Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa prošlo

poruka: 45
|
čitano: 6.753
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa prošlo".
10 godina
offline
Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa prošlo

Novac je u igri, te on pokreće svijet. 

Nažalost, malo ljudi posjeduje previše bogatstva, a previše ljudi premalo sredstava za normalni život.

Gola istinita činjenica.

 

Inače, sviđa mi se ovaj osvrt. Čovjek bi onako na prvu rekao da su nesreće u igre, ono što koči nadzvučnu komercijalnu uporabu.

Nešto, poput one nesreća Cepelina, svojedobno.

Al' eto, druge stvari su igri.

Panzerkampfwagen.Unatoč svemu - Dinamo Zagreb.Leaving or dead, always ahead...
Moj PC  
2 0 hvala 0
12 godina
protjeran
offline
Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa prošlo

Meni bio i ostao jedan od najljepsih "aviona"! delta krila u zraku tj iznad nas u pokretu izgledaju najagresivnije!! stvarno steta!lp

Intel Core™ i7 Forever----- Battlelog: SoldierStippy
Moj PC  
12 0 hvala 0
15 godina
offline
Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa prošlo

Steta da se dogodila nesreca sa Tu- 144 na Pariskom aeromitingu. Gubitak konkurencije je vjerojatno i kriv za zapostavljanje razvoja nadzvucnih putnickih zrakoplova.

Gods are fragile things; they may be killed by a whiff of science or a dose of common sense. – Chapman Cohen
 
0 0 hvala 0
16 godina
protjeran
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
PzKpfw kaže...

Inače, sviđa mi se ovaj osvrt.

 Naravno da ti se sviđa

život je sladoled, liži ga, pazi da ti ne kapne na gaće, ako kapne, ne brini prat će oni deterdžent koji skida sve maće
8 godina
offline
Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa prošlo
Najbitnija u cijeloj priči je potrošnja goriva. U doba kada se sve okreće ekologiji, štednji energije a posebice fosilnih goriva, kada se projektiraju avioni na biogorivo i vodik, mi imamo avion koji troši šest puta više goriva od drugog aviona! Takav avion može biti tek lijepa igračka za bogate, jer let preko oceana ne traje tako dugo da se ne bi mogao podnijeti, posebice u luksuzno uređenim avionima, s barovima i sl.
A što se tiče bogatih neka troše, bit će i za sirotinju više posla, više novca!
 
6 0 hvala 0
Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa prošlo

Sve mi je jasno otprilike, još samo da pronađem kvačilo i to je to, polijećemo.

 

 
 

Poruka je uređivana zadnji put uto 8.11.2016 8:37 (ZovemseZoranidolazimizRijeke).
Moj PC  
19 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
ZovemseZoranidolazimizRijeke kaže...

Sve mi je jasno otprilike, još samo da pronađem kvačilo i to je to, polijećemo.

 

 Ne zaboravi spustiti rucnu i provjeriti mrtvi kut

Gods are fragile things; they may be killed by a whiff of science or a dose of common sense. – Chapman Cohen
15 godina
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
ZovemseZoranidolazimizRijeke kaže...

Sve mi je jasno otprilike, još samo da pronađem kvačilo i to je to, polijećemo.

 

  

Nema kvačilo, automatik je. Dole imaš samo 2 pedale, gas i kočnica.

Rvat katolik!
Poruka je uređivana zadnji put uto 8.11.2016 9:36 (tnakir).
15 godina
neaktivan
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
danen kaže...
Najbitnija u cijeloj priči je potrošnja goriva. U doba kada se sve okreće ekologiji, štednji energije a posebice fosilnih goriva, kada se projektiraju avioni na biogorivo i vodik, mi imamo avion koji troši šest puta više goriva od drugog aviona! Takav avion može biti tek lijepa igračka za bogate, jer let preko oceana ne traje tako dugo da se ne bi mogao podnijeti, posebice u luksuzno uređenim avionima, s barovima i sl.
A što se tiče bogatih neka troše, bit će i za sirotinju više posla, više novca!

 Koliko on izbaca co2? Tj kolika je razlika u usporedbi s normalnim avionima?

Cijela HR ne može uštedjeti tu razliku u godinu dana na postroženim eko normama (automobili) koliko ovaj zagadi u jednom letu. Čisto ta extra razlika u potrošnji, tj luksuz.

Give a man a mask and he will show you his true face
16 godina
moderator
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
limitedition kaže...
danen kaže...
Najbitnija u cijeloj priči je potrošnja goriva. U doba kada se sve okreće ekologiji, štednji energije a posebice fosilnih goriva, kada se projektiraju avioni na biogorivo i vodik, mi imamo avion koji troši šest puta više goriva od drugog aviona! Takav avion može biti tek lijepa igračka za bogate, jer let preko oceana ne traje tako dugo da se ne bi mogao podnijeti, posebice u luksuzno uređenim avionima, s barovima i sl.
A što se tiče bogatih neka troše, bit će i za sirotinju više posla, više novca!

 Koliko on izbaca co2? Tj kolika je razlika u usporedbi s normalnim avionima?

Cijela HR ne može uštedjeti tu razliku u godinu dana na postroženim eko normama (automobili) koliko ovaj zagadi u jednom letu. Čisto ta extra razlika u potrošnji, tj luksuz.

 

Podzvučna putnička avijacija je zapravo vrlo efikasna u usporedbi s automobilskim prometom, pa tako po putniku proizvodi od 180 do 240 grama po prijeđenoj milji (statutnoj, 1,6 km) dok auti po putniku po prijeđenoj milji proizvedu od 350 do 440 grama CO2. 

 

Concorde je proizvodio oko 1,5 kg CO2 po putniku po prijeđenoj milji (jer je imao samo duge interkontinentalne letove, inače bi bilo i više), a ovi bi novi motori trebali dati oko 1,13 kilograma CO2 po putniku po prijeđenoj milji. 

 

Osim CO2 emisija problem sa zagađivanjem iz zrakoplova su kondenzacijski tragovi koje mlažnjaci ostavljaju na svojim radnim visinama, a za koje se smatra da također pridonose globalnom zatopljenju. 

 

 

This space for rent!
15 godina
offline
Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa prošlo

jednom, kad polijetasmo jumbom s j.f. kennedy-ja, u redu za uzlet ispred nas je čekao i concorde, malen poput igračke (u razmjeru). nekak volim više lima. ak se sudarimo, djeluje sigurnije. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
2 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
Ajar kaže...

jednom, kad polijetasmo jumbom s j.f. kennedy-ja, u redu za uzlet ispred nas je čekao i concorde, malen poput igračke (u razmjeru). nekak volim više lima. ak se sudarimo, djeluje sigurnije. 

 

Concorde je zapravo neudoban avion za svoje putnike. Uskotrupac, mali sicevi, noge se mogu protegnuti samo u prolazu između sjedala. Putovalo se samo 3,5 sata do Amerike, ali 3,5 sata dosta stisnutog putovanja. 

 

I eventualni novi nadzvučni putnički mlažnjak će isto morati biti takav. 

This space for rent!
12 godina
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
Kad se poveca masena efikasnost baterija za jos cca 50%, vec postoji idejni dizajn supersonicnog elektricnog VTOL aviona. Dobar je jer mu nije bitno koliko visoko ide jer motoru ne treba kisik, dakle moze ici i na 20 ili 25 tisuca metara, sto je cca 30% vise od Concordea. Tih je pa moze polijetati i blize gradovima, a i brze dostize optimalnu visinu.

Kad je Elon Musk pricao o ideji, procjene su bile 400 Wh/kg za transkontinentalne letove. Trenutne baterije u Tesla automobilima, 18650, su na cca 250 Wh/kg, a nove 2170 baterije bi trebale biti i puno bolje jer npr. novi Powerwall ima dvostruki kapacitet uz cca 20% povecanje tezine plus inverter, dakle tezinom baterije je rastao i manje.

Biti ce zanimljivo.
 
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro

Kilogram avionskog goriva daje oko 12 kWh. Dakle, govorimo o faktoru 30. Vrlo sam skeptičan po pitanju korištenja baterija (postojeće tehnologije) u mlaznoj avijaciji (zapravo EDF motori), iako već ima manjih elisnih zrakoplova koji koriste baterije. 

 

 

This space for rent!
15 godina
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
Električni avion ukoliko potisak ostvaruje turbinom koja gura (brzo ispuhuje) zrak, onda ne moze letjeti visoko. Nije stvar izgaranja goriva, nago tvari koju "ispaljuješ" natrag da bi išao naprijed. A nema ni uzgona.
Novi auti ispuštaju oko 110g CO2 po km. Sluzbeni podatak za 1.6L TDI motor.
 
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
Keso kaže...
Električni avion ukoliko potisak ostvaruje turbinom koja gura (brzo ispuhuje) zrak, onda ne moze letjeti visoko. Nije stvar izgaranja goriva, nago tvari koju "ispaljuješ" natrag da bi išao naprijed. A nema ni uzgona. 

 

 

Kve?

 

 

This space for rent!
16 godina
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro

mogu se pohvalit da sam u svom skromnom zivotu vidio 3 razlicita concorda, jednoga sam cak i "dirao" :)

ako ce ikad vratit concorde u turisticke svrhe, necu zaliti niti centa da se provozam u njemu, kolko god kostalo.

fascinantan avion

 

kaj se tice konkordsky-a, iako su rusi krivili francuski mirage za nesrecu (navodno ga je tu-144 izbjegavao), cudno je kak se doslovno raspao u zraku, ko raketom pogodjen

uss+intrepid uss+intrepid
heathrow heathrow
udvar+hazy+air+and+space+museum udvar+hazy+air+and+space+museum
Demokracija je, također, kada dva vuka i jedna ovca glasuju što će biti za večeru.
Poruka je uređivana zadnji put uto 8.11.2016 12:41 (nixass).
9 godina
neaktivan
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro

Akcija - reakcija

 

Malo pobrkane neke osnovne stvari aerodinamike

 

Bitno je da reaktivni motori (mlazni bilo kojeg tipa) "love" što veću visinu, a propelerni što manju zbog efikasnosti. Na to je vjerojatno mislio

14 godina
neaktivan
offline
Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa prošlo

.

 

 

Sljedeća destinacija kad se uhvati vremena Sinsheim

TU+TU TU+TU
Let them taste the triple guns... Aye, Captain
Poruka je uređivana zadnji put uto 8.11.2016 13:53 (Flying Dutchman).
Moj PC  
3 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
Drago kaže...
limitedition kaže...
danen kaže...
Najbitnija u cijeloj priči je potrošnja goriva. U doba kada se sve okreće ekologiji, štednji energije a posebice fosilnih goriva, kada se projektiraju avioni na biogorivo i vodik, mi imamo avion koji troši šest puta više goriva od drugog aviona! Takav avion može biti tek lijepa igračka za bogate, jer let preko oceana ne traje tako dugo da se ne bi mogao podnijeti, posebice u luksuzno uređenim avionima, s barovima i sl.
A što se tiče bogatih neka troše, bit će i za sirotinju više posla, više novca!

 Koliko on izbaca co2? Tj kolika je razlika u usporedbi s normalnim avionima?

Cijela HR ne može uštedjeti tu razliku u godinu dana na postroženim eko normama (automobili) koliko ovaj zagadi u jednom letu. Čisto ta extra razlika u potrošnji, tj luksuz.

 

Podzvučna putnička avijacija je zapravo vrlo efikasna u usporedbi s automobilskim prometom, pa tako po putniku proizvodi od 180 do 240 grama po prijeđenoj milji (statutnoj, 1,6 km) dok auti po putniku po prijeđenoj milji proizvedu od 350 do 440 grama CO2. 

 

Concorde je proizvodio oko 1,5 kg CO2 po putniku po prijeđenoj milji (jer je imao samo duge interkontinentalne letove, inače bi bilo i više), a ovi bi novi motori trebali dati oko 1,13 kilograma CO2 po putniku po prijeđenoj milji. 

 

Osim CO2 emisija problem sa zagađivanjem iz zrakoplova su kondenzacijski tragovi koje mlažnjaci ostavljaju na svojim radnim visinama, a za koje se smatra da također pridonose globalnom zatopljenju. 

 

 

 Ček, po putniku u automobilu 350-440 grama? Znači svaki dodatni putnik uspjeva podignuti proizvodnju cca 400 g co2 po milji? 2kg za vozilo s 5 osoba? Čemu služi deklaracija po kojoj plaćam porez na uvoz automobila, recimo za Mitsubishi ASX 1.8d  136g/km (217g/mile)?

Give a man a mask and he will show you his true face
16 godina
moderator
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
limitedition kaže...

 

 

 Ček, po putniku u automobilu 350-440 grama? Znači svaki dodatni putnik uspjeva podignuti proizvodnju cca 400 g co2 po milji? 2kg za vozilo s 5 osoba? Čemu služi deklaracija po kojoj plaćam porez na uvoz automobila, recimo za Mitsubishi ASX 1.8d  136g/km (217g/mile)?

 

Radi se o prosjeku izračunatom za američke aute na američkim cestama.

 

 

This space for rent!
10 godina
neaktivan
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro

Mene više interesiraju Sabre motori koji su prošle godine predstavljeni . 

Pisalo se da Let od Londona do Sydneja bi trajalo 4sata, osim toga "lakše bi se došlo do svemira, a to bi i drastično smanjilo prijevoz tereta u orbitu s 15 tisuća funti po kilogramu na samo 650 funti" 

To sam kopirao na drugoj stranici, iako su sabre motori prije dizanjirani za let u svemir ali to ne znači da se nebi mogli koristiti u putničkim avionima u budučnosti. Sigurno su napravili puno veči pomak po potrošnji i iskoristivosti u odnosu na motore koje je koristio Concorde. 

 

Da bi se smanjila sigurnost od sudara itd sa drugim avionima barem onim koji nisu toliko brzi valjda bi letjeli na puno večoj visini.  Inače, ako sam nesto krivo napisao, ispravite me, ovo sam napisao kao totalni amater :D 

 

 

 

15 godina
offline
Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa prošlo

Delta krila i prepoznatljiv "nosek" <3

 

Zanimljivo da uspijevaju smanjiti decibele u nadzvučnom preletu, pretpostavljam da će ista stvar bit posebno zanimljiva i ratnom zrakoplovstvu.

 

Da, jednostavno nije bilo ekonomske računice i to je bilo za očekivati.

Pročitah negdje da su avioni u Americi 70ih godina od mjesta A do mjesta B letjeli oko 2 i pol sata, a danas im za isti put treba i preko 3 i pol, 4 sata. Razlog je što sporije lete da bi uštedjeli na gorivu.

 

Volim avione, pogotovo one nadzvučne, ali kad ih gledaš dok lete i rade prelete,  u sebi računaš: "potrošeno 1k eura goriva, 2k eura, 3k eura..." :D

 

 

Eto mene i Eurofightera-ima slikica i sa Gripenima, MiG 29, F14 i F16 i ostalim mašinama, al da vam ne vadim mast...  ^^

 

Can't find a better Jam!
 
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
Drago kaže...
Keso kaže...
Električni avion ukoliko potisak ostvaruje turbinom koja gura (brzo ispuhuje) zrak, onda ne moze letjeti visoko. Nije stvar izgaranja goriva, nago tvari koju "ispaljuješ" natrag da bi išao naprijed. A nema ni uzgona. 

 

 

Kve?

 

 

Zakon o očuvanju količine gibanja. Vidim, slabo se fizika uči, a super je zanimljiva.

Na velikim visinama avioni teško lete jer skoro da nema zraka koji im daje uzgon na krilima (radi različitog tlaka pri prolasku ispod i iznad krila), i koji sudjeluje u smjesi koju mlazni motor u velikoj brzini izbacuje van, stvarajući potisak. Zrak ima masu oko 2g po litri, a mlazni motor ga "puše" priličnom brzinom natrag, čime masu aviona gura naprijed. Mlazni motor je kao veliki usisivač koji poprilično snažno puše. Ako oduzmeš zrak, onda ti fali materijala kojeg radi potiska moraš izbacivati van. (masa goriva u jednom smjeru = letjelica ima potisak u drugom smjeru). Bez zraka bi morao koristiti masu nečeg drugog, recimo raketnog goriva i imati puno veći spremnik goriva. Bez zraka letjelice koje koriste elisu, poput dronova, helikoptera, aviona na propelerske motore, ne mogu letjeti jer nemaju masu zraka da je elisom odguruju kako bi vlastitu masu održali u letu. Olakotno je što je gravitacija slabija, i trenje, i što kad postigneš neku brzinu možeš u orbiti (izjednačena centrifugalna sila sa gravitacijom na letjelicu) skoro pa "besplatno" prelaziti kilometre, jer te ništa ne koči.

12 godina
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
Keso kaže...
Drago kaže...
Keso kaže...
Električni avion ukoliko potisak ostvaruje turbinom koja gura (brzo ispuhuje) zrak, onda ne moze letjeti visoko. Nije stvar izgaranja goriva, nago tvari koju "ispaljuješ" natrag da bi išao naprijed. A nema ni uzgona. 

 

 

Kve?

 

 

"Zakon o očuvanju količine gibanja. Vidim, slabo se fizika uči, a super je zanimljiva.

Na velikim visinama avioni teško lete jer skoro da nema zraka koji im daje uzgon na krilima (radi različitog tlaka pri prolasku ispod i iznad krila), i koji sudjeluje u smjesi koju mlazni motor u velikoj brzini izbacuje van, stvarajući potisak. Zrak ima masu oko 2g po litri, a mlazni motor ga "puše" priličnom brzinom natrag, čime masu aviona gura naprijed. Mlazni motor je kao veliki usisivač koji poprilično snažno puše. Ako oduzmeš zrak, onda ti fali materijala kojeg radi potiska moraš izbacivati van. (masa goriva u jednom smjeru = letjelica ima potisak u drugom smjeru). Bez zraka bi morao koristiti masu nečeg drugog, recimo raketnog goriva i imati puno veći spremnik goriva. Bez zraka letjelice koje koriste elisu, poput dronova, helikoptera, aviona na propelerske motore, ne mogu letjeti jer nemaju masu zraka da je elisom odguruju kako bi vlastitu masu održali u letu. Olakotno je što je gravitacija slabija, i trenje, i što kad postigneš neku brzinu možeš u orbiti (izjednačena centrifugalna sila sa gravitacijom na letjelicu) skoro pa "besplatno" prelaziti kilometre, jer te ništa ne koči.

 Orbita je potpuno beskorisna za prelazenje kilometara s energetskog stanovista, za puni krug ti treba 90 minuta a potrosis energije i energije koju kasnije moras rasipati prilikom ponovnog prolaska kroz atmosferu. Plus sto si iznimno ogranicen s dizajnom. Orbita nema veze s kocenjem, koci te atmosfera, pa je prva upotrebljiva orbita koju odrzavas s vise manje neznatnim utroskom energije pozicionirana izvan ogromne glavnine atmosfere. Gravitacija na visini ISSa je vise od 90% gravitacije na zemljinoj povrsini. Gravitacija na cca 20 puta manjoj visini od 20 km je preko 99% gravitacije na povrsini zemlje. Na visini ISSa se ponistava s horizontalnom brzinom od 27,600 km/h, na nizoj visini jos vecoj, dakle skroz drugi red velicina od neceg sto postizu avioni.

 

Mlazni motor ubrzava zrak koji usisava, ima sasvim dovoljnu masu zraka da to radi i na visinama od 20 km na kojima recimo leti U2 i nema gotovo nikake razlike jel on pogonjen gorivom ili strujom: "For a jet engine, the exit mass flow is nearly equal to the free stream mass flow since very little fuel is added to the stream." Maseni flow su stotine kilograma u sekundi, a sad jel gorivo tu pola posto nije ni najmanje bitno.

 

 

16 godina
moderator
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro

I can't even..

 

Toliko toga ne znaš da ne znam odakle početi.

 

Gustoća zraka varira s visinom. Na temperaturi od 15 stupnjeva i standardnom tlaku od 1018 hPa to je 1,3 kg/m3 (rho). Na drugačijim gustoćama (density altitude je termin u avijaciji koji govori o gustoći zraka ovisno o temperaturi i tlaku) on varira. Na 20 kilometara je 0,07 kg/m3. Međutim, to ne znači da "nema uzgona". Ima ga, dokle god ima bilo kakvog fluida da opstrujava noseće površine (krila), jedino se (pod pretpostavkom da su krila uvijek fiksne površine i profila, što naravno ne mora biti točno jer se i jedno i drugo može povećavati i mijenjati zakrilcima/pretkrilcima i mijenjanjem same geometrije krila) povećavamo brzinu za dobivanje iste količine uzgona na krilu.

 

Sve ovo gore, naravno, nema veze s EDF (electric ducted fan) motorima, o kojima se priča u postu koji si komentirao iako ništa nisi razumio. 

 

Problem s EDF motorima je što su inherentno neefikasni zbog svog samog dizajna - velike napadne ivice lopatica, relativno male brzine rotacije. Mlazne turbine u pravilu rade oko 110.000 okretaja u minuti, iako to može varirati ovisno od turbine do turbine, imaju manji promjer lopatica i da bi bili efikasni u svim režimima leta (polijetanje i slijetanje kao i let na putnoj visini) imaju nešto što se zove high-bypass design, a on usmjerava protok zraka oko turbine. Ovime se dobiva na malim brzinama veliki potisak relativno male brzine. 

 

Teoretski se može napraviti EDF s promjenjivim napadnim kutom lopatica, međutim problem je u materijalima i dizajnu, a ostaje i problem profila lopatice - svaka lopatica je minijaturno krilo, a svako krilo ima profil optimiziran za svoj režim rada. Koliko je meni poznato, ne postoji tehničko rješenje mijenjanja profila krila lopatice, a ne vjerujem ni da će se iznaći.

 

EDF-ovi do sada nisu dali nadzvučne brzine. Nikada. Također, na velikim visinama (malim gustinama zraka) njihov visoki napadni kut im nimalo ne pomaže jer se umjesto potiska na lopaticama stvara visokoturbulentno strujanje koje je neefikasno. Klasični turbomlazni motor izbacuje kroz turbinu i smjesu izgorenog goriva (gdje sada ima smisla tvoje bauljanje po akciji/reakciji) što EDF nema - on samo koristi zrak kao običan elisni motor, samo što je taj zrak vođen (ducted) kroz kućište oko lopatica EDF turbine. 

 

Ukratko, EDF motoru fali na visinama što bi izbacio.

 

Sada trk na Google pa do sutra spremi odgovor fizikalnog eksperta!

 

 

This space for rent!
Poruka je uređivana zadnji put čet 10.11.2016 9:41 (Drago).
12 godina
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
Drago kaže...

 

 

EDF-ovi do sada nisu dali nadzvučne brzine. Nikada. Također, na velikim visinama (malim gustinama zraka) njihov visoki napadni kut im nimalo ne pomaže jer se umjesto potiska na lopaticama stvara visokoturbulentno strujanje koje je neefikasno. Klasični turbomlazni motor izbacuje kroz turbinu i smjesu izgorenog goriva (gdje sada ima smisla tvoje bauljanje po akciji/reakciji) što EDF nema - on samo koristi zrak kao običan elisni motor, samo što je taj zrak vođen (ducted) kroz kućište oko lopatica EDF turbine. 

 

Ukratko, EDF motoru fali na visinama što bi izbacio.

 

 

 

 

 Cek cek, sto je EDF turbina? U turbini u klasicnom motoru se razvija snaga za kompresor koja bi u tom slucaju dolazila od el. motora. Motor bi koristio de Lavalovu mlaznicu, ako sam ja dobro shvatio. Ovaj EDF je zapravo elektricna verzija high-bypass turbofan motora.

 

 

16 godina
moderator
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
F10EXX kaže...

 

 

 

 Cek cek, sto je EDF turbina? U turbini u klasicnom motoru se razvija snaga za kompresor koja bi u tom slucaju dolazila od el. motora. Motor bi koristio de Lavalovu mlaznicu, ako sam ja dobro shvatio. Ovaj EDF je zapravo elektricna verzija high-bypass turbofan motora.

 

 

 

 

Ma EDF je ništa. Imaš turbinske (kao) lopatice koje su skupa s elektromotorom smještene u cilindrično kućište. Na taj način zrak koji bi s klasične elise skliznu ustranu ostaje na lopaticama/elisi turbine. Nema nikakve komore, nema bypassa (bio bi besmislen)... 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Ducted_fan

This space for rent!
12 godina
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
Drago kaže...

 

Ma EDF je ništa. Imaš turbinske (kao) lopatice koje su skupa s elektromotorom smještene u cilindrično kućište. Na taj način zrak koji bi s klasične elise skliznu ustranu ostaje na lopaticama/elisi turbine. Nema nikakve komore, nema bypassa (bio bi besmislen)... 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Ducted_fan

 Ma dobro, nema bypassa ali glavnina potiska dolazi od ventilatora i u EDFu (100%) i kod high-bypassa (>80%), a ne od zraka koji ide kroz kompresor i turbinu kao kod low-bypass (tamo obicno ide manje od 30% pa sve do 0% za cisti turbojet kao kod Concordea) Elektrici motor s kompresorom i mlaznicom bi mogao doci do supersonicnih izlaznih brzina, a kako postoje turbofan motori s redukcijom brzine vrtnje ventilatora, cak sam se i vozio u jednom BAE 146 s takvim motorima dok ih je imao CA, moze se napraviti i obrnuta konfiguracija gdje bi elektricno motor vrtio kompresor preko zupcanika i povecavao mu brzinu.

16 godina
offline
Re: Nadzvučna komercijalna avijacija – bilo pa pro
F10EXX kaže...
Drago kaže...

..

.. cak sam se i vozio u jednom BAE 146 s takvim motorima dok ih je imao CA

 AVRO RJ?

vozio sam se u njemu dosta puta vec, nisam uopce trazio po netu niti mi je zapravo palo na pamet a sad sam se sjetio, kakva je fora kod njegovog uzlijetanja? ima 4 motora, no kad dosegne odredjenu visinu, po zvuku se moze rec da se tek onda druga dva motora "pale" i daju mu "dodatan shus" u ledja. jel moguce da uzlijece sa samo dva motora a druga dva pali za cruising?

Demokracija je, također, kada dva vuka i jedna ovca glasuju što će biti za večeru.
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice