ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo ako v

poruka: 180
|
čitano: 27.129
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo ako v".
12 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
Na posao idem biciklom što me čini ekološki osvještenijim a moje vozilo superiornijim od tvojih.
Od tih 90% koje spominješ 90% živi u stambenim zgradama bez garaže i punjenje električnog automobila im je nemoguće a po gradovima ima otprilike 1 punjač na 3000 auta pa izvoli.
I da, domet i trajanje punjenja su ogromna mana koja automobile vraća 100 godina unatrag i da nije toga i ja bi rekao kako su tehnološki superiorniji. Ovako su smiješni.
15 godina
odjavljen
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
Feudalac kaže...

 Mogu ja?

TM 3 LR ima domet od taman 500. Baterija je 75 kWh, za napuniti je u 15 minuta trebamo prosječnu snagu od točno 300 kW. Pri naponu od 400 V, struja je 750A. Nešto jako blizu toga već postoji, Teslin supercharger V3, puni s 250kW, kabel na njemu je tanji, lakši i fleksibilniji nego je bio na starom, v1 koji je punio sa 100 kW i na istom naponu. Kako? Pa malo manje tupavi električari iz osnovne škole su oženili fizikalce sa srednjom školom koji su čuli za ono prisilno hlađenje, ono kaj inače ima svaki automobil pogonjen motorom s unutarnjim sagorijevanjem. 

Za punjenje 10-90% baterije od 75 kWh bi ti trebao punjač snage bliže 500 kW nego 300 kW. Prosječna snaga punjenja ne znači ništa osim možda pri projektiranju punionice s više punjača, međutim, ako ideš na neki faktor da neće više vozila istovremeno početi puniti s punom snagom, onda moraš imati i limit snage ako se to ipak dogodi.

 

Što se tiče hlađenih kabela. Sva toplina koju iz kabela moraš odvesti direktno predstavlja gubitak i smanjuje udio energije well to road.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
12 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
Feudalac kaže...

Dao si linkove na model S dok sam ja govorio o modelu 3. 500 km je službena brojka po EPA ciklusu koji je poprilično blizu stvarnim uvjetima, naravno u okviru testnih uvjeta, uzbrdica, niža temperatura, visoka konstantna brzina mijenjaju potrošnju svakog vozila pa tako i električnog. Provedena su testiranja i na autobanu, TM 3 na 150 km/h troši 23 kWh tako da čak i u tim uvjetima ima domet od nešto sitno preko 300 km. Na 120 km/h ide 450 kilometara. 

 Potrošnja tj. domet se ne testira na autocesti nego u kombiniranim uvjetima. Koliki je domet Tese ako je vani -5C i ja se ne želim smrznuti u autu?

 

Evo malo real life rezultata: https://www.vecernji.hr/auti/teslin-model-3-ima-za-144-km-manji-domet-od-reklamiranog-1339177

dakle s pola ovih automobila ne možeš priječi ni 200km u idealnim uvjetima. A što kad dođe zima?

http://www.poslovni.hr/tehnologija/temperature-utjecu-na-performanse-elektricni-automobili-gube-i-do-50-posto-dometa-zimi-349833

 

na -6C domet opada za 40%???

 

Znači za bilo gdje se zaputiti treba konzultirati vidovitog Milana za znati hoću li tamo doći?

S e-Golfom od 35 000€ zimi i nakon par godina kad mu padne kapacitet baterije pitanje je mogu li napraviti đir oko grada?

Moram raditi proračun koliko mogu pojačati Thompsona a da ipak stignem do prvog punjača gdje u redu čeka 5-6 pametnih ko ja? Pa s magarcem bi imao manje zajebancije za doći od Splita do Zagreba nego s Golfom iz budućnosti.

Poruka je uređivana zadnji put sub 31.8.2019 11:09 (BlueMax).
15 godina
offline
ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo ako v

istina je da ima zelenih električnih vozila no moguće ih je naručiti i u sivoj ili bijeloj ili crvenoj. 

 

ured: ti si, Jakovp, ozbiljno poremećen i malo razgovora sa stručnom osobom ne bi ti škodilo. al ajde, bar si ovaj put aktivno sudjelovao u "raspravi" a ne samo opsesivno klikao na PD, što neistomišljenicima, što iz čiste zlobe. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put sub 31.8.2019 18:37 (Ajar).
Moj PC  
2 1 hvala 2
6 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
ISTINA je da većina ljudotina je izabrala plavu tabletu A ne crvenu(matrix).....pa misle da je zemlja...centar svemira...istina je VRLO BRUTALNA...da zemlja nestane....ma da cila naša galaksija nestane...svemir niti suzu nebi pustio:)

Upravo zahvaljujući ovima na plavim tabletama se godišnje u svijetu potroši 2000 milijardi dolara za Military...oni više vole da se gledamo priko ciljnika...

Para se ima i to PUNO...Ja sam za napredak...ovo kad se ja sarkastično raspišem je samo radi toga što u znanosti nema mjesta za DEMAGOGIJU..

Mene interesira da mi km bude što jeftiniji...15kn za 100km EV je vrhunski...Ali mi ulazna cijena ne odgovara

Stric Einstein:
Značajni problemi s kojima se suočavamo ne mogu biti riješeni na nivou razmišljanja koje je probleme kreiralo.

Samo su dvije stvari beskonačne, svemir i ljudska glupost. Za svemir nisam baš siguran.
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
0 0 hvala 0
4 godine
protjeran
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
Feudalac kaže...

Dao si linkove na model S dok sam ja govorio o modelu 3. 500 km je službena brojka po EPA ciklusu koji je poprilično blizu stvarnim uvjetima, naravno u okviru testnih uvjeta, uzbrdica, niža temperatura, visoka konstantna brzina mijenjaju potrošnju svakog vozila pa tako i električnog. Provedena su testiranja i na autobanu, TM 3 na 150 km/h troši 23 kWh tako da čak i u tim uvjetima ima domet od nešto sitno preko 300 km. Na 120 km/h ide 450 kilometara. 

 

Valjda mislis na WLTP ciklus, EPA nije niti blizu stvarnim uvjetima.

Nasao sam ovo za 150 km/h, nadam se da je imao upaljenu klimu. Uglavnom, kako bi rekao drug Dyatlov - not great, not terrible.

8 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
Cluster:

EPA je najrealnija, njihove brojke su najmanje od svih standarda. Ili najveće ako gledaš benzince. WLTP još uvijek odstupa oko 10% od EPE na lošije za potrošača.
Ja rekoh
8 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
MrBlc:

Petljaš se u nešto kaj nisi proučio. Ako ćeš u 15 minuta napuniti bateriju od 75 kwh, od 0-100, onda je prosječna smaga točno 300 kW (ajde, plus gubici od oko 10%).

Isto tako, v3 supercharger o kojem govorim se radi u blokovima od 1MW tako da svaki od 4 priključka može imati stalno dostupno svih 250 kW maksimalne snage. Gubici u kablovima nisu previše bitni jer se radi o poprilično kratkom kablu koji je tamo radi ugodnosti za korisnika ne zato što se to baš tako mora. Da su gubici 1,5kW, to je manje od 0,5%. To bi bila računica za 6mm2 vodiče, 4 metra dužine pri 500 ampera (250 kW).
Ja rekoh
8 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
BlueMax:

Ti WhatCar rezultati nisu reallife. Ne znamo njihov miks stanki, prosječne brzine, maksimalne brzine itd. Mogu poslužiti za međusobnu usoredbu različitih vozila ali ne i za konkretne uvjete kod pojedinog korisnika.

Rezultati, iako u načelu metodološki ispravni, nisu realni u stvarnom životu. Oni testiranje provode s potpuno punom baterijom na kojoj odvezu 50 km. Kad je baterija puna, nema regenerativnog kočenja ili je ono umanjeno.

Osim toga, nešto gadno ne štima u njihovim brojkama.

Primjerice, koji god auto uzmeš iz liste, umnožak milja po kw ne odgovara ni kapacitetu baterije ni dometu koji su objavili. Ok, uzmu podatke iz utičnice pa su tu uračunati i gubici punjenja a onda ispadne da Tesla ima 40% gubitaka što je suludo i ne odgovara niti jednom drugom testu, sve je u banani jedino i-pace ostvaruje rezultate koji su bolji od EPA testa. Hmmm

Edit: brojke za TM3:

Po njima, prelazi 239 milja uz potrošnju od 1 kwh na 2,8 milja. Baterija je 75 kwh pa bi to trebalo biti 3,1, ako računamo da je stvarni kapacitet baterije (koji se ne koristi) 80,5, to je opet 2,97. S druge strane kažu da puno punjenje košta 12.04 funti ako je kw 0,12. Ako prelazi 239 milja, a troši 2.8, tabl bi trebao koštati 10 funti pa znači da su tu uračunali i gubitke u punjenju. Međutim, to onda ne odgovara potrošnji od 2,8 jer bi 12,04 značilo da je auto potrošio točno 100 kw iz utičnice pa bi potrošnja trebala biti 2,39, ili ako gledaš kapacitet baterije bez gubitaka onih 3,1 ili 2,97. Dakle - apsolutno ništa se ne slaže ni sa čim. Svaka njihova brojka je u suprotnosti jedna s drugom
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put sub 31.8.2019 21:03 (Feudalac).
15 godina
odjavljen
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
Feudalac kaže...
Petljaš se u nešto kaj nisi proučio. Ako ćeš u 15 minuta napuniti bateriju od 75 kwh, od 0-100, onda je prosječna smaga točno 300 kW (ajde, plus gubici od oko 10%).

Pričaš s dipl. ing-om elektrotehnike, tamo da sam vjerojatno daleko više od tebe potkovan u ovoj temi.

 

Da, ako ćeš napuniti za 15 minuta 0 - 100, međutim, bateriju možeš puniti maksimalnom dopuštenom strujom samo ako dok je napon ispod maksimalno dopuštenog. Kako je napon to veći što je baterija punija i što je struja punjenja veća, iznad određene razine napunjenosti, tipično oko 60-ak posto, moraš početi smanjivati struju punjenja, a time i snagu. Zbog toga, za postići prosječnu snagu punjenja, i baterija i punjač moraju imati daleko veću snagu punjenja čak i za punjenje samo do 90%, a kamo li tek do 100%. 

 

Tvoja tvrdnja je da smo blizu jer je potrebno 300 kW, a Teslin supercharger v3 ima 250 kW, međutim, ta tvrdnja nije točna jer je 300 kW prosječna snaga, a Teslin supercharger ima 250 kW maksimalnu snagu. Netko tko je proučio ciklus punjenja i fizikalna ograničenja bi trebao znati razliku.

 

O utjecaju takvog punjenja na životni vijek baterija da i ne pričamo...

 

Feudalac kaže...
Isto tako, v3 supercharger o kojem govorim se radi u blokovima od 1MW tako da svaki od 4 priključka može imati stalno dostupno svih 250 kW maksimalne snage. 

Nisi shvatio što želim reći. Ako staviš jedan supercharger, on će povući 1 MW ako se pune 4 automobila samo ako su sva 4 ispod 60-ak posto napunjenosti, što se na jednom superchargeru može dogoditi. Međutim, ako staviš na jednu stanicu 10 punjača, šansa da se istovremeno puni 40 Tesli i da je svih 40 ispod 60-ak posto napunjenosti je znatno manja, pa se pri planiranju mreže može računati na to da se u pravilu neće dogoditi da stanica vuče 10 MW.

 

Feudalac kaže...
Gubici u kablovima nisu previše bitni jer se radi o poprilično kratkom kablu koji je tamo radi ugodnosti za korisnika ne zato što se to baš tako mora. Da su gubici 1,5kW, to je manje od 0,5%. To bi bila računica za 6mm2 vodiče, 4 metra dužine pri 500 ampera (250 kW).

Na 4 metra, 6 mm2, 500 A, gubitak je 2,9 kW. Ako je sam kabel dug 4 metra, dva vodiča su 8 metara ukupne duljine, pa je to 5,8 kW. Možda to nije velik udio snage, ali tu snagu treba negdje i disipirati, a kako se o sam punjač i baterija griju, na relativno malom prostoru imaš poprilično veliku količinu otpadne topline.

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
7 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
Feudalac kaže...
Isto tako, v3 supercharger o kojem govorim se radi u blokovima od 1MW tako da svaki od 4 priključka može imati stalno dostupno svih 250 kW maksimalne snage. Gubici u kablovima nisu previše bitni jer se radi o poprilično kratkom kablu koji je tamo radi ugodnosti za korisnika ne zato što se to baš tako mora. Da su gubici 1,5kW, to je manje od 0,5%. To bi bila računica za 6mm2 vodiče, 4 metra dužine pri 500 ampera (250 kW).

 Ne baš:

 Površina presjeka je puno veća, ukupni promjer cijelog kabela je čak 3/4", tak da uz prolaz za hlađenje i debelu vanjsku izolaciju bi stala čak i dva vodiča širine 6 mm, a kamoli 6 mm2 presjeka.

Ali da, sigurno je negdje ok 0,5% gubitka, jer i npr. CCS ima maksimalno do 1 kW da može ohladit, a ne znam koji su podaci za Tesline punjače, moram potražit.

Uglavnom, da se onda izračunat otpor iz R=P/I², pa prek otpora se dobije presjek vodiča, a dužina je tak negdje kak si rekao, 2 metra dug kabel, znači 4 metra vodiča.

 

 Edit: dok sam natipkavao, MrBlc me prestigao...

 

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put sub 31.8.2019 21:47 (fer-de-lance).
14 godina
odjavljen
offline
ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo ako v

Kakvih 6 mm2 lol, tu pričamo o kabelima koji su u rangu 50 do 100 mm2.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
 
1 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
MrBlc kaže...

 

Tvoja tvrdnja je da smo blizu jer je potrebno 300 kW, a Teslin supercharger v3 ima 250 kW, međutim, ta tvrdnja nije točna jer je 300 kW prosječna snaga, a Teslin supercharger ima 250 kW maksimalnu snagu. Netko tko je proučio ciklus punjenja i fizikalna ograničenja bi trebao znati razliku.

 

O utjecaju takvog punjenja na životni vijek baterija da i ne pričamo...

 

 Post na mjestu, osim ovog dijela, tih 500A je zapravo ništa ako je izvedba baterije takva da ima puno paralelnih članaka.

E sad, više se ne sjećam kakva je izvedba kod Tesle, idem pogledat...

 

 Edit: baterija Modela S je 74 paralelno, znači cca. 7A peak po paralelnoj grani, ništa ozbiljno.

 

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put sub 31.8.2019 21:55 (fer-de-lance).
14 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
Poruka je uređivana zadnji put sub 31.8.2019 22:03 (agent_00klc).
15 godina
odjavljen
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
Jakovp kaže...

Kakvih 6 mm2 lol, tu pričamo o kabelima koji su u rangu 50 do 100 mm2.

Ako meni odgovaraš, vezao sam se za primjer koji je Feudalac dao, a u kojem nisu brojke odgovarale.

 

fer-de-lance kaže...

 Post na mjestu, osim ovog dijela, tih 500A je zapravo ništa ako je izvedba baterije takva da ima puno paralelnih članaka.

E sad, više se ne sjećam kakva je izvedba kod Tesle, idem pogledat...

500 A je struja u kabelu. Priča je bila o punjenju baterije od 75 kWh prosječnom snagom od 300 kW. To daje prosječnu struju punjenja od 4 C bez obzira kako su spojene (naravno, ako kombinacija spoja nije kompatibilna s naponom na kabelu, potrebna je konverzija, ali to ne mijenja ništa na stvari u kontekstu rasprave o utjecaju na bateriju). Prosječna struja punjenja od 4 C traži daleko veću maksimalnu struju punjenja, reda veličine 10-ak C, što poprilično brzo uništava bateriju.

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
Poruka je uređivana zadnji put sub 31.8.2019 22:25 (MrBlc).
7 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a

Ne, malo si se zbunio.

7A ide kroz svaki članak, a svaki od njih je 3Ah, tak da ti je to 2.33C.

Nemreš tak prek snage računat.

 

Edit: aha, sad sam tek skužio da piše prosječnom snagom, da, onda je ok tvoja računica (cca. maksimalno 1000A u kabelu otprilike, toliko sam vdio i u CCS specifikaciji za tu snagu punjača),  ja cijelo vrijeme zabrijao maksimalna snaga 300 kW, a još me pive drže 

Nisam ni znao da imaju takav standard koji podržava tak ogromnu snagu po priključku, znači da maksimum snage ide i prek 500 kW sigurno, ako u 15 minuta napuni tu bateriju.

 

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put sub 31.8.2019 22:41 (fer-de-lance).
15 godina
odjavljen
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
Nemaju, u tome i je problem. Feudalac je malo zabrijao da smo došli blizu toga jer Tesla ima punjač od 250 kW (maksimalno), a za takvo punjenje je potrebno 300 kW (prosječno), za što on vjeruje da je blizu, a ja sam mu pokušao objasniti da to nije ni blizu upravo zbog razlike između maksimalne i prosječne snage.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
protjeran
offline
ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo ako v

Sva ta prenemaganja o 40% manjem dometu EV zimi i "smrzavanju u kabini" su uglavnom pretjerivanja za naivne. Sam izračun je vrlo jednostavan - uzmimo za primjer Renault Zoe čiji a/c vuče max 1 kW. Nekakva prosječna potrošnja u gradskoj vožnji je 15 kWh na 100 km (prosječna brzina 33 km/h). Za napraviti 100 km vam dakle treba tri sata i ako držite klimu cijelo vrijeme na maksimumu, ista će maksimalno potrošiti 3 kWh što čini oko 20% ukupne potrošnje. Realna potrošnja je naravno znatno manja jer kako se kabina zagrijava i klima vuče manje kW. Pri brzoj vožnji (na autocesti) se prosječna potrošnja može popesti i do 25-30 kWh na 100 km (prosječna brzina ~100 km/h) - u tom slučaju klima proporcionalno troši samo oko 3-4% (a ostala trošila zanemarivo malo).

 

Veći problem je smanjeni kapacitet baterije zimi zbog nižih temperatura, ali i tome se može djelomično doskočiti ako uključite klimu da zagrije EV prije polaska, dok je još na punjaču. Kako se vozilo grije, zagrijat će se i baterija, te će joj kapacitet porasti i približiti se normalnim vrijednostima.

 

Osobno, kod Zoeja kojeg imam već skoro godinu dana, nisam primjetio nikakve znatnije razlike između zimskog i ljetnog dometa. Kapacitet baterije je zimi manji, ali kako živim na moru, temperature su uglavnom debelo iznad nule i grijem se zapravo rijetko. Veći problem su ljetne vrućine kad klimu zaista moram držati cijelo vrijeme upaljenu zbog hlađenja. Ali ljeti je i kapacitet baterije veći  - tako da je domet opet otprilike isti kao zimi.

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
Poruka je uređivana zadnji put sub 31.8.2019 23:19 (Vortac).
 
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
Vortac kaže...

Sva ta prenemaganja o 40% manjem dometu EV zimi i "smrzavanju u kabini" su uglavnom pretjerivanja za naivne. Sam izračun je vrlo jednostavan - uzmimo za primjer Renault Zoe čiji a/c vuče max 1 kW. Nekakva prosječna potrošnja u gradskoj vožnji je 15 kWh na 100 km (prosječna brzina 33 km/h). Za napraviti 100 km vam dakle treba tri sata i ako držite klimu cijelo vrijeme na maksimumu, ista će maksimalno potrošiti 3 kWh što čini oko 20% ukupne potrošnje. Realna potrošnja je naravno znatno manja jer kako se kabina zagrijava i klima vuče manje kW. Pri brzoj vožnji (na autocesti) se prosječna potrošnja može popesti i do 25-30 kWh na 100 km (prosječna brzina ~100 km/h) - u tom slučaju klima proporcionalno troši samo oko 3-4% (a ostala trošila zanemarivo malo).

 

Veći problem je smanjeni kapacitet baterije zimi zbog nižih temperatura, ali i tome se može djelomično doskočiti ako uključite klimu da zagrije EV prije polaska, dok je još na punjaču. Kako se vozilo grije, zagrijat će se i baterija, te će joj kapacitet porasti i približiti se normalnim vrijednostima.

 

Osobno, kod Zoeja kojeg imam već skoro godinu dana, nisam primjetio nikakve znatnije razlike između zimskog i ljetnog dometa. Kapacitet baterije je zimi manji, ali kako živim na moru, temperature su uglavnom debelo iznad nule i grijem se zapravo rijetko. Veći problem su ljetne vrućine kad klimu zaista moram držati cijelo vrijeme upaljenu zbog hlađenja. Ali ljeti je i kapacitet baterije veći  - tako da je domet opet otprilike isti kao zimi.

 Zoe košta kao Tesla model 3... U svakom slučaju vrlo skup automobil koji vrlo malo daje za taj novac... Da je Zoe 10 000 eura, onda bi se već dalo razgovarat o nekakvoj isplativosti.

 

 

Poruka je uređivana zadnji put sub 31.8.2019 23:36 (lllnuclearlll).
16 godina
protjeran
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
lllnuclearlll kaže...

 Zoe košta kao Tesla model 3

 Ne treba brkati Teslin marketing i hrvatsku stvarnost. Ta jeftina Tesla 3 zapravo košta 376 tisuća kn (s PDV-om) + preuzimanje u Sloveniji + vrlo maglovit datum isporuke, a subvencija se prošle godine mogla iskoristiti u roku od samo 6 mjeseci. Tesla ti je stigla kasnije? Gubiš pravo na subvenciju.

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
8 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
MrBlc:

Već sam računao dva vodiča po dva metra. Nisu kablovi na superchargeru crevo za polijevanje vrta, kratki su. Nisu ni vodiči 6 mm2, bezveze primjer da se odoka vidi da ti gubici nisu tako veliki.

Cijela priča s variranjem snage ovisno o stupnju napunjenosti ti nema smisla jer sam već računao s max, a drugo u zamišljenom primjeru da se baterija puni u 15 minuta - prosjhek je prosjek. Maksimum i njegovo trajanje bi utjecali na nešto izračuna, ali sve skupa nebitno u ovoj našoj odokativnoj raspravi
Ja rekoh
8 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
MrBlc:

Nisam ja ništa zabrijao. Audi i porsche imaju daleko veću rezervu u bateriji tako da ono što piše 100% na displeju nije 100 na bateriji. To znači da mogu dulje vrijeme puniti na maksimalnoj snazi koja uopće nije mala. Da, tu smo, u pravom omjeru veličina. Čak i malo matematike i Nylandovih 2700 km u jednom danu pokazuju da je za brzo putovanje najpraktičnije voziti 180-190, stati i nagaziti bateriju od 5-55 u kojem području govorimo o snazi koja je gotovo cijelo vrijeme preko 200 kW. Eh sad, ako ideš cjepidlačiti pa tražiti da se baterija baš puni od 0-100 i sve u 15 minuta i govoriti o njenoj krivulji, kao prvo ćeš nam morati pokazati tu bqteriju jer je još nitko nije vidio pa ćemo onda vidjeti koju krivulju ima i o njoj diskutirati. Bitan je red veličine.

A zašto smo uopće upali u ovu raspravu... netko se zakeljio za jednu jedinu riječ iz posve nevezane poruke!
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.9.2019 1:47 (Feudalac).
4 godine
protjeran
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
Feudalac kaže...
Cluster:

EPA je najrealnija, njihove brojke su najmanje od svih standarda. Ili najveće ako gledaš benzince. WLTP još uvijek odstupa oko 10% od EPE na lošije za potrošača.

 

Je, moja greska, zamijenio sam EPA za NEDC.

14 godina
odjavljen
offline
ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo ako v

I još jedna bitna stvar kod brzog punjenja, baterije se pune sa većom snagom dok su skroz prazne jer tada imaju manji otpor za primat struju, te polako pada kako su pune. Tako da ih se ne kolje koliko ljudi misle.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
Poruka je uređivana zadnji put ned 1.9.2019 8:55 (Jakovp).
 
1 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
Feudalac kaže...
Već sam računao dva vodiča po dva metra. Nisu kablovi na superchargeru crevo za polijevanje vrta, kratki su. Nisu ni vodiči 6 mm2, bezveze primjer da se odoka vidi da ti gubici nisu tako veliki.

Ok, zato sam i napisao ako, jedino mi je bilo čudno da se 4 Tesle mogu priključiti na isti punjač s tako kratkim kabelom.

 

U svakom slučaju, gubici i nisu tako veliki, ali nisu ni zanemarivi, pogotovo u kontekstu stanice koja može poslužiti veću količinu vozila, što je bitan aspekt kad pričamo o nekoj većoj masovnosti EV-a.

 

Feudalac kaže...
Cijela priča s variranjem snage ovisno o stupnju napunjenosti ti nema smisla jer sam već računao s max, a drugo u zamišljenom primjeru da se baterija puni u 15 minuta - prosjhek je prosjek. Maksimum i njegovo trajanje bi utjecali na nešto izračuna, ali sve skupa nebitno u ovoj našoj odokativnoj raspravi

Opet ponavljam, reagirao sam na tvoju ideju da su prosjek od 300 kW i maksimum od 250 kW blizu, što nikako ne stoji, pogotovo ako ćemo gledati punjenje do 100%. Možemo mi odokativno promatrati neke fiktivne brzine punjenja, ali ako ćemo gledati koliko su te vrijednosti blizu današnjih, moramo se ipak malo spustiti na zemlju.

 

Feudalac kaže...
Nisam ja ništa zabrijao. Audi i porsche imaju daleko veću rezervu u bateriji tako da ono što piše 100% na displeju nije 100 na bateriji. To znači da mogu dulje vrijeme puniti na maksimalnoj snazi koja uopće nije mala. Da, tu smo, u pravom omjeru veličina. 

Nek je rezerva 25 % (što je već stvarno velika rezerva), a granica brzog punjenja se diže otprilike sa 60 na 75%. To nije loše, ali nije ni neki argument u tvoju korist po pitanju dosizanja punog 15 minutnog punjenja.

 

Feudalac kaže...
Čak i malo matematike i Nylandovih 2700 km u jednom danu pokazuju da je za brzo putovanje najpraktičnije voziti 180-190, stati i nagaziti bateriju od 5-55 u kojem području govorimo o snazi koja je gotovo cijelo vrijeme preko 200 kW. 

Odlično, a sad izračunaj omjer ekologije EV-a koji vozi u tom režimu i ICE-a koji vozi onom brzinom kojom bi u isto vrijeme stigao na cilj uz 2-3 pauze za kavu od pola sata.

 

Da ne govorimo o utjecaju na sigurnost i potrebnoj infrastrukturi za takav režim vožnje.

 

Feudalac kaže...
Eh sad, ako ideš cjepidlačiti pa tražiti da se baterija baš puni od 0-100 i sve u 15 minuta i govoriti o njenoj krivulji, kao prvo ćeš nam morati pokazati tu bqteriju jer je još nitko nije vidio pa ćemo onda vidjeti koju krivulju ima i o njoj diskutirati.

Da bih dokazao da baterija o kojoj ti sanjariš nije toliko blizu stvarnosti, ja ću morati pokazati tu bateriju!? Malo si polupao lončiće!

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
14 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
Vortac kaže...

Sva ta prenemaganja o 40% manjem dometu EV zimi i "smrzavanju u kabini" su uglavnom pretjerivanja za naivne. Sam izračun je vrlo jednostavan - uzmimo za primjer Renault Zoe čiji a/c vuče max 1 kW. Nekakva prosječna potrošnja u gradskoj vožnji je 15 kWh na 100 km (prosječna brzina 33 km/h). Za napraviti 100 km vam dakle treba tri sata i ako držite klimu cijelo vrijeme na maksimumu, ista će maksimalno potrošiti 3 kWh što čini oko 20% ukupne potrošnje. Realna potrošnja je naravno znatno manja jer kako se kabina zagrijava i klima vuče manje kW. Pri brzoj vožnji (na autocesti) se prosječna potrošnja može popesti i do 25-30 kWh na 100 km (prosječna brzina ~100 km/h) - u tom slučaju klima proporcionalno troši samo oko 3-4% (a ostala trošila zanemarivo malo).

 

Veći problem je smanjeni kapacitet baterije zimi zbog nižih temperatura, ali i tome se može djelomično doskočiti ako uključite klimu da zagrije EV prije polaska, dok je još na punjaču. Kako se vozilo grije, zagrijat će se i baterija, te će joj kapacitet porasti i približiti se normalnim vrijednostima.

 

Osobno, kod Zoeja kojeg imam već skoro godinu dana, nisam primjetio nikakve znatnije razlike između zimskog i ljetnog dometa. Kapacitet baterije je zimi manji, ali kako živim na moru, temperature su uglavnom debelo iznad nule i grijem se zapravo rijetko. Veći problem su ljetne vrućine kad klimu zaista moram držati cijelo vrijeme upaljenu zbog hlađenja. Ali ljeti je i kapacitet baterije veći  - tako da je domet opet otprilike isti kao zimi.

 Ok, nije 40%, ali bar 25% je manji domet, bar u mom slučaju - kontinentalna HR. I ovo je istina, zgodna stvar je da ga možeš grijati na punjaču, ali nisam skužio da kapacitet poraste na "normalne" vrijednosti. Zadnja stvar za primjetiti, električne aute vozimo dosta brže nego ICE aute, bar u mom slučaju. Valjda nam je zabavno imati takvo ubrzanje. Ili ne čujemo motor kako radi. Ili nešto treće...

14 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
BlueMax kaže...
Feudalac kaže...

Dao si linkove na model S dok sam ja govorio o modelu 3. 500 km je službena brojka po EPA ciklusu koji je poprilično blizu stvarnim uvjetima, naravno u okviru testnih uvjeta, uzbrdica, niža temperatura, visoka konstantna brzina mijenjaju potrošnju svakog vozila pa tako i električnog. Provedena su testiranja i na autobanu, TM 3 na 150 km/h troši 23 kWh tako da čak i u tim uvjetima ima domet od nešto sitno preko 300 km. Na 120 km/h ide 450 kilometara. 

 Potrošnja tj. domet se ne testira na autocesti nego u kombiniranim uvjetima. Koliki je domet Tese ako je vani -5C i ja se ne želim smrznuti u autu?

 

Evo malo real life rezultata: https://www.vecernji.hr/auti/teslin-model-3-ima-za-144-km-manji-domet-od-reklamiranog-1339177

dakle s pola ovih automobila ne možeš priječi ni 200km u idealnim uvjetima. A što kad dođe zima?

http://www.poslovni.hr/tehnologija/temperature-utjecu-na-performanse-elektricni-automobili-gube-i-do-50-posto-dometa-zimi-349833

 

na -6C domet opada za 40%???

 

Znači za bilo gdje se zaputiti treba konzultirati vidovitog Milana za znati hoću li tamo doći?

S e-Golfom od 35 000€ zimi i nakon par godina kad mu padne kapacitet baterije pitanje je mogu li napraviti đir oko grada?

Moram raditi proračun koliko mogu pojačati Thompsona a da ipak stignem do prvog punjača gdje u redu čeka 5-6 pametnih ko ja? Pa s magarcem bi imao manje zajebancije za doći od Splita do Zagreba nego s Golfom iz budućnosti.

 Domet ti je dovoljan s Teslom za 99% putovanja i na minus 20 s upaljenim grijanjem. Za onih 1% putovanja ćeš trebati negdje stati i puniti. I da, punjenje na putu je sranje jer nikad neznaš ima li slobodnih punjača (a u zadnje vrijeme je veći problem naći ispravni punjač).

Nemojte se svi loviti za to što će biti s baterijom za par godina, imate po forumima ljude koji imaju električne aute 7 godina i više pa nemaju ni 10% pada kapaciteta. Nakon 10 godina većina vas neće niti pomisliti da dalje ima taj auto jer će tehnologija biti daleko bolja i razmišljat ćete o novijoj generaciji. I da, većinom su električni auti s dometom manjim od 400 km sranje, osim ako ih kupujete kao drugi auto na dvorištu (znači za grad, lokalna vožna itd). 

16 godina
protjeran
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
beha kaže...

 Ok, nije 40%, ali bar 25% je manji domet, bar u mom slučaju - kontinentalna HR. I ovo je istina, zgodna stvar je da ga možeš grijati na punjaču, ali nisam skužio da kapacitet poraste na "normalne" vrijednosti.

 Primjetio sam da Zoe ima i automatsko grijanje baterije (kao i Tesla uostalom). Kad je na punjaču i kad se temperatura spusti ispod nule, klima se u jutarnjim satima automatski upali i čuje se kako zuji u području baterije (u kabini se ne zbiva ništa). Kad nakon toga upalim i klimu u kabini i ostavim je da radi dodatnih 15-20 minuta, domet pri pokretanju vozila bude nekih 20-30 km veći. Ali naravno, ta temperatura ispod nule je ovdje uglavnom oko -2 ili -3 što je za klima uređaje i dalje unutar raspona solidne efikasnosti.

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
14 godina
offline
ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo ako v

Kum mi vozi sl. Leaf, prošlogodišnji model s 40 kWh baterijom...

 

dakle po WLTP u 270 km dometa - ide na sl. put u Osijek, KC-OS je cca 190 km - sastanak, 3-4 h, auto se puni (naravski ima 30 minuta hoda od punjača do mjesta sastanka)...

 

i jebi ga, na onoj ravnici kod Valpova se vozi 70kmh s isključenim grijanjem da se dokopa Virovitice i punjača u njoj...

 

jedini realni auto je Hyundai Kona, koja bi meni bila dostatna za put na posao (90 km dnevno) i gradski promet s 2 punjenja na tjedan (iako HEPovi punjači su ograničeni na 3 kW, pa bi 20+ h trebao puniti 64 kWh bateriju)...

 

još će puno vode proteći i puno benzina biti spaljeno, dok EV ne budu realna opcija za 50+ % današnjih vozača

 

Ju je je? Je ju je!
Moj PC  
2 1 hvala 0
8 godina
offline
Re: ADAC: Električni automobili su "zeleni" samo a
MrBlc:

Gle, ti si u pravu kaj se tiče prosječne i maksimalne snage. Međutim, cijeli ovaj ogranak rasprave je nepotreban jer nije cilj bio projektirati punionicu sa svim detaljima već ugrubo pokazati red veličine struja i nekih blesavih gubitaka kad bi kablovi bili ne znam koliko puta poddimenzionirani. Ako idemo govoriti o većim snagama koje bi bile aktualne u dijelovima ciklusa punjenja, neće se ići s većim amperažama jer bi debljina kablova postala problematična pa se diže napon puta dva što automatski reže gubitke puta četiri, kao što ionity i porsche rade trenutno. Tako da i dalje ostajemo u istim okvirima maks struja. Sve skupa nepotrebno ići u detalje, cilj je jednostavno bio ukazati neinformiranom komentatoru da postoje hlađeni kablovi i da su gubici u odnosu na isporučenu snagu mali. Sve što govoriš stoji ali, kad smo već tu, ne preporuča se punjenje do 100% i vjerojatno još dugo neće uz litijske baterije, gubitak vremena je prevelik za dobiveno tako da u praktičnim uvjetima dolazimo na ono što sam već rekao na primjeru Tesle, iz 250 kW punjača on u 15 minuta napuni 50% baterije s prosječnom snagom 200 kw, za nešto više od pol sata 80% s prosjekom od 100 i nešto sitno okvirno. Zato sam cijelu tu priču bazirao na maksimumu, sve jače od toga će biti na 800 volti pa struje opet idu dolje a s njima i gubici. Audi etron puni sa 150 kW od 0-80%, uz budući update ići će i do 250-300 kraće vrijeme, to će skratiti punjenje za 10-tak minuta...

Tako da čilaj malo, ne moramo se odmah poklati oko jedne riječi.

Ja rekoh
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice