Baterija bez elektrolita

poruka: 15
|
čitano: 1.313
|
moderatori: Danny_HR, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug Onlinea. U nastavku se nalaze komentari na "Baterija bez elektrolita".
6 godina
offline
Baterija bez elektrolita

Ovo zvuci predivno

 
3 0 hvala 0
3 godine
offline
Re: Baterija bez elektrolita
BorgMater kaže...

Ovo zvuci predivno

 

Nadam se da neće ostati samo na tome :/ 

6 godina
online
Baterija bez elektrolita

A ugradnja u vozila, letjelice, i ove naše geđete?

Moj PC  
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Baterija bez elektrolita
Ovo s plovilom je iznimno upitno. Problem predstavljaju i alge i trošenje premaza, ali i povećani otpor zbog poroznog materijala.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
Moj PC  
0 2 hvala 0
8 godina
offline
Re: Baterija bez elektrolita
MrBlc kaže...
Ovo s plovilom je iznimno upitno. Problem predstavljaju i alge i trošenje premaza, ali i povećani otpor zbog poroznog materijala.

 1. alge - redovito godišnje održavanje plovila, a i pitanje je brzina stvaranja algi po tom premazu 

 2. trošenje premaza - pitanje je koliko bi bilo trošenje (10cm debelog) premaza i bili ga bilo potrebno i jednom godišnje obnavljati

 3. pevećan otpor zbog poroznog materijala - nebitno kad se gleda ono što se dobiva zauzvrat a pitanje je i koliki je to otpor i jeli taj otpor uopće bitan kod nekih plovila kojima nije bitna brzina

9 godina
offline
Re: Baterija bez elektrolita
KIKI3ooo kaže...

 1. alge - redovito godišnje održavanje plovila, a i pitanje je brzina stvaranja algi po tom premazu 

 2. trošenje premaza - pitanje je koliko bi bilo trošenje (10cm debelog) premaza i bili ga bilo potrebno i jednom godišnje obnavljati

 3. pevećan otpor zbog poroznog materijala - nebitno kad se gleda ono što se dobiva zauzvrat a pitanje je i koliki je to otpor i jeli taj otpor uopće bitan kod nekih plovila kojima nije bitna brzina

1. alge vole hrapavo i porozno, tako da, ako nema kemijskog razloga zbog kojeg ne bi rasle, rasle bi i brže. Premazi koji spriječavaju rast algi bi se nepovoljno odrazili na bateriju, a alge bi mogle uzrokovati i pražnjenje baterije.

2. trošenje ovisi prvenstveno o brzini broda. Pri većim brzinama se porozne strukture rapidno uništavaju. Obnova je također upitna jer se radi o strukturi s dvije elektrode (znači, ne možeš samo namazati još jednu ruku).

3.) što se dobije? Dobije se spremnik energije, a ne izvor. Pri malim brzinama otpor nije bitan (tu se slažemo), ali čim se malo stvari ubrzaju, postane, a to se da osjetiti već i pri brzinama koje postiže Tomos 4, ne mora biti nikakvog glisiranja.

 

Dakle, radi se o spremniku energije koji je pogodan za spora ili stacionarna plovila, i to isključivo ako su kemijska svojstva takva da se neće hvatati alge i školjke (koje se također vole hvatati na porozne površine takvih vozila). Recimo, dobra primjena bi bila za neku platformu napajanu solarnom energijom koju motori održavaju na mjestu.

 

Izraz "iznimno upitno" se odnosi upravo na ovo: primjenjivo za specijalni tip plovila ukoliko su zadovoljeni dodatni uvjeti. Nadao sam se da neću morati pisati detaljniji elaborat jer bi ovo trebalo biti jasno svakom tko je imao kontakta s brodovima u slanoj vodi (u slatkoj nema problema, ali ni elektrolita).

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Baterija bez elektrolita
MrBlc kaže...
KIKI3ooo kaže...

 1. alge - redovito godišnje održavanje plovila, a i pitanje je brzina stvaranja algi po tom premazu 

 2. trošenje premaza - pitanje je koliko bi bilo trošenje (10cm debelog) premaza i bili ga bilo potrebno i jednom godišnje obnavljati

 3. pevećan otpor zbog poroznog materijala - nebitno kad se gleda ono što se dobiva zauzvrat a pitanje je i koliki je to otpor i jeli taj otpor uopće bitan kod nekih plovila kojima nije bitna brzina

1. alge vole hrapavo i porozno, tako da, ako nema kemijskog razloga zbog kojeg ne bi rasle, rasle bi i brže. Premazi koji spriječavaju rast algi bi se nepovoljno odrazili na bateriju, a alge bi mogle uzrokovati i pražnjenje baterije.

2. trošenje ovisi prvenstveno o brzini broda. Pri većim brzinama se porozne strukture rapidno uništavaju. Obnova je također upitna jer se radi o strukturi s dvije elektrode (znači, ne možeš samo namazati još jednu ruku).

3.) što se dobije? Dobije se spremnik energije, a ne izvor. Pri malim brzinama otpor nije bitan (tu se slažemo), ali čim se malo stvari ubrzaju, postane, a to se da osjetiti već i pri brzinama koje postiže Tomos 4, ne mora biti nikakvog glisiranja.

 

Dakle, radi se o spremniku energije koji je pogodan za spora ili stacionarna plovila, i to isključivo ako su kemijska svojstva takva da se neće hvatati alge i školjke (koje se također vole hvatati na porozne površine takvih vozila). Recimo, dobra primjena bi bila za neku platformu napajanu solarnom energijom koju motori održavaju na mjestu.

 

Izraz "iznimno upitno" se odnosi upravo na ovo: primjenjivo za specijalni tip plovila ukoliko su zadovoljeni dodatni uvjeti. Nadao sam se da neću morati pisati detaljniji elaborat jer bi ovo trebalo biti jasno svakom tko je imao kontakta s brodovima u slanoj vodi (u slatkoj nema problema, ali ni elektrolita).

  Bez obzira što je zna da nije inertan kao što se misli i bez obzira što se se u jednoj studiji pokazalo da agresivno izlaganje ugljičnog vlakna slanoj vodi degradaciji nekih mikrostruktura (jednog) vlakna i tako dugoročno gledajući propadanju, ali se isto tako zna je da su pored drugih kompozita ugljična vlakna (jedan od najkorištenijih materijala zbog svojstava kao što su visoka krutost, vlačna čvrstoća, kemijska otpornost, tolerancija temperature, niska težina i toplinska ekspanzija.) trenutno najbolji kompozitni materijal koji se može upotrijebiti u plovilima i da će to tako i ostati u budućnosti uz moguće modifikacije sa drugim egzotičnim materijalima. Tako da nema razloga zašto se ta vlakna ,za koje se dodatno vežu anorganske tvari (natrij-mangan-oksid i nanočestica natrijeva i titanijeva fosfata nanasenih na ugljik), nebi upotrijebila za oblaganje trupa nekog plovila. 

 

"Hrapavo i porozno" - nisu jednostavno dovoljno dobri argumenti za demantiranje.

9 godina
offline
Re: Baterija bez elektrolita
Bravo, sad si pokazao svoje znanje - navedeni link daje svojstva vinystera sa ugljičnim vlaknima, a ne svojstva golih vlakana. Slična razlika kao da pričaš o staklenim vlaknima, a daješ karakteristike stakloplastike.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Baterija bez elektrolita
MrBlc kaže...
Bravo, sad si pokazao svoje znanje - navedeni link daje svojstva vinystera sa ugljičnim vlaknima, a ne svojstva golih vlakana. Slična razlika kao da pričaš o staklenim vlaknima, a daješ karakteristike stakloplastike.

 Jedino što se pokazalo da treba znati pažljivo čitati. Navedeni link (6.1.) opisuje rezultate testiranja na jednom ugljičnom vlaknu:

 

6 Summary and Conclusions 

A fundamental study to evaluate the environmental degradation associated with long-term exposure on mechanical properties of carbon fiber-reinforced vinylester facings at different orientations and various specimen sizes was implemented. The tension—tension fatigue effects are shown to be more notable in composite facings with orientation of lay-ups that are resin dominated (for example, [±45]m). The moisture absorption in the carbon fiber/vinylester composite leads to several deleterious effects resulting in new failure modes and deterioration in long-term durability. Specifically, it has been demonstrated that moisture/seawater has impact on the following:

(1) A gradual reduction in nonlinear elastic properties of single carbon fibers was observed for T700 fibers when they were subjected to aggressive soaking conditions. Since the behavior was measured based on very precise nano-tensile testing, this demonstrates that the amorphous and porous portions of the single carbon fiber microstructure can cause degradation and should be considered in the future studies. Carbon fibers should not be considered as inert, as is often assumed, for marine environment.

 

Ali ovo ide samo u prilog poroznosti, tako da to nebi trebalo demantirat, što znači da odgovor nema nikakvog smisla u kontekstu ove rasprave.

 

9 godina
offline
Re: Baterija bez elektrolita
KIKI3ooo kaže...

 Jedino što se pokazalo da treba znati pažljivo čitati.

Jedino točno što si napisao, samo još da se i sam povedeš za tim zaključkom.

 

Tema studije je kompozitni materijal koji se sastoji od kabonskih vlakana i vinilestera. Citirani dio govori o tome da porozna svojstva (jednog) vlakna mogu uzrokovati degradaciju (kompozitnog materijala, a ne jednog vlakna). Radi se o tome da mikro-pora na površini može, zbog poroznosti vlakana, uzrokovati propadanje materijala. Kod stakloplastike se to također javlja, ali u manjoj mjeri jer tamo voda mora probiti put između staklenih vlakana i epoksilne smole, a to, ako ne postoji greška u materijalu u vidu mjehura zraka, ide relativno sporo, za razliku od vlakana koji zbog svoje poroznosti omogućuju dublji prodor vode. Čak i stakloplastiku, koja je otpornija, treba redovito održavati i zaštiti od štetnog prodora vode, a kod poroznih vlakana je ta potreba još izraženija.

 

Međutim, to je sve vezano uz svojstva kompozitnog materijala i njegovo propadanje i nema uopće veze sa ovom pričom. Ova baterija mora biti porozna, a samim time nije je moguće integrirati u kompozitni materijal kod kojeg poroznost uzrokuje propadanje.

 

Dakle, možemo pričati isključivo o "sirovom" materijalu.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Baterija bez elektrolita
MrBlc kaže...
KIKI3ooo kaže...

 Jedino što se pokazalo da treba znati pažljivo čitati.

Jedino točno što si napisao, samo još da se i sam povedeš za tim zaključkom.

 

Tema studije je kompozitni materijal koji se sastoji od kabonskih vlakana i vinilestera. Citirani dio govori o tome da porozna svojstva (jednog) vlakna mogu uzrokovati degradaciju (kompozitnog materijala, a ne jednog vlakna). Radi se o tome da mikro-pora na površini može, zbog poroznosti vlakana, uzrokovati propadanje materijala. Kod stakloplastike se to također javlja, ali u manjoj mjeri jer tamo voda mora probiti put između staklenih vlakana i epoksilne smole, a to, ako ne postoji greška u materijalu u vidu mjehura zraka, ide relativno sporo, za razliku od vlakana koji zbog svoje poroznosti omogućuju dublji prodor vode. Čak i stakloplastiku, koja je otpornija, treba redovito održavati i zaštiti od štetnog prodora vode, a kod poroznih vlakana je ta potreba još izraženija.

 

Međutim, to je sve vezano uz svojstva kompozitnog materijala i njegovo propadanje i nema uopće veze sa ovom pričom. Ova baterija mora biti porozna, a samim time nije je moguće integrirati u kompozitni materijal kod kojeg poroznost uzrokuje propadanje.

 

Dakle, možemo pričati isključivo o "sirovom" materijalu.

 A ta degradacija kompozitnog materijala može nastati zbog degradacija koje se događaju na mikrostrukturama ugljičnog vlakna koje je bilo predmet testa. Znači nije pogrešno nego je korištena proizvoljna kompozicija rečenice u kojoj se koristila riječ koja se u linkanom tekstu pojavljuje. Straw man. Ali dobro, bar je sad jasno da se radio baš o ugljičnim vlaknima i da se nije dobro pročitalo. A sve to naravno navedeno samo da se pokaže da ugljična vlakna, kao i drugi materijali, imaju mane i nisu baš tako inertna na vanjske podražaje kao što se misli - ali opet se radi o trenutno najboljem (o ovome "najbolje" se može raspravljat ali se svakako može priznati da se radi  o "jednom od najboljih") materijalu i da nema razloga zašto se nebi upotrijebio u navedenu svrhu u članku.

Poruka je uređivana zadnji put sri 18.10.2017 12:49 (KIKI3ooo).
9 godina
offline
Re: Baterija bez elektrolita

Ti i dalje nemaš blage o čemu pričaš!? Pričaš o kompozitnom materijalu, a zaključke primjenjuješ na jednu komponentu tog kompozitnog materijala, a onda još proširuješ na varijantu tog materijala presvučenu nano česticama drugog materijala.

 

Kao da gledaš svojstva armiranog betona i primjenjuješ ih na čelik presvučen s nekim premazom....

