Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

poruka: 394
|
čitano: 58.822
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren".
5 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
fer-de-lance kaže...

Pa ne znam kaj se čudite; npr. 10kW panela je manje od 70 kvadrata, a cijena je kod nas oko 2 kune po Wattu, 3 s ugradnjom i svom papirologijom.

A A to je već dupli overkill za 99% kućanstava, tak da bi se lako snašao i s manjim sustavom, jedino je problem kaj se treba punit kad je peak snage, jer su baterije za pohranu preskupe.

Ali sa strane panela nije uopće neka investicija, 30000 kuna prosječni vozač zavozi za recimo 5 godina.

 

 

 

 10kW vršne ili realne snage? Kolika je realna proizvodnja po kvadratu u npr Zagrebu? Kolika je ljeti, a kolika zimi?

14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Oni koji ne vole elektricne aute, vjecno ce naci razlog zasto on nije dovoljno dobar i to je uredu. Samo u jednom trenutku ce ih ipak biti prisiljeni zavoljeti jer ce ustede cak i s relativno malim brojem prijedjenih kilometara biti znacajne. Htjeli vi to ili ne, ICE vrlo skoro odlazi u daleku proslost i cijela autoindustrija je toga itekako svjesna. Ja sam se na ovom forumu naobjasnjavao toga vezano za EV, a cemu, svatko neka vozi ono sto zeli i neka placa koliko hoce, ionako ti novci ne idu iz mog dzepa. 

16 godina
moderator
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
GUID kaže...

 

 

 10kW vršne ili realne snage? Kolika je realna proizvodnja po kvadratu u npr Zagrebu? Kolika je ljeti, a kolika zimi?

 

Prosječna potrošnja hrvatskog kućanstva je 3500 kWh godišnje, a 10-kilovatna instalacija daje od 7 do 15.000 kWh godišnje (ovisno o generaciji panela i lokaciji).

 

Ona, usput, sada košta 80.000, a ne 30.000 kn kako kaže fer, osim ako već nije odbio baterije od instalacije, ali onda je nejasno što će ti onda tolika instalacija, osim ako si siguran da ćeš imati ugovor s elektrodistribucijom, što znači da računaš da ćeš biti među onim sretnicima koji uspiju dobiti alocirani broj ugovora u prvih par minuta dodjele. Prije 8 godina je cijena bila preko 200.000 kuna za 10-kilovatnu instalaciju.

 

Ja, iskreno, ne znam tko to instalira dva do četiri puta veću instalaciju od potrošnje na svoje kućanstvo, a posebno deset godina ranije s idejom da će za deset godina puniti auto s tim viškom. 

 

Sad kad smo dali osnove izračuna, možda nam i XFX kaže koja je njegova instalacija i je li ima ugovor s elektrodistribucijom ili sprema u baterije.

 

 

This space for rent!
5 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
ZovemseZoranidolazimizRijeke kaže...

2781 km za 300 eura.

 

Dakle 9.2 kilometra po Euru.

 

Dakle 920 km za 100 Eura. 

 

Dakle na brzinu od 170 km/h potrošio je 100 eura kako bi prošao 920 km. 

 

 

Usporedbe radi Mercedes C klasa (https://www.oneshift.com/new-cars/car-fuel-consumption/4081/mercedes-benz-c-class-c200/)

 

prosječno troši 7.3 litara po 100 kilometara

 

Dakle 67 litara za 920 km.

 

Dakle 670 kn (Eurosuper 95, 10kn)

 

Ipak pretpostavljam da bi potrošnja bila veća da je mećka išla 170 km/h, pa bi možda s tom brzinom to bilo približno to.

 

 

 

Ali ono najbitnije; vi kao da zaboravljate da Tesle kupuju ljudi koji imaju mnogo novaca i koje ne zabrinjava potrošnja. Baš kao i Mercedese.

 

 Prosječna brzina mu je bila 115km/h, a ne 170. Link koji si postavio se odnosi na C200, a to je benzinac. C220d je diesel i troši bitno manje iako ima 10ks više. Da je tu udaljenost prešao s C220d prosječnom brzinom od 115km/h potrošnja bi mu bila manja od 5l diesela/100km. 

