Audi prelazi na 48-voltne baterije

poruka: 12
|
čitano: 2.705
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Audi prelazi na 48-voltne baterije".
10 godina
neaktivan
offline
Audi prelazi na 48-voltne baterije

Priča se da 12 voltne baterije previše opterečuju i da ce priječi na 48, a sto sa 24 voltnim :D preskocili su taj broj :D 

 

 

 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Audi prelazi na 48-voltne baterije

Smanjit će potrošnju goriva, a moraju staviti kapacitetniji alternator zbog veće potrošnje struje?

 

Moj PC  
4 0 hvala 0
12 godina
offline
Audi prelazi na 48-voltne baterije

kapacitetniji ali efikasniji... moj jadan I20 sa 80KS dize okretaje za cca 200 kad upalim svjetla/klimu i to kuzim, ali da mrcina od 300+ konja ima problema s alternatorom onda ne kuzim vise... prije bih investirao u bolje tranformatore, osigurace, kablove nego svu elektroniku ispocetka dizajnirao

Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Audi prelazi na 48-voltne baterije

Vec odavno se govori o prelasku na 48V, i krajnje je vrime da se to doista i napravi. Vise je razloga za to, usteda u cijeni, smanjenje tezine vozila, veca moguca snaga po jednom vodu.

Snaga P je umnozak napona U i struje I. P=U*I. Zasto 48V? To se jos uvijek smatra dovoljno niskim (sigurnim) naponom. Ujedno je to 4 puta veci napon od trenutnih 12V. Za isto trosilo, to u prijevodu znaci i 4 puta manju struju. Kako je u pravilu maksimalna dopustena struja kroz vodic proporcionalna (iako nelinearno) kvadratu (mm2) presjeka vodica, tako smanjenjem struje za 4 puta, moze dobit ista snaga na trosilu koristenjem 4 pa i vise puta tanjeg vodica (vodica 4+ puta manjeg presjeka-povrsine). Smanji li se povrsina 4 puta, smanjuje se tezina tog kabela linearno 4 puta, a i cijena tog kabela je niza. S druge pak strane, spominje se elektro-turbo, a trenutno takav turbo zahtjeva, da bi se "trenutno" zavrtia kabel presjeka veceg nego sto je potreban za anlaser, jer se radi o elektromotorima po par kW koji su u stanju zavrtit se u visoke okretaje u jako kratko vremena. Napon od 48V omogucia bi znatno smanjenje presjeka tog kabela uz jednaku, pa i vecu snagu. 

 

Sve u svemu, Audi, vorsprung durch technik, samo naprid... 

 

Sto se tice 12V instalacija, to u praksi i nije toliki problem, jer danas ionako svi moderni auti imaju svoj entertainment sustav (radio, navigacija, itd.), a ostalo se ionako za vrime dizajna vozila predvidi za rad na 48V. 

 
16 0 hvala 4
15 godina
neaktivan
offline
Audi prelazi na 48-voltne baterije

Ja cu samo reci da prelazak automobila na 48V sistem ima ustede samo na kabelima, jer kao sta je postano u postu ispred snaga P= U*I pa bi se rasteretili kabeli i zice bi mogle biti jos tanje, ali (uvijek postoji ali) sama baterija 48V i to litiumska, ta baterija ce oderati vlasnika koji ju bude morao mjenjati jer su te baterije turbo skupe za nas obicne smrtnike, pa cak i za one koji si taj auto budu kupili ( da ne pricam da ta baterija treba sama za sebe imati mini računalo da pazi na nju samu), druga stvar sta su spomenuli manju potrošnju, na to ču reći da nema govora jer opet se gleda ukupna potrošnja u snagi što nas opet dovodi do toga da s povečanjem napona za istu snagu ne mjenja se opterečenje za motor, a kako planiraju nakrcati još elektro trošila možemo računati samo na veću potrošnju jer svaka konverzija energije povečava gubitke, pa ne vidim baš neke uštede..

 

prije bi bilo uštede na potrošnji kad bi razvili sustav koji generira vodik koji se upušta u usisnu granu te samim time pospješuje gorenje goriva i dobiva se veća snaga motora za manje utrošenog goriva.

 

da svijet stvarno želi i da naftni lobiji ne otkupljuju i zataškavaju istraživanja koja bi nas dovela do znatno jeftiniih energenata danas bi se vozili puno jeftinije.

 
2 1 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Re: Audi prelazi na 48-voltne baterije

Nisu cijene TOLIKO velike da si je neces moci priustiti.

 

Cijene li-ion baterija za golf aute - http://www.lithiumion-batteries.com/EVGOLFCART.php 

Ovo je bio prvi rezultat na guglu i siguran sam da se mogu naci i jeftinije :)

 

Isto tako trebas uzeti u obzir da ce cijene li-ion akumulatora znatno pasti kada (i ako) se to prihvati kao novi standard.

 

 

http://www.winblogs.net
16 godina
neaktivan
offline
Re: Audi prelazi na 48-voltne baterije
Ovisno kako ce biti izvedeno to znaci da cete za promjenu obicne zarulje ic na servis i kupovat Audi zarulju za nekih 400-500kn. Ako stave DC/DC na 12V nisu puno napravili. Olovni aku je jeftin, izdrzljiv i najvaznije siguran sto se ne moze rec za LiIon. A za racunat ustedu mora se gledat energija, a ne struja.
11 godina
protjeran
offline
Audi prelazi na 48-voltne baterije

Neka rijese sulfatizaciju olovni akumulatora i umjesto 6 vecih celija stave 24 manje celije i problem na jeftin nacin rjesen.

You will live to see man-made horrors beyond your comprehension - Nikola Tesla
 
0 1 hvala 0
11 godina
offline
Re: Audi prelazi na 48-voltne baterije
Alesandro kaže...

Nisu cijene TOLIKO velike da si je neces moci priustiti.

 

Cijene li-ion baterija za golf aute - http://www.lithiumion-batteries.com/EVGOLFCART.php 

Ovo je bio prvi rezultat na guglu i siguran sam da se mogu naci i jeftinije :)

 

Isto tako trebas uzeti u obzir da ce cijene li-ion akumulatora znatno pasti kada (i ako) se to prihvati kao novi standard.

 

 

tebe su dobro zatrovali kapitalizmom i trzisnim teorijama, vidim! :D

16 godina
protjeran
offline
Re: Audi prelazi na 48-voltne baterije
Drazen kaže...
Ovisno kako ce biti izvedeno to znaci da cete za promjenu obicne zarulje ic na servis i kupovat Audi zarulju za nekih 400-500kn. Ako stave DC/DC na 12V nisu puno napravili. Olovni aku je jeftin, izdrzljiv i najvaznije siguran sto se ne moze rec za LiIon. A za racunat ustedu mora se gledat energija, a ne struja.

Audi ionako stavlja LED žarulje koje već sad imaju svoje regulatore tako da s te strane ništa novo. 12V alternatori su prilično neefikasni, kao i cijela instalacija. Ugradnjom električnog serva volana i amortizera mogućnosti 12 voltnih instalacija su dovedene do krajnjih granica. Servo kočnica bi mogao biti električni, pumpa za vodu i ulje također jer su sada izvedene tako da imaju dovoljan kapacitet u najgorem slučaju koji se događa jednom u tisuću radnih sati, a kod većine nikad što znači da su u većini radnih uvjeta prekapacitirane čime nepotrebno oduzimaju snagu motoru. Električna pumpa za ulje bi produžila radni vijek motora za trećinu jer se najviše habanja događa u momentu pokretanja kada je motor suh, a svo ulje u karteru...

 

Prelaskom na 48V vrlo je jednostavno ujediniti alternator i starter u jedan sklop koji više ne bi imao potisni zupčanik koji je mjesto kvara, motor bi startao puno mekše, a sve skupa bi se uštedilo na potrošnji skupog bakra i na težini cijelog vozila. Kad sam već ovako optimističan, s vremenom će biti moguće zamijeniti najveći potrošač snage u motoru a to je razvod ventila koji oduzima 5-10%.

16 godina
neaktivan
offline
Re: Audi prelazi na 48-voltne baterije
m4c0r4k kaže...

Ja cu samo reci da prelazak automobila na 48V sistem ima ustede samo na kabelima, jer kao sta je postano u postu ispred snaga P= U*I pa bi se rasteretili kabeli i zice bi mogle biti jos tanje, ali (uvijek postoji ali) sama baterija 48V i to litiumska, ta baterija ce oderati vlasnika koji ju bude morao mjenjati jer su te baterije turbo skupe za nas obicne smrtnike, pa cak i za one koji si taj auto budu kupili ( da ne pricam da ta baterija treba sama za sebe imati mini računalo da pazi na nju samu), druga stvar sta su spomenuli manju potrošnju, na to ču reći da nema govora jer opet se gleda ukupna potrošnja u snagi što nas opet dovodi do toga da s povečanjem napona za istu snagu ne mjenja se opterečenje za motor, a kako planiraju nakrcati još elektro trošila možemo računati samo na veću potrošnju jer svaka konverzija energije povečava gubitke, pa ne vidim baš neke uštede..

 

Vec danas, u odnosu na prije koju godinu, LiFePO4 baterije su dostupne, sama elektronika koja bi bila u akumulatorskom bloku morala bi biti jeftina, a radi se o prakticki istom BMS sustavu kao sto se nalazi u liion baterijama laptopa vec dugi niz godina, pa je ta elektronika jeftina. Prednost je dakako znatno veca - tezina tih baterija je barem dvostruko manja po kWh u odnosu na olovo, a isto tako broj ciklusa koje omogucavaju te baterije, i to deep discharge je barem dvostruko veci od olova, a shallow discharge (kakav je najcesce u autu) je faktor velicine veci broj ciklusa. Osim ovoga, ugradnja dovoljno kapacitetnog akumulatora omogucava pojednostavljanje hibridnog pogona, npr. ugradnjom backup 4-5kW elektromotora koji bi omogucia potpuno gasenje motora u gradskim guzvama i brzinama do 20km/h. 

 

m4c0r4k kaže...

 

prije bi bilo uštede na potrošnji kad bi razvili sustav koji generira vodik koji se upušta u usisnu granu te samim time pospješuje gorenje goriva i dobiva se veća snaga motora za manje utrošenog goriva.

 

da svijet stvarno želi i da naftni lobiji ne otkupljuju i zataškavaju istraživanja koja bi nas dovela do znatno jeftiniih energenata danas bi se vozili puno jeftinije.

 

please don't, taj famozni HHO je prica za malu dicu. nadji mi znanstveni double blind test koji potvrdjuje tvoje navode, a da pritom motor citavo vrime ne radi u osiromasenom rezimu, jer dovoljno je da modificiras ocitanje lambda sonde, motor uvjeren kako radi u stehio omjeru, zapravo radi sa siromasnom smjesom, motor eksplozivniji, trosi manje goriva, i ujedno ga unistavas... 

 

sto se tice drugog dijela, virujem da postoje tehnologije koje nisu dostupne javnosti, ali i oni koji prate bug svjedoci su hrpe clanaka o baterijama koje eto, samo sto nisu, pa nikako da dodju... go figure... 

 

Drazen kaže...
Ovisno kako ce biti izvedeno to znaci da cete za promjenu obicne zarulje ic na servis i kupovat Audi zarulju za nekih 400-500kn. Ako stave DC/DC na 12V nisu puno napravili. Olovni aku je jeftin, izdrzljiv i najvaznije siguran sto se ne moze rec za LiIon. A za racunat ustedu mora se gledat energija, a ne struja.

 

Nebi se slozia... kao prvo, moderni auti u pravilu koriste xenon ili led za osvjetljavanje ceste, a u buducnosti, pogotovo ako ovih 48V zazivi tendencija je da halogene zarulje pomalo nestanu. slicno se vec dogodilo p45t zaruljama (npr. fico, yugo i ostale stare kante) koje su zamjenjene s H4, a posli i H1, H3, H7. Ako uzmes xenon, on se pali na par kV napona i zbog toga je potreban balast, dakle pretvaranje s 12V. potpuno je svejedno hoce li pretvaranje bit s 12 ili s 48V. Isto vrijedi i za led, jer opet radi na nizem naponu, potreban je driver, pa je opet svejedno hoce li driver bit projektiran za 12 ili 48V. cak i za halogene zarulje postoji jeftino gotovo rjesenje u obliku kamionskih 24V Hx zarulja koje je dovoljno spojit u seriju. Sve i da se ide na najgori moguci slucaj, efikasnost megahertznih dc-dc pretvaraca je preko 90%, dok se s druge strane, valjda 90% energije halogenih zarulja pretvara u toplinu, tako da taj dc-dc pretvarac ima isti efekt ko da se popisas u more i promatras koliko se razina podigla... 

Zanimljivo je da audiotehnika moze samo profitirat od 48V napona, i vjerujem da bi svi proizvodjaci objerucke prihvatili prelazak... zasto? jer je maksimum snage pojacala koji mozes imat na 12V relativno malenih par desetaka W, dok bi dizanjem napona na 48V imali sustave koji bi mogli bit 16 puta snazniji. Da bi to sada izveli, potrebna su eksterna pojacala koja zauzimaju pola portapaka i vrse opet dc-dc konverziju na znatno vise napone kako bi ostvarili tu snagu. 

I za ovo zadnje, nisi potpuno u pravu. Ipak u samim vodovima postoje gubici, a ti gubici rastu s kvadratom struje koja prolazi kroz njih. To, a i sam presjek kablova je ujedno razlog zbog kojeg na dalekovodima imas po nekoliko desetaka ili stotina kV... jednostavno su gubici na vodovima znatno manji nego da se koristi nizi napon. Cak i kod kuce, gdje imas 220V prica je ista. Zar nebi bilo "pametnije" imat napon dovoljno nizak da te ne moze ubit? E pa nebi, jer bi opet gubici na vodovima bili ogromni, a napon na trosilu bi uvelike ovisio o snazi trosila. 

Jedini razlog zbog kojeg se u automobilima ide na niskih 48V je upravo sigurnost. Inace bi se otislo i na jos vise napone... 

13 godina
neaktivan
offline
Re: Audi prelazi na 48-voltne baterije

@luDA  rajcica

 

Ne, to se zove logika,  ne trzisna teorija :)

 

 

 

http://www.winblogs.net
Poruka je uređivana zadnji put pet 29.8.2014 15:06 (Alesandro).
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice