materijalu, ali me zanima imaju li utjecaja na strukturni integritet (bilo pozitivni, bilo negativni).

Quick answer - usporedi sa: materijal 10 puta čvršći od čelika, uz 5% mase istog (nezamislivo do nedavno).
Naravno da imaju! Pozitivan, ali koliko i koji su potencijalni problemi koje otvaraju, mora se istestirati na stvarnom modelu (a ne samo virtualno - laboratorijskom).
Link gore (video) to dokazuje; ne samo da je potreban "real life" model, nego su i rezultati često zapanjujući (ponekad nepredvidivi).

Pitaj bilo kog tko je išao na strojarstvo ili bar imao mehaniku 2 na inženjerskom studiju. Nama su to uvalili sa strane, pod naprezanja i deformacije iirc.
Postoji razlog zašto armaturni profili, nosači, cijevi itd. imaju npr šuplji (a ne puni) kvadratni profil, odn. grede H ili T profil, tračnice isto (slično) itd.
Ako se dobro sjećam, takvi profili, u odnosu na npr puni kvadratni, otporni su na vanjsku silu do 80% "originalnog" (>"nosivost"), a masa (i npr potrošnja materijala) im je također do 80% manja.
E sad:
Sa 3D konstrukcijama je stvar još drastičnija, jer masa "sigurnosne" konstrukcije sama po sebi stvara dodatno opterećenje (+deformacije itd). Paradoksalno, u teoriji, što je zaštitne (kosturne, armaturne) konstrukcije manje, konstrukcija može biti stabilnija i savršenija. Primjer su "baloni" za tenis igrališta, ili "staklenici" za zaštitu bilja.
Idealan oblik bi bila organska 3D konstrukcija, specifično prilagođena točnom obliku i namjeni građevine. No to otvara 2 problema: jedno je konstrukcija (dizajn) iste, a drugo izvedba. Do CADinga i kompjutera, takve stvari su uglavnom bile nezamislive (ako ne računamo Eschera ;-) ). Kasnije je prvi problem riješen, ali drugi nije - kako fizički, doista izvesti nekakvu konstrukciju, koja je već višestruko (multidisciplinarno) potvrđena kao ispravan teoretski model? Neizvedivo - bez 3D printinga.
Hex "saće" (primjer i objašenjenje) su najbliže "idealnom" "standardnom" ("univerzalnom") organskom obliku za takvu primjenu. Takve konstrukcije, ispravno izvedene, mogu biti neusporedivo čvršće, stabilnije, otpornije itd. od onih sa npr "klasičnim" prenapregnutim čelikom / armiranim betonom.
U stvari, neke konstrukcije su neizvedive bez takve tehnologije! Ovo je nova revolucija u arhitekturi, bez pretjerivanja. Jedino, za sada smo još na početku otkrivanja te tehnologije (de facto umjetnosti). 

Poruka je uređivana zadnji put čet 19.10.2017 13:00 (Zechina).
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice