marketing...
Da ima 1% utjecaja bio bi uspjeh...
marketing...
Da ima 1% utjecaja bio bi uspjeh...
jedan dvovolumenski automobil ili karavan bi mogao imati iskoristivu površinu krova od 1,8m^2 (90x200cm)... što bi na sunčani ljetni dan u našem podneblju dalo oko 6-7kWh insolacije kroz 24h. Uz (optimističnu, ali ne i nedostižnu) učinkovitost od 40% to je manje od 3kWh što je dovoljno za 20km. Dnevno. Zimi bi se MOŽDA skupilo za 5km.
A već dugo ni riječi o višeslojnim panelima kojima se multiplicira učinkovitost....
Očito je razvoj te tehnologije stao, unatoč silnom napretku u optici i jednostavnoj proizvodnji "separatora" valnih duljina.
jedan dvovolumenski automobil ili karavan bi mogao imati iskoristivu površinu krova od 1,8m^2 (90x200cm)... što bi na sunčani ljetni dan u našem podneblju dalo oko 6-7kWh insolacije kroz 24h. Uz (optimističnu, ali ne i nedostižnu) učinkovitost od 40% to je manje od 3kWh što je dovoljno za 20km. Dnevno. Zimi bi se MOŽDA skupilo za 5km.
Poprilicno optimisticno, s obzirom da paneli nikada ne bi bili u najboljem polozaju prema suncu, a i naveli su ucinkovitost od 25% kod ovog Audia, tako da bi i 1.5kWh u danu bio uspjeh.
Današnja tehnologija fotonaponskih ćelija je loša odnosno nedovoljna za bilo kakve važne stvari kojima bi trebale koristiti poput eto punjenja baterija za automobila, napajanje normalne veličine doma/kuće (bez da moraš imati 7.567 m2 krova )...
Tehnologija jednostavno nije dovoljno napredovala da je financijski isplativa i da (ključna stvar) ju ne moraš imati na velikoj površini.
Eto, čovjek ima pokriveno 10% krova i skoro pa da ima i dosta struje za Teslu napajat isključivo iz PV modula.
Prouči malo računicu, zanimljivo je to...
To Audi, to
http://www.popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/a24009/power-three-electric-vehicles-with-solar-panels/
Eto, čovjek ima pokriveno 10% krova i skoro pa da ima i dosta struje za Teslu napajat isključivo iz PV modula.
Prouči malo računicu, zanimljivo je to...
Je, al auto će ti puno više struje trošit ako iza sebe stalno šlepaš kuću sa solarnim panelima
Ne znam odakle diskutantima ove ekstraoptimistične brojke o 25 (ili 40% !) iskoristivosti solarnih panela na krovu automobila kao prosječne.
Prvo, maksimalna teoretska vrijednost koju citira proizvođač vrijedi u idealnim uvjetima posve očišćene površine solarnog kolektora i s upadom zraka pod pravim kutom. Ako netko ima održavanu mobilnu instalaciju kolektora koja prati sunčevu putanju (dakle, to ne može biti kolektor na krovu automobila, već su to zasebne namjenske instalacije) uvijek pod optimalnim kutom, čak ni takva instalacija ne može dosegnuti maksimalnu deklariranu efikasnost u svakom dobu dana.
Osim toga, insolacija stravično varira s dobom godine, geografskim položajem i prirodnim preprekama koje se nalaze između sunca i kolektora. U idealnom slučaju u geografski umjerenom pojasu (planina iznad oblaka, nema prašine i vodene pare, mnogo sunca) po kilometru kvadratnom maksimalna insolacija je 5,5 kWh/m2 dnevno.
Primjer - američki Kolorado 5,5 kWh/m2 dnevno, južna Engleska - 1,9 kWh/m2 dnevno. Sve množiti (u idealnom slučaju) s 0,2 za kvadratni metar PV kolektora na krovu automobila.
Kišni jesenji dan, vozimo se kroz kanjon ili u sjeni stabala ili planina - insolacija može biti i 10% toga ili manje. Sada sve to pomnožite s 0,2 kolika je efektivna iskoristivost PV ćelija koje rade s maksimalnom efikasnošću od 25% (0,25) i pa imate predodžbu o tome koliko ima smisla (osim marketinškog) stavljati PV ćelije na električni auto koji ima banku baterija od 60, 70 ili 80 kWh i elektromotor(e) snage 200 ili 300 ili više kW.
Audi vec ima solarni krov na A8/S8. Koriste ga za napajanje A/C da rashladjuje auto bez opterecenja na akumulator. Ne mora on bit sposoban drzat na 22C, ali i recimo 35C je bolje od 50-60 koliko nerijetko zna bit.
Ne znam zasto ovo ne vidim cesce, cini mi se ko super ideja - situacije kad je korisno, tj. kad parkiras auto na suncu po ljeti, su upravo situacije u kojima dostupnost sunca nije problem.
Ima i Toyota Prius sa solarnim krovom.
https://electrek.co/2016/06/20/toyota-prius-plug-prime-solar-panel/
"In good conditions, the panel will likely add about 2.2 miles of electric range to the vehicle throughout the day."
Nema ništa loše u dodatnom načinu punjenja baterije pa koliko malo to bilo, no treba znati koliko to poskupljuje auto pa da se može odraditi neka smislena ekonomska računica.
Ako je u plusu, zašto ne?
Većina auti danas bi to trebala imat. Samo da napaja klimu, ventilator, display i sve ostale potrošaće se jako uštedilo.
Po zimi održava stakla suha, kabinu relativno zagrijanu a sve bez grid-a ili goriva.
Uz to pripomoći će kod punjenja baterije...
(npr Golf GTE da to ima na krovu po ljetu bi kroz npr 8 sati na parkingu povečao domet na struju do 10km... Nije nešto wooow, ali svaki dan tako, 4free, pa se nakupi... I još u autu ne bude 70 stupnjeva pa plastika i sve ostalo ne bude patilo od extremnih temperaturnih promijena - kad se upali klima)
Nema apsolutno ništa lošeg u tome, posebice ne da ekipa filozofira kako je to bezveze i "ništ koristi".