HP Omen

poruka: 16
|
čitano: 5.594
|
moderatori: pirat, XXX-Man, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
14 godina
offline
HP Omen

bez garancije

17,3" FHD IPS
i7-7700HQ
16 GB DDR4
128 GB SSD
1 TB HDD
GTX 1050Ti 4GB
Windows 10 Home

12 godina
offline
Re: HP Omen
Idealist kaže...

bez garancije

17,3" FHD IPS
i7-7700HQ
16 GB DDR4
128 GB SSD
1 TB HDD
GTX 1050Ti 4GB
Windows 10 Home

 Zašto nema garancije? Istekla?

14 godina
offline
Re: HP Omen

da

12 godina
offline
HP Omen

Nemoguće da je istekla, model nije 2 godine kod nas prodavan... Ako je stvarno si ga valjda uzeo po izlazku :P

Hearthstone: Maks0806#2960
Poruka je uređivana zadnji put sub 8.12.2018 13:03 (maks0806).
14 godina
offline
Re: HP Omen

garancija je trajala godinu dana

12 godina
offline
Re: HP Omen

Nemoguće, mora biti zakonski bar 24mj

 

Hearthstone: Maks0806#2960
14 godina
offline
Re: HP Omen

ne i za pravne osobe

15 godina
offline
Re: HP Omen
Idealist kaže...

ne i za pravne osobe

-stvar tumačenja zakona.. i naši trgovci to tako maštovito tumače.

-trgovac ne tumači zakon, provodi ga ili kazna.. samo inspektorat mora proraditi. .. mingo.hr

-jamstvo daje proizvođač, kroz distributera, piše na deklaraciji, piše na originalnim papirima prije prijevoda, može biti i problem prijevoda.. no ne postoji firma-osoba razlika, tj trgovci ne slučajno to privatno prevedu kao osobno kao da ne postoji privatno vlasništvo/privatna firma i to prevedu kao privatno/osobnu potrošnju.

-druga stvar je što se zakon o zaštiti potrošača jednako odnosi na kranjeg potrošača, osobe, kućnog.. mada ni to zakon nigdje ne navodi niti razlikuje osobu-firmu (jer je pravna definicija = ''osoba'' koja može biti pravna ili fizička itd..).

-dakle, stvar je samo tumačenja.. i maštovitosti. + firma bi trebala biti dovoljno jaka da joj pravno nije problem ostvariti gamranciju (za razliku od 'malog čovjeka' kojeg je zakon dodatno zaštitio upravo od ovakve samovolje trgovaca. Zato su ti zakoni u EU i uvedeni..).

-ali, kod nas je sve 'neobično', jer se i to zloupotrebljava, ljudi kupe na račun firme zbog PDVa.. i zato šute, jer je problem porezni prekršaj, dok lukavi trgovac koristi sva raspoloživa sredstva što je legitimno ali ne i legalno ili barem upitno dok nam netko 'nadležan' ne pročita-protumači zakon ili ispravi prijevod s eng. u jamstvu proizvođača. itd..

 

edit-1:

+važno! treba razlikovati različite riječi, različite osnove, mada su neke stvari slične.. pravno 'slično' ne znači ništa.

-zakon o zaštiti potrošača, tumačenje da se odnosi na fizičke-osobe, ne na pravne (firme/institucije). Može..

-taj zakon štiti kupca (malog-osobu) od ''loše robe'' i samovolje trgovaca koji su ''jači''. Ne štiti firme jer firmama to nije potrebno (imaju pravni tim itd.).

-odgovornost trgovca za materijalni nedostatak nema veze s jamstvom-garancijom proizvođača, to su dvije odvojene-različite stvari/osnove. U slučaju mat.nedostatka, sve se dogovara tegovac-kupac + to EU propisuje minimum 2 godine.

-jamstvo/garancija je stvar proizvođača (branda, imagea, kvalitete/reklame). Trgovac nema baš ništa s jamstvom, ne tumači ga, ne uvjetuje nego je smao posrednik kojeg je zakon obvezao na posredovanje, zaprimi reklamaciju, pošalje u servis/distributeru i isporuči ispravno ili vrati novac kupcu. Trgovac je u tome samo karika u lancu. Druga osnova koja sa zakonom o zaštiti potrošača nema ništa, mada su to dvije osnove koje služe istom cilju, istoj stvari a kupac bira po kojoj osnovi će nešto reklamirati. Ako je uređaj pod jamstvom (ne mora postojati jamstvo za sve, može biti nula, godina-2-3-5+...) tad je jamstvo najbolja osnova reklamacije + zamjenom se dobija novo + novo jamstvo/račun ili povrat novca po računu. Za mat. nedostatak je ''slično'' ali se sve dogovorom-pregovorom-cjenkanjem dogovaraju dvije ugovorne strane, kupac-trgovac i nema veze s ovlaštenim servisom, distributerom, proizvođačem, jamstvom itd.. pa tad npr roba može biti zamjenjena za neki drugi brand dok pod jamstvnom isključivo isti, ista serija-model itd. itd.

-ne miješati te dvije različite stvari, skoro da nikakve veze nemaju (mada obje služe zaštiti kupca od loše robe, kvara.. dok je razlika, tko taj kvar-popravak pokriva/plaća i zakon je uveden kad ne postoji jamstvo, na teret trgovca).

 

edit-2: za konkretan primjer, može je provjeriti jamstvo kod proizvođača (trgovac baš ništa s tim nema, osim što je karika u lancu, koji mora sulom zakona to obaviti i već je dobio novac-maržu ...) hp-warranty.

-konkretan model ima 5god jamstva. itd..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 10.12.2018 13:17 (ihush).
12 godina
offline
Re: HP Omen

Nema to veze, provjereno na Iphoneu 6s i na Lenovo Miix 320 dreku od tablet/laptopa koji su službeno 12mj. Prodani pravnim osobama

Hearthstone: Maks0806#2960
Poruka je uređivana zadnji put pon 10.12.2018 13:08 (maks0806).
15 godina
offline
Re: HP Omen
maks0806 kaže...

Nema to veze, provjereno na Iphoneu 6s i na Lenovo Miix 320 dreku od tablet/laptopa koji su službeno 12mj. Prodani pravnim osobama

 -što nema veze?

+ apple ima drugačije jamstvo, zakon ne propisuje jamstvo proizvođaču, ne mora uopće postojati upravo zato je uvedeno odgovornost trgovca za materijalni nedostatak +2godine, dok samo kod nas (maštovito) postoji takav prijevod-tumačenje da postoji razlika između firme (pravne osobe) i fizičke osobe, jer je riječ privatno itd..

-ako proizvođač daje jamstvo npr 5god, to baš nikakve veze s trgovcem nema, ne može to trgovac priomijeniti itd. (sve ostalo su prijevare, npr protecto jamstvo koje se tako ne bi smejlo nazivati, nego dopunsko osiguranje kao kuće-auta (kasko i sl..) .. od npr požara.

 

+ npr ni račun nije nužan, samo poželjan. + naravno, roba se treba reklamirati u trogivni gdje je kupljena, jer drugi trgovac nema nikavku obvezu (osim ako je tako uređen odnos distributera-trgovine kao mreže servisa). Zato treba imati račun, na kojem je vidljiv trgovac-mjesto kupnje i tad imamo zakonsku osnovu ''maltretirati' upravo tog trgovca, bez tog nas on može ignorirati i poslati nekamo... jer ako nije prodao robu, nema nikakvu obezu rješavati probleme-kvarove, tad ga se jednostavno ne tiče, jer nema ugovorne obveze a to je upravo račun.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 10.12.2018 13:16 (ihush).
12 godina
offline
Re: HP Omen

Imaš li ikakav dokaz o kupnji?

Hearthstone: Maks0806#2960
14 godina
offline
Re: HP Omen

mislim da postoji racun negdje...

12 godina
offline
Re: HP Omen

AKo se štogod desi uz njega možeš ostvariti popravak u garantnom roku. Apple isto ima 12mj, Lenovo također, ali su ih popravili "o svom trošku" jer sam otkopao negdje članak o tome. Kada sam nosio Lenovo su nešto kao prigovarali, kad sam iPhone nosio nisu ništa rekli, zamijenili su novim

 

Hearthstone: Maks0806#2960
6 godina
offline
HP Omen

jedonstavno apple za iphone i sony za playstation se ne pridržavaju eu direktive o minimalnom jamstvu 24 mjeseca i to krše već godinama

8 godina
online
HP Omen

Nigdje u zakonu nije određen obvezni minimalni jamstveni rok.

15 godina
offline
Re: HP Omen
dejo74 kaže...

jedonstavno apple za iphone i sony za playstation se ne pridržavaju eu direktive o minimalnom jamstvu 24 mjeseca i to krše već godinama

 -nema zakona o jamstvu. Upravo zato je zakon o materijalnoj odgovornosti trgovca +2godine. Sasvim druga osnova, način rješavanja problema. (ne miješati mada je za kupca 'isto', dvije različite osnove, dvije ''garancije'').

- jamstvo/garancija je stvar proizvođača, trgovac nema ništa s tim, samo je posrednik (karika u lancu).

- odgovornost trgovca za ispravnost robe je rezerva, ako roba nema jamstvo ili je jamstveni rok kraći. Trgovcu EU zakon može propisati taj rok, ne proizvođaču koji nije pod EU jurisdikcijom. Po toj osnovi sve se dogovara s trgovcem, npr zamjena za bilo što drugo ili povrat novca, dok se pod jamstvom može isključivo zamjena identičnog (isti brand-serija) ili povrat, naravno može i popravak. Opet razlika, za jamstvo je ovlašteni servis, za mat.nedostatak to ne mora postojati (jer se odnosi na sve robe, ne samo računala) tj. to je tad sam trgovac koji može imati svoj servis. Jamstvo proizvođača je 'bolja' opcija ako postoji, pogotovo što je većinom 2-3-5 godina i ukoliko se mijenja roba-artikal (npr komponenta kupljena kao komponenta-atrikal) dobija se novi račun-garancija.

 

edit: btw, apple je izuzetak, svi ostali daju duže jamstvo. Ne navoditi ga kao primjer jer je upravo suprotno-izuzetak.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sri 12.12.2018 9:10 (ihush).
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice