Balada mladog hrvatskog game developera

poruka: 18
|
čitano: 10.694
|
moderatori: DrNasty, pirat
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
12 godina
neaktivan
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

Pozdrav.
Moje ime Mladen Bošnjak. Dolazim iz sela zvanog Vrhovac pokraj Ozlja i imam 19 godina. Od svoje desete godine izrađujem igre za PC (počeo s q-basicom, završio na CryEngine-u 3). Oduvijek me fascinirala tehnologija iza računala i igri.
San mi je raditi jednog dana u Croteamu ili bilo kojoj drugoj kompaniji koja izrađuje igre.

Tijekom godina sam sam naučio koristiti programe poput Unreal Enginea, ZBrusha, 3dsMax-a, Photoshopa,... Upisao sam Grafički Fakultet u Zagrebu u nadi da ću poboljšati svoje znanje, no čini se da se ovdje pod grafičkim dizajnom smatra samo matematika, kemija i fizika (wtf) :D

Svoju prvu pravu igru započeo sam 2009. kao mali tech demo NeoAxis enginea. Iz tog tech demoa je izrasla moja prva igra koju sam nazvao SickBrick.
Razvio sam cijelu igru sam uz malu pomoć jednog programera iz Kanade i svog gitarista Dodota koji je snimio rifove za soundtrack (bubnjeve smo programirali jer nemamo para za u studiju snimiti).

U 10. mjesecu 2011. izdao sam SickBrick na stranicama poput Desure i GamersGatea te Apple Mac Storea za Windows, Linux i Mac.
Cijena igre je 7.99 USD, znači oko 45kn.
Do sada sam prodao samo 20 primjeraka igre. Što znači da sam više novca potrošio na licencu za engine nego što sam zaradio od prodaje.

Glavni problem kod prodaje mi je promocija.
Do sada su članci o SickBricku bili objavljivani u engleskim, srpskim i talijanskim časopisima.
Kontaktirao sam popularne hrvatske gaming i tech časopise (Vidi, Bug, PcPlay, GamePlay, Enter), no do sada me nitko od njih nije kontaktirao natrag ili napisao neki članak o mojoj igri.

Kad se sjetim koliko je članaka i recenzija bilo za igru UrbanJungle, Poslanik i slične, stvarno mi je čudno kako nikog od njih ne zanima SickBrick.
Nije kao da u Hrvatskoj ima puno game developera koji su uspjeli izdati svoju igru.
Također smatram da je SickBrick prilično dobra igra za rad jednog čovjeka, no o tome prosudite sami. :D
Možda nitko od njih ne provjerava e-mailove, možda da prođem osobno kod svakog od njih u redakciju, stvarno ne znam. Ako imate ideju kako pridobiti njihovu pozornost, slobodno mi napišite.
Znači ako želite biti game developer i raditi indie igre ne očekujte pomoć domaćih časopisa i web stranica.

U daljnjem planu razvitka igre je patch koji će popraviti framerate na mjestima na kojima jače opada i poboljšanje detalja u nekim prostorima u igri.

Također sam planirao nastavak ili neki ambiciozniji projekt, no ne mogu naći vremena zbog obaveza na fakultetu.

Glavna stranica igre:
http://www.indiedb.com/games/sickbrick

SickBrick možete probati putem demoa:
http://www.indiedb.com/games/sickbrick/downloads

Hvala na čitanju i evo za kraj jedan trailer za SickBrick:



Pozdrav!

Poruka je uređivana zadnji put sri 7.12.2011 15:23 (SickBrick).
 
31 0 hvala 1
12 godina
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

Teško se probiti bez franšiže ili naprednijeg enginea od ostalih...

Poruka je uređivana zadnji put sri 7.12.2011 15:34 (ikolic).
 
0 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

Izgleda super,no za 2000. godinu,za 2012. ipak trebas imat dobar engine i vise 'filmsku' radnju.

Da je cijena nesto niza tipa 4.99$ mislim da bi se vise prodala,ja bi ju za 30kn sigurno kupio :). 

Moj PC  
2 0 hvala 0
13 godina
protjeran
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

Kolko sam ja skuzio ćovjek je radio u cryenginu 3

 

Svaka čast na trudu i želji,al mislim da si trebo počet s nečim manjim poput minecrafta il tak nekaj pa se polako probijat

 

Akaj se tiče domačih novina nemoj se ćudit jel bi im reportaža o tvojoj igri i trudu zauzela pola stranice,a oni rađe tu stave reklamu od nakaradnog gregora

 

Ja ti želim sve najbole i da jednog dana otvoriš svoj vlastiti studio

Moj PC  
0 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

igra ne izgleda lose i cini se ok gameplay po videu, ali takvu igru na PCu neces prodat. Portaj to na iOS, ako vec nisi i po $4.99 ce ic bez beda.

 
0 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

Okreni se Andoridu i iOSu tu je danas opasan kačing $$$!

Moj PC  
2 0 hvala 0
16 godina
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

Mislim da si u cijeloj priči pogrešno krenuo s prebacivanjem krivnje na časopise, portale i sl. Jedini tko bi trebao brinuti o promociji tvoje igre si ti sam. Dakle na tebi je da posljednji atom snaga uložiš u reklamiranje svog proizvoda, a ne da očekuješ da to napravi netko drugi nakon što ti to poželiš.

 

Maksimalna aktivnost na Twitteru, Facebooku, forumima i sličnim mjestima gdje se okupljaju igrači bi ti sigurno donijeli nekakav interes. Tu su sati i sati "drkanja" po internetu, ali to je potrebno.

 

Što se same igre tiče, problematična je cijena. Za cijenu od tih 45 kuna se mogu dobiti jako, jako dobri, moderni i općenito napredniji naslovi no što nudiš ti. Ne kritiziram igru jer je nisam probao, ali na prvi pogled ne djeluje kao nešto za što ću dati 45 kuna ako za tu lovu mogu dobiti FarCry, Mass Effect, Magicku i slične igre.

Prvi sam u redu kad treba kupiti nešto od naših developera, kupio sam woodgamesovu igru koju je nudio na App storeu, kupio još par igara naših timova koji su igre nudili za par kuna iako ih nisam igrao - samo da ih podržim. Mislim da bi nižom cijenom potaknuo veći interes i zaradio više love.

 

P.S. Jesi li igru ponudio Steamu? Ako uspiješ igru uvrstiti u njihovu ponudu, za naknadu od 30% bit će uvrštena u katalog najvećeg servisa za digitalnu distribuciju. To je odlična stvar za male developere, a posebno one nezavisne.

I used to play a little, but a little wouldn't do it, so the little got more and more.
Poruka je uređivana zadnji put sri 7.12.2011 16:04 (Danny_HR).
 
12 0 hvala 0
16 godina
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

Mladene, mlad si (kao i svi mi, kaj ne?), jos puno toga je pred tobom. Imas potencijala na izvoz. Daj ti taj proizvod posalji nekim razvikanim developerskim kucama, nikad ne znas. Uglavnom, ja da imam novaca kupio bi tvoju igru, ali eto - u Hrvatskoj se sve, samo ne kupuje :)

Cure su lude kad se zaljubljuju u naš muške,dlakva smrdljiva stvorenja.Ja da sam cura\žena bio bi največa lezbača na svijetu. (c) QFlash
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

Pozdrav,

 

Svaki početak je težak... neki su i preteški za pojednica.

Dokle god radiš sam i na bazi entuzijazma fokusiraj se na manje projekte kao što je već spomenuto... za iOS ili Android.

Polako skupljaj reputaciju (i novce) te kada vrijeme sazrije i kada ćeš imati što pokazati iza sebe... onda polako razmišljaj ili većim projektima ili da se unosno prodaš drugima.

 

I još jedno ukoliko nije prekasno... posveti se više učenju samostalnog programiranja.

 

GL.

 
0 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

Ovako.

 

Ja mislim, prije svega, da ove savjete 'fokusiraj se na ovo ili ono' ignoriras.

Fokusiraj se na ono sto _volis_. Ocito je da volis CryEngine, ocito je da volis FPS-ove (nisam probao naslov pa ne znam da li je cisti FPS), dakle to je ono s cime trebas nastaviti dalje.

Kao i sve drugo u zivotu (npr. sviranje, jer kazes da imas frenda gitarista), prvi macici se bacaju u vodu, a ovo drugo ce biti vise kao dijete: voljet ces ga unatoc svim manama.

 

Idealno, nastavi raditi ovo sto vec radis. Znam da si platio dosta za licencu enginea, ali idealno bi bilo da igru doslovce guras ljudima u ruke i onda poslusas savjete - ne zato da popravljas stvari, vec za slijedeci naslov. Naravno, nemoj slusati sve savjete, poslusaj samo one koji ti se cine dobrima, jer opet - bitno je raditi ono sto volis.

 

Cini se da si u ovaj projekt ulozio puno truda, tako da bi manji  projekt eventualno trajao krace, pa bi se vise mogao orijentirati na sam gameplay.. naime, za indie developere, tesko da ces se s nekim natjecati u grafici, pa jedino sto ti preostaje je ili odlicna prica, ili inovativni gameplay....

Primjeti da se vecina indie naslova probila zbog necega vrlo inovativnog: Braid, time-travel mehanika, Bastion, originalna naracija...

 

I to je to.

U svakom slucaju, svaka ti cast na trudu jer napraviti gotov proizvod je puno, puno, puno .............................

.............................

....................... puno, puno puno teze nego sto vecina ljudi ovdje razumije.

 

Cheers.

But I, being dead, am nothing, not even my dreams... I've spread my ashes under your feet, tread as you wish, for you tread on nothing.
 
4 0 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

Fala na supportu. Igra je rađena u NeoAxis engine-u, no u zadnje vrijeme radim dosta u CryEngine-u, pa vas je to malkice zbunilo gore u tekstu :D

Mislim da ću srezat cijenu po pola kad izađe prvi patch i onda ću i submittat na Steam i nadat se da prime.

Sorry kaj sam grub u tekstu prema časopisima i to, al čini se da je upalilo jer me kontaktiraju neki ljudi i tako :D

Neću se prebacit na Android i iPhone development jer želim raditi igre za PC i konzole.

 

 
0 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

Svakako si zaslužio bar članak po našim časopisima. To njih košta malo ili ništa, a mislim da imaju obavezu poduprijeti domaće talente. Sretno u budućim poduhvatima.

Moj PC  
2 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Balada mladog hrvatskog game developera
SickBrick kaže...


Kontaktirao sam popularne hrvatske gaming i tech časopise (Vidi, Bug, PcPlay, GamePlay, Enter), no do sada me nitko od njih nije kontaktirao natrag ili napisao neki članak o mojoj igri.

Članak je u Bugu br. 229 (prosinac 2011.) na stranici 150, ali je naslovljen Limbo (i podnaslovi se odnose na istu). Čudno mi je bilo što se uz Limbo nalazi slika nekakvog tenka, a činilo mi se da je Limbo već predstavljen u nekom od prošlih brojeva Buga. Tek čitanjem članka vidio sam da se radi o igri SickBrick. Ocjena je također upitna (zbog vjerojatnog copy-paste procesa), budući da je igra Sequence, predstavljena na istoj stranici, dobila ocjenu 69% (kao i SickBrick).

The laws of nature are constructed in such a way as to make the universe as interesting as possible. - Freeman Dyson, Imagined Worlds
12 godina
neaktivan
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

Zakon. Lijepo to oni u časopisima rješavaju :D Al zadovoljan sam ocjenom :D

 
0 0 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Novi update: Navigation-mesh based pathfinding

Mukotrpno radim da vam dopičim prvi patch za SickBrick. Evo kaj će bit u njemu.
Prvi od novih featurea je Navigation Mesh Based Pathfinding.

Prije su vaši robotski neprijatelji u SickBricku išli po predodređenim točkama u mapi (u stilu starijih igri 2005. pa na starije)

Ovdje je slika starog sustava unutar našeg pouzdanog NeoAxis map editora:

http://media.indiedb.com/cache/images/games/1/15/14175/thumb_620x2000/Waypoint.jpg

Taj stari sistem je izazivao ogroman pad frameratea pa sam morao smanjiti broj protivnika po levelu.

Ali sada vam donosim Navigation Mesh Based Pathfinding!

Stari sustav je u potpunosti uklonjen i zamijenjen novim.
Neprijatelji sada hodaju po nevidljivom meshu, što znači da mogu izbjegavati prepreke i ne zapeti. Skidajući vaš health znatno više nego prije: D

Ovdje je slika unutar map editora novog sustava:

http://media.indiedb.com/cache/images/games/1/15/14175/thumb_620x2000/NavMesh.jpg

Ova vrsta pathfindinga se koristi u suvremenim engienima poput UE3 i CryEnginea2\3.

Slušao sam i feedback igrača pa smo sredili nešto u vezi težine igre.
Ne samo da su neprijatelji sada pametniji, nego smo i povećali njihov broj za trećinu.
Dodatne prednosti novog pathfindinga je dramatični framerate increase i puno manje posla s naše strane: D

Bacat ću ovdje još updatea da vidite kaj se događa, nadam se da nije bed što oživljavam ovaj stari topic.

P.S. Imam novu igru u izradi. Horror avantura sa dva protagonista, bla, bla, bit će zakon. LINK

Živjeli!

 
2 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

Izgleda da imaš dosta iskustva, jer kako sam shvatio već deset godina se baviš raznim enginima. Sama igra ne izgleda loše i čini se zanimljivim, ali ja bih ti ipak preporučio zbog tvog višegodišnjeg iskustva da potražiš neki tim u kojem bi mogao da izrađuješ dosta kvalitetnije i razrađenije igre ili možda da osnuješ i svoj. Sam ćeš veoma teško uspjeti napraviti nešto vrijedno spomena vjeruj mi.

Nisam toliko iskusan kao i ti, neke 3 godine se bavim prvenstveno level dizajnom, a može se reći i općenito game development-om, ali sam ipak uspio da postanem dio jednog ozbiljnog studia i već smo u dobroj fazi izrade igre. Isto to bi preporučio i tebi ;)

Na muci se poznaju junaci ; Ako ne počneš, nećeš ni završit ; Bez muke nema nauke.
Moj PC  
1 0 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Re: Balada mladog hrvatskog game developera

 

Pa prvo sam krenuo sam, al na novoj igri ja radim samo priču, modele i level design u biti. Imam programera i concept artista i lika koji radi glazbu. Nekak se tim sam od sebe posložio :D Tako da nemaš brige, bit će igra prava.

12 godina
neaktivan
offline
Balada mladog hrvatskog game developera

Zdravo Bug-ovci! Pokušavam staviti SickBrick na Steam Greenlight pa ako biste bili tako dobri da date thumbs up i favorite SickBrick-u, bio bih jako zahvalan! Pomoći ćete igri da dođe mrvicu bliže cilju.
Stranica na Greenlightu: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=93015483

Pozdrav!

Poruka je uređivana zadnji put uto 4.9.2012 20:02 (SickBrick).
 
5 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice