Prema članku na computer worldu, mailu kakvog znamo se približava kraj...
Izvjesni Mike Engan tvrdi da mail kao vrsta komunikacije izumire i glavni argument su mu googleovi potezi. Prvo su pokušali sa Waveom, pa su ubacili kategorije u Gmail i sada novi Inbox predstavlja korak dalje, dodavanjem raznih rezultata pretraga u vaše mailove. Ovisno o tome kakav ste mail primili i od koga, aplikacija analizira vezane sadržaje i daje direktne linkove. Malo pametniji AdWords, rekli bi. Osim toga, mailove je moguće pinnati na vrh i ukratko rečeno, cijeli koncept e-mail komunikacije (napiši -> pošalji -> pročitaj odgovor kada dođe i ako dođe) je izmijenjen.
Razlog tome je što provider usluge (google, u ovom slučaju) nema apsolutno nikakvu kontrolu nad sadržajem - vi kreirate mail i vi čitate odgovor od pošiljatelja, onakvog kakvog je on poslao. Nema interakcije, nema mogućnosti serviranja nekog specifičnog sadržaja, ovisno o kontekstu (kao kod društvenih mreža i pretraživanja). Korisnik želi da taj mail bude isporučen što brže i bez mogućnosti da "zapne" putem. Takav model je neisplativ za providere. Za razliku od društvenih mreža i raznih search enginea, provider nema kontrolu nad pozicioniranjem sadržaja nit filtriranjem.
RSS je čisti primjer takve usluge bez mogućnosti interakcije providera. Korisnik se pretplati na RSS feed i dolaze mu linkovi sa tog feeda. Jednostavno. Google tu nema što napraviti osim servirati traženi sadržaj (odabrani RSS feed). Ako nemaju mogućnost interakcije, usluga je neisplativa i kao posljedica toga, Googleov Reader je otišao u povijest.
Meni osobno je mail vrlo bitan oblik komunikacije jer znam da će sadržaj biti dostavljen kakvog sam ga ja poslao i da će ga (u teoriji) vidjeti samo oni kojima je poslan. Po mom mišljenju, tvrtke se nikad neće odreći e-maila jer je pouzdan i jeftin te služi svrsi - teško da bi neki SharePoint te slični servisi za kolaboraciju mogli zamijeniti jednostavnost e-maila.
Što vi kažete na to? Još jedna glupost u stilu "PC je mrtav" ili tu ipak ima nešto?