stari rvacki vlakovi nastavit će voziti 30 km/s, iskakati iz dotrajalih pruga i kasniti svaki put.
Moram priznati, brzina me fascinira. skoro pa time travel. skoro.
Tko zna kakve se tu znanstveno-fantastične teh koriste.. Pa vidiš da je oko 70% brži od "starog" a stigne 150% brže.
I ja citam i ne vjerujem...voz će ići 500 kilometara u sekundi...još jedan pokazatelj obrazovanosti Bugovih novinara...daj zaposlite neku tetu sa pijace bolje će vam pisati članke od ovih nazovi novinara...ili ja griješim pa su Tokio i Nagoja udaljene nekoliko svjetlosnih godina...svasta je moguce danas...
lool km/s, trebalo bi stajati km/h
km/s ?!?
ministarstvo zemlje, infrastrukture, transporta i turizma - to je kod nas koliko ministarstava?
Čemu tolika žurba...
Bolje je naših 30 km/h
3 ili 4, zavisi kako gledaš. :) Ipak je to Japan, nas ima samo 29 puta manje pa je bolje da nemamo tako velika ministarstva. :)
500 km/s je na neki način teleport, sumnjiv mi je članak.
pa naravno da je pogreška šta danas prelazi 500km u jednoj sekudni?
500km na sat je već druga prića al autor članaka se možda cijeli život vozi u tramvaju pa nemože pojmit osjećaj brzine
ministarstvo zemlje, infrastrukture, transporta i turizma - to je kod nas koliko ministarstava?
Tri:
- zemlja -> graditeljstvo i prostorno uređenje
- infrastruktura, turizam -> pomorstvo, promet i infrastruktura
- turizam -> turizam
Hrvatska ima 20 ministarstava, dok u Japanu imaju 11; prije reforme 2001. godine imali su ih 18 - tada je osnovano jedno ministarstvo (min. okoliša), a osam ih je uklopljeno u ostala ministarstva. Prema Wikipediji, osim promjene imena, rezultat reforme bio je nikakav, tako da po tom pitanju nema velikih razlika u odnosu na Hrvatsku.
Oko km/s - kada vidim da vijest potpisuje Matija Pavlić, uzimajući u obzir prijašnje članke, nekako očekujem da će biti grešaka. Kažu da tko radi, taj i griješi, ali budući da je čitav Internet na raspolaganju na dodir prsta, nije ih baš lako oprostiti.
P.S. Zanimljiva sitnica - 500 km/s tijekom 40 minuta je točno 4,003 svjetlosne sekunde ili oko 3,1 srednje udaljenosti Zemlja-Mjesec.
koja ironija, napišu km/s, a obično se drugima rugaju :D
No, nije li Japan u ekonomskim problemima, pa Fukushima? To stvarno nije mala lova ni za njih.
Neće ako budu polako ubrzavali. Konstantna brzina je prema Newtonu isto što i mirovanje.
No, nije li Japan u ekonomskim problemima, pa Fukushima? To stvarno nije mala lova ni za njih.
Nema to veze s hrvatstvom.
Km/h i km/s su međunarodne mjerne jedinice (SI) za brzinu i nema se tu što dalje raspravljati.
Mala pogrIješka i što sad ?
"stari rvacki vlakovi nastavit će voziti 30 km/s, iskakati iz dotrajalih pruga i kasniti svaki put. "
Rvacka? Hrvatska? A, kaj je to? Gdje ti je to na karti, molim te?
By the way, vozio sam se na liniji Tokio Osaka oko 250 km/h. Strahovita je to brzina i ne mogu si zamisliti duplo brže makar i na magnetima. Činimi se da je to jako skup vic, jer će sigurnosne mjere i infrastruktura koštati enormno mnogo. Makar, koliko sam upoznao japance, tamo kod njih doma, kada su u radnoj žurbi, njima se uvijek jako žuri.
Novi hrvatski vlakovi vozit će se 50 km/h. Radovi traju, a završetak se planira do 2030, uz moguća zakašnjenja naravno.
"stari rvacki vlakovi nastavit će voziti 30 km/s, iskakati iz dotrajalih pruga i kasniti svaki put. "
Rvacka? Hrvatska? A, kaj je to? Gdje ti je to na karti, molim te?
By the way, vozio sam se na liniji Tokio Osaka oko 250 km/h. Strahovita je to brzina i ne mogu si zamisliti duplo brže makar i na magnetima. Činimi se da je to jako skup vic, jer će sigurnosne mjere i infrastruktura koštati enormno mnogo. Makar, koliko sam upoznao japance, tamo kod njih doma, kada su u radnoj žurbi, njima se uvijek jako žuri.
Negdje sam pročitao da se Hrvatska prije zvala Rvacka, tak da nije ništa pogriješio. Isti kur drugo pakovanje
Kinezi već imaju jednu takvu operativnu liniju - njemci su im isporučili vlakove, a kinezi prema njihovim uputama napravili prugu. Transrapid zračna luka- Šangaj.
Kako je netko naveo, reforma ministarstva nije donijela nikakve uštede Japanu pa bi se sada hrvatska trebala povesti za time i dodatno podijeliti Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture u 4 ministarstva. Ipak mi znamo što radimo. Ako ništa drugo, neće biti zaposleno 1000 ljudi već 4000! Bar će se moći pohvaliti da su smanjili nezaposlenost. Eto, i ja ću im pomoći jer ću se obrisat sa burze uskoro.
Nije nego Hrvacka.
Inače, što se tiće brzine tog vlaka, već su Francuzi vozili testni vlak oko 574 Km/h pa ga poslije rastavili jer nije bilo potrebe za tolikim brzinama i previše je tu rizika, ulaganja novaca u sigurnost, materijale izrade itd.
"stari rvacki vlakovi nastavit će voziti 30 km/s, iskakati iz dotrajalih pruga i kasniti svaki put. "
Rvacka? Hrvatska? A, kaj je to? Gdje ti je to na karti, molim te?
By the way, vozio sam se na liniji Tokio Osaka oko 250 km/h. Strahovita je to brzina i ne mogu si zamisliti duplo brže makar i na magnetima. Činimi se da je to jako skup vic, jer će sigurnosne mjere i infrastruktura koštati enormno mnogo. Makar, koliko sam upoznao japance, tamo kod njih doma, kada su u radnoj žurbi, njima se uvijek jako žuri.
Imaš par dokumentaraca o tome na N Geographicu koliko se sjećam. Upravo suprotno, troškovi zbog sigurnosti su manji ili jednaki troškovima na postojećoj infrastrukturi. Elektromagnetska suspenzija na maglevu je beskontaktna što iskakanje iz "tračnica" čini nemogućim osim možda u ekstremnim slučajevima (tipa potresi i ostale više sile, ali tada nisi nigdje siguran).
Pošto se japanci hvale da će njihovi vlakovi voziti brzinom 500 km/h morao je reagirati i naš HŽ te veli da će naši vlakovi moći voziti brzinom ČAK 120 KM/H LINK Prvo sam pomislio da je News Bar članak ali nažalost nije.
Pošto se japanci hvale da će njihovi vlakovi voziti brzinom 500 km/h morao je reagirati i naš HŽ te veli da će naši vlakovi moći voziti brzinom ČAK 120 KM/H LINK Prvo sam pomislio da je News Bar članak ali nažalost nije.
HŽ ima tendenciju smanjivanja brzina, japanci povećavanja. to su dva različita puta i bitno je samo da postoji vizija i cilj.
Naši su probali postići zavidne brzine šrpicanjem retard-anta po pruzi. Nagibni vlak je odlično klizio, eliminirajući nepotrebno kočenje (jer kočiti po klizavoj pruzi je neprocjenjiv doživljaj, najbolji hororci ga ne mogu dati). Zaustavlja se lako: u drugom vlaku ili iskakanjem s tračnica.
Nije problem razbijanje zvučnih zidova (razbiju ga u jednom od tunela, koji na završnon dijelu ima zvonasti oblik kako bi sav izlazni zvuk ravnomjerno raspršio), veći problem je sama brzina u odnosu na otpor zraka, jer bi se takav vlak mogao zapaliti, pa se obično i prave od 'svemirskih' materijala, carbona, legure magnezija i sl.
Inače najbrži testirani išao je 581 km/h (361 mph) 2. prosinca već sada davne 2003. Inače koga zanima, u zavisnosti od okline, infrastrukture i samih vlakova mogu ići koliko želite. Postavite ga u vakumsku cijev ići će 2000 km/h. Zato kada kažeš Japan - kažeš Amen.
http://www.guinnessworldrecords.com/records-1000/fastest-maglev-train/
Uređivano: Brzina zvuka u zraku na temeraturi od 20°C iznosi 343 m/s ili u prevodu to bi bilo 1235 km/h. Tako da o tom problemu japanci i ne razmnišljaju jer čak i pre veoma nižim brzinama zvuka vlakovi imaju problema sa bukom koju stvre pri izlazu iz 'običnog' cjevastog tunela, pa se sada svi završavaju pod nekakvim konusom u zavisnosti gdje se nalazi najbrže naselje.