Nakon što je 20. rujna u rad pušten portal za pacijente kroz sustav e-građani polako se u rad pušta i mobilni portal za pacijente. Trenutno nije dostupna aplikacija, ali se portalu može pristupiti preko internet preglednika upisivanjem adrese www.zdravlje.net te upisivanjem MBO i lozinke.
Razlika između portala e-građani i mobilnog portala jest ta što za ulaz u mobilni portal nije potrebna autentifikacija putem e-građani ili e-osobnom već se može koristiti i ukoliko osoba nije e-građanin.
Kako do usluge?
Trenutno je u rad obuhvaćeno 939 timova opće, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških te 372 timova dentalne medicine. Ukoliko je vaš odabrani liječnik na popisu obuhvaćenih timova(informirati se kod liječnika) dovoljno je posjetiti liječnika te s njim sklopiti ugovor. Sklapanje ugovora traje 2 minute, te liječnik na licu mjesta ispisuje ugovor u dva primjerka koje potpisujete i dodjeljuje vam vašu lozinku za pristup usluzi zajedno sa uputama. Lozinka se naknadno u postavkama može promijeniti.
Ugovor mogu sklopiti i roditelji za djecu, te djeca za roditelje/bake ili djedove koji se ne znaju služiti računalima.
Kako koristiti mobilni portal?
Korištenje mobilnog portala je veoma jednostavno te je sučelje prilagođeno i osobama slabijeg informatičkog obrazovanja. Nakon otvaranja web adrese zdravlje.net i upisivanja MBO(može ga se naći na zdravstvanoj iskaznici ili na samom ugovoru) i lozinke otvara se potral na kojem je ispisano ime i prezime, ime liječnika i broj telefona.
Ispod toga je ponuđeno 6 opcija(slika 1): naručivanje lijekova, sandučić sa porukama iz ordinacije, slanje poruke ordinaciji, naručivanje za pregled, postavke te upute.
Ukoliko pacijent želi naručiti lijekove ulazi u opciju lijekovi te mu se otvara prozor(slika 3) sa ispisanim lijekovima koje troši, stanjem lijekova te uputom da li može naručiti lijekove ili ih ima dovoljno. Ukoliko treba naručiti lijekove dovoljno je označiti lijek te poslati zahtjev pritiskom na pošalji zamolbu.
Kod naručivanja na pregled također se otvara novi prozor sa ponuđenim opcijama(slika 2), odabire razlog zbog kojeg treba pregled te u najkraćem roku dobiva termin.
U ugovoru službeno stoji da će odgovore na svoje upite korisnici od svojih ordinacija dobiti najkasnije 48 sati od zaprimanja zahtjeva, iako to ovisi od ambulante do ambulante. Meni je rečeno da će zahtjevi biti obrađeni najkasnije 2 sata od zaprimanja.
Ovim portalom se znatno skraćuje vrijeme pacijentima koji gube sate na administrativne poslove kod liječnika (naručivanje lijekova, traženje doznaka) a u isto vrijeme oslobađaju termini za ljude koji stvarno trebaju liječnika.