SD kartica za audiofile

poruka: 101
|
čitano: 14.149
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "SD kartica za audiofile".
15 godina
offline
Re: SD kartica za audiofile
Angus_Young kaže...
..
Druga stvar zašto tvrdim da se radi o percepciji je zbog opisa kroz što su moje uši prošle i pretpostavljam da bi od ostalih trebala biti u boljem stanju. ..

 -da, percepcija je zapravo problem... kao kad misliš da imaš argument koji potkrepljuješ riječima 'moje uši'.

 

WofT.. tj krenulo je s HiFi SDjom, dakle, kako to nule-jedinice kvalitetnije zvuče a da je razlika šrotex ili brand memorija tj digitaliziran zapis.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sri 25.2.2015 19:41 (ihush).
16 godina
moderator
online
Re: SD kartica za audiofile
Angus_Young kaže...
Osobno ćujem upravo ovo zadnje ustvrđeno i onda me zbunjuje tvrdnja da manja dinamika zvući glasnije. Ako sam dobro shvatio ovo navodiš kao argument da ljudima bolje paše zvuk sa LP-a. Razmišljam si o toj tvrdnji i ne odbacujem je u potpunosti, ali isto mi se tako vrti u glavi da je dinamićki raspon CD-a bliži ljudskom uhu i da je diniamika prirodnija onoj koju bi slušao u živo.

Nisi ništa shvatio. Ja ne shvaćam kako ti ne shvaćaš što pišem, a što shvaćaju svi ostali na temi. Pa nije da pišem kineskim jezikom. Zar ti zbilja ne čuješ i ne razumiješ što kompresor i pogotovo brickwall limiter rade zvuku?! I ne možeš razlikovati tako agresivno masteriran zvuk od onog u kojemu je očuvano više dinamike? Daj se malo više posveti tome, jer je stvarno sramotno da netko tko s visoka piše o zvuku ne zna ni ne shvaća što je loudness war, ne shvaća što je i kako rade kompresor/limiter i kakav utjecaj glasnoća ima na percepciju zvuka.

 

Najgore je to što ti sve lijepo objasnim, za sve ti dam linkove, a ti i dalje pričaš kao da sam napisao nešto sasvim deseto u odnosu na ono što sam stvarno napisao.

 

Angus_Young kaže...
Taj pdf potvrđuje tvrdnju koju sam ranije naveo vezanu za bijeli zid. Znam iz svog iskustva i pretpostavljam da se upravo to i događa kod svakoga te da duble-blind naćin ispitivanja nema smisla.

Ne vidim nikakvu takvu tvoju tvrdnju.

 

A ovo tvoje potvrđuje da te nimalo ne zanima rasprava i da nećeš prihvatiti apsolutno nikakav argument niti dokaz, pa makar to bilo znanstveno istraživanje, koji su u suprotnosti s tvojim smatranjma. I sva ta svoja smatranja temeljiš isključivo na subjektivnim dojmovima. Deviza "znam iz svog iskustva" ti kod mene ne pali. Ne pali kod nikoga tko zna koliko je varljiva ljudska percepcija. Zato se i rade double-blind istraživanja, jer ona uklanjaju nesvjesne  biaseve koje imaš, a koji ti utječu na percepciju.

 

###

 

Našao sam inače jako zgodan članak na CNET-u, koji pokriva dosta toga napisanog, od loudness wara, digitalnih stepenica, visoke frekvencije uzorkovanja... Sve lijepo na jednom mjestu: http://www.cnet.com/news/sound-bite-despite-ponos-promise-experts-pan-hd-audio/

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 25.2.2015 19:42 (mbaksa).
15 godina
odjavljen
offline
Re: SD kartica za audiofile
Angus_Young kaže...

  Prvo nije mi jasno zašto navođenje frekvencije smatraš lapsusom. Frekvencia predatavlja zvuk, a dinamićki raspon  je definiran kao omjer naj tišeg i najglasnijeg zvuka, ili meni tu nešto nije jasno?
Ova tvrdnja me zbunjuje.

Frekvencija ne predstavlja zvuk, već čisti ton. Skupina čistih tonova, njihovih harmonika i faznih pomaka, te amplituda tonova i harmonika predstavlja zvuk. Dinamički raspon je definiran kao omjer najtišeg i najglasnijeg zvuka. Tvrdnja da je  dinamički raspon omjer najtiše i najglasnije frekvencije je netočna jer se to ne može izjednačiti. Ako te taj dio zbunjuje, upitno je koliko si uopće kvalificiran za ovu raspravu.

 

Angus_Young kaže...

  "Znači, iako je vinil sposoban za manju dinamiku, CD-i se već neko vrijeme masteriraju tako da imaju osjetno manju razliku između peaka i RMS-a zbog čega zvuče "zgnječeno" i manje dinamično".
I ćitam paralelno iz zadnjeg post:
"Ono što ti cijelo vrijeme govorim, a ti se praviš da ne razumiješ da ti to govorim, je da je u ovo doba loudness wara jedan dio ploča (i HD audio zapisa) masteriran s većom dinamikom."

Osobno ćujem upravo ovo zadnje ustvrđeno i onda me zbunjuje tvrdnja da manja dinamika zvući glasnije. Ako sam dobro shvatio ovo navodiš kao argument da ljudima bolje paše zvuk sa LP-a. Razmišljam si o toj tvrdnji i ne odbacujem je u potpunosti, ali isto mi se tako vrti u glavi da je dinamićki raspon CD-a bliži ljudskom uhu i da je diniamika prirodnija onoj koju bi slušao u živo.

Manja dinamika ne mora nužno zvučati glasnije, već nabrijavanje glasnoće uzrokuje smanjenje dinamike. Ne možeš jednostavno obrnuti uzročno posljedičnu vezu i očekivati da je izjava i dalje ispravna. Inače, loudness war je postojao i prije CD-a, ali je tek CD omogućio da se pretjera s kompresijom skidajući tehnološka ograničenja. Možeš ti pokušati snimiti na LP prekompresirani zvuk, ali ono što ćeš dobiti neće biti ono što si snimio ukoliko igla to ne može pratiti. Digitalija nema taj problem, ali zato ima problem strogo definirane granice maksimalne amplitude, pa tako imaš album Death Magnetic (Metallica) koji je toliko kompresiran da se na CD-u pojavljuje clipping.

 

Angus_Young kaže...

Rijeć percipirati koristim u kontekstu da dok god ne stvoriš misao o nećemu nećeš to moći ni vidjeti. Odnosno da mozak mora imati misao o promatranom objektu prije nego može svijesno ustvrditi da je on tu.
Ideja o ovom mi dolazi iz  ovog dokumentarca
Ne mogu naći podatak pa povlaćim paralelu sa sisavcima i vjerujem da mehanićke mogućnosti bubnjića i živca nisu toliko razlićite među nama.
Druga stvar zašto tvrdim da se radi o percepciji je zbog opisa kroz što su moje uši prošle i pretpostavljam da bi od ostalih trebala biti u boljem stanju. I također zbog tvrdnje da bolje percipiram square signal.

Dali je stvarno potreban kontra argument za tvrdnju grebanja igle po vinilu ispred zapisa viših harmonika.

Taj pdf potvrđuje tvrdnju koju sam ranije naveo vezanu za bijeli zid. Znam iz svog iskustva i pretpostavljam da se upravo to i događa kod svakoga te da duble-blind  naćin ispitivanja nema smisla.

Ovo dalje ne spada više u akustiku, čak nema puno veze s psihoakustikom, već se radi o čistoj filozofiji, da ne upotrijebim teži, posprdni izraz. 

 

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
12 godina
offline
Re: SD kartica za audiofile
Tonči kaže...

Moderni mediji, flash memorije, nisu inferiorne CD-u, tako da ne vidim zašto bi bilo šteta što smo se riješili ogromnog i dimenzijama nepraktičnog medija. Dapače, na memorije ćeš bez problema staviti glazbu nebitno koje veličine, a na CD-u si bio ograničen mizernim prostorom.

 Fizicki backup jako je bitna stvar. Naslusao sam se prica o kratkom roku trajanja CD-a no kod mene ima veliki broj originala starih oko 20 godina i svi rade. O plocama da ne govorim. 

Drzanje gomile glazbe na jednom HDD-u je veliki rizik. Da idem uploadat svoju kolekciju na neki cloud trebalo bi mi par godina. Glazbu drzati na SD karticama ili stickovima bio bi organizacijski kaos.

Osim toga, iako je glazba najveca vrijednost albuma, nije iskljuciva vrijednost. Bitan je i omot. Jos ako je potpisan kao neki moji ili prvo originalno mono izdanje Piper at the Gates of Dawn ... stvarna vrijednost im je daleko veca od harda sa 2-3TB FLAC-a.

12 godina
offline
SD kartica za audiofile

@mbaksa
U ovom se slažemo: "Ja ne shvaćam kako ti ne shvaćaš što pišem".
Ponavljam tvrdnju vezanu uz pdf. Slušam sa CD-a i tvrdim da mi je zvuk sterilan. Preslušam na ploći i on mi dobije definiciju. Nakon toga ponovo preslušam na CD-u i onada mi više nije sterilan. Princip koji su proveli ona gospoda je u principu isti. Zvuk pušten u 16/44 pa onda u 24/96 ili ne nužno tim redosljedom i onda traže da im kažu koji je koji.
Ako imaš uvjete i volje istestirati moju hipotezu, probaj napraviti istu stvar s time da prvo preslušavaš 16/44 samplea neodređeni broj puta dok ti ne sjedne u uho. Te tek nakon toga višu rezoluciju.
Ako je moja hipoteza toćna trebao bi primjetiti razliku samo taj prvi put i kad bi ponovo preslušao 16/44 više nećeš ćuti razliku. Preporućam nasnimljen zvuk elektrićne gitare da ponavlja neku jednostavnu temu.
Rasprava me itekako zanima i da argumenti su uglavnom nekakva moja shvaćanja.
U principu mi nije jasno što se danas događa sa muzikom i radim poveznicu sa prelaskom na digitalni medij.
Moguće da se stvarno ne radi o tome, ali da nešto nije uredu me ne može nitko uvjerit.

 
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
online
Re: SD kartica za audiofile

Tvrdiš da čuješ utjecaj harmonika koji su u području > 22 kHz i da oni daju toplinu ploči. Pretpostavimo da su tvoji ploča i CD napravljeni iz istog mastera (što često nije slučaj!). I tebi je dovoljno da jednom čuješ ploču i da ona više ne raspoznaješ utjecaj tih harmonika, odnosno više ne prepoznaješ njihov izostanak na CD-u?! Sam sebi si dokazao kako lako je "čuti" nešto što zapravo ne čuješ (ili ne čuti nešto što bi trebao čuti)! Percepcija je varljiva stvar, a ti si upao u placebo-zamku. Upravo zbog toga se i rade (double-)blind testiranja! A naravno, ti nikad nisi napravio niti namjeravaš napraviti ikakvo blinded testiranje jer bi time sam sebi dokazao da ne čuješ ono što misliš da čuješ. Najgore je što si pao na nečem gdje bi trebalo biti puno više razlika od samo harmonika od preko 22 kHz, jer smo na videu kojem sam prije dao jasno vidjeli da čak i iz istog mastera ispadne malo različita ploča!

 

Hipoteza ti je inače (i naravno) pogrešna. Ljudi su recimo uspijevali čuti razlike u različitim stopama kodiranja MP3-ca u blinded testovima - ti testovi znači funkcioniraju, mogu se sprovoditi. Pitanje je samo koliko su male razlike i koliku razliku je ljudsko uho sposobno raspoznati. Pitanje je upravo ono što se i pokušava testirati! Što i jest bit cijelog testa.

 

Ali ti se i dalje i dalje uporno držiš svoje hipoteze unatoč tome što imaš objašnjenja odakle dolazi "toplina", unatoč tome što znaš da ploča kao medij nema 100% konzistentan zvuk kao digitalni mediji, unatoč tome što znaš da se zvuk mijenja čak i kad se radi iz identičnog digitalnog mastera i, najbitnije, unatoč tome što je double-blinded testiranjem dokazano da ljudi ne čuju utjecaj frekvencija > 22 kHz na zvuk. Unatoč svemu tome, ti se i dalje držiš toga da je razlog "topline" ploče utjecaj harmonika iz ultrazvučnog područja - držiš se jedine stvari, jedinog faktora koji je pobijen double-blinded testiranjem. S tim si zatvorio raspravu - dalje se ne može. Nema se više o čemu raspravljati. Može se nastaviti rasprava ili dok prihvatiš da si u krivu ili dok pobiješ rezultate znanstvenog istraživanja.

15 godina
odjavljen
offline
Re: SD kartica za audiofile
BlueMax kaže...
Tonči kaže...

Moderni mediji, flash memorije, nisu inferiorne CD-u, tako da ne vidim zašto bi bilo šteta što smo se riješili ogromnog i dimenzijama nepraktičnog medija. Dapače, na memorije ćeš bez problema staviti glazbu nebitno koje veličine, a na CD-u si bio ograničen mizernim prostorom.

 Fizicki backup jako je bitna stvar. Naslusao sam se prica o kratkom roku trajanja CD-a no kod mene ima veliki broj originala starih oko 20 godina i svi rade. O plocama da ne govorim. 

Drzanje gomile glazbe na jednom HDD-u je veliki rizik. Da idem uploadat svoju kolekciju na neki cloud trebalo bi mi par godina. Glazbu drzati na SD karticama ili stickovima bio bi organizacijski kaos.

Osim toga, iako je glazba najveca vrijednost albuma, nije iskljuciva vrijednost. Bitan je i omot. Jos ako je potpisan kao neki moji ili prvo originalno mono izdanje Piper at the Gates of Dawn ... stvarna vrijednost im je daleko veca od harda sa 2-3TB FLAC-a.

Mislim da se nismo razumjeli. Dakle CD vs drugi moderni mediji. Po baš ničemu CD nije bolji od Blu-Raya, DVD-a, flash memorije, SSD diska i sl. Razlike nema.

Ako usporedimo moderan USB stick od npr. 256GB i CD, a kamoli SSD koji danas trpa 1TB u veličinu jedne papirnate maramice (u svim dimenzijama) jasno je da je usporedba smiješna.

 

Ne govorim o backupu. Backup moraš imati za sve što ti je važno. Ne znači da ti treba cloud - imaš fino i NAS-ove, RAID u njima ili računalu i sl. NAS ti može služiti i kao privatni cloud; taman posla da plaćam pusti novac da nešto stoji u Dropboxu, ako mogu imati privatni cloud u Synologyju npr.

 

I da, ne govorim o sentimentalnoj vrijednosti i ostalim izmišljenim vrijednostima kao prvo izdanje, potpis i sl. To je posve nebitno za ovu tehničku raspravu.

 

 

 

P.S. Obožavam ove što čuju ono što ljudi ne čuju i što su otkrili novu elektroniku. Fascinira me.

16 godina
moderator
online
SD kartica za audiofile

I Dave Jones s eevbloga se osvrnuo na ovaj Sonyjev izum... 

 

 
2 0 hvala 3
15 godina
offline
SD kartica za audiofile

.. i ima pravo, its going to work!, jer ako platiš x-puta više, ''čuješ'' razliku. ++ beep sound.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.3.2015 13:30 (ihush).
 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: SD kartica za audiofile
ihush kaže...

.. i ima pravo, its going to work!, jer ako platiš x-puta više, ''čuješ'' razliku. ++ beep sound.

 Izgleda da do centra za zvuk u mozgu vode dva živca, jedan od ušiju, a drugi od centra za 'koliko je koštalo', pa je dožjvljaj zvuka kombinacija ta dva podražaja.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
13 godina
offline
Re: SD kartica za audiofile
mbaksa kaže...

I Dave Jones s eevbloga se osvrnuo na ovaj Sonyjev izum... 

 

 Pratim ga već duže vrijeme i čovjek jednostavno poludi kada vidi kakve sve gluposti ljudi "izmisle" i prodaju.

I u potpunosti je u pravu.

Čista uvreda nekome tko zapravo nešto razvija.

robimarko@gmail.com
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.3.2015 14:55 (robimarko).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice