Uz sve tehnološke mogućnost trebalo mu je dvije godine da napravi repliku. Ako je starim majstorima trebalo toliko vremena da naprave original, nije ni čudo što su tako skupe. Wikipedija kaže da ih je preživjelo oko 650 što nam govori da su stari majstori bili brži , unatoč nedostatku modernih tehnologija.
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Na stranu istraživanja što je bolje ili ne ali je prilično fascinantna činjenica da je netko tada, s tadašnjom tehnologijom, uspio napraviti takvu kvalitetu. Ne samo napraviti 1 primjerak već imati serijsku proizvodnju. Koja je to količina znanja i umjeća upotrijebljena. Naprosto moraš respektirati to.
Mozda malo laički gledam na cijelu stvar ali mislim da je daleko teze napraviti identičnu kopiju nego original....
Pogotovo kao što kolega reče da iskusni ljudi ne vide razliku između modernih instrumenata i tih starih....
Ne trebaš biti glazbenik da bi shvatio rezultate slijepog testa u kojem vrhunski glazbenici nisu uspjeli razlikovati Stradivarija od novih violina, dapače, preferirali su nove.
http://www.telegraph.co.uk/news/science/science-news/10750846/Stradivarius-Youd-be-better-off-with-a-modern-violin.html
Ne trebaš biti glazbenik da bi shvatio rezultate slijepog testa u kojem vrhunski glazbenici nisu uspjeli razlikovati Stradivarija od novih violina, dapače, preferirali su nove.
http://www.telegraph.co.uk/news/science/science-news/10750846/Stradivarius-Youd-be-better-off-with-a-modern-violin.html
I vidom ne percipiramo više od 7 stvari paralelno. Sve jedno Daje drugaćiji osjećaj bogatiji prikaz od siromašnog. Odnosno u oba slućaja će ti oni koji promatraju reći da vide isto na slici.
Ista stvar je sa zvukom. Mozak filtrira jako puno toga prije nego što dođe u svijesni dio, i kad odredi koji su mu parametri bitni da bi mogao identificirati što promatra odnosno sluša, dolazi do toga da ne pravi razliku između orginala i kopije.
Po mom shvaćanju vrhunski umjetnici imaju podsvjesnu sliku instrumente kojeg koriste i zapravo se vežu sa njim. Zvuk koji stvara je slika njegovih emocija koji svjesni dio ne može izraziti. Kad mu daš kopiju, svjesno neće znati da mu je kopija u ruci, ali se podsvjest neće moći izraziti na isti naćin preko tog instrumenta
Po mom shvaćanju vrhunski umjetnici imaju podsvjesnu sliku instrumente kojeg koriste i zapravo se vežu sa njim. Zvuk koji stvara je slika njegovih emocija koji svjesni dio ne može izraziti. Kad mu daš kopiju, svjesno neće znati da mu je kopija u ruci, ali se podsvjest neće moći izraziti na isti naćin preko tog instrumenta
Ne radi se o nikakvoj kopiji. Dali su vrhunskim glazbenicima da na slijepo sviraju na instrumentima koji nisu bili njihovi, neki su bili Stradivari i slični stari majstori, a neki novoproizvedeni. Kao bolje su u nešto više od pola slučajeva izabrali nove instrumente. Dakle kada se isključi predrasuda (kad ne znaš što sviraš), Stradivari nije ništa bolji od modernih kvalitetnih instrumenata. A prodaju se po 50 mil $, očito iz nekih drugih razloga. A upravo cijela ta fama i visoka cijena ljudima ne dozvoljava da pomisle kako možda nisu najbolje.
Ni jedna kvalitetna violina ne zvuči isto kod dva virtuoza kao što ni dva klavirštimera neće jednako poštimati isti klavir. U tom i je čar.
Vrhunski instrument je vrhunski instrument. Razlike u zvuku je vrlo teško uočiti, sve se svodi na subjektivni dojam. Kako mi klinac ide u glazbenu školu (svira gitaru) shvatio sam da svaki profesor preferira drugog proizvođača, stvar subjektivnog dojma. Zanimljivo bi bilo vidjeti kao će zvučati novi instrumenti za 300 godina (naravno da to nećemo doživjeti). Stradivari violinama se mora priznati da su vrhunski instrumenti i nakon toliko godina.