hiperlup je poput pravde: spor ali dostižan.
Si siguran? Thunderf00t se ne slaže - misli da je nedostižan te je u više videa elaborirao zašto:
https://www.youtube.com/user/Thunderf00t/search?query=hyperloop
hiperlup je poput pravde: spor ali dostižan.
Ali hiperlup bi trebao biti brz i nedostižan.
Si siguran? Thunderf00t se ne slaže - misli da je nedostižan te je u više videa elaborirao zašto:
https://www.youtube.com/user/Thunderf00t/search?query=hyperloop
Što je onda s projektom na Marsu? I tamo je otprilike vakum kao u tim cijevima a oni bi gradili kupole, ito još od stakla. Da ne govorim da je puno teže zadržati tlak ispod kupole nego kad vrši pritisak na nju izvana.
U cijevina na Marsu ne bi bio vakuum.
Pogledaj Thunderf00tove filmiće pa će ti sve biti jasno. Na kraju Hyperloop, ako ikad u nekom obliku bude izgrađen, neće imati previše veze s obećanim.
Si siguran? Thunderf00t se ne slaže - misli da je nedostižan te je u više videa elaborirao zašto:
https://www.youtube.com/user/Thunderf00t/search?query=hyperloop
a gle sad: i HŽ-ovi vlakovi jednom stignu do cilja (tj. i ćorava koka nađe pijetla). kaj se tehnologije tiče, vrag zna. ak ne na zemlji, možda na mjesecu ili tam negdje. ak sam ja ateist, to ne znači da moraju biti i musk i taj gromostopalac.
Kakva ti je sad ovo glupost?
U vrijeme braće Wright nije se baš sve znalo o uzgonu, otporu zraka, fizici...
Sad se zna sve o vakuumu, ponašanju i kretanju tijela u njemu, ponašanju materijala na različitim temperaturama i lik je prema tome zaključio da prema sadašnjim nacrtima Hyperloopo nije ostvariv.
To znači da je ostvariv uz neke promjene.
Ili ti vidiš neki grešku u njegovom zaključcima? Kužiš uopće što on priča? Jesi uopće odgledao bar jedan video?
Sad bi bilo savršeno da iz Hyperloopa odgovore na njegove videje i da vele rješenje za svaki njegov problem.
Moram priznati da nisam odgledao nijedan video stanovitog Thunderf00ta, tko je on i koja mu je titula i zašto bi ga itko trebao slušati?
Ovdje vidim da stvar funkcionira.
Ako je teorija ispravna (a je) onda to postaje čisto inženjerski problem i na njima je da to sprovedu u praksi.
Ostaje samo pitanje isplativosti, ali za to postoje studije. Studije koje rade školovani ljudi koji se ne skrivaju pod nekakvim pseudonima i očekuju da ih ljudi shvate ozbiljno..
Evo prisilio sam se da pogledam video stanovitog gosp. Thunderf00ta,
nisam uspio pogledati do kraja, prvih par minuta mi je bilo dosta da se uvjerim koliki serator taj gospodin jest.
1. Sprda se sa brzinom testnih kapsula na kratkim testnim stazama i uspoređuje ih s autima na autocesti, smiješno
2. Na videu je vidio nešto što izgleda kao karton na otvorima cijevi i odmah zaključio kako ovi kartonom pokušavaju održati vakuum!?
..
Mislim to je presmiješno da bih dalje uopće gledao i komentirao, lik je sprdnja, ne kužim kako ga netko može shvaćati ozbiljno
Moram priznati da nisam odgledao nijedan video stanovitog Thunderf00ta, tko je on i koja mu je titula i zašto bi ga itko trebao slušati?
Ovdje vidim da stvar funkcionira.
Ako je teorija ispravna (a je) onda to postaje čisto inženjerski problem i na njima je da to sprovedu u praksi.
Ostaje samo pitanje isplativosti, ali za to postoje studije. Studije koje rade školovani ljudi koji se ne skrivaju pod nekakvim pseudonima i očekuju da ih ljudi shvate ozbiljno..
https://en.wikipedia.org/wiki/Phil_Mason - lik je znanstvenik, znaci nije neki Mile kojemu je hyperloop djelo Sotone.
Teorija valja i small scale test je uspjesan i tu se nema sto prigovoriti. Problem dolazi kada se duljina cijevi poveca i u cijevi se prakticki mora stvoriti stanje kao u svemiru.
I sad opcenito o ovome. Moja fizika je malo hrdjava, ali idemo pokusati ovo objasniti. Ako vidite gresku, ukazite na nju i ARGUMENTIRAJTE, jer znam da ce netko pokusati pobiti sve samo s "to ne valja jer sam ja tako rekao".
F = m x a iz cega proizlazi da je m = F/a.
Nadalje u slucaju hyperloopa imamo 2 jake sile. Jedna je okolina na cijev (hint: podmornica), a druga je pritisak kapsule na vakuum u cijevi (hint: svemirski brod).
Tlak u cijevi hyperloopa je tisucinka tlaka na razini mora (http://www.spacex.com/sites/spacex/files/hyperloop_alpha.pdf).
Sada uzimamo da je 1.01325 bar standardni tlak zraka koji nas okruzuje pa ajmo to zaokruziti na 1 bar zbog jednostavnijeg racuna. 1 bar je definiran kao 100000 N/m2.
Idemo onda vidjeti kolika je razlika izmedju atmosferskog tlaka i tlaka u hyperloop cijevi. Znaci delta p = 1-0.001 = 0.999bar
Iz toga proizlazi da sila od 99999 N djeluje po m2. Vratimo se na prvu formulu i uzmimo silu od 99999N i uvrstimo ju uz akceleraciju od 9.81 m/s2 (gravitacija Zemlje) i dobijemo da 10193kg (~10t) djeluje po cetvornom metru. Ako pretpostavimo da je unutar kapsule isti tlak kao i vani onda stijenke kapsule moraju izdrzati istu silu. Za dizaj kapsule nemam sumnji jer ipak imaju iskustva u dizajnu raketa koje imaju isti problem ako teret nije u vakuumu. Mislim da je Thunderf00t lijepo objasnio sto ako dodje do strukturnog ostecenja cijevi (spoiler alert: zgnijeci se kao limenka) i kad nahrupi zrak unutra (spoiler: svi koji se trenutno voze u cijelom sustavu umru). Mene zanima sto ako se kapula zaglavi na pola puta, kako onda rijesiti problem i evakuirati ljude jer su ljudi unutra u istoj situaciji kao astronuti kad bi im se pokvario motor na brodu s time da astronauti obicno imaju odijela za slucaj vakuuma, a prosjecni covjek u hyperloopu ne. Druga stvar je kako misle odrzavati vakuum (tisucinka bara je prakticki vakuum) u toliko dugoj komori. U kud i kamo manjem LHC-u je problematicno i skupo, a kamo li tek na toliko velikoj vakuumskoj komori. S obzirom na to da se i Boring company spominje, moguce je ce sve zakopati sto kao plus ima vecu zastitu cijevi, a kao minus ima teze odrzavanje, sporija gradnja i veci troskovi izgradnje.
I za kraj isplativost. Da bi cijevi bile sto sigurnije, trebali bi koristiti izrazito debeli celik (u slucaju nadzemne gradnje) ili doci do novog materijala koji ce biti jeftin i izdrziv (koliko je meni poznato takvog jos nema). Sve i da sutra Musk dodje i kaze da ima materijal koji je u 1cm debljine otporniji nego celik od 10cm i da je cijena tog materijala jeftinija nego ista kolicina celika ostaje pitanje odrzavanja vakuuma sto je izrazito skupo. Realno, takav prijevoz trenutno ne moze biti isplativ kako nam ga sad prezentiraju.
Si siguran? Thunderf00t se ne slaže - misli da je nedostižan te je u više videa elaborirao zašto:
https://www.youtube.com/user/Thunderf00t/search?query=hyperloop
na snima samo on filmiće:
Si siguran? Thunderf00t se ne slaže - misli da je nedostižan te je u više videa elaborirao zašto:
https://www.youtube.com/user/Thunderf00t/search?query=hyperloop
na snima samo on filmiće:
Thunderfoot je naporan, ali ovaj lik je jos gori. Ljudi mu doslovno govore gdje je on u krivu u komentarima, ali taj je kao malo dijete, uvijek je agresivan i govori "mi smo dokazali" (a nisu).
Necu komentirati iritaciju jer opet, Thunderfoot je dosta iritantan, a ovaj je iritacija na 2 noge
Pise u clanku da bi trebao ici do 1200kmh? Jst sayin' .
Tlak zraka je cca 240 puta visi na visini krstarenja aviona od tlaka u cijevi. Razlika u tlaku u avionima nije niti priblizno dovoljna da se avion razleti u slucaju puknuca sasije ili prozora. Bilo cak i na Mythbustersima. U slucaju proboja kabine, pilot ce zapoceti spustanje zbog niske temperature.
Sto se maski u hyperloopu tice cu reci samo ovo. U slucaju Concordea ljudi su imali 10-15s max da stave masku prije gubitka svijesti, znaci u hyperloopu imas jos manje od toga, 1s max. Drugo je da u vakuumu krv, slina i ostale tekucine u tijelu pocinju vrijeti. U slucaju da netko zadrzi dah, dolazi do ekspanzije u plucima i pluca pucaju. Preporucam procitati kako bi ljudsko se tijelo ponasalo u svemiru bez zastitnog odijela i samo preskociti dijelove vezane za nisku temperaturu u svemiru.
Zamislite si konverzacije kad su automobili krenili:
E zamisli ti to, moras sipat gorivo u njega! Gume mu mjenjat, i to cudo ide 30 km/h!!! Znas ti koja je to brzina!! Na ovim lenijama kad uletis u rupu ima da frknes s njega 10 metara u vis. Da, mogu se napraviti ceste ali koliko ce to kostat samo da bi se neko vozio po tome?!!!
nastavite dalje...
Sto se maski u hyperloopu tice cu reci samo ovo. U slucaju Concordea ljudi su imali 10-15s max da stave masku prije gubitka svijesti, znaci u hyperloopu imas jos manje od toga, 1s max. Drugo je da u vakuumu krv, slina i ostale tekucine u tijelu pocinju vrijeti. U slucaju da netko zadrzi dah, dolazi do ekspanzije u plucima i pluca pucaju. Preporucam procitati kako bi ljudsko se tijelo ponasalo u svemiru bez zastitnog odijela i samo preskociti dijelove vezane za nisku temperaturu u svemiru.
https://www.scientificamerican.com/article/survival-in-space-unprotected-possible/
"In reality, however, animal experiments and human accidents have shown that people can likely survive exposure to vacuum conditions for at least a couple of minutes."
https://www.scientificamerican.com/article/survival-in-space-unprotected-possible/
"In reality, however, animal experiments and human accidents have shown that people can likely survive exposure to vacuum conditions for at least a couple of minutes."
pod uvjetom da stignes staviti masku, ali ne ginu ti gadne ozljede, iz istog linka:
....the more rapid the decompression was, the graver the injuries no matter how much time had elapsed in the vacuum.
I ono sto je najbitnije, oni su u testiranju koristili 1/318 atm dok je planirani tlak u hyperloopu 1/1000 atm:
For example, one 1965 study by researchers at the Brooks Air Force Base in Texas showed that dogs exposed to near vacuum—one three-hundred-eightieth of atmospheric pressure at sea level—for up to 90 seconds always survived.
Zakljucak: moguce je prezivjeti uz male sanse i trajne posljedice. Kako god okrenuo, naj***s
Kako god okrenuo, imaš veće šanse da preživiš nego kod pada aviona..
Svi se uhvatili sigurnosti, a sigurno je da će stvar kad se izgradi biti u skladu sa svim sigurnosnim standardima, siguran sam da ne možeš samo tako izgraditi javni prijevozni sustav a da nije (do propisane mjere) siguran.
Jedina sigurnosna prijetnja ostaje terorizam, no ta prijetnja postoji na bilo kojem javnom prijevoznom sustavu.
Znači ako si terorist i cilj ti je postavit bombu negdje na javnom mjestu, možda će ti čak hyperloop i biti na prvom mjestu, ali ako njega nema postavit ćeš ju drugdje, tako da - o čemu pričamo??
To je meni fascinantno isto, svi se zgražaju nad nekakvom sigurnosti i predvižaju ne znam kakve katastrofalne scenarije i gluposti. A ljudi ginu na stotine i tisuće dnevno u automobilima, vlakovima, brodovima, avionima i nikome ni na kraj pameti nije pitat, a šta ako avion padne s neba? To je glupa ideja, to neće nikad zaživjeti, šanse za preživljavanje kad avion padne s nema su skoro nikakve. Kako misle rješiti taj sigurnosni problem?
Ljudi ne kuže da problem sigurnosti nije da li se može preživjet ili ne nego je to čisto ekonomski problem.
Ako se dogodi havarija u cijevi i nešto se katastrofalno dogodi, da, svi će poginuti strašnom smrću. Pitanje je samo koliko često se to događa i koliko košta popravak te na kraju kad se podvuće crta da li je isplativo ili ne?
Svatko tko sjeda u avion, vlak, brod, automobil, pa i na bicikl ima nekakvu šansu da će poginut zbog nečega. Nema apsolutno sigurnog sustava prijevoza, ljudi ginu i hodajuci.
Znači ako hiperloop bude iskakao iz "tračnica" jednom tjedno onda zaživjet neće nikad, ako bude iskakao jednom na 100.000.000 prijevoza onda je to zanemarivo i isplativo.
Jedan od rijetkih vaših komentara s kojim se na žalost ne slažem, a prvenstveno stoga jer niste upoznati s detaljima.
Prvo, avioni ne lete u hermetiziranim kabinama, već putnici u avionima lete u kabinama u kojma vlada djelomični nadtlak u odnosu na vanjski tlak. Vanjskog tlaka, pak, što se tiče na visinama na kojima lete puitnički zrakoplovi (38-45000 topa), on nema nikakve veze s gotovo potpunim vakuumom koji bi prema izvornoj zamisli Hyperloopa trebao vladati u cijevi kojom putuju kapsule.
Radi se o redovima veličina različitim razlikama tlakova i neusporedivo jačem, prektički nepreživljivom, udarnom valu koji je ekvivalent udarnom valu (overpressure) koji stvara taktička nuklearka u području efikasnog djelovanja u slučaju prsnuća HL cijevi.
Za problem rapidne dekompresije tlaka u komercijalnim putničkim zrakoplovima koji je preživljiv, rješenje postoji. Za problem rapidne kompresije HL cijevi, koji nije preživljiv, rješenje ne postoji.
EDIT: ovo je, usput, samo jedan od praktičkih problema HL-a, a ima ih hrpu, koji nije riješen niti itko spominje i bilo kakvo barem idejno rješenje.
Kako god okrenuo, imaš veće šanse da preživiš nego kod pada aviona..
Koliko je meni poznato, postoje slucajevi padova aviona gdje su ljudi prezivjeli. Prvo mi pada na pamet slijetanje na rijeku Hudson bez iti jedne zrtve. Ne kazem da ti je garantirno prezivljavanje pada aviona, ali ti nije niti smrt zagarantirana.
Drugo, imas li kakve dokaze da je sigurnije kada naglo budes izlozen vakuumu? Avioni su padali i u nekim slucajevima su ljudi prezivjeli, kao sto sam i napisao. Gdje su slucajevi kad je doslo do dekompresije bilo koje letjelice, kapsule, bilo cega okruzenim vakuumom s zivim bicima unutra bez ikakvih zrtava da mozemo zakljuciti da imas vece sanse? Imamo jedan uzorak, Soyuz 11 gdje su usljed dekompresije 3 kozmonauta poginula tako da je uzorak premali za zakljucak, ali opet ne ide u prilog tvojoj teoriji.
Trece, ovo je render UAE hyperloopa:
Ako malo pogledamo sliku i recimo da tom cestom koja ide pored vozi kamion (bez terorista) i da se vozacu prispava, pozli i sl. i zabije se u jedan od stupova. Dogadja se. Evo, ovih se dana kamion zabusio u kucu u Varazdinu i gadno je ostetio. U najboljem slucaju bi sigurnosni sustavi zaustavili cijeli promet unutar cijevi. U najgoremu dolazi do puknuca cijevi i rapidne kompresije cijevi gdje SVI putnici pogibaju jer pricamo o enormnim silama koje djeluju u hyperloopu. Vec sam prije bio napisao, ovakav hyperloop kako nam ga sad predstavljaju ima previse mana, mozda u buducnosti dodju do boljeg rjesenja, ali kako sada stvari stoje, nema prevelike sanse u realizaciji.
Ako malo pogledamo sliku i recimo da tom cestom koja ide pored vozi kamion (bez terorista) i da se vozacu prispava, pozli i sl. i zabije se u jedan od stupova. Dogadja se. Evo, ovih se dana kamion zabusio u kucu u Varazdinu i gadno je ostetio. U najboljem slucaju bi sigurnosni sustavi zaustavili cijeli promet unutar cijevi. U najgoremu dolazi do puknuca cijevi i rapidne kompresije cijevi gdje SVI putnici pogibaju jer pricamo o enormnim silama koje djeluju u hyperloopu. Vec sam prije bio napisao, ovakav hyperloop kako nam ga sad predstavljaju ima previse mana, mozda u buducnosti dodju do boljeg rjesenja, ali kako sada stvari stoje, nema prevelike sanse u realizaciji.
Znači ti hočeš reći da ako bi se kamion ili auto zaletio u jedan od nosača koji su prikazani na ovoj slici da bi to dovelo do potpunog urušavanja tog stupa? Po tebi je svaki nadvožnjak ili most u opasnosti od rušenja jer bi se neki pijanac mogo zaletit automobilom u njega? Koliko nadvožnjaka i mostova se do danas srušilo jer su se kamioni zaletali u njihove potporne stupove?
Ako nisi nikad vidio kako to izgleda:
http://www.novosti.rs/upload/images/2015//08/08/kamion-udario-u-stub.jpg
Mislim da nakon ovog udara stup nisu morali ni farbat.
Znači ti hočeš reći da ako bi se kamion ili auto zaletio u jedan od nosača koji su prikazani na ovoj slici da bi to dovelo do potpunog urušavanja tog stupa?
Prvo, gdje sam rekao da bi doslo do urusavanja? Ili da je garantiran najgori scenarij u slucaju sudara?
Drugo, za razliku od nadvoznjaka, ovdje imamo na nosacu vakuumsku cijev na koju djeluju enormne sile. U slucaju nadvoznjaka imas gravitaciju koja svaljuje tezinu istoga na nosac i to je najveca sila koja djeluje. U hyperloopu je takva sila takodjer dio cijele price, ali je zanemariva jer imas ogromnu razliku tlakova i sila kojom nasa atmosfera djeluje na cijev je enormna. E sad, najgori slucaj: kamion se zabusi u stup, stup je od armiranog betona i malo se osteti, ALI energija od sudara se mora negdje prenesti tako da dio ide na temelje stupa, a dio na samu cijev. U tom slucaju se cijev moze pomaknuti sto kao rezultat moze imati:
- nista posebno
- cijev se grci kao limenka zbog atmosferskog tlaka (svi umiru)
- tracnice/magneti unutra se pomicu i dovode kapculu u doticaj s stijenkama cijevi sto moze rezultirati puknucem (svi umiru)
- kapsula u bas tom trenutku prolazi kroz cijev i energija sudara je odbacuje u stijenku - mogucnost ishoda kao prethodna tocka
Sto ako se kamion zapali. Sto ako prevozi gorivo? Sve su to svakodnevni realni scenariji i vjerojatniji od bradonje s TNTom.
Kao sto sam napisao par postova prije, zakopani hperloop ima puno vece sanse i bio bi kud i kamo sigurniji.
Upravo sam se sjetio jos jedne stvari. Potresi. U Japanu postoji sustav ranog upozorenja koji omogucuje vlakovima da se zaustave 10> s prije udara potresa. U slucaju hyperloopa zaustavljanje necega sto ide 1200km/h unutar 10s nece biti lijepo za putnike. Medjutim, to nije glavni problem niti toliko ozbiljanproblem. Opet, slicno kao i prije napisano, cijev moze biti dislocirana isve prethodno se opet moze dogoditi.
Sila gravitacije je zanemariva jer je glavna sila koja bi dovela do urušavanja nosača razlika tlakova? Koje ti gluposti baljezgaš to je strašno. Molim te mi malo opiši na koji to način razlika tlakova u cijevi i okoline stvara veću silu na potporne stupve od "samo" gravitacije. Znači po tebi isti onaj stup sa slike u slučaju kad nosi nadvožnjak nije ni ogreban u slučaju sudara kamiona, a u slučaju da isti taj stup nosi vakumsku cijev onda se zbog neke crne magije pretvara u keks i mrvi. Osim toga, sila sudara nije ni približno dovoljna da bi ti taj sudar osjetio kad bi stajao na stupu. Znači stup se nije ni pomaknuo. A kao drugo cijev, kao i nadvožnjak ne bi bili spojeni jedan za drugi već kao i nadvožnjak bi bio samo polegnut na njega. A sad me pitaj kako bi riješili problem da se valjkasta cijev ne otkotrlja sa stupa....
Ovo dalje neću odgovarati, to je ono što sam napisao u postu prije. Ako, ako. Ako dođe do nekakve havarije svi će umrijet isto kao što će svi umrijet ako avionu otpadnu krila na 5000m. Šta misliš o tome? Šta ako nekakvi bradonje otmu avione i zalete se u neboder? Kako to misliš spriječiti? Ta ideja o letečim kutijama nikad neće zaživjeti, šta ako motori prestanu raditi ili ako se dvije metalne kutije sudare u zraku? Šta onda? Šta ako ostane bez goriva i padne u more?
Sila gravitacije je zanemariva jer je glavna sila koja bi dovela do urušavanja nosača razlika tlakova? Koje ti gluposti baljezgaš to je strašno. Molim te mi malo opiši na koji to način razlika tlakova u cijevi i okoline stvara veću silu na potporne stupve od "samo" gravitacije. Znači po tebi isti onaj stup sa slike u slučaju kad nosi nadvožnjak nije ni ogreban u slučaju sudara kamiona, a u slučaju da isti taj stup nosi vakumsku cijev onda se zbog neke crne magije pretvara u keks i mrvi. Osim toga, sila sudara nije ni približno dovoljna da bi ti taj sudar osjetio kad bi stajao na stupu. Znači stup se nije ni pomaknuo. A kao drugo cijev, kao i nadvožnjak ne bi bili spojeni jedan za drugi već kao i nadvožnjak bi bio samo polegnut na njega. A sad me pitaj kako bi riješili problem da se valjkasta cijev ne otkotrlja sa stupa....
Ovo dalje neću odgovarati, to je ono što sam napisao u postu prije. Ako, ako. Ako dođe do nekakve havarije svi će umrijet isto kao što će svi umrijet ako avionu otpadnu krila na 5000m. Šta misliš o tome? Šta ako nekakvi bradonje otmu avione i zalete se u neboder? Kako to misliš spriječiti? Ta ideja o letečim kutijama nikad neće zaživjeti, šta ako motori prestanu raditi ili ako se dvije metalne kutije sudare u zraku? Šta onda? Šta ako ostane bez goriva i padne u more?
Ne citas s razumijevanjem kao sto si to lijepo pokazao i u ostalim postovima. Razlika u tlakovima NE STVARA dodatnu silu na stupove niti je to igdje napisano. Ne stavljaj mi svoje rijeci u moja usta. Lijepo je napisano, nadvoznjak stoji na stupu i to je najveca sila koja postoju u sustavu zvanom nadvoznjak. Cijev je naslonjena na stup, ali cijev je kud i kamo laksa od armirano betonsko/asfaltne mase, ergo, sila kojom masa cijevi djeluje na stup je zanemariva u odnosu na tlak koji djeluje na CIJEV.
u slučaju da isti taj stup nosi vakumsku cijev onda se zbog neke crne magije pretvara u keks i mrvi.
To NIGDJE ne pise,opet stavljas svoje rijeci u moja usta. Lijepo pise da se energija sudara prenese na cijev i na temelje, a ne da se u slucaju sudara stup mrvi. Lijepo pise da se cijev MOZE pomaknuti i u tom slucaju i najmanje ostecenje cijevi MOZE (ne i mora) dovesti do katastrofe. Necu se ponavljati 10 puta o tlakovima i sl.
I umjesto tvog vjecnog ad hominema lijepo mi napisi protutvrdnju potpomognutu fizikom pa cu te onda prihvatiti kao kompetentnog sugovornika. U medjuvremenu cu ti onda na tvoj nacin odgovoriti na tvoja ako ako pitanja:
Ako dođe do nekakve havarije svi će umrijet isto kao što će svi umrijet ako avionu otpadnu krila na 5000m
Da je baba musko zvala bi se dusko. Mislim stvarno, otpadanje krila. Da si barem uzeo eksploziju motora pa ajde.
Šta ako nekakvi bradonje otmu avione i zalete se u neboder?
Sto ako bradonja stavi stapin dinamita na cijev?
Ta ideja o letečim kutijama nikad neće zaživjeti, šta ako motori prestanu raditi
Putnicki avioni imaju dovoljno aerodinamike da slete i bez motora. Nije nemoguce i dogadjalo se
Hyperloop je takav koncept da u slucaju pucanja cijevi iz bilo kojeg razloga SVI umiru. Zamisli da imas na prugi Zagreb Split u jednom trenutku 5 vlakova i opet jedan vlak izleti u Rudinama. Ostala 4 vlaka ce biti zaustavljena i bez zrtava. Ista analogija u hyperloopu - svi pogibaju. Jasno?
I za kraj, stalno mi pokusavas staviti u usta da ja kazem da hyperloop nikada nece zazivjeti sa tvojim pokusajem sarkazma. NE, ja to ne govorim, vec iskljucivo to da TRENUTNI koncept ima previse mana da bi bio realan. Da mi opet ne pokusas izvrnuti moje rijeci, evo analogije. Da su braca Wright rekli da ce njihov avion voziti na interkontinentalnom letu ili da ne budemo strogi, cak i da ce voziti s kraja na kraj Kalifornije, svi bi im rekli da je to bullshit. Znaci u to vrijeme trenutni koncept je imao previse mana da bi bio realan. Fast forward nekoliko desetaka godina poslije imamo interkontinentalne avione koji idu 2 maha. Mozda za 10 g budemo imali realni hyperloop. Je li sada jasno?
Koncept koji je prikazan je upravo to - koncept. Ne radi se o izvedbenom rješenju. Nitko ne poriče da postoje problemi koje tek treba rješiti, ali isto tako mi ne znamo koja se sve rješenja već razmatraju. To što ta rješenja nisu objavljena ne znači da ne postoje, kad nešto razvijaš ne objavljuješ rezultate svaki dan.
Pitanje je samo je li to izvedivo ili nije. S fizikalno-tehničke strane rekao bih da je, no pitanje je koliko je komercijalno isplativo, a tu sad ulaze faktori poput stvarnog i percipiranog rizika od nesreće, pri čemu oba moraju biti dovoljno niska. Uz dobre inžinjere i marketing hyperloop će zaživjeti, uz loše neće, ne pričamo o teleportaciji ili voodoo vradžbinama, nego o nečem tehnički izvedivom.