Presmiješno. U dobrom dijelu naših škola informatiku predaju učitelji razredne nastave kojima je to bio pojačan predmet i koji o informatici pojma nemaju. Ne znam koliko itko znam, ali po manjim školama nastava informatike izgleda tako da za jednim računalom sjedi po troje djece i onda tipkaju u Wordu ili igraju flash igrice.
Ovo guranje programiranja u sve i svašta IMHO nema smisla.
Danas ujutro slušam u reprizi dnevnika da imamo premalo hrvatskog jezika u školama. :-D
Odmah sam se zapitao što će rezati. Povijest i geografija su već sada na minimumu, a strani jezik nije mnogo bolji.
Ili će biti mnogo više radnih sati na dan ili će rezati druge predmete.
Hrvatski jezik i matematika (sa informatikom i fizikom) ostaju, a ostalo izbaciti van?
Možda da se učenici rano usmjeravaju pa da biraju većinu predmeta.
Nedavno je to tema bila u jednoj emisiji na nacionalnoj televiziji te je receno da su zadnja racunala za osnovne skole u RH kupljena 2009e. Znaci prosjek je windows 98, o kadru da ne pricamo. Prvo treba jednom miljardu eura ulozit u obrazovanje ucitelja i opremu. Ja sam prije deset godina u matematickoj gimnaziji u zagrebu ucio pacal !?!?! Mislim da se situacija minimalno promjenila.
Pa ipak zivimo u katolickoj dzamarhiji, tako da to nije opcija.
Rezultati se vide tek nakon sto obraujes jednu generaciju, a još k tome zahtjeva trud
Nista od toga!
Tehnologija se prebrzo mjenja, neizvedivo. Profesori informatike bi bili u nezavidnom položaju, školski program bi imao tri verzije godišnje... Šk.pro. SP1, Šk.pro. SP2....
Danas pričam sa sestričnom koja je 7. razred i kaže 4 od 5 dana u tjednu ona dolazi kući poslje 4 sata,a ide ujutro na pola 8 u školu. Ona kada dođe do srednje više neće imati volju za školu nikako,a kamoli još na faksu...
A takva djeca bi imala znatno veći potencijal u daljnjem školovanju.
A takva djeca bi imala znatno veći potencijal u daljnjem školovanju.
@Visak Prvi dio apsolutno - nije cilj stvoriti hordu programera već naučiti djecu razmišljati i ono čemu se treba težiti je upravo ovo što kažeš. S drugim dijelom imam mali problem, jer profesora uistinu ima svakakvih.
Svaka inicijativa koja gura informatiku u mainstream je hvalevrijedna. Međutim, danas imamo situaciju da je većina djece računalno nepismena. Ta djeca koju kanimo, prema ovoj inicijativi, učiti programiranju ne zna sročiti polupismen e-mail. O nečem ozbiljnijem da ne razgovaramo. Ta ista djeca ne znaju se ni približno zaštititi na Internetu, a isto se tako ne znaju njime kako treba služiti (čast iznimkama). Vrhunac uporabe računala su Face i LOL. Prije nego što počnemo raditi programiranje - da probamo pokriti osnovne stvari? Osim toga, ne leži svakome programiranje niti smatram da bi danas svatko trebao znati programirati. Analitičkom razmišljanju ne moraju se nužno učiti programiranjem, zašto ne ugraditi to u predmete poput povijesti i zemljopisa? Zato što je sustav trom, spor i ne nagrađuje pojedince koji to već rade, nego uglavnom čini upravo suprotno. Svakoga tko potpiše ovu peticiju trebalo bi obvezati da se i sam uključi u njeno provođenje, na način na koji može. Jedna stvar je zagovarati nešto, sasvim je nešto drugo to provesti.
Programiranje je dosta složeno i specifično područje pa smatram da nebi trebalo biti obavezno u osnovnim školama, ali sigurno ponuđeni predmet kao izborni. Informatiku definitivno treba srediti. Događa se da djeca rade Paint i Movie Maker, a izađu iz škole bez da znaju što je HTML.
Problem nestručnih nastavnika nije problem samo sa informatikom, ista stvar se događa i iz drugih predmeta, ravnatelji postave koga žele kamo žele.
Ako čemo izbacivati, počnimo od predmeta koji su 1 sat na tjedan:
GLAZBENI
-bez problema se može izbaciti u 7. i 8. razredu
LIKOVNI
-isto kao i glazbeni
TEHNIČKI
-osim tehničkog crtanja, koje se može do te razine obraditi u jednom polugodištu
-spominju se el. sheme i tranzistori, i sl. ali jako kratko, tako da je u osnovi beskorisno
s ovim gore se nebi slozio(prvim djelom da), a sto se tice te inicijative ona dolazi tj potjece iz amerike(ako je suditi po guglu) a koliko znamo amerikanci su jedan od "najglupljih" naroda..
informatika i bilo kakav njen oblik po meni bi trebao biti najveci poslje srednje skole, faks itd, no mislim i da bez dobrog znanja matematike to sve pada u vodu! lp
s ovim gore se nebi slozio(prvim djelom da), a sto se tice te inicijative ona dolazi tj potjece iz amerike(ako je suditi po guglu) a koliko znamo amerikanci su jedan od "najglupljih" naroda..
informatika i bilo kakav njen oblik po meni bi trebao biti najveci poslje srednje skole, faks itd, no mislim i da bez dobrog znanja matematike to sve pada u vodu! lp
Situacija je takva da švelje svoj rad trebaju upisivati na računalu pa je čak i njima potreban neki oblik informatike. Treba djecu naučiti radu na računalu i radu sa alatima koji bi im mogli zatrebati čak i na "običnim" poslovima, te bi bilo dobro da nauče razmišljati na taj "programerski način" jer kasnije će puno više stvari moći riješiti kreativnije i puno jednostavnije.
Što se tiče glazbenog i likovnog,samo osnove do 5-6 razreda a kasnije tko iam talenta nek nastavi,jer to su predmeti koji tlače djecu bezveze. A tjelesni do 2. razreda srednje a kasnije nek se radije djeci omoguče teretane ili neš slično tak da dobe neki hobij za cijeli život a ne da poslje te srednje postanu panjevi.
Uvesti 9. razred pod silu. I izbaciti vjeronauk. Eventualno Građanski odgoj 1 sat tjedno umjesto Vjeronauka.
Maknes vjeronauk i odmah vidis vraga?
Maknes vjeronauk i odmah vidis vraga?
lol!
samo bi se osvrnua na "potrebu" za racunalima u osnovnim skolama kako bi se provodili satovi informatike...
istina, jako je lipo rec da skola ima moderna racunala, tablete i ostale gadgete, medjutim koliko od toga je doista u funkciji i sa svrhom nastave informatike? racunala se mogu primjeniti u gotovo pa svakom predmetu, prikazat neke stvari koje je staticki, u knjigama i na ploci, tesko vizualizirati. s druge pak strane, u osnovnoj skoli za objasniti koncepte programiranja racunalo nije ni potrebno. zar nije poanta da dica nauce da zapravo svakodnevno programiraju, kroz zivot, da se susrecu sa svim elementima programskih jezika i u stvarnom zivotu i onda ih kroz igru i primjere nauciti da je sasvim svejedno koji programski jezik ce u konacnici koristiti kad vec znaju sto s njim trebaju postic.
evo jedan primjer programskog jezika koji mi slabo lezi, ali programe koji su tamo napravljeni redovito koristim... COOL JEZIK ... pa neka netko kaze da je programiranje nesto strano i out of this world...
Nemogu se složiti s tim da informatika krene od srednje škole. To bi možda bilo dobro prije 10 godina, ali sad i najslabije plačena zanimanja koriste u svome radu računala. Već se molbe za posao uglavnom šalju putem maila. Večina modernih strojeva ima na sebi neka računala u kojima se bolje znaju snalaziti osobe koje znaju raditi s njima.
Mislim da je dobar prijedlog uvesti 9. razred i rasteretiti srednje škole od nestručnih predmeta. Tada bi se mogli izbaciti predmeti koji su sad 1 ili 2 sata u 1. razredu srednje (biologija i kemija, npr. teh. za računalstvo), ili su raspoređeni u prva dva razreda (geografija i povijest). Također smatram da gimnazije treba bolje specijalizirati jer sad sve izgledaju kao opća +2 dodatna sata posebnih predmeta. Uz to treba staviti mnogo više izbornih predmeta i dati ih učenicima na izbor.
Danas pričam sa sestričnom koja je 7. razred i kaže 4 od 5 dana u tjednu ona dolazi kući poslje 4 sata,a ide ujutro na pola 8 u školu. Ona kada dođe do srednje više neće imati volju za školu nikako,a kamoli još na faksu...
Pozdravi sestričnu i reci joj da je čeka mjesto u lokalnoj trgovini. Uvijek treba onih koji će slagati robu na police i čistiti pod za minimalac. Ako ga uopće dobije.
Mislim da je dobar prijedlog uvesti 9. razred i rasteretiti srednje škole od nestručnih predmeta. Tada bi se mogli izbaciti predmeti koji su sad 1 ili 2 sata u 1. razredu srednje (biologija i kemija, npr. teh. za računalstvo), ili su raspoređeni u prva dva razreda (geografija i povijest). Također smatram da gimnazije treba bolje specijalizirati jer sad sve izgledaju kao opća +2 dodatna sata posebnih predmeta. Uz to treba staviti mnogo više izbornih predmeta i dati ih učenicima na izbor.
Radije bih ponovno išao u opću gimnaziju s 21 predmetom, koliko sam ih imao u jednoj školskoj godini, nego u neku "specijaliziranu" srednju školu za posao Homera Simpsona skrojenu prema željama pojedinih poslodavaca.
A jel se slobodno zna di trenutno radiš?
Nikada nas nisu poticali na kritičko razmišljanje, gotovo nikada nisu trazili razumijevanje, niti su nas naučili rješavati probleme, niti je ikad obrazovni program (ili barem službeni udžbenici) pokušao učenike nečim zaintrigirati (vise mi vrijedi kad mi profesor kaže da na neko pitanje ljudski rod još nije dao odgovor nego kad me tjera da učim j*ene brežuljke rima)
Bio sam lud kad sam upisivao srednju školu sto sam se nadao da ce se nešto promijeniti, a očito još luđi kada sam upisivao faks
Jednostavno ako pojedinac nije dovoljno svjestan situacije postat ce debilni produkt obrazovnog sustava
8 godina sam radio po istom programu kao netko tko je sada pekar (ne vrijedam pekare, ali mislim da su nam se interesi odavno razisli)
Imali smo filozofiju, plodno tko razmisljanja, a glavno pitanje je bilo "Kojoj je školi osnovno filozofsko pitanje bilo vezano uz praosnovu?"
Fuj fuj fuj
Osnovni dio analitičkog pristupa bi se trebao obraditi na matematici, a kod nas se i matematika uči na principu "to je tako" uz dodatak gore varijante "zato što ja tako kažem".
Paralelno bi trebalo od nižih razreda uvesti, bilo kao zaseban predmet, bilo u sklopu drugog predmeta, osnove informatičke pismenosti i sigurnost na internetu.
Samo programiranje mislim da nema smisla uvoditi kao obavezan predmet, međutim, u višim razredima osnovne škole bi trebalo većinu obaveznih predmeta ogoliti:
- povijest (osnovne stvari, rijek događaja, više u smislu uzrok - posljedica, a ne bubanje godina i datuma)
- zemljopis
- glazbeni i likovni bi mogli dijeliti satnicu (svaki drugi tjedan), a obrađivala bi se povijest umjestnosti, osnovni smjerovi i tehnike, te umjetnost slušanja/gledanja
- kemija (osnovna svojstva, principi poput VUK i KUV)
- biologija (evolucija, osnovne podjele, unutarnji organi, reprodukcija)
- fizika
- tehnička kultura (osnove o crtanju, obradi materijala, pristupu)
Sve ostalo, kao i samo programiranje bi trebalo biti po sistemu da učenici sami biraju koje područje ih zanima i po tome slažu vlastiti raspored. Obavezni predmeti bi trebali osigurati minimum predznanja za upis bilo koje srednje, a izborni dodatna znanja koja će im olakšati upis i praćenje nastave u srednjoj školi iz područja za koje su pokazali interes.
Više manje se slažem, ali tu moram istaknuti kao iznimku one žute kvadratiće u knjizi iz tehničkog s naslovom "za one koji žele znati više".
znaš i sam da je put u pakao popločan najboljim namjerama nego, kako ne razumiješ neophodnost vjeronauka u školama (a ne nedjeljom u crkvi, kako tko hoće, kao nekad u socijalizmu)? kako ćeš djecu naučiti da vjeruju u besmislice kao npr. "sutra će nam biti bolje", "postići ćemo rast od najmanje 5%", "mi znamo voditi državu i postaviti je rame uz rame razvijenim europskim državama", "ne mogu ti dati veću plaću jer je kriza", "to što ja kao vlasnik i direktor imam sve a ti ništa je za tvoje dobro. što manje posjeduješ, manje briga imaš. vjeruj mi na riječ" i ostale temeljne uzdanice rvackog kapitalizma i politike? kako ćeš drugačije djecu naučiti da ne misle svojom glavom i postanu priglupo poslušno stado manjini koja će ih nemilice iskorištavati za svoje bogaćenje? aj se uozbilji.
Radije bih ponovno išao u opću gimnaziju s 21 predmetom, koliko sam ih imao u jednoj školskoj godini, nego u neku "specijaliziranu" srednju školu za posao Homera Simpsona skrojenu prema željama pojedinih poslodavaca.
Dam se kladiti da u barem trećini tih predmeta sve što znaš stane u 4 rečenice.
A čemu onda zapravo služi škola ako nije da nas pripremi za posao. Naravno da treba biti predmeta koji nas uče i općenitim stvarima (poput PiG-a), ali ovaj naš sutav pretjeruje s njima. I kao što su svi drugi napisali nigdje se ne potiče na razmišljanje, čak je i matematika više-manje sistematizirana.
Radije bih ponovno išao u opću gimnaziju s 21 predmetom, koliko sam ih imao u jednoj školskoj godini, nego u neku "specijaliziranu" srednju školu za posao Homera Simpsona skrojenu prema željama pojedinih poslodavaca.
Bravo, ali sada pokušaj pronaći posao samo sa gimanzijom a da nije konobar(makar te u finijim mjestima ni tamo neće htjeti) ili čistač. Inače ne želim stvarno vrijeđati konobare i čistače, to su super ljudi.