 

Ako ovu bateriju utopiš u vinilester, onda nema kontakt s elektrolitom, osim u slučaju pojave oštećenja.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Baterija bez elektrolita
MrBlc kaže...

Ti i dalje nemaš blage o čemu pričaš!? Pričaš o kompozitnom materijalu, a zaključke primjenjuješ na jednu komponentu tog kompozitnog materijala, 

Komentiralo se napisano; u članku, postovima i linkanom. Navela se pozornost kao glavna mana (kao da nitko nema google i samo odabrani pojedinci znaju da su mikrostrukture ugljičnih vlakana porozne, pa se ti isti indirektno hvale s tim i ujedno pokušavaju krajnje nekorektno, bez argumenata omalovažavati nečiji autoritet na forumu) pa su se navele prednosti tog materijala. Definitivnog zaključka nema jer se ipak priča o ideji ali se nameće pitanje zašto se taj materijal nebi upotrijebio u opisanu svrhu. 

 

MrBlc kaže...

 a onda još proširuješ na varijantu tog materijala presvučenu nano česticama drugog materijala.

a to je jako bitno - zbog čega - hrapavosti i poroznosti? (

 

MrBlc kaže... 

Ako ovu bateriju utopiš u vinilester, onda nema kontakt s elektrolitom, osim u slučaju pojave oštećenja.

To se nije ni spominjalo tako da nema potrebe za ovim komentarom. Opet, nisu navedena konkretna tehniča rješenja - ali izvedba definitivno nije iznimno upitna...

Poruka je uređivana zadnji put sri 18.10.2017 13:34 (KIKI3ooo).
9 godina
offline
Re: Baterija bez elektrolita
KIKI3ooo kaže...

Komentiralo se napisano; u članku, postovima i linkanom. Navela se pozornost kao glavna mana (kao da nitko nema google i samo odabrani pojedinci znaju da su mikrostrukture ugljičnih vlakana porozne, pa se ti isti indirektno hvale s tim i ujedno pokušavaju krajnje nekorektno, bez argumenata omalovažavati nečiji autoritet na forumu) pa su se navele prednosti tog materijala. Definitivnog zaključka nema jer se ipak priča o ideji ali se nameće pitanje zašto se taj materijal nebi upotrijebio u opisanu svrhu. 

Ugljična vlakna su porozna sama po sebi, odnosno zbog svoje strukture. Kompozitni materijal koji se sastoji vinilestera i ugljičnih vlakana je lagan i čvrst zahvaljujući svojstvima ugljičnih vlakana, ali mu je površina glatka i neporozna zahvaljujući svojstvima vinilestera. Dok se ne pojave mikro-oštećenja, onda more može prodirati do vlakana i vlakna i materijal propadaju. Zaključak članka da prednosti tog kompozitnog materijala nadmašuju navedene probleme s propadanjem se odnose upravo na taj kompozitni materijal kod kojeg u neoštećenom stanju vinilester štiti vlakna od propadanja zbog utjecaja mora, ali također zaključuje da se isto ne smije zanemariti.

 

KIKI3ooo kaže...

 

MrBlc kaže... 

Ako ovu bateriju utopiš u vinilester, onda nema kontakt s elektrolitom, osim u slučaju pojave oštećenja.

To se nije ni spominjalo tako da nema potrebe za ovim komentarom.

Ako je ne utopiš u vinilester, onda ne možeš primjeniti zaključke linkanog članka jer se oni temelje na svojstvima kompozitnog materijala, što sam gore objasnio. Dakle, sam si linkao članak koji govori da vlakna propadaju u morskoj vodi, ali ako su sastavni dio kompozitnog materijala, onda prednosti čitavog materijala nadmašuju problem s propadanje, pa onda tvrdiš da su ipak dovoljno otporna i bez vinilestera, što je zaključak izvučen iz dupeta.

 

KIKI3ooo kaže...
MrBlc kaže...

 a onda još proširuješ na varijantu tog materijala presvučenu nano česticama drugog materijala.

a to je jako bitno - zbog čega - hrapavosti i poroznosti? (

Bez tehničkih detalja ne mogu tvrditi da je bitno, ali može biti iznimno bitno i prije predložene primjene treba evaluirati njihovo ponašanje pri kretanju kroz abrazivnu morsku vodu i pri eventualnom gibanju vlakana.

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Baterija bez elektrolita

Dobro onda u nedostatku nekih drugih informacija o ovome nema druge nego dat gg.

Poruka je uređivana zadnji put sri 18.10.2017 16:58 (KIKI3ooo).
 
0 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice