S obzirom koliko ljudi koristi mobitele, očekivalo bi se i više nesreća. Medjutim, nije tome tako. Ja npr često koristim mobitel u vožnji, ali istovremeno to kompenziram sporijom vožnjom, a jedno oko uvijek bježi i skenira situaciju oko sebe. No ipak na brzim cestama nikad.
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Čudno je da za studiju s ovolikim obuhvatom nisu objavili jedini relevantni podatak - kakva je korelacija između učestalosti korištenja mobitela i broja smrtnih ishoda po pređenom kilometru.
Općenito samo degenerici dopuštaju mobitelu da im dirigira životom. Znači išli smo u školu, studirali, gradili sebe kao osobu - da bi se morali poslušno javljat kao botine svaki put kad zazvoni. Nebi se ja javio na mobitel nikad! Ja ću uzvratit poziv za pola sata, sat, za par sati. A ako pošalje poruku/vocap ili mail - neću ga ni nazvat nego ću mu odgovorit na ono što je poslao. S tim sam im rekao da mi probaju poslati porukom to što trebaju ili ako moraju pričat da pričekaju u redu kao i svi - a ne zvat i preskakat red za zivkanjem i s tim naređivat da ostavim sve što radim, da prestanem mislit sve što mislim - i da počnem razmišaljet o njemu/njoj i njegovim/njezinim problemima. Nije moj mobitel tu za zloupotrebu! Ako ne možeš sastavit svoje misli u jednu poruku, ili j... mail - zamoli onda nekoga da ti pomogne, ili izdvoji pola sata ispred lista papira dok ne uspiješ sročit svoje misli. Meni je ton smanjen već godinama. Nema notifikacija, ničeg. I tako dobivate kontrolu... i normalan život.
u svaki auto ugraditi ometalo mikrovalova pa će telefoni biti neupotrebljivi. ili zabraniti vožnju tijekom telefoniranja (mora se razlučiti bitno od nebitnog).
"3,1 milijun vozača kroz ukupno 570 putovanja." Valjda kroz 570 miliona putovanja
S obzirom koliko ljudi koristi mobitele, očekivalo bi se i više nesreća. Medjutim, nije tome tako. Ja npr često koristim mobitel u vožnji, ali istovremeno to kompenziram sporijom vožnjom, a jedno oko uvijek bježi i skenira situaciju oko sebe. No ipak na brzim cestama nikad.
Svatko tko kaze da moze voziti i telefonirat ili nedaj genijalca, pisat poruke, citat romane i slicno dok vozi laze sebe i laze sve oko sebe.
Jedini nacin da telefoniras s nekim i vozis je da osobu na telefonu tretiras ko pozadinsku buku i uopce ne obradjujes ono sto ti ta osoba govori, kroz jednu uho unutra, kroz drugo van, u slucaju da ta osoba stvarno nesto treba i moras pratiti sto govori, onda tebe vozi auto, a ne ti njega. Cesto vidim debile s telefonom u desnoj ruci pa hvataju mjenjac s lijevom pa prebacuju mobitel pa ovo pa ono pa ko nindja skrene, bez zmigavaca u bog te pitaj kojoj brzini, jebiga, trebas dvije ruke. Cak i sa slusalicama nije nista sigurnije, jednostavno te izoliraju od ostalih u prometu i nisi u mogucnosti pratiti promet i imat kvalitetne razgovore, a ako zelis tracat i slusat/prodavat babske price, odjebi na kavu, doma ili gdje vec.
Pisanje poruka je jedna razina debilizma koja je usko povezana s tendecijom osobe koja to radi da precjenjuje sebe i svoje mogucnosti. Cesto to vidim kod osoba koje mozes opisat kao panjeve, mentalno spore, ali uvjerene da su oni nekako sposobniji, brzi, pametniji nego ostali, a kad razgovaraju ond samo stucaju, aaa, eee, aah, oo, aauuoooaaa, uhhuhhuhh. Jednostavno ne moze oboje raditi vec blokira na svim razinama.
Zamisli kad usred Slavonske vozac ne moze voziti i slusat sto mu se govori nego se okrene i gleda te u lice dok pricas, ne gleda cestu, ne prati, nista. Ko da je na kavi, a ne za volanom.
Nakon nekog vremena u voznji s osobom tko redovito telefonira u autu, pise poruke, cita facebook i nakon sto sam mu par puta mobitel izbio iz ruke on i dalje ne prestaje. Ono sto sam primjetio da takve osobe imaju jos par tendencija prema kojima naginju u prometu, a to su:
- Voznja u suprotnom smjeru i razni drugi pokusaji skracivanja puta do cilja.
- Preticanje s desne strane i voznja slaloma.
- Gazenje crvenog svjetla ko da je zeleno usred proljeca.
Sve to dozivio i jebo sve od A do Ž. Kad u Slavonskoj on u suprotnom smjeru vozi da si skrati put i to radi svaki put kad ide u odredjene ducan jer mu je blize, lud. Lud. Lud.
Pa sad ako imaš kvalitetan handsfree preko zvučnika u autu tada ga možeš tretirati skoro kao putnika u autu, nezgodno je jedino što ga svi u autu čuju (pa to moraš naglasiti sugovorniku), s druge strane sugovornici mogu preuzeti u slučaju da ti imaš "situaciju na cesti". Postoje situacije kada se moraš javiti jer dežuran i jer u tom trenutku dobivaš info gdje moraš stići (vatrogasci, policija,hitna,hitna intervencija). S druge strane za razliku od sugovornika u autu, sugovornik s druge strane telefona ne zašuti kada imamo neku situaciju pred sobom, jer ne vidi ono što i mi vidimo, te ga treba prekinuti...
Stoga ako se već moraš javiti treba imati handsfree i odmah napomenuti da voziš i da li se možemo čuti kasnije ili da bude kratko i s povremenim prekidima, a ne da sugovornik koji ne vozi diktira tempo što je najčešče slučaj... Ono zaleti se i bez točke i zareza... prekineš vezu, pa nek zove ponovo "pukla veza jer vozim..."
Kada sam procitao "SAD: Smartphonei zaustavili trend smanjivanja smrtnih ishoda prometnih nesreća" naslov sam prvo pomislio da su smartphonei bili zaduzeni za prijasnje smanjivanje smrtnosti
nek pošalju Todorića s kuhinjskim mikrovalkama po 200tinjak kn tamo