Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

poruka: 349
|
čitano: 12.929
|
moderatori: Danny_HR, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug Onlinea. U nastavku se nalaze komentari na "Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr".
2 godine
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Eureka!!

 

* Drago, da si još ubacio koji pasus o besmislenosti (skupoći) dobivanja el. energije iz većine obnovljivih izvora članak bi bio potpun

Poruka je uređivana zadnji put sri 6.9.2017 13:15 (maximilian).
 
18 8 hvala 0
9 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Prekrasan članak. Đavolji odvjetnik je rekao svoje čitavoj šumi hajpa i masovne hipnoze.

 

Tesla je jedan veliki tehnološki eksperiment koji nam je trebao i gdje je bolje da se dogodio nego da nije, kako bi smo došli do ovakvih spoznaja. Ne samo da su električna auta nepraktična, nego su skupa, opasna i komplicirana za proizvest i na njima se kupuju politički bodovi (i troši novac od poreza) jer se gleda samo ušteda u jednoj životnoj fazi automobila i to pod specifičnim uvjetima u svrhu... šta ja znan, vjerojatno populizma. Toliko su opasan hajp da su razne tvtke (ehm... VW) trebale lagati o potrošnji svojih automobila kako nedovoljno upućen consumer ne bi zaobišao auta koja rade pouzdano i na koje su se ljudi navikli koristit i održavat u korist ovih igračkica gdje kad stane nemoš ništa ako nema štekera. Baterije su definitivno problem te se nije napravio vidljivi i komercijalno isplativi napredak otkad je Musk odlučio bit tehnološki evangelist, a eksperimentalni oblici baterija su još uvijek eksperimentalni. To tada - čekamo

 

Moj sljedeći automobil sigurno neće bit full-električni, ali će imat električne motore za spuštat stakla i vrtit ventilatore (među inima). Definitvno ne motor za masažu sjedala  

Apple je samo vendor PC računala.
Moj PC  
15 6 hvala 0
22 mjeseca
online
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

Otkud meni da su to trebali biti motoru za masazu ledja vozaca a ne sjedala al sta ja znam.... ;)

8 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Kad to Drago Galić napiše, onda je to realni članak, a kad to MrBlc napiše na forumu onda je hater čiji je post idealan poligon za ispucavanje TD-ova :-P

 

Šalu na stranu, ovo vrijedi za stranjske zemlje. Kod nas, dok prosječni građanin bude u stanju sebi priuštiti novi automobil, električni će biti već široko rasprostranjeni.

 

Sad stvarno šalu na stranu, mislim da će hibridi upotpuniti jedno dulje prijelazno razdoblje, a vjerojatno bi mogli sve češće viđati aute kojma ICE goni isključivo generator, a pogon je isključivo električni. Iako su naizgled gubici veći, zapravo se smanjuje kompleksnost mehaničkog sklopa, a time i otpor prijenosa, ICE može raditi u jednom užem rasponu karakteristika gdje mu je peak efikasnosti, a električni motor ima daleko manja odstupanja efikasnosti. Takav sustav je posebno koristan za gradsku vožnju jer se tamo ICE pali tek povremeno za napuniti bateriju, pa je gubitak zbog kompleksnog diferencijalnog prijenosa izraženiji.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
Moj PC  
15 3 hvala 0
9 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
MrBlc kaže...

 

- 1 - Šalu na stranu, ovo vrijedi za stranjske zemlje. Kod nas, dok prosječni građanin bude u stanju sebi priuštiti novi automobil, električni će biti već široko rasprostranjeni.

 

- 2 - Sad stvarno šalu na stranu, mislim da će hibridi upotpuniti jedno dulje prijelazno razdoblje, a vjerojatno bi mogli sve češće viđati aute kojma ICE goni isključivo generator, a pogon je isključivo električni. 

 

1: Puno je istine ovdi, znači negdje oko 2100 AD :)

 

2: Taj koncept postoji u obliku dizel-električnih lokomotiva, jer onda ICE može raditi u svom optimalnom režimu za potrošnju goriva i dugoročnu trajnost motora proizvodit struju za motor i baterije. All-Round efikasnije, ali još uvijek složenije proizvodnje od full ICE automobila. Takav tip komercijalnog cestovnog vozila je (bio) Chevy Volt/Opel Ampera.

Apple je samo vendor PC računala.
7 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Idem iz ovih stopa kupit elektricni auto da mogu Dragi rec da mu je naslov sranje...