14 godina
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Pa zlatno vrijeme ušteda s EVom je prošlo. Jedino može biti skuplje. Naravno, cijena samih auta će ić dolje. 
Ali, šta misliš da će države mirno gledati kak gube lovu jer se manje toče benzin i dizel? Oće k*rac. Na koji točno način će naplatiti razliku ne znam, ali sam siguran u jedno. To je da će naći način. 

Još kad ova "eko bagra" počne naj*bavati sa skupim obnovljim izvorima, pa da vidiš. Njemcima već lagano dolazi u glavu da zelena struja nije jeftina. 

Moj PC  
1 1 hvala 0
6 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
GUID kaže...
njuznjuz kaže...

Ovo je antireklama jedino za brzu vožnju. Iznad 100 km/h otpor zraka postaje bitan faktor. Da se vozio 100 km/h potrošnja bi mu bila duplo manja. Velika većina ljudi živi u gradovima di ti je prosječna brzina 40 km/h. Što se tiče samog zagađenja, po meni je prvi cilj maknut zagađenje van gradova, a tek onda smanjit ukupnu potrošnju svijeta.

 Vrijedi i za klasične aute, dakle opet isto. 

Nije isto. Klasični auto najviše troši u gradskoj vožnji, najmanje na otvorenoj cesti brzina 80-100. Jedino ako ga nagaziš na 200 pa će potrošit više nego u gradskoj vožnji. Električni ima najviše smisla u gradskoj vožnji di ima koristi od regenerativnog kočenja. Na otvorenoj cesti je isto dobar, na velikim brzinama gubi borbu 

14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Sve spremam u baterije, nemam nikakv ugovor s HEP-om jer ga nisam uspio dobiti, previse zahtjeva i prevelika konkurencija..mali im uglavnom nisu prezanimljivi. 

16 godina
moderator
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

Oni koji ne vole elektricne aute, vjecno ce naci razlog zasto on nije dovoljno dobar i to je uredu. Samo u jednom trenutku ce ih ipak biti prisiljeni zavoljeti jer ce ustede cak i s relativno malim brojem prijedjenih kilometara biti znacajne. Htjeli vi to ili ne, ICE vrlo skoro odlazi u daleku proslost i cijela autoindustrija je toga itekako svjesna. Ja sam se na ovom forumu naobjasnjavao toga vezano za EV, a cemu, svatko neka vozi ono sto zeli i neka placa koliko hoce, ionako ti novci ne idu iz mog dzepa. 

 

Prvo, primjedba na stil - kako nešto može "vrlo skoro otići u daleku prošlost"? Može otići samo u skoru prošlost. 

 

K tome, čisto sumnjam da automobili s unutarnjim izgaranjem mogu otići u prošlost, pogotovu vrlo skoro, a da im BEV-ovi budu zamjena jer je baterijska tehnologija totalni idiotizam sa svih brojkama mjerljivih aspekata.

 

Ja isto vjerujem u EV, negdje u budućnosti, nisam baš siguran koliko će to biti "skoro", ali prije u gorive ćelije nego u BEV koji će "ubrzo zavladati" još otkako je izašao prvi Teslin Roadster, a trenutno ovi BEV-ovi za mase dometa (stvarnog) od 200 kilometara (ne zimi) koštaju od 30 keka eura naviše i ne vidim da su baš zavladali. Dapače, brojke o prodaji BEV-ova na našem i svim tržištima osim u najbogatijim zemljama (a i tamo samo među onima koji zarađuju 5 ili 6 puta više od prosjeka za tu zemlju),  su mizerne. 

 

Ne znam gdje se voziš s Leafom, ali sigurno ne potegneš jednom mjesečno od Zagreba do Splita i do Beča, jer bi ga nakon pola godine zapalio od frustracije. 

 

 

This space for rent!
5 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
njuznjuz kaže...
GUID kaže...
njuznjuz kaže...

Ovo je antireklama jedino za brzu vožnju. Iznad 100 km/h otpor zraka postaje bitan faktor. Da se vozio 100 km/h potrošnja bi mu bila duplo manja. Velika većina ljudi živi u gradovima di ti je prosječna brzina 40 km/h. Što se tiče samog zagađenja, po meni je prvi cilj maknut zagađenje van gradova, a tek onda smanjit ukupnu potrošnju svijeta.

 Vrijedi i za klasične aute, dakle opet isto. 

Nije isto. Klasični auto najviše troši u gradskoj vožnji, najmanje na otvorenoj cesti brzina 80-100. Jedino ako ga nagaziš na 200 pa će potrošit više nego u gradskoj vožnji. Električni ima najviše smisla u gradskoj vožnji di ima koristi od regenerativnog kočenja. Na otvorenoj cesti je isto dobar, na velikim brzinama gubi borbu 

 Da i ne. Svi auti danas dolaze sa start-stop automatikom, tako da ne troše ništa dok stoje na semaforima. Za sve ostalo tu su mild ili u ekstremnom slučaju plug in hibridi koji mogu pokriti gradsku vožnju. Čisti EVovi nemaju nikakvog smisla na današnjoj razini tehnologije. I inače, umjesto da jednu vrstu auta u gradovima mijenjamo drugom, puno više smisla ima eliminirati aute iz gradova što je više moguće. Bolji i jeftiniji gradski i prigradski prijevoz, kvalitetna internet veza i zakonsko pravo na home office na svim uredskim poslovima što bi mnogima omogućilo da se odsele iz gradova itd, a ne forsiranje EVova kao 1:1 zamjene za ICEove. Od toga će dugoročno profitirati samo proizvođači automobila i sirovina, umjesto da politika subvencionira aute na baterije, neka taj novac bolje potroše na gorenavedeno. 

7 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Da, istina, zaboravio sam da se ne može s elektrom dogovoriti prodaja.

Ispričavam se.

Onda idu još u baterije u računicu,  a ne znam kak stoje, i jel uopće kod nas moguće kupiti nekaj osim SLA, i jel uopće moguće izvana npr. powerwall uvesti?

Uglavnom, tu prosječno kućanstvo nema računice, 3500 kuna godišnje im je struja, i oko 6000 kuna godišnje gorivo za jedan auto - ovo sam bacio odokativno, 10000 km po 6 litara/100 km, a to bi im bilo cca. 2500 kWh godišnje s EV-om; tj. može im proći i manji sustav, i uz Draginu cifru od 80k bi im trebalo malo iznad 10 godina za ROI, u tom predimenzioniranom sustavu, i ne bi im trebao biti problem s punjenjem kad imaju baterije.

Zapravo, kak god računica bila, uvijek dođe problem cijene EV-a, koja ne može nikako nadoknaditi uštedu kroz neko dogledno vrijeme, kad se gleda auto u istoj klasi s ICE.

Kad se pojavi neki kompakt EV ispod 150k kuna a da nije krntija, tad već zvuči primamljivo...

 

 

Kruha i igala...
16 godina
moderator
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Jedini smisleni EV koji sam ja vidio i to samo za grad je bila najava Smarta Electrica koja je trebala biti 150 keka, ali ispada da je najjeftinija verzija 175 keka. Ja i inače smart smatram jedinim stvarnim "gradskim" autom, ali problem je što je samo gradski. 

 

 

This space for rent!
14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Joj Drago, to se samo tako kaze, necemo sad cjepidlaciti ;)

 

Ja ICE-u dajem jos najvise 20 godina, za mene je to u smislu energetske tranzicije, "vrlo skoro"! 

Da li vi Drago mislite da ce covjecantvo vjecno biti na litij-ion baterijama, ili ostavljate mogucnost za nesto novo, revolucionarno?

 

Evo Toyota je prije najavljivala Solid state baterije za 2022. godinu, pred par dana je stigla vijest da je taj rok postavljen za 2020/2021. Dakle, uvjereni su da ce do tad takve baterije (jeftinije, nezapaljive, otporne na zimu, s vecim dometom i s mogucnoscu brzeg punjenja) doci ranije nego sto su prije najavljivali.

Konkurente poput Samsung SDI i LG Chem, Panasonic i ostale gigante necu ni spominjati jer bi oni sasvim sigurno mogli biti i brzi od Toyote u razvoju takvih baterija. 

Zamislite da su tako nekad gledali na mobitele kao vi danas na el. aute, pa tko ce raditi mrezu za sve te mobitele koje ionako nitko ne koristi, skupi su i sluze samo za poziv. Da je

po vama mi se jos sa konja i kocija izgleda ne bi pomaknuli, bez uvrede. 

 

Tisuce milijardi dolara koje danas odlaze za Arape i ostale naftaske zemlje, uskoro ce se slijevati u renewable rjesenja i EV vozila, pa s tolikim novcima valjda ce se pronaci ucinkovitija i bolja rjesenja. Tesla je gotovo samostalno kao kompanija uspjela spustiti cijenu baterija za nekih 8 puta, kobalt gotovo vise uopce da ni ne koriste, Musk najavljuje da ce ga kroz dvije godine potpuno izbaciti iz upotrebe. Nemojte biti tako short-sighted, buducnost donosi svakave novosti, pogledajte samo tehnoloski napredak covjecanstva zadnjih 100 godina, da ti mozak stane sto smo sve uspjeli znanoscu postici sto ljudi milijunima godina nisu! 

 

 

 

 

5 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

Sve spremam u baterije, nemam nikakv ugovor s HEP-om jer ga nisam uspio dobiti, previse zahtjeva i prevelika konkurencija..mali im uglavnom nisu prezanimljivi. 

Jesi li računao koliko si kilometara mogao prijeći da si novcem koji si potrošio na panele, baterije i Leaf kupio bilo koji drugi ekvivalentno opremljen ICE u toj klasi i ostatak potrošio na gorivo i održavanje? Koliko te košta kWh iz tog sustava baterije plus paneli (uzevši u obzir investicije), a koliko iz mreže (posebno po niskoj tarifi kada obično puniš auto) i koliko traje amortizacija? Da li si sve to platio gotovinom ili na kredit? Ako kredit, kolika je kamata? Ako gotovina, koliko si u tom periodu amortizacije mogao zaraditi da si tu gotovinu investirao u neke sigurne fondove s par posto dobiti godišnje? Zanima me što si sve uzeo u izračun obzirom da dosta forsiraš aspekt “isplativosti” EVova. 

8 godina
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren
Ja zbilja ne znam čemu tolike diskusije o električnim automobilima. Nitko nikoga ne prisiljava da kupuje nešto što mu se ne isplati. No nekome se, očito, elektromobil (npr. =XFX=) isplati, pa ga vozi. Razvojem tehnologije, omasovljenjem proizvodnje, razvojem infrastrukture i sve većim korištenjem obnovljivih izvora eneregije elektromobili će postajati sve isplativiji i ekološki povoljniji, pa će biti sve više kupaca za njih. Ne može se očekivati da će nova tehnologija preko noći zamijeniti staru. To je dug proces, koji će potrajati još barem 10-20 godina, a nakon toga još će biti mjesta za automobile s unutrašnjim izgaranjem. Važno je da sada ne izgubimo već u startu priključak na novu tenologiju.
 
1 0 hvala 0
10 godina
neaktivan
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Dobro, nešto će amortizirati kućnom potrošnjom. Ako već to sve ima onda je logično da sve iskoristi pa i na ev i ele bicikl. 😁

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

Joj Drago, to se samo tako kaze, necemo sad cjepidlaciti ;)

 

Ja ICE-u dajem jos najvise 20 godina, za mene je to u smislu energetske tranzicije, "vrlo skoro"! 

Da li vi Drago mislite da ce covjecantvo vjecno biti na litij-ion baterijama, ili ostavljate mogucnost za nesto novo, revolucionarno?

 

Evo Toyota je prije najavljivala Solid state baterije za 2022. godinu, pred par dana je stigla vijest da je taj rok postavljen za 2020/2021. Dakle, uvjereni su da ce do tad takve baterije (jeftinije, nezapaljive, otporne na zimu, s vecim dometom i s mogucnoscu brzeg punjenja) doci ranije nego sto su prije najavljivali.

Konkurente poput Samsung SDI i LG Chem, Panasonic i ostale gigante necu ni spominjati jer bi oni sasvim sigurno mogli biti i brzi od Toyote u razvoju takvih baterija. 

Zamislite da su tako nekad gledali na mobitele kao vi danas na el. aute, pa tko ce raditi mrezu za sve te mobitele koje ionako nitko ne koristi, skupi su i sluze samo za poziv. Da je

po vama mi se jos sa konja i kocija izgleda ne bi pomaknuli, bez uvrede. 

 

Tisuce milijardi dolara koje danas odlaze za Arape i ostale naftaske zemlje, uskoro ce se slijevati u renewable rjesenja i EV vozila, pa s tolikim novcima valjda ce se pronaci ucinkovitija i bolja rjesenja. Tesla je gotovo samostalno kao kompanija uspjela spustiti cijenu baterija za nekih 8 puta, kobalt gotovo vise uopce da ni ne koriste, Musk najavljuje da ce ga kroz dvije godine potpuno izbaciti iz upotrebe. Nemojte biti tako short-sighted, buducnost donosi svakave novosti, pogledajte samo tehnoloski napredak covjecanstva zadnjih 100 godina, da ti mozak stane sto smo sve uspjeli znanoscu postici sto ljudi milijunima godina nisu! 

 

 

 

 

 

 

Ali problem s baterijama nije samo kapacitet/cijena/iako je i to golemi problem sam po sebi. Mi govorimo o povećanju kapaciteta i smanjenju cijene za faktor 10. Dakle, umjesto 500 kila baterija 50 kila baterija koje daju domet kao 50-litarski tank dizela. 

 

Međutim, da i sve to sredimo, ostaje problem punjenja. S povećanjem gustoće energije u baterijama, obično pada maksimalna snaga punjenja, pa tako baterije velikog kapaciteta obično imaju manju energetsku gustoću i veću brzinu punjenja od baterija velike energetske gustoće, ali manje dostupne struje pražnjenja (s povećavanjem struja punjenja i pražnjenja povećava se unutarnji otpor baterije i temperatura, što smanjuje efektivni kapacitet i dovodi do moguće opasnih temperatura dovoljnih za samozapaljenje).

 

Ali, i da sve to riješimo, ostaje problem punjenja. 

 

Tesla govori o mreži superbrzih punječa (megachargers) snage jednog megavata kako bi se omogućilo brzo punjenje njihovog navodnog BEV kamiona Tesla Semi. To je 1000 kilovata. To su luđačke snage, posebno ako se ne radi o pojedinačnim tu i tamo punionicama, već punioniama raspoređenim uobičajenom frekvencijom kao sadašnje benzinske pumpe. 

Imali smo već ovdje na forumu izračune i za manje - 160-kilovatne i 300-kilovatne brze elektro punionice na autoputevima. To stvara toliko naprezanje na elektrodistribuciju i to neravnomjerno, što znači opet se mora imati viša, odnosno rezerva energije, odnosno glačanje potražnje brzim redundatnim elektranama (Tesla bi to sredila svojim baterijskim bankama koje imaju bizarno mali kapacitet u odnosu na svoju cijenu) gdje za rješenje jednog problema - CO2 iz automobila, imaš tri nova za koje, zapravo, nemaš niti teoretsko tehnološko rješenje.

 

This space for rent!
10 godina
neaktivan
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Sve se riješi izmjenjivom baterijom ili trolejbus sistemom,wireless punjenjem, možda smisle i druga riješenja.

Poruka je uređivana zadnji put sub 6.7.2019 19:51 (gil).
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
danen kaže...
Ja zbilja ne znam čemu tolike diskusije o električnim automobilima. Nitko nikoga ne prisiljava da kupuje nešto što mu se ne isplati. No nekome se, očito, elektromobil (npr. =XFX=) isplati, pa ga vozi. Razvojem tehnologije, omasovljenjem proizvodnje, razvojem infrastrukture i sve većim korištenjem obnovljivih izvora eneregije elektromobili će postajati sve isplativiji i ekološki povoljniji, pa će biti sve više kupaca za njih. Ne može se očekivati da će nova tehnologija preko noći zamijeniti staru. To je dug proces, koji će potrajati još barem 10-20 godina, a nakon toga još će biti mjesta za automobile s unutrašnjim izgaranjem. Važno je da sada ne izgubimo već u startu priključak na novu tenologiju.

 

Mi ne raspravljamo o nečijoj privatnoj odluci da kupi električni auto (to bi bilo kao da raspravljamo o tome kakve tko filmove voli i kakve kravate nosi ili ne nosi), nego o ekonomičnosti i izvedivosti takve odluke kao opće rješenje.

This space for rent!
16 godina
moderator
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
gil kaže...

Sve se riješi izmjenjivom baterijom.

 

Propao onaj Izraelac koji je imao patent na taj standard brze izmjene baterija prije nekoliko godina. City nešto se zvalo, zaboravio sad.

 

 

This space for rent!
14 godina
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Sve to stoji, gledano iz danasnje perspektive, to je golem problem. Nece se elektrifikacija i tranzicija na EV odvijati preko noci. Sukladno sve vecoj pojavi EV-a na cestama, proporcionalno ce rasti i tehnoloski odgovori. Primjerice dosta struje iz obnovljivih izvora danas se baca zbog curtailmenta, sve manjom cijenom baterija rijesit ce se i pitanje pohrane, a takodjer i pitanje potrebe za brzom isporukom ogromnih jakosti struja.

 

Kako to da se Australiji primjerice isplati investirati u pohranu baterija po danasnjim cijenama (Teslinu gigabateriju isplatiti ce za svega 3 godine ukupno), a Hrvatskoj se ni u buducnosti ne bi trebalo isplatiti? Jasno je da ce hrvatski i svjetski elektroenergetski sustav morati proci kroz velike promjene i da slazem se, sve ce to puno kostati, ali u konacnici cemo manje platiti nego da ostanemo na nafti i plinu. 

 

U Hrvatsku ce sve vise na ljetovanje dolaziti stranci koji ce zahtjevati brze punionice i kvalitetnu infrastrukturu da bi uopce dosli. Kako nam je nekad bio prioritet izgraditi autoceste da uopce mozemo privuci silne turiste, tako ce nam sad potpuna transformacija EES-a morati biti prioritet. Inace ce Grcka, Turska, Italija i ostale konkurentske zemlje prestici u tome, a kod nas ce malo tko uopce htjeti doci. To je samo jedan od primjera kako ce na drugi prisiliti da transformiramo vlastiti EES.

 

Sto se tice Tesle i njene pohrane, opet vi pricate u sadasnjem vremenu, Tesla nece vjecno ostati na baterijama koje danas ima! Kako ce rasti problemi, rasti ce i odgovori na probleme, ako ne iz Tesle, onda od tisuca kompanija i start up-a diljem svijeta. 

 

Sve je jasnije da toliku struju necemo moci zadovoljiti iskljucivo iz obnovljivih izvora, pa ce se Euorpa i svijet morati ponovno okrenuti nuklearkama najnovije generacije, i subvencionirati njihov rad kao sto su do sad subvencionirali naftu i ugljen. 

 

 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
GUID kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

Sve spremam u baterije, nemam nikakv ugovor s HEP-om jer ga nisam uspio dobiti, previse zahtjeva i prevelika konkurencija..mali im uglavnom nisu prezanimljivi. 

Jesi li računao koliko si kilometara mogao prijeći da si novcem koji si potrošio na panele, baterije i Leaf kupio bilo koji drugi ekvivalentno opremljen ICE u toj klasi i ostatak potrošio na gorivo i održavanje? Koliko te košta kWh iz tog sustava baterije plus paneli (uzevši u obzir investicije), a koliko iz mreže (posebno po niskoj tarifi kada obično puniš auto) i koliko traje amortizacija? Da li si sve to platio gotovinom ili na kredit? Ako kredit, kolika je kamata? Ako gotovina, koliko si u tom periodu amortizacije mogao zaraditi da si tu gotovinu investirao u neke sigurne fondove s par posto dobiti godišnje? Zanima me što si sve uzeo u izračun obzirom da dosta forsiraš aspekt “isplativosti” EVova. 

 Nemam pojma, iskreno nisam racunao NPV i IRR, mada cu to probati staviti u excel ovih dana ako uhvatim vremena. Investicija mi se isplatila za 7 godina, toliko bih platio samo za gorivo i struju doma. Platio sam sve gotovinom i sam sam si slozio panele i instalacije, jasno je da bi s majstorima doslo osjetno vise, ali i dalje bi se isplatilo... i nakon 7 godina struja za moju kucu i auto je tu, posve besplatna, rijetko kad moram potegnuti iz mreze.

16 godina
moderator
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

Sve to stoji, gledano iz danasnje perspektive, to je golem problem. Nece se elektrifikacija i tranzicija na EV odvijati preko noci. Sukladno sve vecoj pojavi EV-a na cestama, proporcionalno ce rasti i tehnoloski odgovori. Primjerice dosta struje iz obnovljivih izvora danas se baca zbog curtailmenta, sve manjom cijenom baterija rijesit ce se i pitanje pohrane, a takodjer i pitanje potrebe za brzom isporukom ogromnih jakosti struja.

 

Kako to da se Australiji primjerice isplati investirati u pohranu baterija po danasnjim cijenama (Teslinu gigabateriju isplatiti ce za svega 3 godine ukupno), a Hrvatskoj se ni u buducnosti ne bi trebalo isplatiti? Jasno je da ce hrvatski i svjetski elektroenergetski sustav morati proci kroz velike promjene i da slazem se, sve ce to puno kostati, ali u konacnici cemo manje platiti nego da ostanemo na nafti i plinu. 

 

U Hrvatsku ce sve vise na ljetovanje dolaziti stranci koji ce zahtjevati brze punionice i kvalitetnu infrastrukturu da bi uopce dosli. Kako nam je nekad bio prioritet izgraditi autoceste da uopce mozemo privuci silne turiste, tako ce nam sad potpuna transformacija EES-a morati biti prioritet. Inace ce Grcka, Turska, Italija i ostale konkurentske zemlje prestici u tome, a kod nas ce malo tko uopce htjeti doci. To je samo jedan od primjera kako ce na drugi prisiliti da transformiramo vlastiti EES.

 

Sto se tice Tesle i njene pohrane, opet vi pricate u sadasnjem vremenu, Tesla nece vjecno ostati na baterijama koje danas ima! Kako ce rasti problemi, rasti ce i odgovori na probleme, ako ne iz Tesle, onda od tisuca kompanija i start up-a diljem svijeta. 

 

Sve je jasnije da toliku struju necemo moci zadovoljiti iskljucivo iz obnovljivih izvora, pa ce se Euorpa i svijet morati ponovno okrenuti nuklearkama najnovije generacije, i subvencionirati njihov rad kao sto su do sad subvencionirali naftu i ugljen. 

 

 

Prva stvar, Australija je kontinent koji ima naseljenost od 3,1 čovjeka na kvadratni kilometar - triput manje od Like u nas koja je najnenaseljeniji dio zemlje, a resursa imaju koliko te volja. 

 

Njihov baterijski "powerbank" koji služi samo za peglanje vrhova potrošnje u elektrodistribucijskom mreži, a ne za bilo kakvu pohranu viška energije iz obnovljivih izvora, košta 70 milijuna dolara, a ima kapacitet dovoljan za 15 minuta rada tvornice aluminija.

Dakle, taj baterijski powerbank u Australiji NE SLUŽI POHRANI VIŠKA ENERGIJE DOBIVENE IZ OBNOVLJIVIH IZVORA ENERGIJE. (ili bilo kojih drugih) 

 

Drugo, ova spika sa tuiristima koji će tražiti brze punionice, pa ćemo onda mi zbog turista raditi ih i prilagođavati elektroenergetski sustav nekome tko je tu sedam ili deset dana i to samo u turističkoj sezoni je argUment protiv, a ne za BEV. 

 

Treće, baterije su apsolutno najneisplativiji način pohrane bilo kako nastalo viška električne energije. 

 

Četvrto - pogledaj prilog o Kaliforniji, solarima i baterijama: 

 

 

 

 

This space for rent!
14 godina
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Pa spomenuli ste gore problem s "peglanjem" frekvencije, zato sam i spomenuo Teslinu bateriju u Australiji, nisam nigdje spomenuo klasicnu pohranu, ali u buducnosti, zasto ne?

Pogledao sam vec ovo sto ste poslali, i da, sve su to realni problemi u energetici za koje ce se pronaci odgovori.

Jedno od njih je V2G (Vehicle to grid), sustav u kojem pomocu pametnih elektricnih mreza viskove iz obnovljivih izvora pospremate u baterije automobila, a kad vam ta struja treba, povlacite struju iz automobila natrag u mrezu instantno uz brzi odaziv. 

 

 

 

 
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

Pa spomenuli ste gore problem s "peglanjem" frekvencije, zato sam i spomenuo Teslinu bateriju u Australiji, nisam nigdje spomenuo klasicnu pohranu, ali u buducnosti, zasto ne?

Pogledao sam vec ovo sto ste poslali, i da, sve su to realni problemi u energetici za koje ce se pronaci odgovori.

Jedno od njih je V2G (Vehicle to grid), sustav u kojem pomocu pametnih elektricnih mreza viskove iz obnovljivih izvora pospremate u baterije automobila, a kad vam ta struja treba, povlacite struju iz automobila natrag u mrezu instantno uz brzi odaziv. 

 

 

 

 

Volio bih više vidjeti konkretne brojke i izračune koliko se viškova može pohraniti u automobilske akumulatore, od reklamice u minutu i po koja samo spominje koncept, a ti to vidiš kao realni odgovor za probleme pohrane viškova energije u elektrodistribucijskom sustavu.

This space for rent!
14 godina
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Nije samo "reklamica", zadnjih 2 godine Nissan i ostali znacajno ulozu u ovu tehnologiju, vec se naveliko testira u par gradova ove godine.

Jedno od potencijalno najvecih rjesenja za pohranu energije i stabilnost mreze! 

 

https://www.enel.com/media/press/d/2019/05/electric-mobility-enel-x-nissan-and-rse-launch-italys-first-test-of-vehicle-to-grid-technology-applied-to-innovative-services

 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

 
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Ne znam radiš li to slučajno ili namjerno, ali ti nikako da odgovoriš na pitanje - pitao sam te kolika ti je fotonaponska instalacija, nisam dobio odgovor.

 

Sad te pitam za konkretne brojke, ti mi daješ ponovo videe o tome kako će se testirati može li se vratiti struja iz auta u mrežu. Može, naravno, mogu ti ja odmah reći unaprijed. I ne moraš imati električni auto - možeš spojiti benzinac na generator i to uključiti u mrežu i vraća ti se cajger na brojilu unatrag. 

 

Ovo je, po treći puta, stabilizacija mreže, a ne rješenje za pohranu viškova dobivenih iz "obnovljivih" izvora.

 

This space for rent!
6 godina
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Brojka koju nitko još nije spomenuo, cijena zagađenja zraka u gradovima. Koliko nas to košta u smislu zdravlja? Nije tu samo računica ko više troši energije, čija proizvodnja je skuplja...

 
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Pa to je ovo što je GUID rekao - promijeniti način rada i putovanja, a ne zamijeniti ICE BEV-om i pretvarati se da je to rješenje. 

 

 

This space for rent!
14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Meni je jasno da vi puno toga, kao i ja uostalom, ne znate iz podrucja energetike. Ali da ne zelite nista poslusati, cak niti pogledati video koji sam vam dao od fully charged show-a, koji su jedni od najboljih likova koji se bave EV tematikom, to mi je jednostavno nije jasno. Toliki otpor stvarati da naucis nesto novo i nesto sto ne znas. 

V2G NE SLUZI isljucivo za STABILIZACIJU, nego upravo za POHRANU viska energije koju danas bacamo za vrijeme vrlo suncanih ili vjetrovitih dana, jer ju nemamo kako pohraniti, dakle barem procitajte nesto o tematici ako vec hocete diskutirati o tome.

 

Nisam vidio vase pitanje, odgovorio bih vam odavno.

Imam 10kW! Oko 120 tisuca kuna placeno u ono vrijeme... 

 

 

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice