Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena... izdvojena tema

poruka: 4.140
|
čitano: 1.274.808
|
moderatori: Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
15 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

-protecto je treća strana, treća stvar koja nema nikakve veze s jamstvom/obvezom trgovca.. osigurati se može auto od krađe, kuća od požara.. jedno s drugim nikakve veze nema (ako piše jamstvo-garancija piše pogrešno, to je osiguranje i treba ih prijaviti ..).

-druga stvar su uvjeti osiguranja, osigurani iznos-premija.. kao i cjenkanje oko isplate. To sa zakonom o zaštiti potrošača-garancijom nema veze. (ima oko tog ugovornog odnosa, tj recimo pokušaja osiguravajućeg društva umanjivanja ili neisplaćivanja ..)

 

postoji i produljenje jamstva, proizvođača.. cca 200-500kn god. jamstvo nije osiguranje. Dvije različite-odvojene stvari.

- npr može u jamstvenom roku bit kvar, otklonjen... i ovisno o ugovoru s osiguranjem može se od njih naplatiti ugovorni izns jednako kao npr gubitak radnog mjesta, lom ruke.. itd.. tad da piše u ugovoru npr isplata 100.000.000.. toliko bi osoba trebala dobiti.. nevezano sa samim kvarom-jamstvom.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 23.4.2018 12:34 (ihush).
 
1 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Nastavak moje situacije...

 

Javili mi iz Sancta Domenice da se čeka MRA odobrenje za zamjenu od strane Samsunga. MRA iliti Mutual Recognition Agreement ilti "sporazum o uzajamnom priznavanju". 

 

Ne razumijem se u terminologiju ali koliko ja to shvaćam ne vidim zašto bih ja kao kupac uopće i trebao čekati to MRA odobrenje da se razriješi moja situacija.

 

Kao prvo ja ne želim zamjenu, ja želim povrat novca uz predočenje računa.

 

Kao drugo Sancta Domenica d.o.o. i Samsung su, pretpostavljam, sklopili ugovor o uzajamnom priznavanju i ne vidim kakvu ulogu tu igra kupac. Sancta Domenica d.o.o. je kao trgovina u kojoj je kupljen uređaj zakonski odgovorna prema meni kao kupcu da otkloni kvar, zamjeni uređaj ili vrati novac i stoga ne vidim zašto bih ja kao kupac morao čekati odobrenje koje je potrebno Sancta Domenici a ne meni.

Shvatio bih da već nije prošlo 35 dana od kada je TV predan na servis. Servis kaže da se TV neće popravljati, a da se i može popraviti to više nije moguće unutar razumnog roka. Činjenica jest da se TV ne može popraviti i Sancta Domenica je dužna omogućiti povrat novca.
Također je činjenica da je razuman rok za popravak kojeg nije bilo, a neće ga niti biti, prošao nakon čega je Sancta Domenica opet dužna omogućiti povrat novca. 
Mišljenja...?
Poruka je uređivana zadnji put pon 23.4.2018 18:09 (Arai).
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

traži iznos s računa.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Arai kaže...
Mišljenja...?

 Upoznati se s ovim deckima

Prijava se može podnijeti:

Ili koji ti je vec podrucni ured, naci ga na https://www.mingo.hr/page/kategorija/kontakti pod inspekcijske poslove. Ja prefereiram pismeno s povratnicom ispred online/email prijave.

Poruka je uređivana zadnji put pon 23.4.2018 19:16 (sandokan111).
6 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Ima li neki konkretni broj dana koji se smatra razumnim?

Poruka je uređivana zadnji put pon 30.4.2018 7:21 (love2ml86).
 
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
love2ml86 kaže...

Ima li neki konkretni broj dana koji se smatra razumnim?

 u zakonu nema konkretnog broja, a kad dođe do toga da se određuje konkretni broj, onda to ovisi o mišljenju suda/inspekcije i najčešće iznosi 45 dana (nisam 100% siguran)

dakle ti možeš smatrati da je razmuni rok 30 dana, servis/trgovina pak misli da je to 60 dana i mo'š se jebat dok ih ne tužiš

a kad ih tužiš, ovisiš o mišljenju suda/inspekcije koje može ovisiti o okolnostima 

 

često postavljena pitanja i odgovori u području zaštite prava potrošača

 

5. U zakonskom roku predali ste proizvod na popravak. Prošlo je dosta vremena, a nemate nikakvu povratnu informaciju. Zvali ste i rekli su da imaju rok za popravak 45 dana.

Zakon ne predviđa precizne rokove, već razumni rok, koji se određuje temeljem svih okolnosti određenog slučaja, odnosno, cijeneći sve okolnosti vezane za neispravan proizvod i njegove konkretne nedostatke. Ako trgovac u razumnom roku ne popravi proizvod zakon predviđa obvezu trgovca da preda novi proizvod, odnosno ukoliko to nije moguće potrošač ima pravo na sniženje ili povrat novca (raskid ugovora).  

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
picajzla0707 kaže...
love2ml86 kaže...

Ima li neki konkretni broj dana koji se smatra razumnim?

 u zakonu nema konkretnog broja, a kad dođe do toga da se određuje konkretni broj, onda to ovisi o mišljenju suda/inspekcije i najčešće iznosi 45 dana (nisam 100% siguran)

dakle ti možeš smatrati da je razmuni rok 30 dana, servis/trgovina pak misli da je to 60 dana i mo'š se jebat dok ih ne tužiš

a kad ih tužiš, ovisiš o mišljenju suda/inspekcije koje može ovisiti o okolnostima 

 

često postavljena pitanja i odgovori u području zaštite prava potrošača

 

5. U zakonskom roku predali ste proizvod na popravak. Prošlo je dosta vremena, a nemate nikakvu povratnu informaciju. Zvali ste i rekli su da imaju rok za popravak 45 dana.

Zakon ne predviđa precizne rokove, već razumni rok, koji se određuje temeljem svih okolnosti određenog slučaja, odnosno, cijeneći sve okolnosti vezane za neispravan proizvod i njegove konkretne nedostatke. Ako trgovac u razumnom roku ne popravi proizvod zakon predviđa obvezu trgovca da preda novi proizvod, odnosno ukoliko to nije moguće potrošač ima pravo na sniženje ili povrat novca (raskid ugovora).  

-ne. Razuman rok je upravo razuman rok.. nije 30-45 ili neki ofrlje broj dana. Nije otezanje ili 'ne zna se'..

-ovako, predaja reklamacije u trgovini, njihova dostava do ovlaštenog servisa.. razuman rok tog transporta, taj dan, idući dan.. jer kamioni s robom stalno kruže i raznose robu, usporedimo s poštom-dostavom, par dana, do max tjedan.

-kad stigne u servis, treba doći na red.. recimo u tijekom tog dana ili idući.. i diagnostika cca pola sata uz čitanje opisa problema prilikom reklamacije. Tad ovisno o tipu kvara.. popravak za par minuta, popravak kad se pribavio neki dio.. a to može biti minuta, sat, dan, tjedan ovisno gdje se rezervni dio nalazi na slakadištu. Roba putuje, kamioni, opet par dana unutar EU pa do karikirano freeshipinga s ebaya iz kine kad stiže za mjesec ili manje.. nako što dio stiže, opet postoje normrani radni sati za svaki konkretan kvar. Obavijest, povratak trgovcu..

to su razmni rokovi, dodati neeradne dane, blagdane, elementarne i sl. katastrofe.. to je razumno, no ne pretjerivati s time.

 

pravila, danas postoji praćenje stanja npr pošiljeke.. kao i stanje reklamacije u servisu, sve je povezano, online i nema nikakvog razloga da to ne funkcionira u slučaju jamstvenog pooravka, štoviše, distributer je dužan osigurati mrežu servisa a to uključuje i rezervne dijelove, mada se često nalaze skladišta po EU opet transport je danas takav da sve stiže u par dana. Sve što naručim s amazon/ebya/alibabe i sl. stigne u roku do 30 dana s freeshipingom.. to znači da je realan rok kraći za robu koja mora biti na lageru u EU, jer je to obveza, pa i da računamo na direktno iz kine...

-svaki servis može dati vrlo precizan rok popravka, ne govorim sad za jamstvo-garanciju, nego neovisno. Dođeš s autom, pcjem, gradnja pelješkog mosta.. zgrade ili ceste, postoje razumni rokovi. Serviser tad da procjenu-ponudu, cijene dijelova ako nema jamstva, uračuna radne sate i ako kupac pristane, posao se obavi s potznatim rokom. To je realno, ne 45 dana koje su trgovci u nekadašnjim ''zrendanjima'' (nogometaško dodavanje lopte između tri igrača..četvrti jako teško to presječe) koje su oni tako računali kao svatko po tjedan na transport, pa su ubacili vikende-neradne dane, pa ..

-ne, razuman rok je upravo onaj rok u kojem nešto može biti obavljeno. Razumno je u slučaju npr gužve na granici reći, neće biti danas, kasni dostava, bit će sutra.. ne za 30 dana jer to nije razumno. Bez roka možemo govoriti samo u slučaju katastrofe-rata i sl. tad je razumno reći 'ne zanmo..'. Za sve ostalo se zna, pošalješ pismo i znase kad stiže. Svaki posao je specificiran i zna se koliko radnih sati je potrebno.. jer tako zarađuje plaću.

 

-treba tražiti trenutno stanje, stanje na servisu (ono, u dolasku, na čekanju, u radu, čeka se isporuka dijela i sl...) razuman rok se mora znati, ako ga servis ne zna, tad nije kvlaificiran ovlašteni servis. Pero s placa ga npr ne zna, serviser mora znati. Distributer mora organizirati (ili platiti kaznu za neizvršavanje svoje obaveze tj distribucija robe na tržištu..). Svi sad nude online provjeru, svi sad javljaju mobačem-smsmom i sl kad je popravljeno.. sve se mora znati, koliko traje put avionom do kanade, koliko vožnja od centra do aerodroma taxijem. Realan rok-vrijeme se može prekoriačiti nrp gužva na cesti, saobračajka.. tad je kažnjenje zbog realnog razloga, ali ne bez ikakvog roka ili izmišljena cifra 45 dana.

-koliko god bilo vrijeme transporta, krarikirat ću za prijer, nek transport rikšom iz kine traje 100 dana (dakle više), tad je realni rok 101 dan. Sve izvan tog je nepotrebno otezanje ili nerealan rok, kao što bi nerealan bio popravak za 2 sekunde.. ako je roba u trasnportu, to se danas vrlo precizno prati i zna. Serviser ne može danima popravljati. Razumno je upravo to, zbroj tog vremena uz ogradu koji dan, ovisno o međutransportu i neradnim danima. Sve ostalo je neptorebno otezanje ili zavlačenje.

 

-tražite rokove, tek tad postoje i tek tad su realni. Realno je zbroj potrebnih sati-dana za popravak+trasport. Ne postoji kao realno 30-45 dana, pogotovo kad se većina obavi u recimo tjedan dana.

-tražite trenutno stanje radnog naloga i ne zadovoljavajte se sa 'stanje: na čekanju'.. kao razumnim.

-kad trgovac-servis vama ne da nikakav rok, tad vi njemu zadate razuman rok, tjedan-dva tjedna, ovisi koliko ste darežljivi, može i tri dana... pa se cjenkanjem nađete na razumnijej cifri.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 30.4.2018 10:27 (ihush).
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
love2ml86 kaže...

Ima li neki konkretni broj dana koji se smatra razumnim?

 Evo ihush napisao, ja sam nesto isto napisao na prvoj stranici.

picajzla0707 kaže...

u zakonu nema konkretnog broja, a kad dođe do toga da se određuje konkretni broj, onda to ovisi o mišljenju suda/inspekcije i najčešće iznosi 45 dana (nisam 100% siguran)

dakle ti možeš smatrati da je razmuni rok 30 dana, servis/trgovina pak misli da je to 60 dana i mo'š se jebat dok ih ne tužiš

a kad ih tužiš, ovisiš o mišljenju suda/inspekcije koje može ovisiti o okolnostima

 Ne pisati nebuloze.

14 godina
neaktivan
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Moja situacija je riješena, vratili mi novce. Hvala svima na pomoći.

Moj PC  
2 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...

 Ne pisati nebuloze.

 nebuloze? citirao sam odgovor resornog ministarstva, u zakonu također ne stoji točan broj dana, isto tako nigdje nisam vidio definiciju "razumnog roka" čak niti u nekom od pravilnika ili internih dokumenata inspekcije, suda ili tko se već od nadležnih službi bavi tim problemima

 

stoga sam i napomenuo da to ovisi o mišljenju one nadležne službe koja odlučuje o pojedinom predmetu

 

a kad već drugima govoriš da pričaju nebuloze, imaš li ti konkretan broj dana koji ulazi u razuman rok?

imaš li link na sudsku praksu po tom pitanju, neki interni dokument inspekcije koji govori o postupanju u tom slučaju, neku uredbu koja proizlazi iz zakona o zaštiti potrošača, nalaz sudskog vještaka koji je određivao razuman rok u nekom od slučajeva?

9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
picajzla0707 kaže...

nebuloze? citirao sam odgovor resornog ministarstva

Pomnim pregledom mog odgovora, vidjet ces da sam citirao dio gdje su nebuloze. Samim time, mozes mi pokazat gdje je to resorno ministarstvo poduprlo one nebuloze i ja cu se prosut pepelom.

picajzla0707 kaže...

u zakonu također ne stoji točan broj dana, isto tako nigdje nisam vidio definiciju "razumnog roka" čak niti u nekom od pravilnika ili internih dokumenata inspekcije, suda ili tko se već od nadležnih službi bavi tim problemima

 Vec sam jako puno pisao o razumnom roku. Mozes potraziti moje postove s tim kljucnim rijecima pa ces naci. Takodjer, ihush je dosta detaljno ponovno objasnio. Stoga, molim ne pricati nebuloze tipa "onda to ovisi o mišljenju suda/inspekcije i najčešće iznosi 45 dana" jer samo zbunjuje ljude koji se ovime ne bave pa ne znaju sto je tocno. Tocno je vise puta napisano, ovakve stvari su potpuno bespotrebne osim ako nisi trol ili zaposlenik trgovina koji se svako toliko jave i odluce pricat nebuloze.

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
picajzla0707 kaže...
sandokan111 kaže...

 Ne pisati nebuloze.

 nebuloze? citirao sam odgovor resornog ministarstva, u zakonu također ne stoji točan broj dana, isto tako nigdje nisam vidio definiciju "razumnog roka" čak niti u nekom od pravilnika ili internih dokumenata inspekcije, suda ili tko se već od nadležnih službi bavi tim problemima

 

stoga sam i napomenuo da to ovisi o mišljenju one nadležne službe koja odlučuje o pojedinom predmetu

 

a kad već drugima govoriš da pričaju nebuloze, imaš li ti konkretan broj dana koji ulazi u razuman rok?

imaš li link na sudsku praksu po tom pitanju, neki interni dokument inspekcije koji govori o postupanju u tom slučaju, neku uredbu koja proizlazi iz zakona o zaštiti potrošača, nalaz sudskog vještaka koji je određivao razuman rok u nekom od slučajeva?

 -ne se svađati.. u ovom slučaju je sandokan uletio padobranski.. :)) istovremeno, ne treba prihvaćati (naivno) trgovačka tumačenja zakona, jer to nije stvar trgovine, nego zakona-zakonodavca, dok ga trgovac mora provoditi, biti u skaldu..

-tad se uvjek prisjetiti, ne određuje trgovac rokove, mada to tako prečesto tumače-postavljaju, nasljeđe iz doba bezakonja :)...

-30-45 dana nemaju baš ništa s razumnim rokom. Jednostavno ne dopustiti drugoj strani takvo tumačenje. Razuman rok je isključivo onaj u kojem se može nešto obaviti s uračunatim vremenom za sam rad-servis, transport i recimo čekanje.. to je konkretan broj, većinom kraći od tjedan. Tad nikakve osonove za 45 u riječi razuman nema jer do tad stigne kaićem iz pekinga.

- karikiran primjer, ka se netko inati, trgovac 'može' otezati, desi se tad da popravljena stvar čeka istek ''zakonskih rokova'' i tek posljednji dan kupac dobije proizvod. TO je namjerno otezanje, čisto kao moguć primjer i nema veze s razumnim rokom. Tad se traži radni nalog i papirnati dokaz pošiljke iz koje se može bvidjeti kad je npr zamjenski dio stigao i kad je obavljen sam popravak. Radnik-serviser ne može pistati da radi-popravja jedna uređaj mjesec dana ili da ovlašteni servis (kao dio obveze distributera-proizvođača koji moraju udovoljiti zakonom predviđene uvjete za trgovanje na teritoriju zemlje..) kaže da nešto ''čeka''.. ili ako ima dio, da to stoji tjedan ili više dok serviser zaprimi posao. To niije razuman rok. Ako nema dovoljno servisera, treba ih zaposliti dok se EU skladišta i rezervni dijjelovi, moraju nalaziti na mjestu koje je dovoljno blizu za razuman rok. Roba putuje konstantno. Pošaljite bilo što pismo-dostavu.. koliko dana treba? To je razuman rok, na to se može dodati nepredviđeno/razno .. i to je i dalje razuman rok. Iznad tog nije. 30-45 dana nigdje osim u trgovačkim/srvisnim tumačenjima ne postoji tako da se oni kao strana ne mogu na te rokove (koje su sami izmislili) ni pozivati, jer nisu razumni, realni. Jer je 90% popravaka obavljeno unutar tjedan dana.

 

Zaboravimo sad na garanciju/jamstvo .. da se bilo koji proizvod nosi u servis i plati popravak, koliko bi za to bio rok? Rok mora biti definiran, kao i cijena-ponuda prije sklapanja posla. Iskusan serviser to zna, mora znati. Ako je neiskusan tad ne može biti ovlašteni servis.. ili ako robu pribavja s ebaya i čeka freeshiping.. tad je to posao za inspektore i papirologiju uz moguće otkrivanje da nemaju potrebne papire za prodaju te robe. Ako se rokovi razlikuju, npr jamstvo i van jamstva, plaćanje, tad je to već osnova za prijavu-kaznu. To je razumno, to i trgovac može razumjeti mada se ponekad ponaša autistično i misli da je on taj koi tumači zakon. ..

 

-imam svježi primjer, no neću ga detaljno.., ugl jedan od domaćih pcshopova, reklamacija.. i gubljenje vremena bez ikakvog roka, nakon upozorenja, pošto su desetak dana imali odgovor 'ne znamo' i onako zagubili papire-račune.. (mada im je sve u bazi..), nakon tog sam ja njima odredio razuman rok (tri dana) i.. idući dan je sve riješeno na obostrano zadovoljstvo. Imam osjećaj da smo se svi urazumili nakon što je bilo završeno pingponganje i ignoriranje .. odnosno, nakon što je spomenuta prijava, korespondenicja kroz email i sl. Stvarno me tad začudila brzina rješavanja, jer je sve bilo gotovo taj dan, očekivao sam koji dan kasnije.. -dakle, može se i vrlo je razumno. Znaju to i sudovi-inspekori. Znaju i trgovci kad ih se urazumi :)) do tad papagajski odgovaraju, 'vanjski servis ili ne znamo..'..

-istina, još mi duguju papir iz ovlaštenog servisa, o obavljenom popravku, kojeg su obečali mejlati.. jer eto u žurbi.. no tad ako zadovoljan kupac ne njurgam previše, stigne vjerojatno za koji dan :) .. jer sad su vrlo razumni, sasvim novi ljudi u odnosu na one od tjedan prije.

 

-to kao pouka kupcima. Ne dajte se, tražite, ne svađu, nego rokove, papire, činjenice. Tad nema izvlačenja ili pingponganja-zrendi.. tad ili radiš svoj posao ili zatvori/kazna. Naravno, i kupac mora biti razuman, barem razumjeti što piše u zakonu i kako se što primjenjuje. Gore je točan zakon + primjer, isključivo u zakonu postoji razuman rok.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
11 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...

 Vec sam jako puno pisao o razumnom roku....

 imaš li konkretan broj dana koji spada u razuman rok ili ne?

ne pitam te ovo zato jer mi se prepucava, nego zato jer olako drugima govoriš da pričaju nebuloze, a nisam siguran imaš li uopće pojma o čemu govoriš i znaš li koja je pozadina priče oko pojma "razuman rok" u trgovinskim odnosima i od kuda je prenesen u naše zakonodavstvo

 

ihush piše svašta, piše puno previše i čak i usprkos logičkom zaključivanju većinu toga izvlači iz dupeta

 

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

.. točno :))

- rok koji bi bio opisan u zakonu ne postoji. Postoji samo razuman rok koji se razlikuje za konkretan slučaj. Svaki razuman rok je moguće razumno objasniti. Kad roka nema, tad to nije nikakav rok, najmanje razuman ili u skladu sa zakonom i sl.

- rok koji postoji je npr odgovor na žalbu-zahtijev (15 dana) ili npr rok plaćanja koji se navodi na računu ili sudski rokovi žalbi itd. dok npr trgovac-servis ima svoj rok (kojeg on proizvoljno odredi) o npr podizanju-pruzimanju robe.. i npr navede 90 dana, nakon čega trgovac-servis može npr baciti stvar kupca (tumačenje da je kupac ne želi..), no to je proizvoljno definirano interno pravilo trgovine-servisa, ne zakon. Kao objašnjenje, uzeli su već taj čarobni broj 45 i pomnožili ga s 2 .. to je čarobna formula za 90 dana. Razum s tim nema pretjerane veze, zakon nikakve.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 30.4.2018 14:49 (ihush).
6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Kaže ihush dan, dva da nešto dođe na red u servisu. Ako servis ima 20 zaposlenih i 80 zaprimanja dnevno (bubam brojke) i riješi ih sve taj dan onda možda ta njegova logika ima smisla. Pretpostavljam da je stvar gora što se tiče omjera u broju servisera u odnosu na broj zaprimljene robe. A da i nije, koliko realno treba serviseru da zaprimi, dijagnosticira i otkloni kvar/ukloni nedostatak na samo jednom uređaju, realno.. i opet, samo pretpostavljamo svi mi.. i onda se počne lupati o razumnom roku.. konkretan primjer, ATV servis u Rijeci, 2 servisera u glavnom servisu za Hrvatsku za Grundig TV npr, s time da imaju niz dodatnih marki koje servisiraju kao servis na garancijama..
Poruka je uređivana zadnji put pon 30.4.2018 14:52 (love2ml86).
 
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-prvo, slažem se..

-koliko servisera nešto radi.. to je stvar tog posla, obveze.. ako ih nije dovoljno, zaposli ih se više, mogu raditi 24h/dan itd. to je obveza distributera-proizvođača na tržištu. (kao što je zakonska obveza i postojanje rezervnih dijelova u 5-7god od prodaje, što nema veze s garancijom..).

-razumno je tad, ako serviser kaže, stići će na red, sutra, za tri dana.. nije razumno reći 10, 30 ili 45 dana.

Razumni rok je isključivo onaj u kojem se nešto može napraviti uz vrijeme npr transporta, par dana lufta i to je to. Za više od tog treba razlog-obrazloženje, bez tog razloga nema produljivanja razumnog roka. Ako se kaže, idućih mjesec dana nema dijela, tad je to konkretno rok, mjesec, nakon čega će uređaj biti popravljen za recimo pola sata.. i opet tad imaš recimo (karikiram) 31 dan, 32.. ne 45 ili bilo koji izmišljen broj.

 

-koliko traje prosječan popravak bilo čega, auta u servisu, TVa, PCja..? Nazovi servis, pitaj za cijenu i rokove, to su realni-razumni rokovi i nemaju veze s 45 dana ili zakonom.

-jamstvo je samo pitanje tko plaća ceh-popravak, kupac ili proizvođač.. ništa više, tad se ni ne može uzimati kao opravdanje nerazumnog roka, tj bilo bi još nerazumnije jamstvo navesti kao razlog sporijeg otklanjanja problema vs onog izvan jamstva.

-servis, pogotovo ovlašten, koji u ponudi navede da mu npr treba 30-45 dana.. je sve samo ne servis. 99% će ih odgovorit u roku od par-do-tjedan za bilo koji kvar..

 

edit: kad kažeš: .. 20 servisera i recimo 80 zaprimanja dnevno.. (nevažni stvarni brojevi, 'za primjer..' su dobri kao i svaki drugi..).

-a tad podpitanje, što da je samo jedan serviser ili da zaprimaju 8.000 dnevno?.. Što bi tad bio realni rok, odnosno, što bi tad bilo s obvezom distributera/ovlaštenog servisa? Razumljivo pitanje?.. što da u pošti radi jedan poštar za ZG.. i da jadan ne stigne podijeliti pisma? Što me briga, postoji obveza, preuzeta je. Plaćena. Kao konobarenje ili dostava pizze, kao slanje na kiosk tiska neke pošiljke i postoji ticket number.. sve vidiš-znaš, kad-gdje. To je razumno poslovanje, tad su i rokovi razumni odnosno, ako dođe do problema-katastrofe, tad je pomicanje rokova vrlo razumno i kao razuman kupac razumijem tad vrijeme.. no kad tog problema nema, što je tad razuman rok? mjesec-godina-nikad?

-drugačiji primjer, dođeš u navedeni servis TVa, s TVom.. i pitaš, tražiš, 'ja bi do sutra'.. serviser kaže, ok, može ili kaže ne može, može za 3-5-.. neki broj dana. OK složiš se ili ne. To je razumno? Meni je. AKo pak želiš odmah, pitaš, plaćam više, preko reda.. može? Ako on pristane, tad je pristao, tad mora isporučiti u tom dogovorenom roku, i dalje je sve vrlo razumno, zar ne? Pri tome će vrlo razumno, zapostaviti druge poslove, koje će opet razumno pogurnuti na npr dan poslje. Tako tako vidim razumne rokove. Tako ih vide i serviseri, još važnije, zakon. Ne kao neki broj 45, jer taj broj veze s razumom nema ili s rokom za neki servis.

 

primjer-3. .. serviser slomi nogu, ruku, nema ga.. i tad što? Servis ne radi? Zakonska obveza distributera je osigurati rad servisa, trgovac pak mora birati dobavljača, naravno uz cijenu i ovakve sitnice postanu važne. Pošto je to ugovorni obvezujući odnos, tad oni to MORAJU riješiti, ne reći, .. ne znamo, čeka se, .. ili 'to je vanjski servis' .. rok jednostavno mora postojati, koliko je razuman ili izvediv je nešto drugo. Za sve poslove postoje obveze, rokovi. Bez razloga ih se ne može pregaziti ili ignorirati, mora ih se pridržavati.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 30.4.2018 15:20 (ihush).
11 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...

.. točno :))

- rok koji bi bio opisan u zakonu ne postoji. Postoji samo razuman rok koji se razlikuje za konkretan slučaj. Svaki razuman rok je moguće razumno objasniti. Kad roka nema, tad to nije nikakav rok, najmanje razuman ili u skladu sa zakonom i sl.

- rok koji postoji je npr odgovor na žalbu-zahtijev ili npr rok plaćanja koji se navodi na računu ili sudski rokovi žalbi itd. dok npr trgovac-servis ima svoj rok (kojeg on proizvoljno odredi) o npr podizanju-pruzimanju robe.. i npr navede 90 dana, nakon čega trgovac-servis može npr baziti stvar kupca (tumačenje da je kupac ne želi..), no to je proizvoljno definirano interno pravilo trgovine-servisa, ne zakon. Kao objašnjenje, uzeli su već taj čarobni broj 45 i pomnožili ga s 2 .. to je čarobna formula za 90 dana. Razum s tim nema pretjerane veze, zakon nikakve.

ja sam i napisao da je neodređen točan broj dana koji se vodi kao razuman rok - a u trgovinske odnose taj pojam uvršten je konvencijom ujedinjenih naroda, koja je vrijedila još u vrijeme juge, a kasnije ju je ratificirala i hrvatska

 

zašto sam spomenuo 45 dana - zato jer je rok koji se koristio u praksi, nije bezveze i u "pitanja i odgovori" resornog ministarstva navedena ta brojka

a osobno sam o tome dobio informacije iz više izvora prije 10-ak godina kad mi je urednik dao zadatak istražiti sve o tom fantomskom razumnom roku za jedan dnevni list

tih 45 dana su mi spominjali suci, udruge potrošača, čak mi je i tadašnji glavni državni inspektor (mislim da je bio kruno kovačević) odgovorio kako savjetuju građanima koji to prijavljuju da se pričeka 45 dana i da se onda ponovo pokrene prijava

a da nisam 100% siguran sam dodao jer nemam pojma kakva je trenutno praksa

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-točno.. no previđaš, sve to je još iz 'kamenog doba', zakoni.. eu. Tih famoznih 45 dana, se odnosi na do (ofrlje) 2000/2003.. i tužbe-presude.

Originalno, bilo je 30 dana.. no tad se opet (re)itepretacijom još uguralo neradne dane... tj proširilo na 45 dana (ali tad se ne govori o radnim danima, nego kalendarskim rokovima), jednostanvo jer su si tad trgovci uzeli 30 dana -mjesec, kao 30 radnih dana... i tad je tih 45 postao kamen temeljac.

-no već desetljeće nije tako, zakoni-pravila igre..

-drugi problem, to je bilo ugl za PC gdje je trgovac ugl bio i uvoznik-distributer i ovlašteni servis, 'sveto trojstvo'.. koje je moglo zrendati kupca s rokovima. Od uvođenja obveze trgovcu, toga više nema, dok je EU to upravo zato napravila, jer su trgovci postali 'bezobrazni'...

-danas, posotji razuman rok, za sve. Zna se koliko radnih sati je potrebno za neki posao, neurokirurgija ili pećenje ćevapa.. zna se, uzme se eventualno mala rezerva i to je razumno. Nije razumno čekati ćevape recimo 12 sati.. možda 12 minuta dok remont nuklearke može trajati dva mjeseca. Razumno je ono što je normalno. Nerazumno bi bil osve ostalo, otezanje i sl.

-jedini današnji rok je 15 dana za odgovor na žlabu, kao što to recimo moraju sve javne isntitucije na postavljeno pitanje.. to je zakon i trgovac ga se mora pridržavati. Može li on otezati? -može, jer i njemu zakoni daju rokove, razumne.. no koji smisao je u tome? Namjerno? Bez razloga? ... trgovac nema poseban razlog otezati, serviser također.. i razuman rok je ugl kraći od tjedan dana za većinu servisa. Pitaj, nazovi, .. i koji će odgovor biti? 30 dana ili 45 (ne kao ranji rok nakon čega bi ih utužio.., nego pitaj kad može biti govoto..) to je razuman rok, ne utuživ i sl. rok koji kad je prekoračen postaje osnova za tužbu-kaznu.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 30.4.2018 15:34 (ihush).
11 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...

...dok je EU to upravo zato napravila, jer su trgovci postali 'bezobrazni'...

-danas, posotji razuman rok, za sve. Zna se koliko radnih sati je potrebno za neki posao, neurokirurgija ili pećenje ćevapa.. zna se, uzme se eventualno mala rezerva i to je razumno. Nije razumno čekati ćevape recimo 12 sati.. možda 12 minuta dok remont nuklearke može trajati dva mjeseca. Razumno je ono što je normalno. Nerazumno bi bil osve ostalo, otezanje i sl.

-jedini današnji rok je 15 dana za odgovor na žlabu, kao što to recimo moraju sve javne isntitucije na postavljeno pitanje.. to je zakon i trgovac ga se mora pridržavati. Može li on otezati? -može, jer i njemu zakoni daju rokove, razumne.. no koji smisao je u tome? Namjerno? Bez razloga? ... trgovac nema poseban razlog otezati, serviser također.. i razuman rok je ugl kraći od tjedan dana za većinu servisa. Pitaj, nazovi, .. i koji će odgovor biti? 30 dana ili 45 (ne kao ranji rok nakon čega bi ih utužio.., nego pitaj kad može biti govoto..) to je razuman rok, ne utuživ i sl. rok koji kad je prekoračen postaje osnova za tužbu-kaznu.

nisam siguran da se išta promijenilo u našim ili eu propisima u posljednjih 10 godina, konkretno u smislu "razumnog roka"

to što ti pričaš ovisi o okolnostima, a okolnosti se utvrđuju prema obrazloženju trgovca/servisera - mo'š ti sad pričati do sutra što je tebi razumno ili ne, ali ako servis ponudi valjano (ili barem nadležnom tijelu valjano) obrazloženje za neki duži rok i to nadležno tijelo prihvati, možeš se ti slikati sa svojim mišljenjem

 

recimo, tužiš ih resornoj inspekciji jer ti pokvarenu grafu drže duže od mjesec dana i oni inspekciji odgovore kako se razumni rok protegao na više od mjesec dana zbog neuobičajenog kvara grafičke za koji su grafu morali slati proizvođaču da utvrdi spada li pod garanciju - a proizvođač u jamerici

 

evo ti konkretan primjer kako dobar trgovac rješava taj problem - kolegi je crkao iiyama monitor pola godine prije isteka gare - monitor smo predali dostavnoj službi i trgovina iz češke nas je obavijestila par dana kasnije da su ga dobili i da ga šalju na servis, pa kad dobiju izvještaj od servisa da će odlučiti o slučaju

15 dana kasnije šaljem upit što se događa - kažu servis još ništa nije javio, ako se ne javi do određenog datuma, ukupno 30 dana od mog podizanja slučaja, vraćaju mi lovu bez obzira što servis kasnije rekao

i tako je bilo, servis nije javio ništa niti nakon 25 dana i točno 30 dana od podizanja warranty claima, lova je sjela na račun

kako i zašto servis nije odgovorio toliko dugo, nemam pojma nit me briga

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-ne.

i btw, primijeti da navodiš 'obrazloženje trgovca'.. nešto razumno-logično-objašnjivo, to je ok, tad može i tad postoji razuman rok, što god bilo navedeno, npr pao avion i traži se crvena kutija jer je baš u njoj ta komponenta.. no to može u filmovima, u realnosti, što je ovlašteni servis ili distributer za neko tržište? Rok kad postoji, može biti razuman, može biti prekoračen itd. ovinso o tome snose se posljedice ugovora npr kupac traži i dobije povrat ili zamjenu.

-nema razumng roka ako oni ne odrede datum-rok, o tome govorim.. tj kad predaš stvar, kad dođe do servisa, tad se već okvirno mora znati rok i tek ako se nešto (što god sas smisliš..) desi, možemo govoriti o produljenju razumnog roka. Bez takve čudnovate (ne)zgode, razuman rok je unutar par dana, što god popravljao do tjedan.

 

a probaj pronaći nešto suprotnog, osim kao izuzetak koji će potvrditi pravilo.

eto, ti si riješio unutar 30 dana, jer to su rokovi korespondencije (ne servisa), tj kad ti moraju dati odgovor (pazi, dati odgovor nije popravak konkretne stvari, nego odgovor-papirnati, kad, što, zašto.. itd..). kad su ta dva roka istekla, lova sjeda, što ti to govori o razumnom roku pod garancijom u ovlaštenom servisu? .. jednostavno mora ili se bave pogrešnim poslom.

 

btw, priča o slanju proizvođaču je samo priča.. jer to je stvar ovlaštenog (i osposobljenog) servisa.. + ne razmišljaj sam o PCju jer ni zakon nije za PC, nego o svim robama, auto, tv.. frižider, ne šalju se proizvođaču, to radi servis. PC komponente se ne popravljaju, jer ih proizvode samo par firmi.. nije to lotanje i lupanje čekićem. Grafa-cpu.. radi ili ne radi, ako ne radi, dobijaš novu komponentu-zamjenu ili novac. Izmišljanje slučajeva kad se nešt šalje (kome, CSIju?..) je samo izmišljanje.. i tad inzistiraš na papirologiji, dokazu da se nešto takvog stvarno čeka no to bi prije spadalo u spor oko toga priznaju li kvar pod garanciju ili osporavaju.. tad se može ''vještačiti'' .. u normalnom poslu, kad nema opsoravanja, tad je to besmislica tj trošak je desetak puta veći od vrijednosti.

 

kad navedeš da je npr proizvođač u americi.. ili kini, pa što? Distributer mora osigurati ovlašteni servis tu, neovisno o zemlji porjekla.. inače se krši zakon. Tad nema baš nikakvog razloga osim neosposobljenosti, slanja komponente nekamo.

Pokušajmo ostati razumni s razumnim rokom.. :))

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 30.4.2018 17:01 (ihush).
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
picajzla0707 kaže...

imaš li konkretan broj dana koji spada u razuman rok ili ne?

ne pitam te ovo zato jer mi se prepucava, nego zato jer olako drugima govoriš da pričaju nebuloze, a nisam siguran imaš li uopće pojma o čemu govoriš i znaš li koja je pozadina priče oko pojma "razuman rok" u trgovinskim odnosima i od kuda je prenesen u naše zakonodavstvo

 Kao sto sam ti vec napisao, imam i previse postova na ovu temu i nista olako ne govorim, samo cinjenicno. Za pocetak odi na prvu stranicu i sve sam ti napisao sto trebas znat koliki je razuman rok i zbog cega nije tocno definiran u zakonu. Da bi znao koliki je, prvo naravno trebas imat "razum". Mnogi trgovci, u odsustvu privole (prijave inspekciji) taj razum izgube, ali ga vrlo brzo povrate nakon sto skuze da taj rok prati inspektorat. Tko prica nebuloze ili ne, jasno se vidi u temi, ja sam dovoljno puta stao iza svojih rijeci, sto u temi, sto u drugim koja se ticu ovog sa svojim savjetima i ne znam za jos jedan slucaj (iako se rijetki vrat natrag) da je bilo krivo savjetovano. Ti s druge strane, s 45 dana, pricas nebuloze.

picajzla0707 kaže...
zašto sam spomenuo 45 dana - zato jer je rok koji se koristio u praksi, nije bezveze i u "pitanja i odgovori" resornog ministarstva navedena ta brojka

a osobno sam o tome dobio informacije iz više izvora prije 10-ak godina kad mi je urednik dao zadatak istražiti sve o tom fantomskom razumnom roku za jedan dnevni list

tih 45 dana su mi spominjali suci, udruge potrošača, čak mi je i tadašnji glavni državni inspektor (mislim da je bio kruno kovačević) odgovorio kako savjetuju građanima koji to prijavljuju da se pričeka 45 dana i da se onda ponovo pokrene prijava

a da nisam 100% siguran sam dodao jer nemam pojma kakva je trenutno praksa

Ja sam se isto tako prije 30 godina raspitivao zasto nema demokratskih izbora te je partija na vlasti, dobio sam odgovor da je to zato jer je tako i da ne pitam previse. Tvoja poanta?

Ako nemas o necemu konta, onda nemoj pisat nebuloze, po 100ti put. Nikakva praksa od 45 dana nije, niti ce itko iz inspektorata predloziti da se ceka s prijavom 45 dana, ni sad, ni prije 10 god jer je zoo u slicnom stanju na snazi od 2005te. 45 i 30 dana su "u praksi" jer je za vrijeme juge, i vrijeme nakon toga jos uvijek bilo svugdje po jamstvenim listovima oznaceno "popravak unutar 45 dana" pa nakon sto je to promjenjeno ljudi su se i dalje nastavili drzat toga, pa je to ostalo u narodu iako veze s vezom nema.

Trenutna praksa se vrlo lako provjeri. Bilotko ko je ikakvu prijavu radio nakon 10-15 dana recimo za nesto sto je u tom periodu trebalo biti rjeseno ce potvrditi istu stvar, jer nije dobio odgovor od inspektora "molim vas pricekajte razumni rok od 45 dana pa posaljite prijavu" vec je inspektor odmah po prijavi pristupio rjesavanju slucaja. Da se ovim bavis, znao bi.

picajzla0707 kaže...

nisam siguran da se išta promijenilo u našim ili eu propisima u posljednjih 10 godina, konkretno u smislu "razumnog roka"

to što ti pričaš ovisi o okolnostima, a okolnosti se utvrđuju prema obrazloženju trgovca/servisera - mo'š ti sad pričati do sutra što je tebi razumno ili ne, ali ako servis ponudi valjano (ili barem nadležnom tijelu valjano) obrazloženje za neki duži rok i to nadležno tijelo prihvati, možeš se ti slikati sa svojim mišljenjem

 

recimo, tužiš ih resornoj inspekciji jer ti pokvarenu grafu drže duže od mjesec dana i oni inspekciji odgovore kako se razumni rok protegao na više od mjesec dana zbog neuobičajenog kvara grafičke za koji su grafu morali slati proizvođaču da utvrdi spada li pod garanciju - a proizvođač u jamerici

 Pa ako ponude valjano/razumno objasnjenje onda je to razumno objasnjenje?

Sto se tice ovog svog primjera da se protegao jer su morali slati proizvodjacu, vidi se da ne razumijes kako reklamacijski proces ide. Mene kao kupca apsolutno ne interesira njihovo cekanje jer se oni medjusobno moraju ispregovarat tko ce kome sto kompenzirat. Onog trena, kad ti kao kupac snosis trosak trgovanja (a to je trosak koji ce trgovina imat dok se reklamacija ne rijesi kroz negativni saldo, minus, manjak radi zamjenskog proizvoda blabla) ti si ispao mudonja i trebas takvu trgovinu sto prije prijavit, jer kao sto sam milion puta napisao, trosak trgovanja se NE SMIJE prenositi na kupca. Ako se profit ne prenosi, ne prenosi se ni trosak trgovanja, a u to spadaju svakojaki rizici koje mene kao kupca ne interesiraju.

Ako te konkretni slucajevi zanimaju, imas i tu u temi evo povise tebe doslovno isti primjer (a ima ih jos u temi) jer trgovina/servis nesto ceka od proizvodjaca pa mu je savjetovano da ih prijavi, evo kolega je odmah dobio novce natrag, odjednom se vise ne mora nista cekat, ili se promptno dobije proizvodjacev odgovor...

11 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...

sve sam ti napisao sto trebas znat koliki je razuman rok i zbog cega nije tocno definiran u zakonu.

 

Da bi znao koliki je, prvo naravno trebas imat "razum"...

a moj sinko, što si ti sve nadrobio ovdje, žalibože ljudi koje ti savjetuješ 

 

razuman rok točno nije definiran u zakonu zato jer si ti nešto "napisao", već zato jer smo to preuzeli iz svjetske i europske regulative poput primjerice un konvencije cisg, koju možeš naći na ovom linku

pročitaj je, obrazuj se... nije sramota biti neuk, ali jest sramota glumiti pamet i znanje gdje ga nema

 

ti si stvarno zabrijao, da "moraš imati razum"... 

sandokan111 kaže...

Ja sam se isto tako prije 30 godina raspitivao zasto nema demokratskih izbora te je partija na vlasti, dobio sam odgovor da je to zato jer je tako i da ne pitam previse. Tvoja poanta?

 

Ako nemas o necemu konta, onda nemoj pisat nebuloze, po 100ti put. Nikakva praksa od 45 dana nije, niti ce itko iz inspektorata predloziti da se ceka s prijavom 45 dana, ni sad, ni prije 10 god

 

...Da se ovim bavis, znao bi.

 usporedba s partijom ti je glupa, da gluplja nemere biti - ako ne razumiješ što je službeni odgovor državnog inspektorata, resornog ministarstva i udruga potrošača na novinarski upit, onda rasprava s tobom ide u pravcu teorija zavjera i očito je da si nesposoban za normalnu raspravu (hint - kako se raspravlja imaš odmah na početku tema bug foruma)

 

ajd ostavi se ćorava posla i ponavljanja: nebuloza, nebuloza, nebuloza... vidiš da ti se pogoršava

 

ne bi vjerovao, ali vidi gle čovca koji se "time" bavi, pa također spominje 45 dana - link

dakle ne neko lupetalo s foruma, nego tajnik udruge potrošač, što samo po sebi ne bi bila neka referenca da iste informacije nisam dobio u odgovoru od nadležnih službi

sandokan111 kaže...

 Pa ako ponude valjano/razumno objasnjenje onda je to razumno objasnjenje?

 ako ponude objašnjenje koje zadovoljava nadležnu službu, odnosno (da ti nacrtam) - službu koja će ti reći što je razuman rok ukoliko uđeš u spor s trgovcem, onda je to valjano objašnjenje i ti dalje možeš ulagati žalbe, plaćati sudske troškove i ovdje na forumu glumiti pamet i dalje

 

na kraju ukratko: lupetaš gluposti i nemaš pojma, te stoga s tobom više neću raspravljati jer nisi ponudio niti jedan normalan argument, osim tvrdnji koje izvlačiš iz dupeta...

 

 

9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
picajzla0707 kaže...

a moj sinko, što si ti sve nadrobio ovdje, žalibože ljudi koje ti savjetuješ 

 

razuman rok točno nije definiran u zakonu zato jer si ti nešto "napisao", već zato jer smo to preuzeli iz svjetske i europske regulative poput primjerice un konvencije cisg, koju možeš naći na ovom linku

pročitaj je, obrazuj se... nije sramota biti neuk, ali jest sramota glumiti pamet i znanje gdje ga nema

Osim sto nebuloze pricas, sad je jasno i da imas problema s procitanim tekstom, tako da si vec lagano svrstan u kategoriju trola. Nigdje ne pise da je to uvedeno u zakon jer sam ja nesto napisao?!!? Ovakve zakljucke samo beskorisni trol moze izvlacit tako da ocito da ti je dosadno. Vec sam o tome pisao znaci tocno to sto pise, da mi se ne da ponovno pisati nesto sto sam vec objasnio, pogotovo nekome tko mirise na trola.

picajzla0707 kaže...
ako ne razumiješ što je službeni odgovor državnog inspektorata, resornog ministarstva i udruga potrošača na novinarski upit, onda rasprava s tobom ide u pravcu teorija zavjera

Partija je relevantna isto kao i sto si ti nesto mozebitno dobio prije 10g (a nisi). Mozda prije 20ak, al sad sumnjam vec u sve sto napises.

picajzla0707 kaže...
na kraju ukratko: lupetaš gluposti i nemaš pojma, te stoga s tobom više neću raspravljati jer nisi ponudio niti jedan normalan argument, osim tvrdnji koje izvlačiš iz dupeta...

Ajde barem smo nesto konkretno sad rijesili i dosli do kraja. Samo ti lupetaj gluposti o 45 dana razumnog roka i dalje. Sad vec ima dovoljno slucajeva tu u temi koji opovrgavaju tvoje gluposti tako da drago mi je da smo zavrsili s ovim zagadjivanjem teme. Nastavljamo dalje u revijalnom tonu.

16 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Bez uvrede. Ne da ti se pisat ono sto si vec napisao ali ti se da pisat da ti se ne da napisat sto si vec napisao...

Onda ako mu zelis objasniti svojim pisanjem, nadji post, okaci link i tako si ga rijesio jednim udarcem. Ovak ste samo naspamali za k.

Btw, sad zbog novog zakona o zastiti osobnih podataka jos ce vise biti problema s reklamacijama jer poslovnice ni servisi nece smjeti imati arhivu s osobnim podacima ljudi, pogotovo kaj se tice zapisnika koji ce se morati unistavati cim se reklamacija rijesi.
Poruka je uređivana zadnji put pon 30.4.2018 22:59 (ukay1000).
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ukay1000 kaže...
..
 Btw, sad zbog novog zakona o zastiti osobnih podataka jos ce vise biti problema s reklamacijama jer poslovnice ni servisi nece smjeti imati arhivu s osobnim podacima ljudi, pogotovo kaj se tice zapisnika koji ce se morati unistavati cim se reklamacija rijesi.

 -ne. Račun, barkod robe/artikla.. to nije osobni podatak, to je poslovni podatak, recimo čak njihov. Ime osobe koja kupi računalo nema veze s tim niti ga imaju razloga čuvati, istovremeno, osoba kad daje svoje osobne podatke u servisu, npr ime-telefon, to radi dobrovoljno, uz pristanak... i nema nikakvih posebnih problema.

+ treba primijetiti, nije zakon o zaštiti osobnih podataka, nema riječi osobnih.. nego samo podataka i tad su moguća razna tumačenja, npr uz temu vezano jamstvo za fizičke osobe i pravne-firme.. 2god .. ili 1 god (snalažljivost naših trgovaca, jer jamstvo je stvar proizvođača, distrubutera.. i nitko globalno ne radi tu semantičku razliku osim naših trgovaca, manjeg dijela)

 

.. za 45 dana, rokove, razuman rok.

Koliko traje neki servis-popravak? Ne samo za PC nego za sve robe.. recimo kad nema 'problema', kad su stvari normalne? To je razuman rok, razumno je i npr reći da je danas praznik i da posao neće biti danas obavljen, jer je praznik-neradni dan. Razuman rok je onaj rok u kojem se bez nekih izuzetaka/iznenađenja/nesretnog događaja/više sile.. nešto može obaviti. Razumni rok, nije kranji zakonski rok. Kranji rok je upravo to, nakon čega u slučaju reklamacije-popravka, kupac ima pravo na npr povrat novca, zapravo ima to pravo čitavo vrijeme ali trgovac ne mora prije tog roka kad ga zakon natjera. Taj rok nije razuman rok za otklanjanje kvara, to je onaj rok kad trgovac-servis ne otkloni kvar, kad oteže do posljednjeg trenutka kojeg zakonom može iskoristiti.. zapravo, ne zakonom, jer mu zakon ne propisuje taj rok, nego eto tako se uvriježilo mišljenje-praksa, jer nigdje u zakonu se ne navodi nekih 45 dana, najmanje u razumnom roku.

-koliko traje prosječan/većina popravaka u servisu? PC, vešmašina, auto..? Koliko je to u odnosu na 30-45 dana? Što je razumno-realno ili kranje nakon čega su sankcije?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ukay1000 kaže...
Bez uvrede. Ne da ti se pisat ono sto si vec napisao ali ti se da pisat da ti se ne da napisat sto si vec napisao...
Onda ako mu zelis objasniti svojim pisanjem, nadji post, okaci link i tako si ga rijesio jednim udarcem. Ovak ste samo naspamali za k.

 Naravno. Napisati "vec sam o tome pisao" je jedna recenica. Objasnjenje razumnog roka je vise desetaka. Ne da mi se traziti post za nekog tko smrdi na trola, pogledaj definiciju trola pa ce ti bit jasnije. Da je tesko, ajde de, al je u temi u kojoj pisemo.

11 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...

...Razuman rok je onaj rok u kojem se bez nekih izuzetaka/iznenađenja/nesretnog događaja/više sile.. nešto može obaviti

 

... nego eto tako se uvriježilo mišljenje-praksa, jer nigdje u zakonu se ne navodi nekih 45 dana, najmanje u razumnom roku.

-koliko traje prosječan/većina popravaka u servisu? PC, vešmašina, auto..? Koliko je to u odnosu na 30-45 dana? Što je razumno-realno ili kranje nakon čega su sankcije?

kad zakon ne propisuje izričito koji je rok, onda se koristi praksa

ako se kojim slučajem odlučiš tužiti trgovca jer smatraš kako je razuman rok prekoračen nakon recimo 30 dana, vrlo lako bi se moglo dogoditi da sud iz prakse uzme tih 45 dana kao granicu koju smatra razumnom i odbaci tvoju tužbu, tim više ako tuženik izmudrija neki razlog zašto rješavanje tvojeg problema traje duže

 

a da je 45 dana za uobičajen rok koji toleriraju inspekcija možeš vidjeti i iz teksta u večernjem listu, koji nije star niti 10 niti 20 godina, već ga je čovac iz udruge potrošač pisao prije 5 godina

to samo pokazuje da se ništa u našem sustavu nije mijenjalo otkako sam istraživao problematiku prije 10-ak godina

 

možemo mi trkeljati ovdje na forumu što hoćemo, ali treba ponešto znati o tome

nije to problem koji je specifičan za hrvatsku i sadašnje vrijeme, kao niti za problematiku rješavanja garancije - pojam "razumni" se javlja na desetke mjesta u un-ovoj konvenciji, zakonima o pravima potrošača i svim drugim dokumentima koji se time bave, a još na više mjesta taj pojam je predmet brojnih rasprava i pravnih zavrzlama

evo ti linkovi na problematiku "razumnosti" rokova koje su pisali strani stručnjaci - linklink

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-čovac trkelja.. i to što je prije 5g tekst, opet mu je mozak u desetljeću prije. :) ili misliš da je nepogriješiv, jedini tumač zakona/prakse?

-ako već čitaš, vidjet ćeš i objašnjenje, idući članak, cipele.. danas se to rješava lako, (jedna tema, VGA HGspot..) jer sve je u bazi, barkod očitaš i imaš sve, račun, garanciju.. pa do tog da npr više nema pečata-potpisa, niti se npr garancija vadi iz kutije, nije ni nužno imati je kao komad papira.. odnosno ne ideš u servis nego korsitiš trgovca za to.

.. istina, npr prehranbeni prozivodi, vjerojatno i cipele (ako nemaju barkod, oznaku..) može biti odbijeno, jer račun je samo dokaz da si kupio upravo u toj trgovini, ne u nekoj drugoj. Dok sve što je u toj trgovini pa i prodano, mora postojati u bazi, mora se čuvati kao poslovni podatak +10 godina. Ne treba danas ni račun, ni papirnata garancija..

 

ili kao kontraargument, konstantno objašnjavaš ono što se inače naziva namjerno otezanje.. ''tim više ako tuženik izmudrije neki razlog..'' .. jel ti jasno o čemu govorimo? Jel razlikuješ razuman rok za bilo što od isteka roka, svih rokova, kranjeg roka ili utuživog roka? Čemu uopće razne riječi kao ih ne razlikujemo po smislu-značenju?.. itd.

 

primjer, koji je razuman rok za slanje pisma, pošiljke? npr iz ST u ZG ili iz Roterdama, Pekinga, Sidneya..?

-što je ovlašteni servis i što je zakonski preduvijet prodaje neke robe na nekom tržištu, npr garancija, rezervni dijelovi dostupni određeni broj godina itd.. kao dio obaveznog lanca.

 

-razumiješ li da je jedini rok, kojeg 'može otezati' npr onaj od 15 dana za odgovor.. pazi, odgovor nije rješavanje/popravak, odgovor može biti pozitivan/negativan ali to je jedino što zakon daje rok 15 dana, nakon čega su recimo 'krivi'.

 (na neki zahtijev druga strana može odgovoriti odmah, isti dan.. ali mora do 15 dana, nakon tog je automatizam).