Moj PC  
20 0 hvala 3
8 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

Al ćeš morat pričekat koju godinu da to možeš reći ako kupuješ novu Teslu 

7 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Čista glupost, članak kao da je naručen od naftnog lobija.

Benzinski motori imaju ogromnu količine izgubljene topline/energije dok je kod elektro motora to skoro bez gubitaka. Tako da cijela priča pada u vodu.

A svi su se do sada uvjerili da su električni automobili bolji, brži i da benzinski spram njih izgledaju kao iz muzeja. 

 

 
10 14 hvala 0
5 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Otkad je Galić napisao u svom prošlom članku da je A* algoritam umjetna inteligencija više mi ima smisla čitati njegove članke kao one iz 24 sata. I vidim da ni ovaj nije ništa bolji.

samo nešto struže..
Moj PC  
0 3 hvala 0
6 godina
online
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
ansha kaže...

Idem iz ovih stopa kupit elektricni auto da mogu Dragi rec da mu je naslov sranje...

 http://www.njuskalo.hr/auti/fiat-punto-elettrico-oglas-22778565


Očekivam da je tvoja slijedeća poruka "Drago, naslov ti je sranje." 

2 tjedna
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Dakle, ovaj članak me je natjerao da se prijavim na forum i da kažem nešto s svoje strane.

 

Drago Galić je napisao jako pristran članak. Mogu pretpostaviti da ima vanjskih motiva za to. Ali nema veze, probaću malo realnije (iako su mi el. automobili interesantni kao mind change) sagledati ovo što je dotični "izvalio".

 

1. Gustoću namjerno iskazuje Wh/kg (jer je to u korist nafte i benzina) a ne u Wh/lit, što bi bilo istinitije jer zauzimaju isti prostor/volumen. 1 litra li-po baterije ima, naravno, puuuuuno veću masu nego litra nafte. Trenutna gustoća li-po baterije je 250-730 Wh/lit., što je ipak nekoliko puta više. Isto tako možemo smatrati da je onda bezin cca 11.000 Wh/lit (jer mu specifična težina manja od vode).

 

2. Ne spominje se učinkovitost motora (bezin 25% - 32%, nafta 30% - 36%, el.motor 85% - 94%) što znači da 1 litar benzina je adekvatan 4 litra li-po baterije (11.000 * 0,27 = 730 * 0,90 * 4). Znači, benzin nije 50 puta bolje skladiše energije (kako sugerira u kolumni) nego samo 4 puta, u kontekstu pogonskih motora. A što se tiče baterije, dok ovo tipkam sigurno je nekoliko unaprijeđenja već u testnoj fazi.

 

3. Priča o uštedi 300 $ godišnje valjda nitko ne može popušiti. Čak i uz američke cijene, to bi značilo da taj dotični prelazi manje od 5.000 milja godišnje. To je nestvarno. Ja mjesečno prelazim cca 3.500 km, što uz prosječnu potrošnju od 7 lit diesela na 100 km iznosi cca 2.100 kn (više od 300$). Kako tih 3.500 km 70% potrošim na daljnja putovanja, u slučaju Tesle ne bih platio ništa. Za ostalih 1.000 km bih potrošio cca 300 Kwh (uzeo sam poveći faktor sigurnosti) što bi iznosilo cca 180 kn. Znači, ja bih "uštedio" mjesečno 300$

 

4. Na moju veliku žalost, moj trenutni automobil nije električni jer je nemoguće dobiti operativni leasing za el. automobil u HR. Zbog toga trenutno vozim automobil koji, za iste troškove (leasing rata, gorivo, održavanje), je za klasu lošiji od istotakvog električnog automobila.  Ako netko ne vjeruje, mogu mu podastrijeti podatke. Znači, umjesto Tesla Model X trenutno vozim BMW 320 GT. ISTI mjesečni troškovi za tvrtku. 

 

5. To što će dotični g. Galić i dalje uživati i koristiti se propagirajući tehnologiju koja je u NESTAJANJU mu ne daje za pravo da nas ultimativno informira da naš slijedeći automobil neće biti električni. Njegov vjerojatno neće.

 
79 2 hvala 30
7 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Drago, sve to stoji ali hype je krenuo i to opasno. Svi ozbiljniji proizvođači imaju električne model i/ili hibride. Znači, jednostavno slijede Muska i pokušavaju zajahati na električni val. U članku si zaboravio spomenuti i nekoliko činjenica koje su vezane uz države i njihove zakone kojima se ograničava proizvodnja i korištenje automobila s fosilnim gorivima. Trend je krenuo iz Europe (naravno da su bogate zemlje u pitanju) i pitanje je da li će se zaustaviti (kako, kada i tko???).

 

@Auto_walker : daj umanji malo učinkovitost elektro motora obzirom na činjenicu da se dio energije gubi kod pretvorbe i tijekom samog punjenja baterija (toplina).

Stručnjak za odmaganje...
Poruka je uređivana zadnji put sri 6.9.2017 13:36 (mario.L_hr).
 
4 1 hvala 0
9 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

 

Valjda je prethodni članak o Musku generirao dovoljno klikova da se moralo napisati još nešto...

 

Ako se promatra samo električni auto, onda članak donekle drži vodu. Međutim, mijenja se puno više od samog auta. Npr. autonomna vozila postaju stvarnost (što omogućava car sharing/pooling na potpuno novom nivou), raste pritisak da se smanji zagađenje u gradovima, sve veći udio el. energije iz obnovljivih izvora, napokon relativno upotrebljiva metoda skladištenja el. energije na veliko... Uglavnom, električna vozila imaju određene prednosti pred klasičnima koje ne možemo svesti na mjerenje i uspoređivanje ugljičnog otiska. Btw, centraliziranje zagađenja je velika stvar, ali to bi trebalo biti očito.

 

idući auto neće biti električni? U Hrvatskoj, naravno da neće sve dok jednog dana ne počnu stizati rabljeni električni auti iz Njemačke.

 

 
19 0 hvala 2
6 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Drago, ovo je jedan od onih clanaka na koji ce ti se ljudi smijati desetljecima i svi tvoji clanci kojima ces proricati buducnost ce biti kompromitirani ovim clankom.
Cak i kad bi sve bilo tocno sto si napisao (a nije), ekologija ce biti ono sto ce pokopati ICE aute. Dizel automobili ce biti prvi zabranjeni po gradovima, a nakon toga i benzinski, a s vremenom ce se zabrana prosiriti i na ostale prostore.

 
23 0 hvala 2
6 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Možete to gledati i ovako ako čitam dobro: motori s električnim ubrizgavanjem nakon svega 10ak godina od komercijalizacije imaju 10% do 24% manje utjecaja na okoliš ako se uzme očekivani životni vijek od 150 000km, a ta razlika se još povećava ako se životni vijek automobila povećava.

 

We find that EVs powered by the present European electricity mix offer a 10% to 24% decrease in global warming potential (GWP) relative to conventional diesel or gasoline vehicles assuming lifetimes of 150,000 km.

 

I to vrijedi za trenutno stanje što se tiče dobivanja struje iz obnovljivih izvora.

Dizelski motori su došli do svojih granica, Dieselgate je pokazao ćemu su se počeli okretati proizvođači da bi zadovoljili sve strože norme. Mazdin novi motor obećava, ako uspiju produljit će ulaganja u benzinske motore.

 

Da, u ovom trenu se većini ne isplati kupovati električni automobil, i ne, većini neće idući automobil biti električni (možda bar hibrid). Ali el automobili se se i  u ovim ranm danima pokazali učinkovitijima, uglađenijima i pouzdanijima nego njihova starija braća s daleko više mjesta za napredak, ne samo što se tiče same tehnologije u automobilima, nego što se tiče okretanja obnovljivim izvorima energije. 

 

Opisno ocjenjujem ovaj članak kao rant s kvazi argumentima ili troll clickbait. 

Moj PC  
20 1 hvala 2
2 tjedna
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
mario.L_hr kaže...

 

@Auto_walker : daj umanji malo učinkovitost elektro motora obzirom na činjenicu da se dio energije gubi kod pretvorbe i tijekom samog punjenja baterija (toplina).

 Nema pretvorbe kod DC chargera, samo kod kućnih punjača. Dobro si spomenuo toplinu, ali to može upasti u 0,9. Tesle se sve vrte na više od 0.90

 

4 godine
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Ha ha ha... G. Galić ima nekoliko problema, očito. Svaka čast dileru na tabletama.

 
1 1 hvala 1
9 godina
online
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Clanak je odlican, reklama koja na FHD ekranu zauzima toliko mjesta da se ne vidi ni naslov clanka bas i nije...

 

 

Freak Show Inc.
Moj PC  
27 0 hvala 0
7 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

ma kakav Tesla, koji klinac ti treba 300+ KS da ide 225...

 

za obiteljski auto ti treba 5,6 s dostotke?

 

Daj mi tutač s 10 s do 100, i 180-190 krajnje brzine, sasvim dosta

 

onda će i autonomija narasti

 

ali zato evo pravog elektro auta za mase:

 

http://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/ekskluzivno-iz-tokija-nissan-je-predstavio-novi-elektricni-leaf-s-dosegom-od-400-km-koji-stize-i-na-nase-trziste/6523570/

Ju je je? Je ju je!
Moj PC  
4 2 hvala 0
2 godine
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

Bug se ne financira iz obnovljivih izvora (poticaji). Mora biti malo zagađenja

8 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

Drago opet ima neki rant.

Da, moj idući auto neće biti električni, ali onaj poslije toga bi mogao biti.

Ono uspoređuješ gustoću energije benzina i olovnih akumulatora, onda se sjetiš litijevih. 

Dobro pa što. Znamo da Tesla S može prijeći 400km s jednim punjenjem, a moj Passat dizel 1200km. Uopće ne trebam znati gustoće energija da bih usporedio.

Ako punim teslu po noći koštat će me možda kakvih 60kn punjenje, a passat košta 580.

580/60=9,66 1200/400=3. Za 9 puta više novaca prijeđem 3 puta više kilometara.

Točim malo više od dva puta mjesečno. Recimo da je 1200 kn i recimo da je ušteda samo pola, a ne tri puta. Još uvijek bih štedio 600 kn mjesečno na gorivu, odnosno 7200 kn godišnje. 

Još uvijek je tesla S preskup za kupiti ali ima neke uštede, a ionako je namijenjen entuzijastima. Zbog toga što je napravljen u velikoj seriji, otvaraju se mogućnosti drugih, jeftinijih i tjera se ostale proizvođače da rade svoje.

 

Baterije jesu skupe i zato gradi tvornicu koja je u planu da sama ima veću proizvodnju od ostatka svijeta. Tako će i sniziti cijenu baterija.

 

Ali Drago, što je s drugim prednostima električnih automobila? Nema ulja koje se mijenja svakih 10, 15, 20, 30 ili koliko već tisuća kilometara. Nema otpadnog ulja. Nema mjenjača. Nema cijelog tog sklopa. Nema ulja u mjenjaču. Nema motora sa cilindrima, klipovima, karikama, bregastim osovinama, ventilima. Nema antifriza, nema hladnjaka, vodene pumpe. Nema remenja koje pogoni klimu i bregastu osovinu koje treba mijenjati. Manje se troše kočnice zbog električnog kočenja. Ne treba svjećice, bosch pumpe, senzore protoka zraka, lambda sonde, filtere čestica... 

 

Drago, valjda ne trebam dalje nabrajati, ima toga još. Električni motor je jednostavniji i hrpu dijelova i tekućina ne trebaš proizvesti i kasnije reciklirati ili odložiti. Kao što ti u članku spočitavaš drugima da su zanemarili stvari tako i ti zanemaruješ.

 

9 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

nije kolega Galić sisal vanbrodske motore pa da piše napamet. i nije neki prorok - ptice, pčele, svi to vide. očito je da su električni auti (ne i viljuškari) namijenjeni bogatima (= malobrojnima koji se vole preseravati) no tako je uvijek bilo s "novim i revolucionarnim" tehnologijama a još uvijek je s većinom "općih točaka civilizacijskog napretka" (zdravstvo, hrana, "kvaliteta života" ...). možda jednoga dana, za kojih 100, 200, bla godina navrati utopizam (od svakoga prema mogućnostima, svakome prema potrebama/željama) no prije će rat koji će većinu istrijebiti. električni automobili doista, u ovakvom obliku, nemaju masovnu budućnost jer je to tehnologija koja zahtijeva osmišljavanje koncepcije "od nule" (nema napretka dodavanjem benzinskog, ili bilo kakvog, motora u konjsku zapregu) - potpuno drugačiji i nov sustav prijevoza i općenito načina poimanja svijeta. do tad je sve samo marketinško izdrkavanje. Drago: 12 points. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
5 3 hvala 0
9 godina
online
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

 

Ovdje u Dublinu je Leaf jako popularan. Ima ih stvarno dosta.

Freak Show Inc.
7 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Auto_walker kaže...

 Nema pretvorbe kod DC chargera, samo kod kućnih punjača. Dobro si spomenuo toplinu, ali to može upasti u 0,9. Tesle se sve vrte na više od 0.90

 

Koliko ja znam zagrijavanje baterija je u vezi s brzinom punjenja istih (veća struja punjenja više topline generirano) što je malo remeti priču, posebice kod duljih putovanja. Neće uvijek biti moguće puniti automobil kad ga ne trebamo. Ima situacija kad će se morati čekati da se napuni kako bi se koristio. Druga strana cijele priče je broj ciklusa punjenje/pražnjenje samih baterija. Prema iskustvu iz otočnih foto naponskih uređaja max rok trajanja baterija je do 15 godina (po meni realno cca 10-12). Kad to preneseš na korištenje baterije u automobilu (uz sve posebnosti koje takva uporaba nosi) onda govorimo o cca 8 do 10 godina (ako su kvalitetne). Što s njima tada? Baciti ih u smeće, zbrinuti, reciklirati, ....???

 

Prema mojem iskustvu do sada, priključna snaga uređaja za punjenje automobila je 50 kW. Uređaj se priključuje na izmjeničnu struju a automobil koriste istosmjenu strujua. Praksa pokazuje da pretvorba energije (iz jednog u drugi oblik) uvijek nosi i gubitke. Nikad se nisam raspitivo o kojim gubitcima se radi.

Stručnjak za odmaganje...
6 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Stric_Jura kaže...

ma kakav Tesla, koji klinac ti treba 300+ KS da ide 225...

 

za obiteljski auto ti treba 5,6 s dostotke?

 

Daj mi tutač s 10 s do 100, i 180-190 krajnje brzine, sasvim dosta

 

onda će i autonomija narasti

 

ali zato evo pravog elektro auta za mase:

 

http://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/ekskluzivno-iz-tokija-nissan-je-predstavio-novi-elektricni-leaf-s-dosegom-od-400-km-koji-stize-i-na-nase-trziste/6523570/

 

Oh the irony, objavio članak u kojem ranta  o tome koliko košta model 3, pa kaže "ideja o masovnom, dostupnom, jeftinom i općeprihvaćenom električnom automobilu kao zamijeni za klasične automobile nikad se nije činila daljom." a istovremeno je predstavljen Leaf s autonomijom od 400km i cijenom ispod 30k dolara bez poticaja.

9 godina
moderator
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Friday kaže...

Clanak je odlican, reklama koja na FHD ekranu zauzima toliko mjesta da se ne vidi ni naslov clanka bas i nije...

 


 

 Pa skrolaj malo, ne bu ti ruka otpala od napora!

...
2 godine
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Nije mi jasno kod el. automobila zašto za grijaje/klimu ne ubace nešto kao Webasto. Malo troši, iskoristivost do 90% i nije skupo. Ovako kod jakih zima sigurno više od 20% kapaciteta baterije ode na zagrijavanje kabine, odleđivanje stakla i sl. Ista stvar kod vrućina s klimom.

 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Friday kaže...

 

Ovdje u Dublinu je Leaf jako popularan. Ima ih stvarno dosta.

 tamo u dublinu čovjek (osobito hrvat) može živjeti od svojeg rada pa mu čak štogod i ostane. leaf košta nekih 30.000 EUR. za tu lovu u nas dobiješ, primjerice, vitaru snova (dizel i pogon na sva četiri + sva oprema). rvacka nikad neće biti irska! (izvadak iz grafita) 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
9 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

Recikliranje baterija uopće nije problem. Pogledaj koncept Nissan Futures i sl. 

 

Pogledaj video, možeš preskočiti negdje od 4:24 gdje počinje priča o upotrebi baterija iz automobila.

 

 

 

7 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Galić dakle roka, nevjerojatno.

 

Koliko vidim tehnička strana ovog članka je nadebelo pobijena od članova foruma, pa hajmo i na financijsku kritiku koja se spominje.

 

6 godina pripreme je trebalo, da bi se model s probio na tržište. teslini investitori su zajedno sa Muskom vlastitu imovinu predavali u tvrtku kako bi se mogli isporučiti kupcima plaćeni modeli. razvila se vrlo snažna struja "podbornika Muska" u tom trenutku i šinjor je spomenuto iskoristio. što je za očekivati - ovo je novi igrač u ustaljenoj industriji, što bi g. Galić trebao priznati Tesli obzirom da u IT industriji svjedočimo mnogim inovacijama i entuzijastičkim pothvatima koje će neki nagraditi potporom u želji da se isti "probiju u mainstream". 

 

Događa li se spomenuto? Rijetko. 

 

Koliko je lako ili teško ući u industriju automobila mogu svjedočiti kompanije poput Tesle i Rimca, koji traže adekvatna riješenja za usmjeravanje društva ka kvalitetnijim izvorima energije. 9 godina postojanja ove tvrtke je (prema mojem skromnom mišljenju) pokazalo kako Tesla apsolutno zaslužuje biti tu gdje trenutno jest, te zaslužuje uživati povjerenje svakog entuzijasta obzirom na POKUŠAJ pristupa. Ne mora biti ispravan pristup, ali trenutno djeluje zdravo logično. 

Dakle, proizvodnjom roadstera Tesla je upoznala javnost sa električnim vozilima preko jednog luksuznog proof-of-concept vozila. Zatim je isto vozilo uvjerovalo povećanje interesa za samu kompaniju te izrazilo jasne protivnike takvom pristupu. 
Kao skupo limitirano vozilo nije im priskrbilo dovoljno profita ali je olakšalo nabavu dijelova - komponente su se postupno pojeftinile i model S sa početnim paketom opreme je moguć za spomenutu cijenu radi uspješne kampanje roadstera.

Model S (i kasnije Model X) su zaslužni za povećanje kapitala kojeg je tvrtka uložila u izgradnju vlastite tvornice baterija - jer tako mogu osigurati da Model 3 stvarno bude široko dustupno vozilo za pristupačnu cijenu. 

 

Uzmimo u obzir rečeno - kompanija je u 9 godina - predstavila koncept električnog vozila, globalno utjecala na pad cijena komponenti istih vozila, stvorila hype koji je NATJERAO ostale proizvođače da ubace u petu i krenu sa koncept vozilima sličnih karaktera. Ista tvrtka je ispunila obećanje svojim kupcima i drži se plana i programa, raspored proizvodnje vozila i njihove isporuke trenutačno funkcionira dovoljno stabilno (koliko se da vidjeti) da se Tesla pozicionirala kao tvrtka koja utječe na samu industriju, pomaže njezinom razvoju, pa možda čak i transformaciji. Iz perspektive vozača Tesle, trenutno stanje dionica ili količine profita koja se stvara ne bi trebali biti bitni faktori. Obzirom da se dobra količina kapitala u Tesli ne tretira na klasičan način nego se poduzimaju puno veći rizici na područjima: R&D-a, marketinga, ulaganja u infrastrukturu - zbog čega novac koji stigne uvjetno rečeno nestaje istog trena - i to je u redu. 

Smatram da je pametnije biti na strani tvrtke koja riskira sa svojim kapitalom kako bi došla do kvalitetnog cilja, nego tvrtke koja ima ogromnu bazu followera, raspolaže neizmjernim kapitalom, a konačna usluga kupcu se temelji na pravilu, platiš više - dobiješ manje.

 

Nikako da zaboravim intervju novog CEO-a HT-a pred koje dvije godine. Upitan za komentar "kako to da HT ima najrašireniju i najkvalitetniju infrastrukturu u RH a još uvijek trpi kritiku visokih cijena i nezadovoljnih korisnika" isti odgovara nešto u stilu "naplaćujemo više našim korisnicima, istina je - no zato naši korisnici mogu očekivati najbržu nadogradnju na 4g/5g, mogu očekivati najstabilniju uslugu i vrhunsku podršku.

NA AMISU IMAM SVOJIH 35MBPS, KOLEGA NA T-COMU ( striktni centar ZG-a) 12mbps max, 4G SE OGRANIČAVA VRLO AKTIVNO, SZK JE SMIJURIJA. Pomislih. 

 

g. Galiću, ovo je tip razmišljanja koji biste mogli razmisliti ubuduće zadržati za sebe. Nije imperativ, novinar jeste, pravo izražavanja postoji. No ako u nečemu faktualno nisi u pravu, ne objavljuješ to javno ako ne očekuješ barem poneki (a ima ih u ovom threadu vidim) faktualni šamar.

 

 

 
28 0 hvala 4
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice