Ic je struja kolektora, Ib struja baze itd. - moj pokusaj da preko formula s neta odredim otpor zaokruzen crveno.
Kuzite kaj sklop radi, kad voda zatvori krug do baze tranzistora, tranzistor mora propustiti struju, i kad potece ta struja javi se napon od 5V na digital ulazu u Arduino. Pogledajte shemu iz slike, znaci imam BC548b tranzistore, mislim staviti sve kako pise na shemi, samo ne znam napraviti proracun za otpornike zaokruzene crveno.
Elektronika - pitanja, odgovori, tutoriali
- poruka: 7.593
- |
- čitano: 1.849.711
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Ne ide baš tak proračun, i ne zamaraj se time.
Otpornik se stavlja manje više odokativno kad tranzistor koristiš kao sklopku, a uzmeš si neki koji je veći od najmanjeg kaj smije biti, a najmanji je odokativno (Ub - 0,7)/ (Ic max / najmanji hfe), i to mora biti ok.
Može i puno manje, samo kaj onda moraš računati statičke i dinamičke radne točke pri točno određenom teretu, a ako ne forsiraš tranzistor na 100% to ti ne treba.
.... i masa sa arduina je galvanski odvojena od te posude i cjevi koje vode u tu posudu također .... a ni voda kojom se puni i prazni ??
Možda se odlučiš promjeniti spoj za senzore da u vodi nebude stalnih +5V već da bude masa ?
Dali je razdjelnik napona(dva otpornika u seriji) dovoljno dobar za pokretanje Arduina(jednostavan programčić bi bio)? Potrebno mi je 12V spustiti na 5V
Dali je razdjelnik napona(dva otpornika u seriji) dovoljno dobar za pokretanje Arduina(jednostavan programčić bi bio)? Potrebno mi je 12V spustiti na 5V
Pa ako ti nije problem nepotrebna potrošnja energije na dijelitelju napona (na otpronicima) onda je ok...
edit: možda ipak ne?
..ako si mislio sa tog razdjelnika napajat Arduino sa 5 V ....zaboravi !
Ne, zato kaj bi ti ulazni napon na arduinu varirao ovisno o tome koliko trenutno troši struje.
Izračunaj si npr. tu pa budeš vidio:
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/electric/voldiv.html
Možda bi i mogao nekaj iskemijati s određenim otporima ako ima široki raspon ulaznih napona, ali to moraš pogledati u datasheetu.
Jednostavnije ti je onda uzeti LM7805 ili slični.
Btw, kaj Arduino nema već ugrađeni regulator napona pa da može raditi na 12V?
Ne, zato kaj bi ti ulazni napon na arduinu varirao ovisno o tome koliko trenutno troši struje.
Izračunaj si npr. tu pa budeš vidio:
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/electric/voldiv.html
Možda bi i mogao nekaj iskemijati s određenim otporima ako ima široki raspon ulaznih napona, ali to moraš pogledati u datasheetu.
Jednostavnije ti je onda uzeti LM7805 ili slični.
Btw, kaj Arduino nema već ugrađeni regulator napona pa da može raditi na 12V?
Ne znam, do sad sam ga spajao na 5V pin a ima neki i VIN pin. Predpostavljam da je na njemu regulator napona.
No zanima ne još nešto. Ako koristim komparator LM393, za 5V napajanje sam moram input i thresold napon prepolovit na pola(https://electronics.stackexchange.com/questions/367549/low-battery-indicator-doesnt-work-on-batteries-but-works-with-trim). Sad me zanima ako budem koristio 12V napajanje dali moram isto to raditi?
LOL "neki VIP pin"... To je jedna od prvih stvari koje sam naučio o Arduinu - kako se napaja. Većina Arduino pločica na sebi ima neki regulator napona, na kojega se spajaš preko VIN ili RAW pina (isti pin, s različitom oznakom na različitim pločicama).
Raspon ulaznih napona ovisi o konkretnoj pločici, odnosno regulatoru koji se nalazi na njoj.
Provjerio sam, Nano je najbolje napajati sa 7V do 12V
Ima li neki meštar koji bi mi mogao reći jeli bolja vakuum stanica ZD-8925 ili ZD-8915 ? , cijene su skoro pa iste.
Još me zanima dali 5V pin mogu koristiti kao izvor 5V ako Arduino napajam s 12V preko VIN pina?
Jedan komparator i LED-icu s 1k otpornikom
TP4056 modul nije moguće napajati s 12V na IN+ i IN- pinovima(dakle, ne preko USB porta)?
TP4056 modul nije moguće napajati s 12V na IN+ i IN- pinovima(dakle, ne preko USB porta)?
Piše da traži 5V.
Uzmeš lijepo jedan malo masivniji 5V regulator (ili možda čak switching step-down konverter - iako bi trebalo provjeriti nije li manje efikasan od linearnog regulatoru pri relativno malim strujama), njega spojiš na 12V, i onda 5V izlaz iz njega spojiš na Arduinov VCC i na TP4056. I vuk sit i koza cijela.
TP4056 modul nije moguće napajati s 12V na IN+ i IN- pinovima(dakle, ne preko USB porta)?
Piše da traži 5V.
Uzmeš lijepo jedan malo masivniji 5V regulator (ili možda čak switching step-down konverter - iako bi trebalo provjeriti nije li manje efikasan od linearnog regulatoru pri relativno malim strujama), njega spojiš na 12V, i onda 5V izlaz iz njega spojiš na Arduinov VCC i na TP4056. I vuk sit i koza cijela.
Ma imam adapter na kojem mogu birati od 3V do 12V....
Ugl radim kao neku jaču LED bateriju koja će imati PWM kontrolu(znam da mogu koristiti 555 timer al lakše mi je preko Arduina). Napajanje ide ili preko 6P baterija ili direktno iz adaptera(12V)
Ugl radim kao neku jaču LED bateriju koja će imati PWM kontrolu(znam da mogu koristiti 555 timer al lakše mi je preko Arduina).
Ako ti je cilj imati različite modove svijetljenja, onda ti je Arduino (ili kakav drugi kontrolerčić) nužan. Ako sam misliš regulirati svjetlinu PWM-om, onda ti je Arduino overkill i onda ti je bolje koristiti 555.
Ugl radim kao neku jaču LED bateriju koja će imati PWM kontrolu(znam da mogu koristiti 555 timer al lakše mi je preko Arduina).
Ako ti je cilj imati različite modove svijetljenja, onda ti je Arduino (ili kakav drugi kontrolerčić) nužan. Ako sam misliš regulirati svjetlinu PWM-om, onda ti je Arduino overkill i onda ti je bolje koristiti 555.
Pa nije baš da imam iskustva s 555 timerom...
https://circuitdigest.com/electronic-circuits/555-timer-pwm-generator-circuit
To sam našao...
Umjesto LED-ice spojio bi direktno na MOSFET koji bi palio LED-ice
Pa nije baš da imam iskustva s 555 timerom...
https://circuitdigest.com/electronic-circuits/555-timer-pwm-generator-circuit
To sam našao...
Umjesto LED-ice spojio bi direktno na MOSFET koji bi palio LED-ice
Ako ti je cilj samo napraviti cim jeftinije i brze imas gotove pwm kontrolere bazirane na 555 za sicu.
Ako hoces nekaj nauciti, 555 je jako jednostavan i probaj neke sheme radit s njime jer je mikrokontoler u ovom slucaju teski overkill.
Pozdrav ljudi. Evo nedavno sam naručio paket elektroničkih komponenti sa eBay-a. Sada mi je to stiglo, međutim primjetio sam da te komponente nisu baš kvalitetne odnosno primjeti se razlika između onih iz Chipoteke i ovih sa eBay-a. Recimo boje na otpornicima se loše vide kao i vrijednosti na kondenzatorima. Isto tako žice otpornika su puno tanje. Sada mene zanima ima li itko iskustva sa takvim komponentama i koliko su one nekvalitetnije? Što točno mogu očekivati od tih komponenti i jesu li one za baciti ili su upotrebljive u nekim elektroničkim sklopovima (recimo u pojačalu?). Također me zanima hoću li moći te otpornike zbog tanje žice koristiti na Breadbordu?
Recimo boje na otpornicima se loše vide
Da otpornici koje si uzeo iz Chipoteke nisu slučajno smeđi, a ne plavi?
Isto tako žice otpornika su puno tanje.
Ovisi kako naletiš. Mislim da sam i ja naletio na neke ultratanke, ali imam i neke koje su OK. A i može ovisi o maksimalnoj snazi otpornika - oni veće snage obično imaju deblje nožice.
Sada mene zanima ima li itko iskustva sa takvim komponentama i koliko su one nekvalitetnije? Što točno mogu očekivati od tih komponenti i jesu li one za baciti ili su upotrebljive u nekim elektroničkim sklopovima (recimo u pojačalu?).
Sasvim upotrebljive u tipičnim elektroničkim sklopovima. Ako ciljaš na sklopove koji rade s jačom strujom/snagom, možda bi bilo dobro da investiraš u kvalitetnije komponente.
Također me zanima hoću li moći te otpornike zbog tanje žice koristiti na Breadbordu?
Moći ćeš, jedino što će se lakše pigati, odnosno s njima će nešto teže biti raditi.
Da otpornici koje si uzeo iz Chipoteke nisu slučajno smeđi, a ne plavi?
Nisam baš toliki amater. Boje se teško vide jer se odmah vidi da je kvaliteta izrade jako loša (ali da, ni plava boja ne pomaže). Što se općenite kvalitete tiče, prije svega mislim na parazitne vrijednosti (parazitni kapacitet i induktivitet). Neki tako nekvalitetni otpornici (a ovi mi se na prvu upravo takvi čine) sa izraženim parazitnim vrijednostima nisu baš primjereni za izradu pojačala jer svi znamo kako te parazitne vrijednosti utječu na izmjenični signal.
Također me zanima hoću li moći te otpornike zbog tanje žice koristiti na Breadbordu?
Moći ćeš, jedino što će se lakše pigati, odnosno s njima će nešto teže biti raditi.
Dobio sam dojam da imaš iskustva sa takvim komponentama i dosta si me utješio. Pogotovo sa ovime da će sve dobro raditi na breadbordu. Snaga otpornika je 0.25W što je meni dovoljno, pa su zato i te žice tanje jer do sada sam radio uglavnom sa 0.5W otpornicima. Nadam se da si u pravu i da komponente nisu baš toliko smeće kao što se čine.
Ja sam narucio s alija neke takve otpornike za preko 20$, 100komada svake vrijednosti prema e6 standardnim vijednostima i oni do sad ugradeni me sluze savrseno.
ima nekih god dana kad sam narucio i kad je prvi ugraden. Sad za neke osjetljive stvari poput pojacala ne znam kako bi se ponasali.
One koje sam izmjerio su bili debelo unutar propisanih 5% tolerancije.
Ja ih koristim vecinom oko automatizacije necega sto nije tolko osjetljivo na sitne smetnje.
EDIT:
Sa jeftinim ledicama nemam bas dobra iskustva, dosta krepavaju u odnosu na "nase"
Pozdrav raja,
ako se neko sjeća onog mog Arduino projekta za računalo za bicikl. Odlučio sam dignut malo kvalitetu projekta na sljedeću razinu. Zanima me dali netko od vas zna kako se u EasyEDA radi nacrt za PCB? Napravio bi printani PCB ali za THT, za SMD nemam neku volju, a ni mirnu ruku.
Želio bi odabrati PCB(recimo 10x10 cm), dodati rupice za šarafe, napraviti odjeljak(jer bi sve stavio na jedan PCB) za napajanje gdje bi zalemio boostere, onda RTC i Arduino bi isto zalemio(s male headerima) itd... Dali ima netko neki savjet, ideju, tutorijal kako se radi?
Ajme meni... Stavi si Kicad, besplatan je, ima sve mogućnosti, i masu tutorijala.
Dal imaš neku preporuku za lib koji sadrži THT otpornike(1/4W)? Sad gledam u manageru za dijelove sheme i nigdje nema simbol za otpornik koji sadrži i dio za board design
Također ne znam gdje mogu naći modul za Arduino Nano R3 jer planiram s female headerima napraviti "socket" za Arduino pa mi treba kako bi znao gdje moram postaviti rupe za headere