Beč dobio prve autonomne električne autobuse

poruka: 16
|
čitano: 5.654
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Beč dobio prve autonomne električne autobuse".
16 godina
neaktivan
offline
Beč dobio prve autonomne električne autobuse

A cijena gradskog prevoza je 1,1 € dnevno :) Tačnije mjesečno karta za one sa stalnim mjestom boravka u Beču je 33€

Prevoz je nevjerovatno organizovan: metro na 3 minute radnim danom, na 6 minuta neradnim. Autobus i tramvaj kreće svakih 7 ili 8 minuta.

 
8 1 hvala 0
15 godina
offline
Re: Beč dobio prve autonomne električne autobuse
mat kaže...

A cijena gradskog prevoza je 1,1 € dnevno :) Tačnije mjesečno karta za one sa stalnim mjestom boravka u Beču je 33€

Prevoz je nevjerovatno organizovan: metro na 3 minute radnim danom, na 6 minuta neradnim. Autobus i tramvaj kreće svakih 7 ili 8 minuta.

 Slažem se, Beč ima fantastičan javni prijevoz, al zar nije karta inače 365€ godišnje? Barem je bila kad sam ja zadnji puta bio..

8 godina
offline
Beč dobio prve autonomne električne autobuse
Ovo je autobus bez vozača, ali ima "operatera". Možda je lakše aubus "operirati" nego voziti, no ipak i tog operatera treba platiti, vjerojatno isto kao i vozača. Dakle, u čemu je ušteda?
 
4 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Beč dobio prve autonomne električne autobuse
A tko tvrdi da negdje ima ušteda?
Nova tehnologija, malo više sigurnosti, malo manje zagađenja, novac se okreće. Nitko tu ništa ne radi zbog uštede.
15 godina
offline
Beč dobio prve autonomne električne autobuse

-s 20kmh ne treba pješak s fenjerom? :))

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
6 0 hvala 0
16 godina
offline
Beč dobio prve autonomne električne autobuse

Kakva je korist (osim za invalide mi odmah pada na pamet) ići autobusom koji ide 20 km/h i još se plaća radnika čiji bi posao bolje obavio AI (a Google to već ima, barem što se tiče prometa i gužvi). Ovo je prije pokusni kunić priča, da se vidi kako će ljudi reagirati i onda priprema za slijedeću verziju.

 
2 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Beč dobio prve autonomne električne autobuse
danen kaže...
Ovo je autobus bez vozača, ali ima "operatera". Možda je lakše aubus "operirati" nego voziti, no ipak i tog operatera treba platiti, vjerojatno isto kao i vozača. Dakle, u čemu je ušteda?

 Da, vjerojatno je razlika da se autopilot ne umara i ne dekoncentrira, pa pomoćni operater može za to vrijeme čitati novine, ili pripremati ispit na studiju :) No i dalje tvrdim da je to prvo trebalo uvesti u željeznice i tramvaje. Tamo je manje posla za autopilota, jer mu tračnice već ograničavaju kretanje i daju automatsku prednost, a usput može i malko brže voziti od ovih romobil brzina. Pored toga, jedan ovaj autobus je kapaciteta dva osobna automobila, i vozi isključivo parkm u novom urbaniziranom kvartu koji je objektivno ravna pustoš: https://goo.gl/maps/tLcXJ7oGC7XgudhT6 . Dakle uglavnom kurtoazija, ali ipak pokazuje neke naznake vremena koje dolazi. Nek samo kamionima uvedu pod obavezno autopilota, pa neće biti onakvih nesreća kao prekjučer na odmorištu. Jasno pod uvjetom da nam država nema zakone koji pogoduju uvozu zapadnog autootpada. 

http://www.bug.hr/forum/post/lcd-plazma-televizori/stvarni-vlasnici-brandova/2909836.aspx
Poruka je uređivana zadnji put sri 12.6.2019 4:01 (overhaul).
16 godina
offline
Beč dobio prve autonomne električne autobuse

vozilo bez vozaca mi je isto, kao brak Al Bundya bez Peggy ( ili obratno)

Taman posla

 

Moj PC  
0 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: Beč dobio prve autonomne električne autobuse
" No i dalje tvrdim da je to prvo trebalo uvesti u željeznice i tramvaje"

Pa u zeljeznicama/metrou to postoji "odavno". Postoji i neka vrsta tramvaja/autobusa u japanu, vozio se nedavno, fora izgleda, pogotovo ako sjedis napred gdje bi trebala biti vozacka kabina, a kabine nema :)
15 godina
offline
Re: Beč dobio prve autonomne električne autobuse

-u vlakovima već posotji i funkcionira.. ali nije AI, nije ovakav ''hype'' + eko-green.. možemo jednako reći za 'dostavljače' (recimo viličari-kolica) koja po tvorničkim halama razvoze robu i sl. .. roboti-vozila-automatika, ali nije AI.

-ovo s autonomnim (oximoron?) vozilima je guranje AIa koji bi trebao postati usporediv s čovjekom, npr taxi-driver, koji nema neku određenu rutu nego random i u 'hodu' (prigodno s brzinom do 20) se prilagoditi uvjetima, bez da ga netko prije toga mora (re)programirati, kao što to žele s roverima na marsu i sl.

-sam prijevoz im uopće nije važan, npr efikasnost-isplativost jer ova vožnja je sve samo ne neki napredak.. osim korak prema tome da AI dobije dozvolu za samostalnost, bez nadzornika-operatera ili odgovorne osobe. Hoće li jednog dana AI biti odgovoran? Tko je AI? Soft? hoće li vozilo u zatvor ili ROM-chip ili programeri ili firma ili nitko? -ili će suputnici biti suodgovorni?

 

AI ne postoji, automatizam-robot nije AI, lako je programirati konkretnu radnju, precizno, robotska ruka koja vari dijelove auta na traci, vožnja vlaka, igranje šaha.. ali koliko god o tome brbljamo i dalje je to običan algoritam, nije inteligencija i nije 'biće' (osoba, pravna ili fizička) a time i odgovornost za počinjena djela, pa do tog da se može postaviti pitanje plaće-robovskog rada ako bi imali status osobe ili plaća li se tad nešto kao licenca za korištenje softwarea, jednako kao što plaćamo za soft i igre.. ili jednokratno itd..

 

-nije problem algoritmom napraviti bilo što, prevesti vozilo od točke a do b .. problem su ove stvari kao odgovornost, a ono što nas kao ljude dijeli od npr životinja je i predviđanje ili intelekt, odnosno, možemo-moramo predvidjeti razne događaje, npr nesreću-sudar .. i pistati se, što-ako, imati odgovor. Nemamo pitanje ni odgovor samo naziv AI koj s tim nema veze, da nije AI ne bi bilo ni zanimljivo-hype..

-odgovoronost, kad to znamo, tad ćemo znati kako nazvati 'vozača', osoba ili robot-stvar-automat tj vlasništvo firme a time i odgovornost. Za sad je to ona osoba koja sjedi i čita novine.. ono jedanaesto mjesto, dok su deset za putnike. Ovo nije AI, jer da je mogao bi biti taxi umjesto bus-linije (nije tramvaj-vlak jer bi bilo ono što već posotji a nije AI..). Da je AI, tad bi jednostavno plan grada bio dovoljan za dovesti od točke a do b + gps i sl.. tj ono što može svaki čovjek-vozač čak u nepoznatom gradu. Ovo (kako nazvati?) je nešto kao prometalo na zadanoj liniji brzine do-max 20kmh i čitačem novina .. evo jedno banalno-sporedno pitanje, odnosi li se na tu osobu (nazovimo ga čitač.. ili operater) zakon koji se odnosi na vozače, tj tahograf-radno vrijeme, npr što ako radi duže od 10h? Ima li on pauze za spavanje? Što-ako.. ili if-then, postavlja li netko i ta banalna pitanja, tj jel to vozač ili nije, jel odgovoran ili nije, .. što da policija zaustavi i da primjeni isti zakon kao na vozače? Sigurnost? Pa i taj zakon je upravo zbog sigurnosti uveden.. kao i ograničenje brzine i sl. dok ako se brzina vožnje spusti ispod 5kmh možemo govoriti o ljudskom hodu. Vožnja? AI? Zakoni, sigurnost, odgovornost itd.. nitko ne postavlja pitanja a to je inteligencija, prije nego se nešto desi, predvidjeti rezultat.. ovo je u tom kontekstu glupost/suprotnost mada se gura pod naziv AI.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
4 godine
protjeran
offline
Re: Beč dobio prve autonomne električne autobuse
Divno. I nitko ne razmišlja o zagađenju prirode, velikoj potrošnji el. energije, a o ljudima koji će ostati bez posla još manje... Tko će hraniti sve te Afrikance i Arape po Europi ako više nitko neće raditi? Dakle, za 10 do 20 godina predviđam masovne nemire pa i ratove (vjerojatno civilne) ako nas do tada ne potamane kakvim masovnim virusom ili bakterijom. Zato ekipica najbogatijih grade podzemne gradove i planiraju bježati na Mjesec i Mars.
 
0 6 hvala 0
5 godina
neaktivan
offline
Beč dobio prve autonomne električne autobuse

Što će im ovo? Neka se drže onih konja i kočija...

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Beč dobio prve autonomne električne autobuse

Nikome nije palo na pamet da je ovo proba, test, poliranje sistema...kako god vec to zelite nazvati. Pa nece ostati na ovome. To je *prva* linija tek. Na osnovu iskustva i s razvojem tehnologije to ce se ***mijenjati***. 

 
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Beč dobio prve autonomne električne autobuse
ihush kaže...

 

 

AI ne postoji, automatizam-robot nije AI, 

 Slažem se, zato ja to i dalje nazivam auto(nomnim)pilotima. Nije tu nikakva inteligencija na djelu - samo hype naziv za naprednu automatiku na temelju sve boljih senzora i brže elektronike.
Hoće li autonomna vožnja postati odgovorna sama za sebe, a to se regulira osiguranjima. Naravno da neće. Snimanje okolice je već danas obavezno u mnogim zemljama zbog osiguranja, a ova vozila snimaju i tako 360 stupnjeva, tako da bi trebali biti i bolje opremljeni dokazivanjem krivnje, greške ili nevinosti na sudu.

http://www.bug.hr/forum/post/lcd-plazma-televizori/stvarni-vlasnici-brandova/2909836.aspx
12 godina
neaktivan
offline
Re: Beč dobio prve autonomne električne autobuse
Kokobil50 kaže...
Divno. I nitko ne razmišlja o zagađenju prirode, velikoj potrošnji el. energije, a o ljudima koji će ostati bez posla još manje... Tko će hraniti sve te Afrikance i Arape po Europi ako više nitko neće raditi? Dakle, za 10 do 20 godina predviđam masovne nemire pa i ratove (vjerojatno civilne) ako nas do tada ne potamane kakvim masovnim virusom ili bakterijom. Zato ekipica najbogatijih grade podzemne gradove i planiraju bježati na Mjesec i Mars.

 Ako se malo bolje izgugla, raznih kokobila je bilo i prije 10 i prije 20 i prije 30 godina koji su predvidjali masovne ratove za 10-20 godine pa vidi vraga, jos uvijek nisu ispredvidjali kako treba.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Beč dobio prve autonomne električne autobuse
overhaul kaže...

 Da, vjerojatno je razlika da se autopilot ne umara i ne dekoncentrira, pa pomoćni operater može za to vrijeme čitati novine, ili pripremati ispit na studiju...

... gledati u mobitel dok autopilot gazi pješaka...

 

Operater u autonomnom vozilu ima daleko zamorniji posao od običnog vozača, a razina znanja potrebna za taj posao (za obavljati ga pouzdano) je veća nego za vozača.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice