71 Wh/kg imaju predhistorijske A123 baterije. Panasonicove NCR18650B imaju 243Wh/kg.
https://na.industrial.panasonic.com/sites/default/pidsa/files/ncr18650b.pdf
71 Wh/kg imaju predhistorijske A123 baterije. Panasonicove NCR18650B imaju 243Wh/kg.
https://na.industrial.panasonic.com/sites/default/pidsa/files/ncr18650b.pdf
Električna vozila pogonjena baterijama nemaju budućnost iz razloga što je energetska gustoća transportnog medija nikakva u usporedbi sa ugljikovodicima. 20:1 u korist ugljikvodika. Treba mi čitava metrička tona baterija da zamijeni 40 litara benzina. Omjer transportne efikasnosti je gotovo pa nemjerljiv.
Električna vozila pogonjena baterijama nemaju budućnost iz razloga što je energetska gustoća transportnog medija nikakva u usporedbi sa ugljikovodicima. 20:1 u korist ugljikvodika. Treba mi čitava metrička tona baterija da zamijeni 40 litara benzina. Omjer transportne efikasnosti je gotovo pa nemjerljiv.
Možda, ali to nije cijela priča. Također im treba puno manje energije za kretanje, i el motor je puno lakši od ICE, tako da sve u svemu dobiješ da mogu imati otprilike jednak domet unutar razumne mase. Primjer su Tesla i neki drugi modeli koji uskoro stižu, i neke prerade.
Električna vozila pogonjena baterijama nemaju budućnost iz razloga što je energetska gustoća transportnog medija nikakva u usporedbi sa ugljikovodicima. 20:1 u korist ugljikvodika. Treba mi čitava metrička tona baterija da zamijeni 40 litara benzina. Omjer transportne efikasnosti je gotovo pa nemjerljiv.
Usput računaj da benzinski motor ima efikasnost 20%, diesel 30%, dok električni motor ima efikasnost 90+%...
Električna vozila pogonjena baterijama nemaju budućnost iz razloga što je energetska gustoća transportnog medija nikakva u usporedbi sa ugljikovodicima. 20:1 u korist ugljikvodika. Treba mi čitava metrička tona baterija da zamijeni 40 litara benzina. Omjer transportne efikasnosti je gotovo pa nemjerljiv.
Bilo bi dobro da to javiš Elonu Musku da čovjek ne baca novce na aute koje nitko nikad neće kupiti jer neće voziti dulje od par km i općenito su beskorisni. :)
I brzina punjenja, pogotovo kad se gledaju putovanja izvan radijusa autonomije. Ok, pauza od pola sata svakih 200 - 250 km je ne samo prihvatljiva, već i preporučiva, ali to onda traži brze punjače velikih snaga...
Električna vozila pogonjena baterijama nemaju budućnost iz razloga što je energetska gustoća transportnog medija nikakva u usporedbi sa ugljikovodicima. 20:1 u korist ugljikvodika. Treba mi čitava metrička tona baterija da zamijeni 40 litara benzina. Omjer transportne efikasnosti je gotovo pa nemjerljiv.
Usput računaj da benzinski motor ima efikasnost 20%, diesel 30%, dok električni motor ima efikasnost 90+%...
Da, i ne samo to, ove vrijednosti koje si napisao su maksimalne, a ako gledamo prosječne je još bolja situacija za el. motor.
već toliko dugo nije bilo ikakva napisa o baterijama da se zabrinuh. sad mi je lakše.
Električna vozila pogonjena baterijama nemaju budućnost iz razloga što je energetska gustoća transportnog medija nikakva u usporedbi sa ugljikovodicima. 20:1 u korist ugljikvodika. Treba mi čitava metrička tona baterija da zamijeni 40 litara benzina. Omjer transportne efikasnosti je gotovo pa nemjerljiv.
Usput računaj da benzinski motor ima efikasnost 20%, diesel 30%, dok električni motor ima efikasnost 90+%...
Opet imaš 3-6x veću efikasnost kod benzinca bez obzira na troškove kinetičke konverzije kod benzinskog motora.
Pohvale Nenadu Raosu :) Samo tako, obožavamo čitati tvoje člankove :)
Usto je i dosta rijedak metal, pa je upitno bi li ga se moglo dovoljno proizvesti, tj. iskopati, ako bi svi automobili počeli voziti na baterije.
Možda ga nađemo na Marsu, kada usavršimo let do tamo i nazad :D
Znamo da ga u gornjem sloju Marsa ima puno bakra, i da se zbog njega isplati ići na Mars, valjda nađu i Litij koji je na zemlji rijedak :)
Opet imaš 3-6x veću efikasnost kod benzinca bez obzira na troškove kinetičke konverzije kod benzinskog motora.
Que? Misliš na gustoću energije? Opet, ok, ali nitko neće nositi u autu više od 60-100 kg goriva, a nije problem staviti 300-500 kg baterija, ovisno o veličini auta. A opet, dobar dio mase si uštedio s lakšim motorom.
Električna vozila pogonjena baterijama nemaju budućnost iz razloga što je energetska gustoća transportnog medija nikakva u usporedbi sa ugljikovodicima. 20:1 u korist ugljikvodika. Treba mi čitava metrička tona baterija da zamijeni 40 litara benzina. Omjer transportne efikasnosti je gotovo pa nemjerljiv.
Imaju i nuklearke sto milijardi puta veću energetsku gustoću od svega ostalog pa ih baš i ne grade u zadnje vrijeme :D
Ono što će mnogima postati jasno tek kad kupe električni automobil je cijena vožnje po kilometru. Zasad se na većini punionica električna energija ne plaća ništa i cijena goriva je zanemariva. Međutim, u usporedbi sa modernim dizel/benzinskim automobilima i današnjim cijenama goriva i električne energije razlika i nije tako velika, cca. 2x. I to kad znamo da većina cijene goriva uopće nije cijena goriva već razna davanja od cestarina do raznih beskorisnih poreza. Jednom kad se to uvede i za električna vozila i kad električna energija za vozila više ne bude đabe, slijedi priličan šok.
Imam nešto malo iskustva sa NiZn baterijama. Kupio sam 4 komada AAA, za pogon lasera od 10 mW. Morao sam uzeti i poseban punjač, jer NiZn ima napon 1,7V. Nakon svega dvadesetak ciklusa su rapidno počele gubiti kapacitet, tako da sada, nakon 2 godine i oko 35 ciklusa više nisu za upotrebu, osim za daljinac, koji vuče vrlo malu struju. Zbog toga ovaj novi tip, o kojem piše dr. Raos izgleda interesantno, ali mislim da nije prijetnja Li-ion baterijama. Koliko znam, NiMH baterije se koriste u Toyoti prius i sličnim hibridima, ali imaju mali kapacitet, tek za 3-5 km vožnje. Ove nove NiZn baterije bi trebale imati znatno veći kapacitet, pa bi možda mogle povećati domet na struju za istu veličinu 2 - 3 puta što bi bilo dosta dobro. I za kraj, zadovoljan sam što se Ajar više ne brine, jer eto, stigle su opet nove spektakularno dobre baterije koje vjerovatno nikada neće zaživiti u realnom životu.
Mislim da se koriste u Toyotinim hibridima (gdje bi možda čak superkondezatori bili bolje rješenje), dok plug-in Toyote koriste Li-ion.
Ajar, jesi li vidio ovo? "In March 2017, researchers announced a solid-state battery called a glass battery which has a glass electrolyte doped with lithium, oxygen and chlorine ions,[8] and with 3 times the energy density of conventional lithium-ion batteries. An extended life of more than 1,200 cycles was demonstrated. The design also allows the substitution of sodium for lithium minimizing lithium environmental issues."[9]
Koliko ja kužim, ova litijeva baterija bi imala 3 puta veći kapacitet od najboljih sadašnjih, ne bi se mogla zapaliti i na kraju, čak ne bi ni trebala litij, nego bi ga zamijenila puno jeftinijim natrijem, tako da bi to bilo odlično za aute (hint - Tesla)
Na kraju će tesla imati kao viličari po skladištima. Otvoris a ono hrpa akumulatora.
Opet imaš 3-6x veću efikasnost kod benzinca bez obzira na troškove kinetičke konverzije kod benzinskog motora.
Que? Misliš na gustoću energije? Opet, ok, ali nitko neće nositi u autu više od 60-100 kg goriva, a nije problem staviti 300-500 kg baterija, ovisno o veličini auta. A opet, dobar dio mase si uštedio s lakšim motorom.
500 kg viška itekako znači. Passat B8 ima u prosjeku 500 kg manje i do 700 km veću autonomiju. 540 km autonomije vs 1250 km autonomije za sedane... no brainer. Šminkeraj je jedno, tipa para-uhljebčić tipa Cvetojević u crnom Modelu S, a nešto sasvim drugo je realni svijet gdje su ekonomski zakoni realni i gdje se gleda striknto na ROI i TCO. Budućnost je, u najboljem redu, u hibridima gdje imaš 60 km baterijske autonomije za gradsku vožnju, a ostatk je benzinski pogon.
@danen ja već krenuo u podrum po stare akumulatore, kad već postaju "in", kad tamo razočaranje. Povratak je starih materijala i novih tehnologija (skoro ko u svijetu mode).
Što se tiče rasprave električni ili motor s unutrašnjim izgaranjem ja mislim da smo trenutno u nekom mješovitom razdoblju (početak prijelaza sa straog pogonskog goriva na nešto novo) i definitivno je da na duge staze nafta i naftni derivati gube utrku. Pitanje je koliko su to duge staze?
500 kg viška itekako znači. Passat B8 ima u prosjeku 500 kg manje i do 700 km veću autonomiju. 540 km autonomije vs 1250 km autonomije za sedane... no brainer. Šminkeraj je jedno, tipa para-uhljebčić tipa Cvetojević u crnom Modelu S, a nešto sasvim drugo je realni svijet gdje su ekonomski zakoni realni i gdje se gleda striknto na ROI i TCO. Budućnost je, u najboljem redu, u hibridima gdje imaš 60 km baterijske autonomije za gradsku vožnju, a ostatk je benzinski pogon.
Molim? Jel ti trolaš ili šta? Pa el. auti baš po ROI i TCO kolju klasične, to im je najveća prednost (osim ekologije, iako to ide zajedno).
A 500 kg nije nikakav problem jer si iz igre izbacio ICE motor (i popratni dijelovi, tekućine...) od 300 kg, mjenjač od 70 kg, i tank zajedno s gorivom od 80 kg. Za tu klasu auta, jel, kojoj treba čak 500 kg baterija.
500 kg viška itekako znači. Passat B8 ima u prosjeku 500 kg manje i do 700 km veću autonomiju. 540 km autonomije vs 1250 km autonomije za sedane... no brainer. Šminkeraj je jedno, tipa para-uhljebčić tipa Cvetojević u crnom Modelu S, a nešto sasvim drugo je realni svijet gdje su ekonomski zakoni realni i gdje se gleda striknto na ROI i TCO. Budućnost je, u najboljem redu, u hibridima gdje imaš 60 km baterijske autonomije za gradsku vožnju, a ostatk je benzinski pogon.
Molim? Jel ti trolaš ili šta? Pa el. auti baš po ROI i TCO kolju klasične, to im je najveća prednost (osim ekologije, iako to ide zajedno).
A 500 kg nije nikakav problem jer si iz igre izbacio ICE motor (i popratni dijelovi, tekućine...) od 300 kg, mjenjač od 70 kg, i tank zajedno s gorivom od 80 kg. Za tu klasu auta, jel, kojoj treba čak 500 kg baterija.
Volkswagen up: 929kg
Volkswagen e-up: 1139 kg
= 210 kg razlika (22.6% teži)
a ima samo 18.7 kWh baterija.
Opel Ampera vec ima bolji domet ali zato i kosta pun k.
Ajar, jesi li vidio ovo? "In March 2017, researchers announced a solid-state battery called a glass battery which has a glass electrolyte doped with lithium, oxygen and chlorine ions,[8] and with 3 times the energy density of conventional lithium-ion batteries. An extended life of more than 1,200 cycles was demonstrated. The design also allows the substitution of sodium for lithium minimizing lithium environmental issues."[9]
Koliko ja kužim, ova litijeva baterija bi imala 3 puta veći kapacitet od najboljih sadašnjih, ne bi se mogla zapaliti i na kraju, čak ne bi ni trebala litij, nego bi ga zamijenila puno jeftinijim natrijem, tako da bi to bilo odlično za aute (hint - Tesla)
eo, sad jesam. tenks. naleti čeljade ponekad, u bespućima internetskog čušpajza, na baterije koje zrače revolucionarnošću, prekretništvom i buđenjem nade u bolje preksutra (ili najkasnije sljedeći tjedan) no tad se u meni bude neki davno zaboravljeni osjećaji i želja da ipak o tome čitam na bugovu portalu. malo sam sentimentalan, jebga. kane suza radosnica s ruba oka. zamisli: trkneš do traf'ke i kupiš za nekoliko novčića baterije koje traju vječno a gustoća naboja (i, posljedično, masa) im je kao usred crne rupe. vibratori, daljinci, ručne svjetiljke, laserski pištolji, psi do 3 kg, "pametni a nosivi uređaji" i pogon furby-ja će trajati k'o teslini krovovi - do sudnjeg dana i još par sati poslije. a i lakše je trpjeti feudalizam u ovoj chingada de lobos kad znaš da svjetlo na kraju tunela potječe od trajnijih viva, zapata! viva la revolucion! baterija.
A memory effect? Npr., moja bušilica ima Li-On bateriju baš zato da se ne moram brinuti u kojem trenutku ću je puniti, dok jeftinije Ni-Cd pate od memory effecta i efektivno joj smanjiš kapacitet ako je puniš kada nije potpuno prazna...
Po meni je to važno, jer je vrlo nepraktično biti prisiljen misliti na to, i zato sam zasad skeptičan prema svemu što nije Li-On :)
To bi čak i moglo fercerat, jeftinije baterije, veći kapacitet, dugotrajnost + brzi punjači.... al jbga, neki drugi znanstvenici će ubrzo otkriti način da u turbo motor/ić sa unutrašnjim sagorjevanjem od 0.5L spakiraju nevjerojatnih 150 ks, troši samo 4 l na 100 km i samo 86 g/km CO2 tak da nema potrebe za nekakvim tamo igračkama na struju, kakvo globalno zatopljenje i zagađenje bajo moj..... Samo benga i čađo....
Da bar već jemput bude nakaj od tih revolucionarnih baterija, ili apokalipsa pa nek sve ode u Honduras. Prokleti kapitalizam!
opet ljudi efikasnost el. vozila i to. nasparam efikasnosti benzina, plina i dizela.
svaki auto koji je električni, troši i deizel i benzin i ugljen i plin itd. to mora doć iz neke elektrane, i zamisli i njima je efikasnost niska. tako da dok se ne poploči cijeli svijet sa obnovljivim elektranama ništa od tih prepucavanja.
već toliko dugo nije bilo ikakva napisa o baterijama da se zabrinuh. sad mi je lakše.
Upravo tako, već sam se zabrinuo da ove godine nećemo dobiti revolucionarne nove baterije koje će u upotrebu doći za 10 godina, možda
Ono što će mnogima postati jasno tek kad kupe električni automobil je cijena vožnje po kilometru. Zasad se na većini punionica električna energija ne plaća ništa i cijena goriva je zanemariva. Međutim, u usporedbi sa modernim dizel/benzinskim automobilima i današnjim cijenama goriva i električne energije razlika i nije tako velika, cca. 2x. I to kad znamo da većina cijene goriva uopće nije cijena goriva već razna davanja od cestarina do raznih beskorisnih poreza. Jednom kad se to uvede i za električna vozila i kad električna energija za vozila više ne bude đabe, slijedi priličan šok.
Ako ga puniš kod kuće, dakle ne besplatno na punionicama, jeftinije je oko 5x od goriva a ne 2x (do the math -ja jesam). Da li si siguran da će uvesti trošarine na el. energiju koju trošiš kod kuće samo zato što može biti iskorištena za punjenje auta (energija za auto se pod svaku cijenu mora oporezivati bez obzira odakle dolazi?) ?
Mene bi šokiralo da za 50 godina još vozimo na benzinu..
Volkswagen up: 929kg
Volkswagen e-up: 1139 kg
= 210 kg razlika (22.6% teži)
a ima samo 18.7 kWh baterija.
150 kilometara autonomije. To je dobro. Samo što je cijena preko 200,000 kn. Kupiš dva beninska up-a za jedan električni. Za sada jednostavno neisplativo, osim ako možda živiš u Londonu gdje postoji dodatni porez na ispuh.
Ako ga puniš kod kuće, dakle ne besplatno na punionicama, jeftinije je oko 5x od goriva a ne 2x (do the math -ja jesam). Da li si siguran da će uvesti trošarine na el. energiju koju trošiš kod kuće samo zato što može biti iskorištena za punjenje auta (energija za auto se pod svaku cijenu mora oporezivati bez obzira odakle dolazi?) ?
Mene bi šokiralo da za 50 godina još vozimo na benzinu..
Naravno da sam računao. I ja sam nekad brijao da je tolika razlika, ali nije. Današnji automobili troše prilično malo, i manje od 5L/100km, potrošnja el. energije kod el. automobila je osjetno veća nego što se reklamira kad ga voziš u realnim uvjetima, a pogotovo kad radi klima/grijanje. Cijena električne energije je sve veća dok je cijena benzina zadnjih godina na rekordno niskoj razini.
Trošarina je dodatni porez koji će morati doći nekako. Ako ne kroz cijenu el. energije onda kroz dodatni porez na el. automobil.