 

-zašto se u primjeru konstantno ide na 'navlačenje-izvlačenje' trgovca? Koji interes u normalnom poslovanju bi bio za to? Ne osporava jamstvo (npr za komponente da je korisnik sam oštetio i sl. ako želi, to je daleko lakše, odbije garanciju..). Ako je kvar zaprimljen pod garancijom, trgovac jednostavno nema razloga otezati, još manje izmišljati razloge otezanja.

-protiv takvih izmišljanja, jednostavno treba tražiti trenutno stanje, radni nalog servisa. Tad se lako potvrdi što je obavljeno u kojem vremenu i jeli to razumno.

-ideš mijenjati gume na autu, vulkanizer ti kaže, dođite za 15min.. ili dođite za 2h.. ovisno o gužvi, .. to je razumno. Da kaže, dođite za tjedan, to nije razumno mada je daleko ispod tvojih 45 dana.. Naručiš pizzu, dostavu, stigne za 10min-30min.. to je razumno, ako stigne sat kasnije to je kašnjenje.. može biti opravdano gužvom na cesti, nesrećom.. no ne normalnim poslovanjem ili izmišljanjem razloga iz neke namjere..

-trgovac nije pisac bajki, nema razloga izmišljati, nasuprot, dužan je poslovati u skladu sa zakonom i pozitivna praksa je biti dobar trgovac, time si stvara reklamu koja se ne može platiti u medijima.

 

ako sve/većinu kvarova, trgovac/servis riješi u recimo 3-8 dana.. tad je razumno očekivati da će i 'moj' kvar biti riješen u takvom roku, kao što je razumno očekivati da ćeš ako kreneš na put ZG-ST stići za recimo 2-3-4 sata.. no može se desiti da kasniš, da nikad ne stigneš.. i tad postoji konkretan objašnjiv razlog, ne neki izmišljeni. To je razuman rok, ne izmišljeni rok. za sve tražiti papire, stanje.. i kad će stići dio/zamjena ako je to ono što se čeka. Zbroj tih vremena potrebnih za dostavu+popravak je razuman rok, dok je izmišljeni rok samo to..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sri 2.5.2018 11:27 (ihush).
11 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...

1. -čovac trkelja.. i to što je prije 5g tekst, opet mu je mozak u desetljeću prije. :) ili misliš da je nepogriješiv, jedini tumač zakona/prakse?

 

-zašto se u primjeru konstantno ide na 'navlačenje-izvlačenje' trgovca? Koji interes u normalnom poslovanju bi bio za to? Ne osporava jamstvo (npr za komponente da je korisnik sam oštetio i sl. ako želi, to je daleko lakše, odbije garanciju..). Ako je kvar zaprimljen pod garancijom, trgovac jednostavno nema razloga otezati, još manje izmišljati razloge otezanja.

-protiv takvih izmišljanja, jednostavno treba tražiti trenutno stanje, radni nalog servisa. Tad se lako potvrdi što je obavljeno u kojem vremenu i jeli to razumno.

 

ako sve/većinu kvarova, trgovac/servis riješi u recimo 3-8 dana.. tad je razumno očekivati da će i 'moj' kvar biti riješen u takvom roku, kao što je razumno očekivati da ćeš ako kreneš na put ZG-ST stići za recimo 2-3-4 sata.. no može se desiti da kasniš, da nikad ne stigneš.. i tad postoji konkretan objašnjiv razlog, ne neki izmišljeni. To je razuman rok, ne izmišljeni rok. za sve tražiti papire, stanje.. i kad će stići dio/zamjena ako je to ono što se čeka. Zbroj tih vremena potrebnih za dostavu+popravak je razuman rok, dok je izmišljeni rok samo to..

1: eh, čovac trkelja - a lik se s tim problemima susreće svakodnevno

dakle, on trkelja, a što je onda ovo na forumu? pravni savjet iza kojeg stojiš? hoćeš li ti platiti sudske troškove nekome tko te posluša i uputi se pred sud s tvojim tvrdnjama kako je razuman rok za rješavanje garancije par dana, 10 dana ili 20 dana?

također, što je s 45 dana u pitanjima i odgvorima resornog ministarstva - jel i to trkeljanje ili "slučajno" odabran broj? što je s inspekcijom i njihovom praksom, jel i to trkeljanje?

 

2. ide se na "navlačenje-izvlačenje trgovca" zato jer se pitanje razumnog roka postavlja u slučaju kad potrošač misli da ga trgovac zavlači, ne kad se sve riješi u nekom normalnom roku

nažalost, svako malo netko naleti na problem kad se problem garancije rasteže i više od 45 dana

 

3. i opet - ono što ti navodiš jest razumno za normalan tijek, no ne znači da ne postoje izuzeci i za takve izuzetke se i poteže pitanje razumnog roka

a da se takve stvari događaju, ne samo kod nas, možeš vidjeti iz onog mog primjera sa monitorom - servis jednostavno preko 20 dana nije odgovorio alzashopu što je s proizvodom iako su im i oni sami slali više upita

na koncu, kao tvrtka koja si to može priuštiti, oni su mi vratili lovu u potpunosti bez da im je servis odgovorio jel kvar ulazi u garanciju - kod nas će trgovac čekati i čekati

zato i postoji "razumni rok" da pokrije i takve situacije, a koliko je točno broj dana "razumno" čekati, to će ti kazati sudac ukoliko to odlučiš istjerati na čistac

 

vi ste ovdje uprli dokazati nešto što se nemere dokazati i o čemu se vode pravne rasprave već godinama, a da još niti za jedan svoj argument niste dali konkretan primjer, sudsku praksu, link ili nešto četvrto... sve vam se svodi na - trkeljanje "čovaca" s foruma 

 

 

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

1. -da. ; -da.

2. .. ?

3. ?

 

.. ako želiš, nazovi ga, društvo.. i vidi-pitaj za objašnjenje razumnog roka.

protupitanje, hoćeš li ti platiti nekom sudske troškove? Zašto bi ih plaćao? Točno, sve ovo je trkeljanje. :)

-varaš se, osobno iskustvo, može čak od prošlog tjedna.. jednostavno nisu davali nikakav rok, osim 'ne znamo' ili 'vanjski servis'.. tad sam im ja zadao rok (3 dana) i čak su iznenađujuće sve riješili u jednom danu. Posao trgovca nije zavlačiti kupca, garancija nije razlog za odugovlačenje. Popravak van garancije ima također rokove, dođeš u servis i kažu ti kad će cca biti gotovo, javit će.. i to je to, to je razuman rok. Izvlačenje-otezanje nije razuman rok. Možeš li to prihvatiti kao normalno? Možeš li prihvatiti da ipak većina kupaca-ljudi ne zna kako ostvariti svoja prava i jednostavno šute-dozvoljavaju takvu bahatost (pa i neznanje) trgovaca. Zato čekaju.. umjesto da traže konkretan rok, kojeg svaki servis mora znati kad preuzme posao. Razumno je i produžiti rok ukoliko se desi nešto nepredviđeno-opravdano. Nerazumno je držati se npr 45 dana.. i što? stoji uređaj na polici i skuplja prašinu? Što se s time radi 45 dana? ... i razlika, nakon tog ide zaakonski automatizam (to je pandan kazna-krivica) i tad trgovac MORA isplatiti, dok je razumno u poslovanju očekivati da se problem riješi i prije prije isteka razumnih ili svih rokova.

 

Razumni rok niej otezanje ili muljanje s papirima-jamstvom, nije pingponganje i igranje gluhog telefona, od zakonski prebačene odgovornosti na trgovca koji se desio kad? .. EU 2godine + materijlani nedostatak koji je neivisan o garanciji. Zato ti je onaj link beskoristan, kao što bi bio neki od priej +10 godina, jer su se svtari promijenile, zakoni .. i sad je ipak malo više reda u svemu. (osim što mali čovjek, kupac i dalje nema pravu zaštitu, pa ni od takvih udruga, dok se sam nekako ne izbori.. mora nešto znati, biti uporan, tražiti.. tad se sve može pa i poštivati razumne rokove).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice