I kultni londonski crni taksi prelazi na struju

poruka: 29
|
čitano: 3.448
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "I kultni londonski crni taksi prelazi na struju".
6 godina
protjeran
offline
I kultni londonski crni taksi prelazi na struju

 

 

Sutra bih kupio električni automobil kada bih ga kod kuće imao gdje puniti (u zgradi bih trebao postići dogovor sa sujedima o upotrebi utičnice u zajedničkom prostoru za tu namjenu i ono što je najvažnije - naplate potrošnje) i drugdje u gradu. Postoji par garaža s punjačima i to je sve.

 

Plus, trgovci su pred koju godinu dignuli cijene električnih automobila i hibrida čim je država najavila subvenciju.

 

Niti kod drugih ne cvjetaju ruže: https://www.tportal.hr/autozona/clanak/sto-se-dogodi-kad-ukinete-poticaje-na-elektricne-automobile-20170606

 

 
2 1 hvala 0
14 godina
odjavljen
offline
I kultni londonski crni taksi prelazi na struju

Baci kabel kroz prozor ili stavi neke kanalice po boku zgrade ako možeš staviti auto relativno blizu... U suprotnom nemaš sreće :)

 

 

Nego, ajmo sada kao i uvijek iste rasprave, električni auti su prljaviji od običnih, i rimčev stari je lopov...

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
Poruka je uređivana zadnji put sri 12.7.2017 21:18 (Jakovp).
 
13 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
Jako mudro za 20+ ampera. Meni se čini da će na Balkanu biti mrtvih kad zažive električni auti, pa krenu sam svoj majstor instalacije za punjenje...
Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
10 godina
offline
I kultni londonski crni taksi prelazi na struju

A fake taxi? :D

Moj PC  
4 0 hvala 0
6 godina
protjeran
offline
 
0 0 hvala 1
9 godina
neaktivan
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
MrBlc kaže...
Jako mudro za 20+ ampera. Meni se čini da će na Balkanu biti mrtvih kad zažive električni auti, pa krenu sam svoj majstor instalacije za punjenje...

 Svaki auto zna na koju je vrstu priključka priključen ( koji tip utičnice) i neće povući veću struju nego je specificirano. Recimo, na schuko utičnicama (naš tip) je maksimim 16A ali koliko sam vidio punjenje na tim utičnicama je ograničeno na 13A, a samo na industrijskoj CEE je moguće 16A.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
7 godina
neaktivan
offline
I kultni londonski crni taksi prelazi na struju

ponuda će za par godina biti bolja jer će svi morati sve više proizvoditi električne a i kroz 20-30 godina više ni nećemo moći voziti osim na struju

Netko radi što zna a netko zna šta radi.
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
odjavljen
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
MrBlc kaže...
Jako mudro za 20+ ampera. Meni se čini da će na Balkanu biti mrtvih kad zažive električni auti, pa krenu sam svoj majstor instalacije za punjenje...

 Ma kakvi, punjači u autima znaju da smiju vući maks oko 14A kad su na kućnoj utičnici, stavi se 3G6 kabel za svaki slučaj i nema problema, na standardnom 16A osiguraču.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
15 godina
odjavljen
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj

Znaju dok krkan ne zafrče žice da bi mu se auto brže punio. I da, onaj kome pade na pamet po fasadi stambene zgrade raditi takve instalacije, tome će pasti na pamet i puno drugih lipih stvari.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
9 godina
neaktivan
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
MrBlc kaže...

Znaju dok krkan ne zafrče žice da bi mu se auto brže punio. I da, onaj kome pade na pamet po fasadi stambene zgrade raditi takve instalacije, tome će pasti na pamet i puno drugih lipih stvari.

 Molim te, samo jedno pitanje. Jesi ti vidio kako izgleda punjač za recimo, Tesla auto? Ako nisi pogledaj, upišeš Tesla Mobile Charger i pogledaj kako to izgleda. On dolazi sa svakim autom i standardna je oprema. Tako i drugi auti dolaze s sličnim punjačima. Nema brikanja, frkanja kablova i sličnog. Da to napraviš na takvom punjaču, on bi  najvjerojatnije prestao raditi sve dok ga se ne popravi.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
15 godina
odjavljen
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj

I onda uštekaš preko ovog: http://www.defa.com/img/771018e4295/700574_Shuko-male-CEE-female.png pa punjač može telepatski nagađati koliko smije povući prije nego nastane sranje.

 

Edit: da ne bude zabune, ne pišem protiv el. auta, već protiv balkanskog mentalita čije bisere sam imao sresti u praksi previše puta.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
Poruka je uređivana zadnji put sri 12.7.2017 23:11 (MrBlc).
16 godina
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
MrBlc kaže...

I onda uštekaš preko ovog: http://www.defa.com/img/771018e4295/700574_Shuko-male-CEE-female.png pa punjač može telepatski nagađati koliko smije povući prije nego nastane sranje.

 

Edit: da ne bude zabune, ne pišem protiv el. auta, već protiv balkanskog mentalita čije bisere sam imao sresti u praksi previše puta.

 Sve će bit ok dok i susjed ne poželi punit auto pa stavi par letvi i svoj punjač.

 

 

Those damn scientist people have been promising global warming for years now. But when I go outside it's still very cold. I want the global warming like they promised NOW! I hate being col
14 godina
odjavljen
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
Ti punjaci ocekuju odredeni signal da bi punili vecom snagom (moze cak i zadati odredenu struju). Ako ga ne dobiju idu na default max struju koja je dosta malena.
Naravno moze se on i generirati, ali netko tko je dovoljno sposoban za to ce i znati koliko mu treba presjek kabela i osigurac.
http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
14 godina
offline
I kultni londonski crni taksi prelazi na struju

struja u kućanstvo obično dolazi bar 10mm2 kablom ispred kojeg se nalazi 63A sigurač. Dakle između brojila i razvodne može povuć finu struju bez straha, samo treba dobar kabel. Osim ako ima limitator.

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
A može se i ispred brojila...
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
0 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
Američkom je signal kad je spojen međufazno, što znači da dobija 240 V. Kod nas ne postoji 110, pa može dobiti signal samo ovisno o tome na kakav je kabel spojen. Ako koristiš ovaj adapter koji sam linkao, punjač ne može znati što je ispred njega, osim eventualno po padu napona.
Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
6 godina
protjeran
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
Jakovp kaže...

Baci kabel kroz prozor ili stavi neke kanalice po boku zgrade ako možeš staviti auto relativno blizu... U suprotnom nemaš sreće :)

 

 

Nego, ajmo sada kao i uvijek iste rasprave, električni auti su prljaviji od običnih, i rimčev stari je lopov...

 Kabel mogu baciti kroz prozor, pa će se pijanci iz obližnjeg kafića fino zabavljati njime, a možda netko počne puniti svoj mobitel strujom koju plaćam. Ne mogu kraj kabla stajati cijelu noć. 

 

Nemaš sreće = nepostojanje podrške za električne automobile. Pogledaj link na Novi list koji sam kasnije dodao u ovu temu. Do 2020. planiraju uvesti punionice / punjače na autocesti...

14 godina
odjavljen
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
Napravis uticnicu koja se zakljucava, a kad ne punis auto ju ugasis u stanu. Sve se moze ako se zbilja zeli.

Za mrblc, kao sto sam vec rekao punjac u autu nece povuci vise ok 14A osim ako ne dobije ispravan signal, a to ne moze sa "glupim" adapterom, nego samo s adapterom koji ima unutra elektroniku, a takvi su samo za "menekes" odnosno za puniknice koje ce onda komunicirati s autom i reci mu koliko struje moze povuci.
http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
 
0 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj

Pričaš gluposti. Kućni punjači idu do 24 A na 240 V. Ono o čemu ti pričaš je spoj prema autu, ali elektronika ne zna kakav je dovodni kabel, a kad se naše krkan koji stavi 2,5 mm2 ili manje, pa stavi osigurač od 30 A ili, još gore, zakrpa rastalni osigurač, imaš riješeno i grijanje zimi. 

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
14 godina
offline
I kultni londonski crni taksi prelazi na struju

da ne govorimo kako je rješenje poput benzinskih crpki po putu nedostižno za el. aute - jer naravno nema dogovora...

 

zamislite recimo tamo u sred Like postaviti punionicu el.auta na autocesti...

 

Tesla normira 11 kW punjač za 54 km/h punjenja ili 16,5 kW za 81km(50mi)/h punjenja..

 

znači trebaš puniti 4-5 h da sigurno dođeš do srednje Dalmacije, i nek se okupi koliko, 500 auta kao vršna vrijednost? a  u 4-5 sati ih ide par tisuća...

 

5-8 mWh u pripizdini (i ne zaboravite, benzinske se rade u parovima s obje strane auto-ceste) ? i još koji par 100-150 km gore i dolje?

 

treba prije svega ugovoriti i standardizirati sistem izmjene punjivih baterijskih članaka i distribucije istih, te zamjene - dođeš s tutačem na usputnu stanicu, za 5-10 minuta ti ih zamijene, dok ispiješ kavu/konjak/stock, ideš dalje....

 

 

Ju je je? Je ju je!
Moj PC  
0 1 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
Mislim da će postojeće benzinske dodati el. punjače, što nije neki trošak, a privlači putnike, koji dok čekaju troše novac, a i druga odmorišta (Macola) će to napraviti kad uvide zaradu.

Za razliku od benzina koji zahtjeva skupu infrastrukturu i dozvole, svaki restoran i kafić mogu instalirati el. punjač. Mreža će biti puno raspršenija nego sada.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
14 godina
offline
I kultni londonski crni taksi prelazi na struju

 a čime ćeš puniti? udari malo matke, pa da vidiš problema...

 

Ju je je? Je ju je!
Moj PC  
0 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
Stric_Jura kaže...

Tesla normira 11 kW punjač za 54 km/h punjenja ili 16,5 kW za 81km(50mi)/h punjenja..

 

znači trebaš puniti 4-5 h da sigurno dođeš do srednje Dalmacije, i nek se okupi koliko, 500 auta kao vršna vrijednost? a  u 4-5 sati ih ide par tisuća...

 Nisi čuo za brze punjače? Tesla Supercharger puni auto s 135 kW ili recimo CHAdeMO koji puni s 50 kW? Uskoro će doći punjači s još većim snagama, recimo CCS standard ide još jače, ne znam sad točno koliko, ali može i više od 100 kW. Staneš, popiješ kavu, odeš na WC i to traje jedno 45 min. Nisu ljudi na normi da moraju odma bit gotovi. I za to vrijeme i s CHAdeMO koji je najsporiji dobiješ 110 km, a s Tesla superpunjačem dobiješ 200 km. Uostalom, neće tako uskoro većina auta biti električna, a dok budu tehnologija brzog punjenja još će napredovati. Također, s obzirom da trenutno nema velike potražnje za punjačima još ih nema puno, no kako će rasti potražnja tako će rasti i broj punjača. Pogledaj koliko ima stajališta i parking mjesta na autocesti. Na svako to mjesto bez problema se može staviti punjač, električna infrastruktura je na svakom stajalištu dovoljno jaka i za više desetaka megavata punjača jer svako stajalište ima barem 20kV ili 35kV dalekovod doveden.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
Poruka je uređivana zadnji put čet 13.7.2017 14:49 (JozoBozo121).
6 godina
protjeran
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
Jakovp kaže...
Napravis uticnicu koja se zakljucava, a kad ne punis auto ju ugasis u stanu. Sve se moze ako se zbilja zeli.

 Sve je to nepraktično.

 

Ne mogu ostaviti auto pod prozorom jer su tu ulazi u individualne garaže. Jedino mjesto na kojem bih mogao ostaviti auto nalazi se u ulici u kojoj je zabranjeno parkiranje. Na poslu bih također kroz prozor morao spuštati kabel, a nekako ne vjerujem da bi poslodavac bio presretan zbog toga.


Summa summarum, trenutno ne postoje uvjeti za ozbiljniju upotrebu električnih automobila. Kako će biti u budućnosti, vidjet ćemo.

15 godina
odjavljen
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj

U jednoj temi sam računao, za brzo punjenje s današnjim prometom i korištenjem benzinskih na autoputu, na svaku benzisku je potrebno instalirati nekih 10-ak MW snage. Iako električni auti ne bi predstavljali velik udio u potrošenoj energiji, unijeli bi velike peakove snage, te povećanu lokaliziranu potrošnju.

 

Ja vjerujem da su električni auti budućnost, ali uvjerenje kako ovi problemi ne postoje ili će se samo riješiti nije ništa drugo nego zabijanje glave u pijesak koje sigurno neće pomoći njihovom proboju, može samo odmoći.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
14 godina
odjavljen
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
MrBlc kaže...

Pričaš gluposti. Kućni punjači idu do 24 A na 240 V. Ono o čemu ti pričaš je spoj prema autu, ali elektronika ne zna kakav je dovodni kabel, a kad se naše krkan koji stavi 2,5 mm2 ili manje, pa stavi osigurač od 30 A ili, još gore, zakrpa rastalni osigurač, imaš riješeno i grijanje zimi. 

 

Gledaj,od tebe bih očekivao malo više, ne znam, možda ne objašnjavam dovoljno jasno, no u svakom slučaju nema potrebe za takav ton, ja sam bio prilično civiliziran.

 

Dakle po defaultu punjači u autu neće povući preko ~14A, koliko može dati 16A osigurač, to je ako ga samo uštekaš u struju. Ako imaš u adapteru (često u samom utikaču) čip koji komunicira s punjačem, onda mu on može reći da vuče neku drugu vrijednost, nešto poput ovoga:

 

https://www.ev-power.eu/Electric-Cars/EVSE-Kit-V1-1-for-EV-charging-station-cable-Wallbox-kit-only.html?force_sid=b5but5vioerl6q2ei69siu0452

 

http://gwl-power.tumblr.com/tagged/EVSE

 

Tu možeš birati šta ćeš reći punjaču, od 6-32 A. Naravno sam si kriv ako odabereš 32A, a imaš osigurač od 16, no samo će ti izbaciti osigurač. Jedino kako biš se zbilja mogao zeznuti je da povučeš pretanak kabel od utičnice do auta, tipa 0.75mm2 a imaš 16A osigurač. Ali tu si si onda definitivno sam kriv. No ako taj kabel koristiš za javne punionice, onda ga slobodno podesiš na višu vrijednost, pa će punjač korisiti veću snagu.

 

ridealong kaže...
Sve je to nepraktično.

 

Ne mogu ostaviti auto pod prozorom jer su tu ulazi u individualne garaže. Jedino mjesto na kojem bih mogao ostaviti auto nalazi se u ulici u kojoj je zabranjeno parkiranje. Na poslu bih također kroz prozor morao spuštati kabel, a nekako ne vjerujem da bi poslodavac bio presretan zbog toga.


Summa summarum, trenutno ne postoje uvjeti za ozbiljniju upotrebu električnih automobila. Kako će biti u budućnosti, vidjet ćemo.

 

A da, nepraktično je dobrom dijelu ljudi koji žive u neboderima, no to je nešto što se treba i što će se riješiti, kao što si i sam rekao postavljanjem vanjskih utičnica na parkiralištima. No nema problema za ljude koji žive u kućama ili malim/niskim zgradama, a ja znam par ljudi koji imaju el. auto i žive u zgradi, pa su se snašli.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
15 godina
odjavljen
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj

Sorry ako te vrijeđa ton, ali on je samo izraz frustracije jer ja pričam o jednom, a ti uporno o nečem drugom. Tesla prodaje kućne punjače veće snage koji već imaju ugrađen taj čip, te preporučuju da ugradnju vrši stručna osoba.

 

Kod nas se takve preporuke ne slušaju, pa se onda ugradnja vrši metodom "bez brige, raditi će", pa onda radi dok ne nastane sranje. Vjeruj mi, iako sam prvenstveno programer, po obrazovanju elektroničar, a s energetikom sam imao znatno manje kontakta, u onom što sam imao kontakta, nagledao sam se takvih stručnih rješenja da me čudi kako nije bilo mrtvih. Moj izvorni post je bio referenca na to, ali ti uporno o čipu koji ne može znati da je punjač ugrađivao balkanikus vulgaris.

 

On-topic: kod nas postoji i dodatni problem što je snaga poprilično limitirana, a ako želiš više, možeš doplatiti, ali samo ako lokalna instalacija podržava i ako sustav ima dovoljno rezerve. S obzirom da ljeti kad se krenu paliti klime krene često ispadanje sustava, očito je da sustav nema rezerve. Možda po pitanju proizvodnje situacija i nije toliko loša, ali je distribucija u komi.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
15 godina
offline
I kultni londonski crni taksi prelazi na struju

eo, ja sam protivnik isključivo električnih automobila, koje smatram marketinškom opsjenom i prodavanjem muda pod bubrege. kao prvo, plin je kao pogon (i ekološki) sasvim ok a ima obilje, gotovo neiscrpno. kao drugo, proizvodnja (i) električnih automobila opako zagađuje okoliš (tako da to ne može biti opravdanje, posebno ne ekološko; po zbrinjavanju baterija da se i ne govori). kao treće, hibridni automobili (u svim kombinacijama) imaju nešto više smisla, jer mogu sami stvarati struju za djelomičan pogon (poput onog kers-a u formuli) - miljenje u kolonama i sl. i nema licemjernih talambasanja o "zaštiti okoliša". auti ga ionako najmanje zagađuju. zanemarivo u odnosu na ostale. no marketingaši korporacija će ionako naći "razlog" za bilo što i uvjeriti papke (v. pod goebbels) kako je to činjenica (ili "istina").

elem, neće auto na struju u moju kuću. viljuškar možda. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
0 3 hvala 0
6 godina
protjeran
offline
Re: I kultni londonski crni taksi prelazi na struj
Jakovp kaže...

 

A da, nepraktično je dobrom dijelu ljudi koji žive u neboderima, no to je nešto što se treba i što će se riješiti, kao što si i sam rekao postavljanjem vanjskih utičnica na parkiralištima. No nema problema za ljude koji žive u kućama ili malim/niskim zgradama, a ja znam par ljudi koji imaju el. auto i žive u zgradi, pa su se snašli.

 Blago onima koji se mogu dogovoriti sa susjedima. Ali ne može to biti preduvjet korištenja elektroničkih auta.

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice