Eh, stavit će sustav iznimno osjetljiv na magnetska polja unutar čelične podmornice koja je efektivno jedan veliki permanentni magnet (http://www.fas.org/man/dod-101/navy/docs/fun/part09.htm) - kako bi to trebalo pomoći u navigaciji?
Eh, stavit će sustav iznimno osjetljiv na magnetska polja unutar čelične podmornice koja je efektivno jedan veliki permanentni magnet (http://www.fas.org/man/dod-101/navy/docs/fun/part09.htm) - kako bi to trebalo pomoći u navigaciji?
Eh, stavit će sustav iznimno osjetljiv na magnetska polja unutar čelične podmornice koja je efektivno jedan veliki permanentni magnet (http://www.fas.org/man/dod-101/navy/docs/fun/part09.htm) - kako bi to trebalo pomoći u navigaciji?
možda je krivo prevedeno... ovdje se najvjerojatnije radi o žiroskopu, a ne akcelerometru...
Ne, radi se o akcelerometru - mjeri se linearna akceleracija; žiroskopi u inercijalnim navigacijskim sustavima mjere kutnu brzinu. U jeftinijim INS-ovima koriste se linearni i kutni akcelerometri i magnetski kompas, dok oni bolji (i oni koji ne mogu koristiti mag. kompas poput teleskopa Hubble) koriste linearne akcelerometre i žiroskop.
U članku piše da su atomi u ohlađenom stanju osjetljivi na magnetsko polje - ništa ne piše o osjetljivosti sustava na magnetsko polje. Pomoću magnetske zaštite (bilo pasivne ili aktivne), vanjsko magnetsko polje se može ukloniti iz unutrašnjosti sustava, tako da ne igra ulogu. U izvornom članku koji je objavljen u New Scientistu, kod dijela o osjetljivosti ohlađenih atoma, govori se samo o vanjskoj sili, a ne o magnetskom i gravitacijskom polju.
Veći problem je to što sustav (još) ne razlikuje male gravitacijske učinke od male akceleracije uzrokovane kretanjem podmornice. Primjerice, prema Edwardu Hindsu koji razvija uređaj, ako podmornica prođe pored podvodne planine čija gravitacija privlači atome u sustavu prema zapadu, učinak je jedak registriranju akceleracije prema istoku. Dakle, za ispravnu navigaciju potrebne su vrlo dobre karte gravitacijskog polja.
Trenutni sustavi koji se koriste za inercijalnu navigaciju u podmornicama imaju grešku do 1 km / dan. Novi sustav bi tu pogrešku trebao smanjiti na 1 metar.