SINOĆ je Europski parlament postigao dogovor o Uredbi o dostavi prekograničnih paketa s Europskim vijećem i Europskom komisijom.
Riječ je o jednogodišnjem procesu u kojem je kao pregovarač u ime EP-a radila Biljana Borzan.
U praksi to znači da bi paketi koje naručuju hrvatski građani u budućnosti trebali biti jeftiniji, odnosno da neće više biti teško objašnjivih dodatnih troškova.
"Odlične vijesti! Nakon višesatnih pregovora s Vijećem i EK, kasno sinoć smo postigli dogovor o Uredbi o prekograničnoj dostavi paketa! Kraj je to jednogodišnjeg procesa. Kao pregovaračica za Europski parlament, izborila sam se za odredbe koje će rezultirati jeftinijom dostavom,transparentnijim tržištem i većim potrošačkim pravima!!! Ovo je odlična vijest za Hrvatsku jer je prekogranična dostava u manje države članice u pravilu bar dvostruko skuplja nego u veće", napisala je Bilijana Borzan.
Nakon usvajanja prijedloga uredbe u Europskom parlamentu trebao je započeti trijalog između Komisije, Vijeća i Parlamenta o konačnom tekstu, a to je, evo, postignuto.
„Prekogranična dostava je tri do pet puta skuplja od dostave unutar države članice, a što je posebno loše za Hrvatsku, prekogranična dostava u manje država članice je u pravilu bar dvostruko skuplja nego u veće. Više od 30 posto hrvatskih građana kupuje online, i to više nego jednom mjesečno. Hrvatski građani koji kupuju preko interneta nisu ravnopravni s drugim kupcima u EU. Žale mi se na razlike u cijenu dostave za nas druge zemlje EU, ili pak situacije kada uopće nema dostave za našu zemlju“, rekla je Biljana Borzan u listopadu.
Ovo će posebno osjetiti brojni građani koji stvari naručuju s interneta, a koje bi sad trebale biti još jeftinije.
Online kupovina je sektor koji raste, na godišnjoj razini vrijedi oko 400 milijardi EUR. Prema istraživanjima Europske komisije, povećanje on-line trgovine s trenutačnih 5 posto na 15 posto bi značilo siguran rast BDP-a na razini Unije za 1,7 posto. Preduvjet za povećanje online trgovine je jeftinija dostava paketa u EU jer su kupci upravo dostavu ocijenili jednim od najvećih razloga zašto ne kupuju.
„Pravila koja su izglasana se hvataju u koštac s nelogičnostima poput činjenice da dostava u jednom smjeru dođe tri puta skuplje, nego dostava za istu udaljenost u drugom smjeru. Uredba želi olakšati malim i srednjim poduzetnicima proboj na tržište. Dakle, cilj je omogućiti da svoje proizvode mogu prodavati na puno većem tržištu od svoga grada ili države“, kazala je Borzan tada.