Cila prica mi ima smisla ukoliko je brod na autopilotu, dok s rucnim upravljanjem mi nema apsolutno nikakvog smisla. Kakav je to sustav gdje gps-om mozes preuzet kontrolu nad rucnim upravljanjem?!?!?
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
stjecanje kontrole nad plovilom neovisno o pokušajima upravljanja brodom od strane posade
super i sad osim brodova i aviona jos trebaju doci automobili koji ce voziti bez vozaca a koji komuniciraju sa a) GPS-om b) drugim vozilima i na temelju toga dvoje mozes izvoditi napade kolko hoces, samo sto ovdje nece biti posljedica gubitak necije porn kolekcije i c format nego gubitak necijeg zivota...
"Todd Humphreys, stručnjak za GPS sustave..."
Koliko to GPS sustava ima?
Osim toga, ovo nije greška u GPS sustavu već u sustavu za navođenje broda kojeg je lako prevariti pseudo signalom.
"Todd Humphreys, stručnjak za GPS sustave..."
Koliko to GPS sustava ima?
Ma članak je baš idiotski...pogotovo ovo kako su preuzeli kontrolu a posada nije mogla ništa napraviti, niti zaustaviti brod (ugasiti motore), niti ručno upravljati....ma koga briga za točne informacije-dajte nam SENZACIJE!!!
Pa jedan je ovaj javni, od američke vlade/vojske. Europljani i Kinezi rade na svojim inačicama koje će biti još i preciznije. I javne. Moguće je da neke velesile posjeduju svoje inačice, al samo vojne..
"Todd Humphreys, stručnjak za GPS sustave..."
Koliko to GPS sustava ima?
Osim toga, ovo nije greška u GPS sustavu već u sustavu za navođenje broda kojeg je lako prevariti pseudo signalom.
Ustvari postoji cetri GPS sustava. Americki GPS, Ruski GPS (GLONASS), Kineski GPS (Beido) i EU GPS (Galileo)
pa sto,za brodove ionako koristi arpa, te ais kao ispomoc,ne vidim kako pored ta dva sustava gps moze biti vazan
pa sto,za brodove ionako koristi arpa, te ais kao ispomoc,ne vidim kako pored ta dva sustava gps moze biti vazan
Khm.... khm..... ocito tebi isto ko i ovima u clanku i nije bas jasno o cemu se radi.
Prvo ARPA radar ces koristiti ponajprije za izbjegavanje sudara iako mozes i s njime odredivati poziciju, ali samo u obalnoj plovidbi, realno gledajuci skoro sigurno neces koristiti ARPA-u za odredivanje pozicijije u obalnoj plovidbi.
AIS lol AIS stvarno nema veze sa odredivanjem pozicije broda. Namjerno necu detaljnije objasnjavati sto je AIS, ali on je u biti jedna vrsta telefonskog imenika i to mu je glavna namjena.
Sto se tice clanka, dobivanje laznog GPS signala i pozicije moze stvarno uzrokovati probleme i moze "preuzeti" kontrolu na brodom, ako je brod na auto pilotu koji preko ECDIS-a upravlja brodom, pa bi onda brod sam skrenuo sa pravog kursa itd.. itd..., ali preuzeti kontrolu nad brodom bi opet mogao sa jednim jedinim prekidacem. S auto pilot stavis na manual i to je to lolol i to govorim iskljucivo za upravljanjem broda pomocu kormila ne postoji mogucnost da ti ne znam kakvi hakerski uredaj preuzme kontrolu nad makinom i da ti ugasi motor ili ne znam ni ja sto napravi jer su to analogni potpuno odvojeni sistemi. Kriva pozicija od tog laznog GPS signala bi najopasnija bila u obalnoj plovidbi, ne znam mozes se nasukati ili zabiti u hrid ili mozda bi mogao brod odvesti u neku piratsku zasjedu, ali opet sve je to vrlo vrlo relativno.
Khm.... khm..... ocito tebi isto ko i ovima u clanku i nije bas jasno o cemu se radi.
oo di si sint stara pomorčino,di se navigaje sta ima nova,evo od ove godine mi je stari upa u offshore pa je kod mene za sada dobro..
Ista stvar i sa zrakoplovima: A/P OFF i stvar riješena.
Ista stvar i sa zrakoplovima: A/P OFF i stvar riješena.
Čak niti to nije potrebno. FMS (Flight management system) u modernom putničkom avionu uoči diskrepanciju između GPS pozicije i pozicije određene IRS-om (Inertial system) to sve usporedi sa posljednjim ili trenutnim pozicijama na analognim navigacionim uređajima (VOR, NDB pozicije). Nakon toga to se usklađuje sa davačima informacija iz pitot-statičkog sustava (brzina i visina) i upozori posadu ili zanemari GPS devijaciju i protumači je kao kvar sistema.
Sa manjim i jednostavnijim avionima ide ovo što je već navedeno A/P OFF itd.
Molim zaboravite američke filmove o preuzimanju kontrole putničkog zrakoplova sa zemlje pored žive i zdrave posade
"Todd Humphreys, stručnjak za GPS sustave..."
Koliko to GPS sustava ima?
Osim toga, ovo nije greška u GPS sustavu već u sustavu za navođenje broda kojeg je lako prevariti pseudo signalom.
Ustvari postoji cetri GPS sustava. Americki GPS, Ruski GPS (GLONASS), Kineski GPS (Beido) i EU GPS (Galileo)
Ne postoje četiri GPS sustava, jedan je GPS (punim imenom NAVSTAR GPS) sustav, a postoje četiri GNSS sustava. Osim toga kineski GNSS se zove BeiDou a ne Beido.
Tvoj komentar je ekvivalentan izjavi:
postoje 4 Renault Lagune: francuska Laguna, njemačka Laguna (Passat), češka Laguna (Octavia), američka Laguna (Mondeo)
Problem je u tome što bi to i novinar koji piše vijest o tom području također trebao znati, jer ne piše vijest sebi u bilježnicu nego ju javno objavljuje na jedan od najčitanijih domaćih portala. Ako već nema vremena za proučiti materiju onda ne treba ni pisati dezinformacije ili vijest prenijeti izvorno i time se ograditi. Zbog toga sam mu i napisao kritiku...
Posljedica toga je i tvoje vjerovanje da postoje četiri GPS sustava.
Ista stvar i sa zrakoplovima: A/P OFF i stvar riješena.
Čak niti to nije potrebno. FMS (Flight management system) u modernom putničkom avionu uoči diskrepanciju između GPS pozicije i pozicije određene IRS-om (Inertial system) to sve usporedi sa posljednjim ili trenutnim pozicijama na analognim navigacionim uređajima (VOR, NDB pozicije). Nakon toga to se usklađuje sa davačima informacija iz pitot-statičkog sustava (brzina i visina) i upozori posadu ili zanemari GPS devijaciju i protumači je kao kvar sistema.
Sa manjim i jednostavnijim avionima ide ovo što je već navedeno A/P OFF itd.
Molim zaboravite američke filmove o preuzimanju kontrole putničkog zrakoplova sa zemlje pored žive i zdrave posade
Znam, ali referirao sam se na zrakoplove bez IRS/INS opreme jer je pored INS/IRS GPS ionako dodatna oprema. Realno tu opasnost leži jedino u slučaju RNAV procedure sa autopilotom, sve ostalo je ionako klasična navigacija. A sigurno neće niko ometati signal na FL400 iznad sjevernog pola...