evo prilicno zadvoljan sam sa napisanim iz vektora, javim u sridu jesam li uspia dobit 3 :D
Matematika - pomoć
- poruka: 5.900
- |
- čitano: 1.982.023
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Imam jedan problem sa zadatkom iz kruznice (analiticka geometrija)
Dakle, imam ovu jednacinu (x-3)^2+(y-2)^2=9 i tacku A(2,5)
Iz jednacine sledi => S(3,2)
Sledeci korak koji smo radili je: d=sqrt(1+9), taj korak mi nije jasan.
Problem je verovatno banalan, ali ja se ne mogu setiti nicega sto bi mi pomoglo..
Imam jedan problem sa zadatkom iz kruznice (analiticka geometrija)
Dakle, imam ovu jednacinu (x-3)^2+(y-2)^2=9 i tacku A(2,5)
Iz jednacine sledi => S(3,2)
Sledeci korak koji smo radili je: d=sqrt(1+9), taj korak mi nije jasan.
Problem je verovatno banalan, ali ja se ne mogu setiti nicega sto bi mi pomoglo..
Vjerojatno ste se pitali pripada li točna A kružnici. To se radi tako da se odredi udaljenost točke A od središta kružnice S. Ako je ta udaljenostt = radijusu, onda je točka A na kružnici, inače nije. Sad bi trebalo bit jasno :D
Može mi netko napisat kako izračunati kut α u formuli l=r∏α/180° ?
Hvala
Može mi netko napisat kako izračunati kut α u formuli l=r∏α/180° ?
Hvala
l=r∏α/180°
r∏α=180°*l /:r∏
α=180°*l/r∏
Hvala puno
dobia sam 2 iz vektora, razočaran sam, falia mi je bod za 3 , u jednom zadatku sam izgubia 2 boda jer sam zaboravia kvadrirat zagradu, dakle u jednom redu je pisalo (3/4 x )2 a ja sam u drugom redu samo prepisa 3/4x2 i zaboravia kvadrirat razlomak, a u zadnjem zadatku se koristila formula (a - b)2 = a2 - 2a + b2 a ja sam izvrnia predznake i napisa a2 + 2a - b2 i otisla mi jos 2 boda, i stalno mi se to događa ,imam problema s koncentracijom otkad znam za sebe i ne mogu ih riješit, prošli tjedan sam programira neku aplikaciju doma i napisa 2 metoda u mainu, gleda sam program pola ure i nije mi bilo jasno sta je, kad mi je prijatelj reka nisam moga doc sebi,
dobia sam 2 iz vektora, razočaran sam, falia mi je bod za 3 , u jednom zadatku sam izgubia 2 boda jer sam zaboravia kvadrirat zagradu, dakle u jednom redu je pisalo (3/4 x )2 a ja sam u drugom redu samo prepisa 3/4x2 i zaboravia kvadrirat razlomak, a u zadnjem zadatku se koristila formula (a - b)2 = a2 - 2a + b2 a ja sam izvrnia predznake i napisa a2 + 2a - b2 i otisla mi jos 2 boda, i stalno mi se to događa ,imam problema s koncentracijom otkad znam za sebe i ne mogu ih riješit, prošli tjedan sam programira neku aplikaciju doma i napisa 2 metoda u mainu, gleda sam program pola ure i nije mi bilo jasno sta je, kad mi je prijatelj reka nisam moga doc sebi,
Jednostavno tehnika,pokušaj vježbat više pa ćeš vidit da ćeš i više pazit.
dobia sam 2 iz vektora, razočaran sam, falia mi je bod za 3 , u jednom zadatku sam izgubia 2 boda jer sam zaboravia kvadrirat zagradu, dakle u jednom redu je pisalo (3/4 x )2 a ja sam u drugom redu samo prepisa 3/4x2 i zaboravia kvadrirat razlomak, a u zadnjem zadatku se koristila formula (a - b)2 = a2 - 2a + b2 a ja sam izvrnia predznake i napisa a2 + 2a - b2 i otisla mi jos 2 boda, i stalno mi se to događa ,imam problema s koncentracijom otkad znam za sebe i ne mogu ih riješit, prošli tjedan sam programira neku aplikaciju doma i napisa 2 metoda u mainu, gleda sam program pola ure i nije mi bilo jasno sta je, kad mi je prijatelj reka nisam moga doc sebi,
Tvoje pogreške su banalne.To ti se ne smije događati, to moraš znati i u ne znam kakvoj dekoncetraciji.
Kvadrat razlike, itd.
Imam jedan problem sa zadatkom iz kruznice (analiticka geometrija)
Dakle, imam ovu jednacinu (x-3)^2+(y-2)^2=9 i tacku A(2,5)
Iz jednacine sledi => S(3,2)
Sledeci korak koji smo radili je: d=sqrt(1+9), taj korak mi nije jasan.
Problem je verovatno banalan, ali ja se ne mogu setiti nicega sto bi mi pomoglo..
Vjerojatno ste se pitali pripada li točna A kružnici. To se radi tako da se odredi udaljenost točke A od središta kružnice S. Ako je ta udaljenostt = radijusu, onda je točka A na kružnici, inače nije. Sad bi trebalo bit jasno :D
Da, ali nije mi jasno ovo d=sqrt(1+9), otkud brojevi 1 i 9?
Mi moze netko pomoć rijesit ovaj zadatak?samo ako mi moze neko nacarat graf kvadratne funkcije drugo netreba.
Sigurno se šališ... Ovo je gradivo osmog razreda.... Iz predznaka možeš otkriti da će parabola biti na negativnoj strani ordinatne osi... X biraš sam osim ako nije zadan, kvadriraš ga, te pomnožiš sa -1/2, to stvarno nije teško... Onda ti je samo potrebno očitati s grafa i uradio si zadatak...
Pozdrav, moram riješiti rođaku jedan zadatak iz osnovne škole, ali nikako ne ide. Zadatak glasi:
Učenici jednog odjeljenja VI razreda sa više od 20 učenika su se dogovorili da nedjeljno/tjedno štede jednake sume za izlet. Za 7 nedjelja/tjedana uštedjeli su 3689 €. Koliko je u odjeljenju bilo učenika i koliko je svaki od njih štedio nedjeljno/tjedno?
Bilo kakva pomoć je dobrodošla, makar u postavci.
Može li mi netko pomoći riješiti ovaj zadatak:
HVALA!
Desnu stranu od jednako svedeš na bazu 2. [24=16 / 22=4]
23+|x-1|=24*(22)-(1/2)x // u eksponentu umjesto -0,5x pišeš -(1/2)x
23+|x-1|=24*2-x // (22)1/2=22/2=2
23+|x-1|=24-x // u sljedećem koraku spuštaš eksponente
3+|x-1|=4-x
|x-1|+x=1
1. slučaj
-x+1+x=1 // Ovdje nemamo rješenja jer se iksevi poništavaju
2. slučaj
x-1+x=1
2x=2 pa je x=1 i to je rješenje
Pozdrav, moram riješiti rođaku jedan zadatak iz osnovne škole, ali nikako ne ide. Zadatak glasi:
Učenici jednog odjeljenja VI razreda sa više od 20 učenika su se dogovorili da nedjeljno/tjedno štede jednake sume za izlet. Za 7 nedjelja/tjedana uštedjeli su 3689 €. Koliko je u odjeljenju bilo učenika i koliko je svaki od njih štedio nedjeljno/tjedno?
Bilo kakva pomoć je dobrodošla, makar u postavci.
Prvo podijeliš taj iznos na broj tjedana koliko su štedili. 3689/7=527
Znači u tih 7 tjedana svaki tjedan su uštedili 527 €.
U zadatku kaže da ih ima više od 20 tako da moramo ići metodom čorave koke da bi došli do rješenja. Pretpostavit ćemo da su učenici štedjeli cijele iznose pa onda tražimo prvi cijeli broj. Znači dijelimo taj iznos koji zajedno uštede u jednom tjednu s brojem učenika. Krenemo s 21, pa 22, 23 itd. dok ne dobijemo cijeli broj. I prvi cijeli broj daje nam kvocjent 527/31=17, pa je odgovor da u razredu 31 učenik i da je svaki od njih štedio 17€ tjedno.
Hvala, isto to sam i ja dobio, ali prema knjizi, rješenje je < - beskonacno, 1].
I stvarno, provjerio sam, koji god negativni broj uzmes dobijes to rjesenje.
Pati me kada cu znati jel rješenje samo broj ili skup brojeva.
Može li mi netko pomoći riješiti ovaj zadatak:
HVALA!
Desnu stranu od jednako svedeš na bazu 2. [24=16 / 22=4]
23+|x-1|=24*(22)-(1/2)x // u eksponentu umjesto -0,5x pišeš -(1/2)x
23+|x-1|=24*2-x // (22)1/2=22/2=2
23+|x-1|=24-x // u sljedećem koraku spuštaš eksponente
3+|x-1|=4-x
|x-1|+x=1
1. slučaj
-x+1+x=1 // Ovdje nemamo rješenja jer se iksevi poništavaju
2. slučaj
x-1+x=1
2x=2 pa je x=1 i to je rješenje
Ne baš :D Dobije se 1=1 što je istina za sve x-eve iz inrvala koji smo promatrali, dakle svi ti x-evi su rješenje.
Može li mi netko pomoći riješiti ovaj zadatak:
HVALA!
Desnu stranu od jednako svedeš na bazu 2. [24=16 / 22=4]
23+|x-1|=24*(22)-(1/2)x // u eksponentu umjesto -0,5x pišeš -(1/2)x
23+|x-1|=24*2-x // (22)1/2=22/2=2
23+|x-1|=24-x // u sljedećem koraku spuštaš eksponente
3+|x-1|=4-x
|x-1|+x=1
1. slučaj
-x+1+x=1 // Ovdje nemamo rješenja jer se iksevi poništavaju
2. slučaj
x-1+x=1
2x=2 pa je x=1 i to je rješenje
Ne baš :D Dobije se 1=1 što je istina za sve x-eve iz inrvala koji smo promatrali, dakle svi ti x-evi su rješenje.
Istina, to sam potpuno zanemario. Što bi mi bez našeg Luuke
Pozz
Treba mi pomoc oko ovog zadatka.
*Date su jednacine starnice trougla:
AB: 3x-y-7=0
BC: x+5y-29=0
AC: 7x+3y-11=0
Naci visine trougla h (a) , h (b) , h (c).
Pozz
Treba mi pomoc oko ovog zadatka.
*Date su jednacine starnice trougla:
AB: 3x-y-7=0
BC: x+5y-29=0
AC: 7x+3y-11=0
Naci visine trougla h (a) , h (b) , h (c).
Najprije ove tri jednadžbe prebaciš u eksplicitni oblik jednadžbe pravca (y=ax+b).Zatim iz sjecišta pravaca dobiješ koordinate vrhova A,B,C.Sad kad imaš koordinate vrhova odrediš udaljenosti tj. dužinu svake stranice(a(BC),b(AC),c(AB)).Kad si to napravio izračunaš površinu trokuta (imaš tri koordinate) preko P=1/2 |XA(YB - YC) + XB(YC - YA) + XC(YA - YB)| .Kad imaš površinu ideš na metodu izjednačavanja površina (MIP).P=P tj. jedan P imaš a ovaj drugi izraziš preko (a*Va)/2 tj. (b*Vb)/2 tj. (c*Vc)/2 i dobiješ visine trokuta.
Najprije ove tri jednadžbe prebaciš u eksplicitni oblik jednadžbe pravca (y=ax+b).Zatim iz sjecišta pravaca dobiješ koordinate vrhova A,B,C.
Ovaj dio ne mogu se sjetiti i bas zbog ovoga sam i postavio zadatak jer se ne mogu sjetiti kako da nadem koordinate vrhova A,B,C. Ovo mi trebate objasniti ostalo znam.
Najprije ove tri jednadžbe prebaciš u eksplicitni oblik jednadžbe pravca (y=ax+b).Zatim iz sjecišta pravaca dobiješ koordinate vrhova A,B,C.
Ovaj dio ne mogu se sjetiti i bas zbog ovoga sam i postavio zadatak jer se ne mogu sjetiti kako da nadem koordinate vrhova A,B,C. Ovo mi trebate objasniti ostalo znam.
AB: 3x-y-7=0 ==>y=3x-7
BC: x+5y-29=0 ==> y=-(1/5)x +29/5
AC: 7x+3y-11=0 ==> y=-(7/3)X + 11/3
vrh A...AC presjek AB
-(7/3)X + 11/3=3x-7 (to je sjecište)
A kad to riješiš dobiješ koordinatu x a koordinatu y dobijes tako da x ubaciš u jednadžbu AB ILI AC.
Analogno za ostala dva vrha.
Treba mi pomoć oko ova 3 zadatka:
1. Odredi ekstreme funkcije:
f(x) = x + cosX + sinX
2. Odredi ekstreme funkcije:
f(x) = (sinX + cosX) / cos2X
3. Zbroj duljina jedne katete i hipotenuze pravokutnog trokuta iznosi 21 cm. U skupu svih takvih trokuta odredi onaj koji ima maksimalnu površinu.
Zadatke treba riješiti pomoću derivacija. Ekstrem funkcije se dobije tako što se derivacija funkcije izjednači sa 0.
Treći zadatak se također rješava pomoću derivacija, vjerovatno treba derivirati površinu po a i onda pronaći b i c.
Nadam se da će mi netko znati pomoći. Hvala.
/
1.
f'(x) = 0 => 1 - sinx + cosx = 0
Korištenjem formula za sin i cos dvostrukog kuta, uz supst. y = x/2:
cos2 y - siny cosy = 0
cosy(cosy - siny) = 0
cosy = 0 => y = pi/2 + kpi => x = pi + 2kpi, k e Z
cosy - siny = 0 / :cosy => 1 - tgy = 0 => tgy = 1 => y = pi/4 + kpi => x = pi/2 + 2kpi, k e Z
Dakle, skup rješenja je unija to dvoje. Provjeri sam koje je minimum, a koje maksimum.
2.
f'(x) = 0 => -2*(sin2x)*(sinx + cosx) + cos2x(-sinx + cosx) = 0 (nazivnik je nebitan jer izjedn. s 0)
-4sinxcosx(sinx + cosx) + (cos^2 x - sin^2 x)(-sinx + cosx) = 0
-4cosxsin^2 x - 4sinxcos^2 x - sinxcos^2x + cos^3 x + sin^3 x - cosxsin^2 x = 0 /cos^3 x
-4tg^2 x - 4tg x - tg x + 1 + tg^3 x - tg^2 x = 0
tg^3x -5tg^2 x - 5tgx + 1 = 0
y^3 - 5y^2 - 5y + 1 = 0
-5y(y + 1) + (y + 1)(y^2 + y + 1) = 0
(y + 1)(y^2 - 4y + 1) = 0
jedno rj. tgx = -1, za ostala 2 riješi kvadratnu.
3.
a + c = 21
P = ac / 2 = a(21-a) / 2. Deriviraj i izjednači s 0. c dobiješ iz a + c = 21, b iz pitagorinog poučka.
3.
a + c = 21
P = ac / 2 = a(21-a) / 2. Deriviraj i izjednači s 0. c dobiješ iz a + c = 21, b iz pitagorinog poučka.
Zar površina trokuta nije ab/2 ? Ja sam uvrstio,derivirao i izjednačio sa 0 ali nisam dobio točno rješenje.
Puno hvala za ona 2 gornja zadatka.
Što to zapravo znači da su vektori linearno nezavisni? Gledam već pola sata i nikako shvatiti.
Je li linearno nezavisan vektor onaj vektor koji se ne može prikazati u formatu a=xi+yj+zk jer ga ne tvori nijedna kombinacija navedenih jediničnih vektora i, j, k?
Što to zapravo znači da su vektori linearno nezavisni? Gledam već pola sata i nikako shvatiti.
Je li linearno nezavisan vektor onaj vektor koji se ne može prikazati u formatu a=xi+yj+zk jer ga ne tvori nijedna kombinacija navedenih jediničnih vektora i, j, k?
nezavisni su ako su im koeficijenti 0 ja mislim
npr alfa1 * a1 + alfa2 * a2 = 0 vektor
alfa1=alfa2=0
onda su nezavisni
Kut izmedju vektora a i b iznosi 120 stupnjeva. Ako je |b|=2|a| , te ako je vektor a + kb okomit na vektor a-b, kolki je k
A jeste gluposti nadrobili. Kao prvo, vektor može biti zavisan/nezavisan samo kad ga se gleda u kombinaciji s drugim vektorima.
Reći da je vektor lin nezavisan sam za sebe nema nikakvog smisla.
A sad ajmo na pravu definiciju.
Vektori a i b su linearno nezavisni ako i samo ako ne postoje brojevi alfa,beta (barem jedan različit od nule) takvi da je alfa*a + beta*b =0.
Definicija se analogno prenosi na veći skup vektora.
Ako imamo samo dva vektora, onda ju možemo izreći na ovaj način:
a i b su linearno nezavisni ako ne postoji alfa takav da je a=k*b.
Ono što se provjerava da bi se vidjello jesu li v1,v2 i v3 nezavisni je jednadžba
alfa*v1+beta*v2+gama*v3 = 0
očito rješenja te jednadžbe je alfa=beta=gama=0, a ako je to i jedino rješenje, onda su vektori v1,v2 i v3 linearno nezavisni.
@drmanz : raspiši svaki od podataka i brzo se dođe do rješenja.
Okomitost vektora pogledaj kroz skalarni produkt, a kut iskoristi u jedinoj formuli gdje se pojavio kosinus.