- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Ako ti treba više onda si više manje poseban slučaj, pa si možeš sam složiti ili dat složiti el. auto prema potrebama i s dometom kakvim želiš.
Ako ti treba više onda si više manje poseban slučaj, pa si možeš sam složiti ili dat složiti el. auto prema potrebama i s dometom kakvim želiš.
Kakve to veze ima sa mnom..
Hocu reci da jos od 1997. i od toyote rav4 ev nema porasta u autonomiji.. Skoro 20 godina, ako tebe to ne brine onda dobro.
Realno,ljudima ne treba puno veci domet, ako dnevno napraviš 50km je puno (pogotovo oni koj žive u gradovima) a ostatak vremena auto će i ovak i onak biti spojen na struju. Doduše bilo bi dobro da se napravi neki hibrid pa recimo kada planiraš ići na neko putovanje se jednostavno prebaciš na benzin i furaš tako.
Kakve to veze ima sa mnom..
Hocu reci da jos od 1997. i od toyote rav4 ev nema porasta u autonomiji.. Skoro 20 godina, ako tebe to ne brine onda dobro.
Zašto bi me to brinulo? Ja se jako dobro razumijem i znam koje su mogućnosti tehnologije.
Većini ljudi ne treba više od 160 km dometa. Ali ako treba, imaju opcije. Od 1997. se ljudima nisu promijenile navike.
Analogija - zašto nema clia sa 600 ks? Jer većini ne treba, kome treba će ga nabrijati ili kupiti jači auto. Dakle ako ti treba veći domet, daj si preraditi auto sa više baterija, ili kupi teslu.
I 50km je previse za veliku vecinu ljudi..
No ako nekoga zanima, neka pogleda "who killed electric car", zgodan dokumentarac na ovu tematiku..
Realno,ljudima ne treba puno veci domet, ako dnevno napraviš 50km je puno (pogotovo oni koj žive u gradovima)
Čak i prip*izdina kao što je Zagreb ima dužinu po zračnoj liniji oko 15 km.
Pa ako uzmemo taj grad kao mjerilo, izračunaj koja je kilometraža ako recimo iz Malešnice ili Prečkog odeš raditi negdje na Žitnjak, pa zatim poslije posla skočiš na suprotni kraj grada nešto kupiti i poslije toga negdje putem pokupiti ženu, djecu...
Onima koji u ZG-u zaglave u gužvi na Slavonskoj svako jutro i popodne ovo je i više nego jasno.
A nama kojima je put do posla i natrag više od 100km ovakve igračke izgledaju smiješno.
Možda je OK kao ideja za drugi automobil u obitelji, ali je u tom slučaju skup u odnosu na ono što daje.
Većini ljudi ne treba više od 160 km dometa. Ali ako treba, imaju opcije. Od 1997. se ljudima nisu promijenile navike.
Nemamo baš arktičku zimu u ovom dijelu Europe, ali može biti dovoljno snažna da poprilično smanji tih deklariranih 160 km.
Nemamo baš arktičku zimu u ovom dijelu Europe, ali može biti dovoljno snažna da poprilično smanji tih deklariranih 160 km.
Znaš gdje se u Europi najviše prodavaju el. auti? Norveška.
Već sam rekao, ako ti domet nije dovoljan, složiš si auto s željenim dometom ili kupi auto koji ima domet koji će ti biti dovoljan.
Najviše volim ove koji dnevno rade 150 km.. Pa čovječe tebi bi se bilo koji el. auto isplatio vrlo brzo kad radiš tolike kilometre!
E da, BMW i3 imaš s opcijom range extendera.
Znaš gdje se u Europi najviše prodavaju el. auti? Norveška.
Već sam rekao, ako ti domet nije dovoljan, složiš si auto s željenim dometom ili kupi auto koji ima domet koji će ti biti dovoljan.
Najviše volim ove koji dnevno rade 150 km.. Pa čovječe tebi bi se bilo koji el. auto isplatio vrlo brzo kad radiš tolike kilometre!
Pogledaj cijenu posjedovanja (ne prodajnu cijenu, nego trošak posjedovanja) automobila u Norveškoj i koje su olakšice na hibride i elektro vozila, pa će ti biti jasno zašto ih kupuju.
OK, daj mi onda jedan primjer elektro automobila koji dođe maksimalno 150000 kuna tu kod nas i ima domet minimalno tih 150 km.
Uz to mora imati dimenzije i nosivost i kapacitet prtljažnika barem u rangu Hyundai i30 (ne, ne vozim to, on mi je primjer nečega što je kod nas šljakera nekakva srednja klasa).
Najviše volim ove koji dnevno rade 150 km.. Pa čovječe tebi bi se bilo koji el. auto isplatio vrlo brzo kad radiš tolike kilometre!
Ja vozim 63km u jednom smjeru na posao ... dakle x2 = 126km svaki dan. Cesto skocim negdje usput pa i to doprinese dnevnoj kilomterazi. Na putu na posao me skrka guzva da glava boli (znaci radio radi, trosi bateriju - a auto stoji u guzvi i nema nadopune baterije ... ). Ovih 150 km je totalno neuopotrebljivo u mom slucaju. Koliko god mi se svidja ideja elektricnog auta, kilometraza je katastrofa.Ovako s jednim rezervoarom imam 4.5 dana voznje (u pitanju je polo 1.4 16V) ... a s el. energijom bih imao knap jedan dan s ne previse manevarskog prostora. Ajd da ima bar uticnica svugdje dostupnih pa jos nekako pregrmiti ... ali ni u zajednickoj garazi u naselju, ni u garazi na poslu nemam dostupnu el. uticnicu na kojoj bih mogao puniti auto ...
Pogledaj cijenu posjedovanja (ne prodajnu cijenu, nego trošak posjedovanja) automobila u Norveškoj i koje su olakšice na hibride i elektro vozila, pa će ti biti jasno zašto ih kupuju.
OK, daj mi onda jedan primjer elektro automobila koji dođe maksimalno 150000 kuna tu kod nas i ima domet minimalno tih 150 km.
Uz to mora imati dimenzije i nosivost i kapacitet prtljažnika barem u rangu Hyundai i30 (ne, ne vozim to, on mi je primjer nečega što je kod nas šljakera nekakva srednja klasa).
Zašto samo 150000 kn? To nije fer granica jer ne uključuješ troškove benzina kojih kod el. auta nema. Inače nissan leaf s poticajem košta tu negdje, ali i da je bez poticaja, vratiš brzo razliku na uštedi benzina.
Ja vozim 63km u jednom smjeru na posao ... dakle x2 = 126km svaki dan. Cesto skocim negdje usput pa i to doprinese dnevnoj kilomterazi. Na putu na posao me skrka guzva da glava boli (znaci radio radi, trosi bateriju - a auto stoji u guzvi i nema nadopune baterije ... ). Ovih 150 km je totalno neuopotrebljivo u mom slucaju. Koliko god mi se svidja ideja elektricnog auta, kilometraza je katastrofa.Ovako s jednim rezervoarom imam 4.5 dana voznje (u pitanju je polo 1.4 16V) ... a s el. energijom bih imao knap jedan dan s ne previse manevarskog prostora. Ajd da ima bar uticnica svugdje dostupnih pa jos nekako pregrmiti ... ali ni u zajednickoj garazi u naselju, ni u garazi na poslu nemam dostupnu el. uticnicu na kojoj bih mogao puniti auto ...
Pa ako radiš tolike kilometre bi ti se svakako isplatilo da se voziš na struju. Ne znam kako je u Švicarskoj, dal se prerađeni auto može atestirati i registrirati. Ako ne, BMW i3 s range extenderom bi ti bio više nego dovoljan, iako je to par klasa iznad tvog pola.
Na putu na posao me skrka guzva da glava boli (znaci radio radi, trosi bateriju - a auto stoji u guzvi i nema nadopune baterije ... ).
I čim se temperatura malo spusti moraš dodati grijanje, što potroši puno više nego radio.
A od preusmjeravanja topline sa elektromotora koji stoji u mjestu nećeš se baš nešto ugrijati.
Naravno, to nitko ne radi.
Za grijanje postoji rješenje i jako je jednostavno - webasto, to se ugrađuje u prerađene aute i neke tvorničke, i troši dizel za grijanje.
Zašto samo 150000 kn? To nije fer granica jer ne uključuješ troškove benzina kojih kod el. auta nema. Inače nissan leaf s poticajem košta tu negdje, ali i da je bez poticaja, vratiš brzo razliku na uštedi benzina.
To je maksimalni limit zato što kupujem ono što mogu zaraditi u roku 7-8 godina, a da mi pri tome ne utječe na ostale stvari u životu koje moram plaćati.
Pod uvjetom ako pričamo o cijeni novog automobila.
Ne želim živjeti samo zato da bih plaćao kredit za automobil ili kredit za bilo što drugo. To nije život.
OK, kada spominješ Leaf, koliko dođe servis i koliko radnji tu kod nas ga je sposobno napraviti bez nazivanja "centrale" i čekanja po nekoliko dana?
A koliko je od tog broja radnji *izvan* Zagreba?
Koliko dođe zamjena baterija, a koliko dođu dijelovi za onu energetsku elektroniku koja je između akumulatora i motora?
Par puta godišnje imam čudnu naviku otputovati negdje, ono, na odmor.
Kako iz središnje Hrvatske doći Leafom do Mrkoplja, Mljeta...ulaza u NP Risnjak, Skradina, Skrada?
Isto tako barem 10 puta godišnje putujem na istok države, a do tamo imam oko 250 km u jednom smjeru.
Ako ću za to koristiti javni prijevoz (koji uzgred rečeno i nije baš najbolji do navedenih mjesta) koji još uvijek ide na kosti dinosaura, što sam onda uopće plaćao 20000-30000 eura za automobil?
Ja nisam tvoj osobni savjetnik, a također nisam zaposlenik nissan servisa. Neki ljudi se voze el autima, a drugi plaćaju masno za benzin i izmišljaju probleme
Ali da dodam - to se zove investicija, sada potrošiš malo više para da biš kasnije puno više uštedio. Nissan salona ima po cijeloj HR, a koliko košta motor za golfa? Bar 80000 kn, a manje su šanse da ode bilo šta od elektronike, te stvari koštaju, ali su nikakve šanse da otiđe a i ne košta puno više od nekih dijelova za obične aute.
Za par puta godišnje možeš iznajmiti auto ili ići vlakom, ili staviti auto na vlak.
Uglavnom počni tražiti rješenja, a ne probleme
Elektro auti imaju potencijala ali trenutno traze jako puno kompromisa naustrb mjesta, radijusa kretanja, mjesta gdje se mogu puniti, rezervnih dijelova ...
Koliko god mrzim naftni lobi - za sada ostajem pri njima. Kakav hibrid bi imao smisla jer najvise goriva se trosi u gradu/guzvi gdje je ionako brzina vecinom ispod 50km/h ali full elektricni auto se jos uvijek ne isplati za velik dio potencijalnih kupaca. Tesla ima genijalan domet s kojim bih mogao zivjeti, ali cijena ... brate mili ...