Uvek je tesko uvesti novu tehnologiju, a osobito u auto industriju.
Tako da ovo sta rade je impresivno za tako malu tvrtku.
Uvek je tesko uvesti novu tehnologiju, a osobito u auto industriju.
Tako da ovo sta rade je impresivno za tako malu tvrtku.
Uvek je tesko uvesti novu tehnologiju, a osobito u auto industriju.
Tako da ovo sta rade je impresivno za tako malu tvrtku.
Renault ima ugovor sa jednom grupacijom (ne mogu se sjetiti imena) da se u Izraelu zajedno s uvođenjem električnih automobila koje će Renault proizvoditi za tu grupaciju odmah uvede i infrastruktura kao test izvodivosti - mislim da se radi o 100.000 vozila i potrebnim stanicama i rješenjima
Dok netko ne demonstrira isplativost i praktično rješenje infastrukture potrebne za opsluživanje električnog automobila stvar ostaje više u rukama entuzijasta i ekscentrika nego u širokom korištenju -- nadam se da će im uspjeti -- ali i da će se malo više istraživanja prebaciti u pohranu energije jer današnje baterije iako su otišle daleko u odnosu na ono što smo imali prije 20-30 godina i dalje nisu baš na razini ni trajnosti niti kapaciteta/cijena da bi se moglo govoriti o nekoj revoluciji - da ti imaš bateriju/ćeliju u automobilu koja ti pruža autonomiju 1000km i neće se kao ćelija istrošiti (da je baterija više neiskoristiva i mora se mijenjati) barem 20 godina - to bi bila revolucija - makar tržištu isto tako ne bi bilo isplativo napraviti uistinu kvalitetan proizvod koji će trajati 20 godina, planirano zastarjevanje to jednostavno ne dopušta ...
Drago mi je da ovi ljudi napreduju ali ono što će mene spriječiti da kupim ovakav tip vozila nije toliko autonomija koliko vrijeme punjenja. Ukoliko moram puniti vozilo 5-6 sati, to baš i nije neka prednost. Mislim, super je za porodično vozilo tj. svaki dan s posla i na posao udaljen max sat, sat i po ali za neke duže relacije tipa odlaska u drugu državu ili tako nešto, već nije praktično.
Po meni idealan električni automobil bi morao zadovoljavati doseg od bar 300km pri sljedećim uvjetima
- 2 odrasle osobe u njemu (cca 150kg)
- stvari u prtljažniku (cca 30kg)
- upaljena klima
- putna brzina cca 100km/h
Nadam se da će što prije zaživjeti električni auti, ali naftni lobij neće to dozvolit bar 10 godina.
Sve je to super samo da za 15-20 god. ne budemo na televiziji dobijali upozorenja da štedimo struju kao ovih dana zbog hladnoće i vjetrova.
Drago mi je da ovi ljudi napreduju ali ono što će mene spriječiti da kupim ovakav tip vozila nije toliko autonomija koliko vrijeme punjenja. Ukoliko moram puniti vozilo 5-6 sati, to baš i nije neka prednost. Mislim, super je za porodično vozilo tj. svaki dan s posla i na posao udaljen max sat, sat i po ali za neke duže relacije tipa odlaska u drugu državu ili tako nešto, već nije praktično.
Postoje i ideje o standardiziranim baterijama, koje se u tom slučaju ne bi punile nego mijenjale...
dođeš na stanicu i oni ti za minutu izvade stare i stave nove baterije, a tvoje stave na punjenje
i kad se napune, ugrade nekom drugom
Postoje i ideje o standardiziranim baterijama, koje se u tom slučaju ne bi punile nego mijenjale...
dođeš na stanicu i oni ti za minutu izvade stare i stave nove baterije, a tvoje stave na punjenje
i kad se napune, ugrade nekom drugom
Ovo neće nikad zaživjeti!
Kupiš nov električni automobil, odeš na "pumpu" zamijeniš bateriju i stave ti napunjenu neku koja je
prošla 100 ciklusa punjenja, a onda tvoju napunjenu novu dobije netko drugi. I tu bateriju više
nikada nećeš dobiti nazad.
Osim toga plaćala bi se naknada za promjenu baterije, eventualno ako bi bilo kakvo skladište gdje
bi se tvoja čuvala-punila dok bi ti od "punionice" rentao njihovu dok se tvoja ne napuni, i kad si
u povratku vratiš bateriju uzmeš svoju i platiš neku smiješnu cifru.
I sad dolazimo na problem standarda. Svi električni automobili moraju imati baterije istog
volumena da se nebi desilo da ti dobiješ "akumulator" od BMW X11 :) a voziš Toyotu IQ Hibrid :)
Ma on će prvo morat poplaćat puste pare od patenata koje je prekršija. Neki rusi mislim, ali nisan siguran.
Malo si krivo skužio. Ti bi dobio drugu bateriju, ali onda se ne bi vraćao po svoju, nego dalje po 3., 4., .....
znači nema nikakvog rentanja, uvijek im se vraća, ali naravno plaćala bi se naknada. Više ništa nije besplatno.
E sad, kako postoji više goriva, uvijek bi se moglo napravit bateriju za aute određenih veličina, recimo voziš Toyotu IQ, i tvoja baterija je u klasi Aygo, 107, C1,... i tako par klasa i to bi bilo sasvim ok.
Malo si krivo skužio. Ti bi dobio drugu bateriju, ali onda se ne bi vraćao po svoju, nego dalje po 3., 4., .....
znači nema nikakvog rentanja, uvijek im se vraća, ali naravno plaćala bi se naknada. Više ništa nije besplatno.
E sad, kako postoji više goriva, uvijek bi se moglo napravit bateriju za aute određenih veličina, recimo voziš Toyotu IQ, i tvoja baterija je u klasi Aygo, 107, C1,... i tako par klasa i to bi bilo sasvim ok.
Upravo tako...naravno, problem je što je naftna industrija navikla na ekstra profite
i sad moraju smislit način da i dalje deru dobre novce, a ne da ljudi bateriju mogu sami
napunit kod kuće jeftinije...tu im leži problem jer koliko god da zakompliciraju punjenje,
ljudi će se snaći kako napuniti doma
Proguglaj malo GM EV1, pogledaj dokumentarac i tako. Bit će ti sve jasno. Ove tehnologije su usavršene 90tih, autonomija je već sada mogla bit ~1000km, ali dosta je tu para u igri. Živi bili pa vidili.
Također pogledaj i Fiat 500 od Gadafija. Ja mislin da se 10 minuta punija i autonomija 260 km.
Zašto ima samoubilačka vrata? I to na mjestima na kojim djeca sjede.
Zašto ima samoubilačka vrata? I to na mjestima na kojim djeca sjede.
Ima i nova Opel Meriva. Imaš ograničenja i vrata se ne mogu otvorit pri vožnji, tako ti teorija ne vridi.
Zašto ima samoubilačka vrata? I to na mjestima na kojim djeca sjede.
Ima i nova Opel Meriva. Imaš ograničenja i vrata se ne mogu otvorit pri vožnji, tako ti teorija ne vridi.
Vozis 130km/h na autocesti, vrata se malo odškrinu i zbog brzine se skroz otvore = djete ispadne.
Vozis 130km/h na autocesti s normalnim vratima, vrata se otvore, zbog brzine zatvore = djete ne ispadne.
Vrata se ne mogu nimalo otvorit ni pri većim brzinama = niko ne ispada.... Jesi u ovih par godina cua za takav slučaj kod Opela?
BTW ionako svi moraju bit vezani u autu, tako da ti teorija ne vridi.
To je dobro za razvoj tehonologije, ali prosječnom korisniku slična tehnologija stiže u korištenje barem 10ak godina kasnije (najmanje) dok se uspije pojeftiniti i prilagoditi masovnoj proizvodnji itd. itd. -- a kad u to sve ubrojis i to da je auto elektrican što je još uvijek jedva promolilo nos na tržištu pitanje je kad će se išta od toga vidjeti u nekom automobilo koji bi bio uopće pristupačan ikome, a da nije žešći bogataš
Zašto ima samoubilačka vrata? I to na mjestima na kojim djeca sjede.
Ima i nova Opel Meriva. Imaš ograničenja i vrata se ne mogu otvorit pri vožnji, tako ti teorija ne vridi.
Vozis 130km/h na autocesti, vrata se malo odškrinu i zbog brzine se skroz otvore = djete ispadne.
Vozis 130km/h na autocesti s normalnim vratima, vrata se otvore, zbog brzine zatvore = djete ne ispadne.
Kako si ti uopće i zašto ugurao dijete u ovakav auto? Znači govorimo u super-sportskom automobilu kojemu namjena nije ići u dućan po namirnice.
Ti si malo falio auto ocigledno... Tesla X je CUV, za do 7 odraslih osoba... djece i više
Pedobear car
Kako si ti uopće i zašto ugurao dijete u ovakav auto? Znači govorimo u super-sportskom automobilu kojemu namjena nije ići u dućan po namirnice.
Elektricni monovolumen ti je supersportski auto?
Umirem od smijeha.
Postoje i ideje o standardiziranim baterijama, koje se u tom slučaju ne bi punile nego mijenjale...
To je bila ideja renault grupacije, prošle godine su još o tome bajali, ali vidim da su odustali od te ideje..
Vozis 130km/h na autocesti, vrata se malo odškrinu i zbog brzine se skroz otvore = djete ispadne.
Aha. Isto tako se dešava s haubom - poklopcom motora kad se malo odškrine..
Pa nedavno sam pročitao su istraživači (novinari) ustanovili da se kapacitet baterija prepolovi na niskim temperaturama. Znači, to je još uvijek daleko od masovne komercijalizacije.
Dodatak:
Samo se Amerikancima može sviđati ovakav Tesla X. Europski dizajneri su svjetlosnu godinu ispred Amerikanaca.
je nis, ja para za to nemam, vrijeme je da pogledam u kakvom je stanju djedov fico iz šejspete, malo antikorozina, mozda kakav kineski elektricni motorcic nutra i homemade baterija od pivskih flasa, olova i bakra sto ih maznuo susjedu sa krovista
Drago mi je da ovi ljudi napreduju ali ono što će mene spriječiti da kupim ovakav tip vozila nije toliko autonomija koliko vrijeme punjenja. Ukoliko moram puniti vozilo 5-6 sati, to baš i nije neka prednost. Mislim, super je za porodično vozilo tj. svaki dan s posla i na posao udaljen max sat, sat i po ali za neke duže relacije tipa odlaska u drugu državu ili tako nešto, već nije praktično.
Postoje i ideje o standardiziranim baterijama, koje se u tom slučaju ne bi punile nego mijenjale...
dođeš na stanicu i oni ti za minutu izvade stare i stave nove baterije, a tvoje stave na punjenje
i kad se napune, ugrade nekom drugom
Upravo na toj bazi bi i trebao raditi ovaj test u Izraelu - da se auto zapelja na platformu i da mu mašina automatski odspoji i zamjeni baterije - mislim da su rekli da proces traje 2 (ili je bilo 4) minute...
Kako si ti uopće i zašto ugurao dijete u ovakav auto? Znači govorimo u super-sportskom automobilu kojemu namjena nije ići u dućan po namirnice.
Elektricni monovolumen ti je supersportski auto?
Umirem od smijeha.
Meh, imam niske standarde štaš... Uglavnom, nesporazum, govorio sam o videu iznad, mislio sam da o tom automobilu govoriš.